Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 18 Sie 2011 23:18
    T5
    Moderator Samochody

    Czy przegub zewnętrzny może mieć luz?Jak złapie za półoś mogę ruszać kołem ok 0.5 cm.Pacjent to passat 1.9 tdi 105 KM. 2006r.Są odczuwalne drgania na kierownicy lecz kierownica nie lata.Słychać także tłuczenie które zaczyna się od ok 80 km/h i wraz z prędkością wzrasta.Rano tłucze mocniej-po nocnym postoju -a po kilku godzinach stania tłucze dużo mniej.Tłuczenie zależne jest od temperatury zewnętrznej im cieplej tym tłucze głośniej.Najbardziej tlucze na równej drodze gładkiej jak stół.Jeżeli droga jest lekko nie równa i jedze się do 100 km/h -cisza.Rano są to objawy typowe dla uszkodzonego łożyska reagującego na skręty po kilkunastu kilometrach przechodzi.Auto z tym objawem jeżdzi już ok 7000km i nic nie chce się rozlecieć do końca:D.

    Na zakrętach,przy szybkim ruszaniu na skręconych kołach -cisza.

    Jak sprawdzić przeguby?

  • Pomocny post
    #2 18 Sie 2011 23:31
    jastrzą1975
    Poziom 12  

    Witaj.
    Na początek parę słów na temat przegubu. Nie powinno być w ogóle luzu ale im więcej kilometrów na liczniku tym większe zużycie. Jak już będzie naprawdę uszkodzony przy maksymalnym skręcie i jedż na jedynce usłyszysz stukanie.
    Wibracje na kierownicy usuniesz w warsztacie z wyważarką do kół. Sprawdż wyważenie i dokładnie obejrzyj czy nie ma guza na bieżniku. Prawdopodobnie będzie guz.
    Łożysko jak już zacznie szumieć to przestanie dopiero po wymianie.

  • #3 18 Sie 2011 23:40
    T5
    Moderator Samochody

    Opony nowe. Na starych to samo.Na próbę załozyłem zimówki-bez zmian.
    Wibracji na kierownicy nie ma lecz czuć wibracje .Na liczniku 120tyś.Prawdziwych.
    Czy przegub zew.może mieć luz?.Jaki jest dopuszczalny?

  • Pomocny post
    #4 18 Sie 2011 23:52
    zeimp
    Moderator Samochody

    T5 napisał:
    Czy przegub zew.może mieć luz?.Jaki jest dopuszczalny?

    Tak, przegub może mieć luz, ale nie powinien. Jeśli zablokujesz półoś, to kołem nie masz prawa ruszyć. Wcale nie musi stukać przy skręcie, jak kolega powyżej opisał a wibracje będą przenoszone na karoserię w ten sposób, że naprawdę czasami ciężko znaleźć przyczynę. Jeśli jest luz to po prostu go wymień (przegub), lecz zakładam, że w zawieszeniu i stabilizatorach wszystko ok! Tam nie ma być luzu!
    T5 napisał:
    Auto z tym objawem jeżdzi już ok 7000km i nic nie chce się rozlecieć do końca:D.

    Bo się nie rozleci, jeżeli klient umiejętnie umie startować przy skręconych kołach. Trafiały się takie przeguby właśnie (sam już kilka zmieniałem), że po kilkunastu tyś. kilometrów dostawały właśnie tego rodzaju luzu...

  • #5 19 Sie 2011 08:02
    mczapski
    Poziom 38  

    Luż o którym tutaj mowa jest zapewne sumaryczny z przegubów, wielowypustu i mechanizmu różnicowego. czyli ok 0,5 cm na obwodzie nie jest dużo. Ja szukałbym przyczyn w zawieszeniu w tym geometrii. Łożysko może być przyczyną takich zachowań, ale przy takim stanie rozpada się szybko. Jeśli przy skręcie nie słychać stukania to przegub raczej nie jest nadmiernie zużyty.

  • Pomocny post
    #6 19 Sie 2011 09:01
    ociz
    Moderator Samochody

    Czasem uszkodzony przegub nie ma luzu a czasem z dużym luzem latami jeżdżą. Ja rozbieram przeguby na części pierwsze i myję jak chcę się upewnić co do uszkodzenia.

  • #7 19 Sie 2011 18:40
    jastrzą1975
    Poziom 12  

    Czy te opony zakładałeś na te same felgi? Skoro jesteś pewien na opony to sprawdż felgi czy nie mają bicia na boki. Możesz zdjąć koła, włączyć bieg i obserwuj czy tarcze nie mają bicia na boki. Być może któryś zacisk przytarty na prowadnicy i lekko krzywa tarcza będzie dawała podobny obiaw, tylko przy hamowaniu będzie czuć na kierownicy wibracje.

  • Pomocny post
    #8 19 Sie 2011 19:00
    toku74
    Poziom 30  

    Żadnego luzu to chyba tylko nowy nie ma. Nie wiem, czy Ci to coś pomoże, ale:
    1. trafiłem raz na mazdę co "klikała' na zakręcie. Mówię przegub. Z ciekawości rozbieram, myję, i oglądam. Kulki- błysk, bieżnie zero zużycia /bez żadnych wybić w środkowej części/, koszyk- super. Myślę wieloklin. Sprawdzam, ciasny. Zakładam go z powrotem, z nowym smarem i osłoną. skręcam- klika. Klient przywiózł jakiś chinol. Zakładam, skręcam- cisza.
    2. volvo i bmw. Stuki przy ruszaniu i hamowaniu. Zawieszenia po wymianie. Okazuje się zbrylony smar w przegubach. W serwisie naprawa tego nazywa się :smarowanie wieloklinu półosi.
    Co do drgań na fajerce, to żaden z nich podobno nie drgał.

