Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj  | Rejestracja  | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Zawór korektor hamulcowy przyczepy regulacja


Napisz nowy temat  Temat zablokowany      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Ciężarowe -> Zawór korektor hamulcowy przyczepy regulacja
Autor
Wiadomość
buttiewtz82
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 7
Miasto: grajewo

Post#1 Post autora tematu 27 Sie 2011 21:01   

Zawór korektor hamulcowy przyczepy regulacja


Witam.
Czy ktoś z obecnych na forum może mi wytłumaczyć, jak chłop krowie na rowie, do czego służą śruby regulacyjne i jak regulować zawór hamulcowy przyczepy?
Zawór korektor hamulcowy przyczepy regulacja
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 27 Sie 2011 21:01   





Powrót do góry
   
krisbrumm
Specjalista - DAF Trucks
Specjalista - DAF Trucks


Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 525
Miasto: Birmingham

Post#2 27 Sie 2011 21:22pomocny post - solucja   

Re: Zawór korektor hamulcowy przyczepy regulacja


Proszę bardzo.
Nie dotykaj śruby regulacyjnej 3, gdyż jest to tylko do regulacji w trakcie produkcji i służy do regulacji skoku membranki w zaworze przekaźnikowym (tym na górze), który jest integralną częścią całości.
Śrubą nr 2 regulujesz maksymalne ciśnienie do siłowników, jakie zawór regulacyjny może osiągnąć (czyli przy maksymalnym obciążeniu przyczepy).
Śrubą nr 1 regulujesz ciśnienie na wyjściu do siłowników w funkcji obciążenia - czyli ile bar wychodzi z kanału nr. 2, jak ciśnienia z poduch wahają się (kanały 41 i 42) tą śrubą regulujesz ile ciśnienia powietrza będziesz miał na siłownikach, jak np. tylko załadujesz przyczepę 2 tony, 3 tony itd, aż do maksymalnego ciśnienia .

W amatorskich warunkach (gdzie nie masz rolek do mierzenia siły hamowania), możesz jedynie z grubsza wyregulować przez założenie zaworu, podłączenie przyczepy do solówki, załaduj solówkę i przyczepę po tyle samo.Przejedź się używając hamulca.
Patrz, które hamulce blokują się wcześniej, tzn. w solówce, czy w przyczepie. Sprawdź, czy hamulce przyczepy nie są bardziej gorące, niż w solówce.
Przyczepa powinna hamować pierwsza, tzn. jak hamujesz, nie powinna pchać solówki.
Najlepiej mieć dane regulacyjne producenta osi lub przyczepy. Tam jest wykres ciśnienia na siłowniki w funkcji obciążenia przyczepy.
Reguluj śrubę tylko przy zwolnionym hamulcu nożnym.
Powrót do góry
   
serwis_gh
Specjalista - układy wtrysku Diesel
Specjalista - układy wtrysku Diesel


Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1213
Miasto: Libia

Post#3 27 Sie 2011 21:42   

Re: Zawór korektor hamulcowy przyczepy regulacja


Proste pytanie prosta odpowiedź. Do obliczeń potrzebny jest program WABCO LSV (version 1.70) do pobrania na stronie wabco-auto w dziale serwis i wsparcie.
Podajesz rodzaj osi jakie posiada "poduszki" a wszystkie nastawy będziesz mieć w obliczeniach.
Resztę opisał kolega powyżej :-D
tak wygląda zrzut programu:
Zawór korektor hamulcowy przyczepy regulacja
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 27 Sie 2011 21:42   





Powrót do góry
   
buttiewtz82
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 7
Miasto: grajewo

Post#4 Post autora tematu 27 Sie 2011 21:44   

Re: Zawór korektor hamulcowy przyczepy regulacja


Dziekuje za szybka odpowiedz. Mam jeszcze jedno pytanie gdzie reguluje sie wyprzedzenie hamulcow przyczepy?
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 27 Sie 2011 21:44   





Powrót do góry
   
serwis_gh
Specjalista - układy wtrysku Diesel
Specjalista - układy wtrysku Diesel


Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1213
Miasto: Libia

Post#5 27 Sie 2011 21:58   

Re: Zawór korektor hamulcowy przyczepy regulacja


Jeśli na EBS to tylko w sterowniku auta. W starszych autach z ABS i tylko w niektórych wersjach kręciło się "przyczepowym".
Ważne aby też rozróżniać co to jest wyprzedzenie a co korekcja siły hamowania, i czym i gdzie to mierzyć, bo 80% mechaników tego nie rozróżnia!
Powrót do góry
   
buttiewtz82
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 7
Miasto: grajewo

Post#6 Post autora tematu 27 Sie 2011 22:09   

Re: Zawór korektor hamulcowy przyczepy regulacja


Nie nie chodzi mi o wyprzedzenie. Aha czyli w moim wypadku odpowiada za to EBS (MAN TGA )
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 27 Sie 2011 22:09   





Powrót do góry
   
krisbrumm
Specjalista - DAF Trucks
Specjalista - DAF Trucks


Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 525
Miasto: Birmingham

Post#7 28 Sie 2011 00:06   

Re: Zawór korektor hamulcowy przyczepy regulacja


serwis_gh napisał:
Ważne aby też rozróżniać co to jest wyprzedzenie a co korekcja siły hamowania, i czym i gdzie to mierzyć, bo 80% mechaników tego nie rozróżnia

DOKŁADNIE!!! Wreszcie jeden na forum, który to wie.A mało takich.
Powrót do góry
   
serwis_gh
Specjalista - układy wtrysku Diesel
Specjalista - układy wtrysku Diesel


Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1213
Miasto: Libia

Post#8 28 Sie 2011 07:30   

Re: Zawór korektor hamulcowy przyczepy regulacja


buttiewtz82 napisał:
Nie nie chodzi mi o wyprzedzenie. Aha czyli w moim wypadku odpowiada za to EBS (MAN TGA )

... za wyprzedzenie oraz korekcję siły hamowania, ponieważ naczepa lub przyczepa koryguje te ciśnienie w zależności od obciążenia zaworem takim jak u góry na fotce
Powrót do góry
   
gucio~1
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 271
Miasto: mikołów

Post#9 29 Sie 2011 22:13   

Re: Zawór korektor hamulcowy przyczepy regulacja


Witam.
Wyprzedzenie przyczepy w tradycyjnym układzie hamowania reguluje się na zaworze hamowania przyczepy w przyczepie lub na zaworze sterowania przyczepą w aucie ( w EBS auta poprzez zmianę wyprzedzenia zapisanego w sterowniku auta). W korektorze ze zdjęcia jeszcze reguluje się położenie zderzaka wewnątrz na sprężynie. kompletną regulację robi się w oparciu o tabliczkę z nastawami umieszczoną na ramie przyczepy. Program wabco jest pomocny jak ktoś ma o tym pojęcie. Wystarczy, że z wyliczeń wyjdzie inna grubość sprężyny czy inna ilość elementów dystansowych w sprężynie i już nie wyjdą ciśnienia. Poza tym potrzebne skalibrowane 3 manometry do pomiaru sterującego, w zawieszeniu i wyjściowego.
Powrót do góry
   
krisbrumm
Specjalista - DAF Trucks
Specjalista - DAF Trucks


Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 525
Miasto: Birmingham

Post#10 29 Sie 2011 22:42   

Re: Zawór korektor hamulcowy przyczepy regulacja


do: gucio~1 Dzięki Sherlocku, ale kolega Serwis gh już parę postów temu to wszystko już napisał.
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Temat zablokowany      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Ciężarowe -> Zawór korektor hamulcowy przyczepy regulacja
Strona 1 z 1
Podobne tematy
Star 266 - Kontrolka kierunkowskazów przyczepy działa mimo braku przyczepy (3)
Volvo S40 98r. 1.9TD 90KM Zawór EGR i zawór pompy (4)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.061 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony