X
  • #1 30 Aug 2011 13:12
    borrysek
    Warunkowo odblokowany
    Helpful post? (0)
    Witam, od jakiegoś czasu jestem posiadaczem Laguny I 95r. 1.8 z punktowym wtryskiem i od samego początku zauważyłem, że autko dużo pali. Spalanie benzyny wynosiło ok. 14-15 litrów na 100km, w jeździe miastowej, z racji tego, że pracuje w warsztacie postanowiłem zamontować sobie gaz (jestem młodym mechanikiem więc proszę o wyrozumiałość, w końcu wszystkiego trzeba się nauczyć). Instalacja to DT Gas Super, podłączyłem zarówno sondę jak i TPS i ogólnie instalacja na moje oko założona jest wzorowo. Początkowe spalanie gazu wynosiło 14,5l/100km, przy drugim tankowaniu 15,6/100km a następnym razem 17,8l/100km. Po drugim tankowaniu ponownie regulowałem instalacje, tym razem ręcznie i obniżyłem progi silnika krokowego tak aby był mniejszy przelot, auto nie straciło na mocy, a spodziewane mniejsze spalanie stało się niestety wyższe. W aucie niedawno zostały wymienione świece (ngk), przewody (bosch) oraz cewka z modułem.
    Przypuszczam, że problem nie tkwi w gazie lecz gdzieś w układzie elektrycznym silnika. Autko podłączyłem pod diagnostykę CDIF/2 i wyświetliły mi się następujące usterki:
    1) 8D Czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym (podstawiłem pewnie ze 3 sztuki Mapsensora)
    2) 2G Połączenie sterownika silnika - moduł MPA (pojawił się z mojej winy odłączyłem sensor na odpalonym silniku)
    3) 3D Czujnik położenia wału korbowego (Czujnik jedynie wymontowałem i wyczyściłem)
    Zarówno błąd 1 jak i 3 nie zniknęły, pojawiają się na przemian. Niestety nie posiadam możliwości skasowania tych błędów CDIF/2 niema możliwości tego zrobić w tym pojeździe.
    Mam wrażenie że w aucie niema katalizatora (słychać to po dźwięku auta i w ogóle widać, że jest wspawany niby kat. czyli jakaś strumienica), co by mnie skłaniało do błędnego odczytu sądy.
    Nie chciał bym wyrzucać niepotrzebnie pieniędzy gdyż okażę się zaś że za te pieniądze kupił bym sobie jakieś lepsze autko, a w ogóle to zarobki mi na to nie pozwalają (pół etatu + szkoła do opłacania) Proszę o jakieś wskazówki podpowiedzi za wszystko będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam.
  • #2 30 Aug 2011 13:20
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody
    Helpful post? (0)
    Oj, długa droga przed Tobą, CEDIF nie kasuje bo nie usunięta przyczyna usterki, schemat, żarówka, miernik i sprawdzasz wiązkę do samego komputera.

    Dodano po 46 [sekundy]:

    Proszę na przyszłość pisać w początkujących.
  • #3 30 Aug 2011 19:00
    borrysek
    Warunkowo odblokowany
    Topic author Helpful post? (0)
    OK. z tym, że dowiedziałem się od znajomego, że CDIF/2 nie skasuje błędów w tych lagunach, po prostu nie taki sprzęt, tak twierdził, może nie miał racji. Ale wracając do tematu. Napisałem w tym dziale głównie ze względu na te właśnie błędy, przypuszczam, że właśnie w elektronice tkwi przyczyna. Nadal proszę o jakieś wskazówki. Pozdrawiam.
  • #4 30 Aug 2011 21:28
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody
    Helpful post? (0)
    Pawel wawa wrote:
    schemat, żarówka, miernik i sprawdzasz wiązkę do samego komputera ]:


    Czego jeszcze chcesz? Jeśli nie potrafisz pomiarów wykonać to auto do warsztatu!
  • #5 30 Aug 2011 22:23
    kidu22
    Level 35  
    Helpful post? (0)
    ZObacz czy reaguje na MAP sensor.
    Skoro pracujesz w warsztacie to sobie poradzisz.
  • #6 05 Feb 2013 10:15
    zaba_1974
    Level 10  
    Helpful post? (+1)
    ale cwane odpowiedzi a jak mapsensor nie odpowiada ....
    Moderated By Pawel wawa:

    Ostrzeżenie. 3.1.19. Zabronione jest publikowanie wpisów w dyskusjach archiwalnych. 3.1.11. Publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.

  Search 4 million + Products
Browse Products