  • Pomocny post
    #9 19 Sie 2011 20:54
    bandi21
    Poziom 28  

    Sprawdź przeguby wewnętrzne.Jeśli tam będzie luz to napewno będą wibracje na nadwoziu.

  • Pomocny post
    #10 19 Sie 2011 21:01
    robokop
    Moderator Samochody

    Przegub nie może mieć luzu. Powiem więcej - te tzw. "jabłko" w środku powinno ciasno siedzieć i z trudem dać się poruszać palcami. Ja bym je wyjął, wyczyścił i przesmarował, tak zewnętrzne jak i wewnętrzne.

  • #11 19 Sie 2011 21:23
    T5
    Moderator Samochody

    Wewnętrzne nie mają luzów.Chodzi mi o to jak dziada sprawdzić.Wiem na pewno że to lewa strona.
    Zewnętrzny w podróbie do tego modelu kosztuje ok.stówki.Zakupie i zobacze czy mu przyjdzie.
    Aczkolwiek temat jak najbardziej aktualny.ociz z całym szacunkiem-rozbierzesz taki co ma luz i chodzi bez zarzutu i taki co chodzi i nie ma luzu.Jak zweryfikować czy to klekot?
    bandi21Typowy objaw przegubu wewnętrznego znam(telepie budą na boki) a tu jest coś innego.Nie jest to typowe.
    toku74Ja trafiłem na sharana który zaczynał klepotać po 200km ciągłej jazdy.To był zewnętrzny.
    robokopOsłona jest cała i jeszcze oryginalna skąd by się wzięły brudy?Z drugiej strony powiedz tak szczerze czy rozbieranie ,czyszczenie i ponowne smarowanie pomogło kiedyś?
    Za starych lat był taki patent "na giełde"Pudełko plasteliny pod osłonę i przegub milczał.



    Z kąd bierze się zależność od temperatury?Coś w stylu -im bardziej rozgrzany asfalt tym klekotanie jest głośniejsze.

  • #12 19 Sie 2011 22:25
    zeimp
    Moderator Samochody

    T5 napisał:
    Z kąd bierze się zależność od temperatury?Coś w stylu -im bardziej rozgrzany asfalt tym klekotanie jest głośniejsze.

    Ano stąd, że zewnętrza część przegubu, jest najbliżej tarczy hamulcowej i ona się nagrzewa mocniej, niż "środek" (fizyka i rzeczywistość), no i w ów czas powstaje, jeszcze większy luz półoś/koło. Jeśli masz zmrażacz w sprayu, to podczas najgłośniejszej pracy/stuku proponuję dość mocno schłodzić zewnętrzną część (tą co osłonę elastyczną zakładasz na przegub) przegubu i wykonać jazdę próbną. Przez jakąś chwilę powinno być cicho.
    A co do smarowań i myć, to powiem, że jeśli przegub już "klekocze", to już mu nic nie pomoże!

  • Pomocny post
    #13 19 Sie 2011 22:38
    wopor
    Poziom 32  

    Witam, często przyczyną takiego stukania jest ostre najechanie na krąwężnik lub coś podobnego i pech że w tym momencie trafi w kulke prostopadle i ta wyciśnie sobie dołek , i stuka tylko w ustawieniu trafienia, :D pare takich przegubów już spotkałem i wymieniłem a ten stukający rozebrałem i dopiero pod szkłem było to widać, a mycie i czyszczenie przegubu i powtórne złożenie to jest nieopłacalne i brudzące :D , przeguby majątku nie kosztują.

  • #14 19 Sie 2011 22:47
    T5
    Moderator Samochody

    wopor wiem że nie kosztują majątku.Ale poszukuje(zresztą nie tylko ja) metody sprawdzenia który to klekocze.
    Sam nie tak dawno stwierdziłem w jakimś aucie że to lewa strona.Wymieniłem na nowy i dup... Więc szybko na stronę prawą załozyłem ten z lewej strony(z lewej założyłem nowy)i pomogło.
    zeimpkolego mój drogi.Podczas jazdy autostradą tarcze raczej się nie nagrzewają .




    No i dzisiaj trafiła się wymiana półosi w t5.Nowa z serwisu-przegub zewnętrzny miał minimalny luz.W starej półosi-nie miał luzu.(wymiana ze względu na zużyty frez od strony skrzyni).
    Może macie jakiegoś linka do jakiejś strony na podobny temat.

  • #15 19 Sty 2014 11:33
    hipeck
    Poziom 11  

    Wrócę do tematu, bo po przeczytaniu postów, mam chyba nietypowe objawy. To nie stukanie-pukanie. Na skręconych kołach słyszę u czuję jak bym jechał po grubej tarce. Coś jak po wjechaniu na pasy malowane strukturalną farbą. Ze 2 tygodnie temu lewym kołem za ostro zaatakowałem krawężnik. Co myślicie o takiej sytuacji? pozdr

  • #16 20 Sty 2014 02:10
    zeimp
    Moderator Samochody

    hipeck napisał:
    Co myślicie o takiej sytuacji?

    Myślimy, że bez dokładnego sprawdzenia co się uszkodziło, jest to gdybanie o wszystkim i o niczym! Trzeba sprawdzić, naprawić i koniec - nie filozofować!

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty