Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

jak sprawdzić świece żarowe w domu?

Calineczka* 25 Lis 2004 08:59
  • #1 25 Lis 2004 08:59
    Calineczka*
    Poziom 31  

    Witam Panowie. Mam problemik...znajomy ma Mercedesa 123 200D z 82roku i ma ostatnio wielkie problemy z uruchomieniem auta.Jak silnik jest w miare cieply, autko odpala dobrze...jak mocno wyziebnie-trzeba baaaardzo dlugo krecic, po pare razy probowac...kilkanascie minut walki.Dzisiaj przyjechal do pracy autobusem.Podpowiedzcie cos prosze...jak moge Mu pomoc jako elektronik...myslelismy o sprawdzeniu swiec zarowych....moze za slabo grzeja?Inne sugestie??Pozdrawiam.Arek

  • #2 25 Lis 2004 09:09
    gabik001
    Poziom 36  

    Proponuje wykrecic je i "przedzwonic" a najlepiej podlaczyc do akumulatora i poprostu sprawdzic czy grzeja. Dobrze jest tez sprawdzic instalacje zasilajaca owe swiece. Tak to juz jest ze jak bedzie jakies "niedociagniecie" w sprawnosci instalacji to beda efekty takie jak opisales. Najczesciej problemy stwarzaja "kostki" ktore najnormalniej pod wplywem dosc duzego pradu sie topia.
    Pozdrawiam :)

  • #3 25 Lis 2004 09:13
    pyznar
    Poziom 14  

    Sprawdzenie swiec zarowych prosta sprawa. Bez wykrecania podlaczasz zasilanie grubym przewodem bezposrednio do swiec, przez amperomierz. Uwaga wskazanie bedzie w granicy ok 50 A dla kompletu swiec, mozesz tez je rozpiac i testowac pojedynczo. Drugi , bardziej miarodajny sposob to wykrecenie swiec i sprawdzanie po jednej, koncowki swiec po zasileniu powinny rozgrzac sie do bardzo wysokiej temperatury, nie dotknij bo sie poparzysz. Praktycznie powinny swiecic , pobor pradu dla jednej swiecy to ok 10-12 A.

  • #4 25 Lis 2004 09:17
    Calineczka*
    Poziom 31  

    ...Panowie, bardzo dziekuje.Przyznaje, ze jestesmy lamerami w dziedzinie mechaniki samochodowej....podpowiedzcie prosze, jak je wyciagac...czy cos najpierw trzeba wykrecic...gdzie one sie znjajduja i jakie klucze beda nam potrzebne?Nie mam 50cio amperowego amperomierza, he he...w elektronice rzadko mierze cos powyzej 3-5A.Dzieki serdecznie...pozdrawiam.Arek

  • #5 25 Lis 2004 09:35
    pyznar
    Poziom 14  

    Swiece znajduja sie zazwyczaj w okolicy wtryskow, sa polaczone jednym przewodem badz tasma, na poczatek sprawdzcie czy po przekreceniu kluczyka na swiecach pojawia sie napiecie. Jesli nie to szukajcie w instalacji (bezpiecznik, przekaznik, uklad czasowy) Jesli na swiecach jest zasilanie to je odkreccie i sprwdzcie, nie wiem jak jest w tym silniku, ale spotkalem sie z sytuacja ze aby wykrecic pierwsza swiece trzeba demontowac pompe dla wiekszego komfortu. Przed wykreceniem przedmuchajcie gniazda i okolice powietrzem, zeby sie pozniej nic do srodka nie dostalo, podczas przykrecanai pamietajcie ze jest to silnik wysokoprzezny, moment dokrecania swiec plasuje sie w okolicy 15Nm.
    Pozdrawiam

  • #6 25 Lis 2004 09:40
    jozefg
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Mała uwaga:
    Jakie tam są świece? Bo w MB123 były świece o napięciu zasilania ok. 2V połączone szeregowo + opór szeregowy.wtedy łatwo można sprawdzić zwykłym woltomierzem...

  • #7 25 Lis 2004 09:43
    Calineczka*
    Poziom 31  

    Bardzo dziekuje Panowie za informacje.Postaram sie to jak najszybciej sprawdzic, oczywiscie napisze czym sie skonczylo.Co jeszcze waszym zdaniem moze powodowac takie klopoty z rozruchem?Swiece grzeja, jak sadze, bo jak napisalem-cieply uruchamia sie natychmiast, wyziebiony...jesli w ogole to po kilku/nastu minutach...dzisiaj akku nie wytrzymalo...

  • #8 25 Lis 2004 15:55
    jaca2
    Poziom 10  

    A czy nie było by prościej sprawdzić każdą po kolei zwykłym omomierzem bez wykręcania ?


    ---
    pozdr.

  • #9 25 Lis 2004 17:36
    pyznar
    Poziom 14  

    Otoz sprawdzenie bez wykrecania, nie jest w 100% miarodajne, poniewaz nie wiemy czy swieca grzeje prawidlowo (grzac ma sie czubek swiecy, a nie na calej dlugosci) czy tez nie. Nalezy przy tym bardzo uwazac, bo temperatury osiagaja ponad 800 °C.
    Pozdrawiam

  • #10 25 Lis 2004 20:23
    j_a_c
    Poziom 16  

    zadko sie zdaza zaby swieca grzała zle zazwyczaj albo grzeje albo nie i warto od tego rozpoczac
    wykrecanie tych swiec to niezła kara,nie trzeba koniecznie miac amperomieza wystarczy kawałek kabla,zdjac listwe zasilajaca ,podpiac sie z kabelkiem do plusa w akumupatoze i dotykac pololei kazdej z swiec jak nie iskrzy znaczy ze nie ma poboru i trzeba ja wymienic
    potem trzeba sprawdzic czy pojawia sie zasilanie po przekreceniu kluczyka,o dopiero wtedy jak sie nic nie znajdzie to mozna sie wziac za zabawy z omomiezami i inne czary wykrecanie i ogladanie

  • #11 25 Lis 2004 20:30
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Jeśli silnik jest ciepły to świece nie muszą grzać i silnik odpala. Inną przyczyną może być zwykłe wyeksploatowanie silnika.Po tylu latach ma prawo się zużyć. Jaki przebieg ma auto?

  • #12 25 Lis 2004 21:13
    Calineczka*
    Poziom 31  

    ...kolega wzial wolne z pracy i jutro bedzie z nim walczyl.Autko ma 300tys km-dosc mlode;-).Bardzo Wam dziekuje za podpowiedzi!!!Dam znac co i jak wyszlo...

  • #13 27 Lis 2004 21:59
    Calineczka*
    Poziom 31  

    ...Panowie, zgodnie z obietnica informujeo zakonczeniu sprawy.Przepraszam, ze pisze jednego posta pod drugim ale wiem, ze gdybym tego nie zrobil-nie dostali byscie informacji o nowej wiadomosci czy tez zmianach w opisie.Tak wiec kolega wzial wolne, pojechal do elektryka-tam okazalo sie, ze padla jedna swieca-a byly polaczone szeregowo.Podobno sprawdzal je zarowka-jedna koncowka do swiecy, druga-do masy....jak z opisu wynikalo....czyli swiece musialy byc non-stop na +12V.Swoja droga ciekawe, ze swiece w takim przypadku wogole nie grzaly a koledze udawalo sie uruchomic samochodzik....po dlugim meczeniu rozrusznika.Czy nadal stosuje sie szeregowe polaczenia swiec w jakichs autach?Wydaje sie to byc bardzo nieprzemyslane....prawda?dziekuje za wszelkie podpowiedzi....a jesli moderatora drazni pisanie postow jednego pod drugim-prosze o scalenie...i dokonanie zmian w systemie powiadomien elekrody-warto o tym pomyslec....(wnioski po rozmowie z Jednym z Nich.....)
    Z pozdrowieniami.Arek

  • #14 28 Lis 2004 00:08
    jozefg
    VIP Zasłużony dla elektroda

    jozefg napisał:
    Mała uwaga:
    Jakie tam są świece? Bo w MB123 były świece o napięciu zasilania ok. 2V połączone szeregowo + opór szeregowy.wtedy łatwo można sprawdzić zwykłym woltomierzem...
    Przecież to napisałem trzy dni temu - to dopiero teraz do tego doszedłeś?

  • #15 28 Lis 2004 00:20
    Calineczka*
    Poziom 31  

    Jozefie, nie to ze doszedlem, bo pamietalem co mowiles, tylko chcialem zeby zainteresowani sie dowiedzieli jak bylo w tym przypadku.Napisalem przeciez-Koega wzial wolne i pojechal z tym do elektryka, a ten wszystko zrobil....chcialem sam Mu pomoc(koledze), ale za bardzo sie Mu spieszylo....to tyle.Dziekuje, pozdrawiam.Arek

  • #16 28 Lis 2004 07:04
    totem
    Poziom 14  

    przy zimnym silniku uzyj WD-40 psiknij do filtra powietrza
    powodzenia

  • #17 28 Lis 2004 12:42
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    I WD 40 zapcha ci filtr! Przecież to smarowidło w sprayu! Są specjalne "samostarty" które wtryskuje sie do filtra powietrza przy utrudnionym zapalaniu zimnego diesla. Śmierdzi toto eterem, a na pewno zawiera jakieś lotne palne substancje, ale nic tłustego jak WD 40.

  • #18 28 Lis 2004 12:48
    Calineczka*
    Poziom 31  

    ...czyli sa jakies spraye ulatwiajace rozruch silnika??Tylko do diesli sa takie cuda?czy to nie szkodzi silnikowi??Mozecie cos zaproponowac?

  • #19 28 Lis 2004 18:27
    staszekk7
    Poziom 18  

    Nazywa się to samostart i można kupic w sklepach motoryzacyjnych a silnikowi nie szkodzi jak nie jest za często stosowane

  • #20 29 Lis 2004 03:09
    totem
    Poziom 14  

    mozesz ominac filter powietrza wd-40 jest tanszy a czy szkodzi dizel bedzie mial lepsze smarowanie

  • Pomocny post
    #21 04 Gru 2004 19:04
    Adrian123w
    Poziom 12  

    Przyczyną nie muszą być świece , nalezy też sprawdzić kompresje gdy jest za mała silnik nie wytworzy odpowiedniego ciśnienia a w tedy temperatura jest zbyt mała by nastąpił samozapłon .

  • #22 05 Gru 2004 03:00
    Calineczka*
    Poziom 31  

    Dzieki Adrian.Gratuluje pierwszego posta...witaj;-). A problem juz rozwiazany.....zycze przyjemnego pisania/czytania na Elektrodzie...Pozdrawiam.Arek

  • #23 27 Lis 2005 19:26
    pela
    Poziom 10  

    mam pytanie ile pownno sie grzac swiece w dukacie z roku 91 moj numer gg 7178274

  • #24 28 Lis 2005 08:45
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    jozefg napisał:
    Mała uwaga:
    Jakie tam są świece? Bo w MB123 były świece o napięciu zasilania ok. 2V połączone szeregowo + opór szeregowy.


    Tylko wcześniejsza seria W 123 miała świece połączone szeregowo, później wprowadzono świece szybkogrzejne (paluszkowe) które były już połączone równolegle. Nie były one jednak nigdy połączone (fabrycznie) taśmą do uzyskania połączenia równoległego. Każda świeca ma osobny przewód prowadzący do wtyczki przekaźnika świec żarowych, w którym znajduje się układ kontroli przepalenia świec. W ten sposób po ściągnięciu wtyczki mamy bezpośrednie dojście elektryczne do każdej ze świec z osobna - w najgorszym wypadku wystarczy kawałek drutu do sprawdzenia; wystarczy każdą ze świec "zaiskrzyć" do plusa (chociaż pomiar poboru prądu jest bardziej właściwy). Połączenie świec listwą prądową pojawiło się jedynie w rzemieślniczych układach służących przeróbce świec szeregowych na nowocześniejsze, szybkogrzejne. W takim wypadku listwę przed pomiarem należy zdjąć i mierzyć każdą świecę z osobna.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty