X

Ford Transit - Rozrusznik kręci się, ale samochód nie odpala.

04 Sep 2011 16:02 RARafi0991
  • #1 04 Sep 2011 16:02
    Rafi0991
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Witam. Mam taki problem. Wszystko dobrze podłączone, akumulator naładowany, rozrusznik kręci ale nie tak żeby odpalił samochód. Silnik jest z Forda Transita 2.5 DT coś takiego (nie powiem dokładnie). Chciałem się dowiedzieć co można naprawić albo wymienić żeby dobrze palił silnik.
  • #2 04 Sep 2011 16:08
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (+1)
    Rozrusznik. Instalację. Akumulator.
    Skoro
    Rafi0991 wrote:
    Wszystko dobrze podłączone, akumulator naładowany,

    to powinno być dobrze.
    Rozrusznik sprawdzony na stole? Akumulator zmierzony na prąd rozruchowy? Instalacja sprawdzona i to zarówno od strony zasilania, jak i masy?
  • #3 04 Sep 2011 16:11
    zeimp
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Masę na silnik (akumulator/karoseria/silnik) sprawdź i jeśli ok, to rozrusznik do naprawy.
  • #4 04 Sep 2011 16:14
    Rafi0991
    Level 2  
    Topic author Helpful post? (0)
    Jak będę miał czas to nagram filmik jak kręci rozrusznik
  • #5 04 Sep 2011 17:01
    decybel91
    Level 37  
    Helpful post? (0)
    To niestety codzienność właścicieli Fordów, no coż to tak.
    Z takim przebiegami, silniki są już bardzo użyte (2.5 na pompie rotacyjnej) i potrzebują dużego "uderzenia" prądu oraz szybszego obracania wałem.
    Można zastąpić rozrusznik starego typu (duży, chyba Bosch), rozrusznikiem planteranym (Motocraft), to także nie zawsze działa, więc jeśli klient się decyduje robie tak:
    -nowy rozrusznik lub remont obecnego
    -na drugim nadkolu montuje drugi akumulator, podłączony szergowo
    -ew nowe kable + klemy.
    Taniej niż remont silnika, nie zawsze skuteczny!

    Ostatnio robiłem takiego jesienią prawie rok temu, w pierwsze mrozy, bo takich zabiegach cała zime jeździł i odpalał nawet przy -20stC.
  • #6 04 Sep 2011 19:18
    wojciechjanusz
    Level 26  
    Helpful post? (+1)
    decybel91 wrote:
    To niestety codzienność właścicieli Fordów, no coż to tak.
    Z takim przebiegami, silniki są już bardzo użyte (2.5 na pompie rotacyjnej) i potrzebują dużego "uderzenia" prądu oraz szybszego obracania wałem.
    Te silniki potrzebują przede wszystkim odpowiedniego ciśnienia sprężania. Jeżeli silnik osiąga ciśnienie 20 barów (przy nominalnym 34 bary) - to choćbyś mu elektrownię atomową podłączył, to w mróz nie odpali...
    Masz rację, że tym silnikiem trzeba zakręcić szybko, a nie długo - ale to dotyczy wszystkich diesli...
    Mnie się wydaje (tak zrozumiałem), że ten silnik jest przełożony gdzieś indziej (nie jest w Transicie) - może założono mu kiepski, chiński szybkoobrotowy zamiennik rozrusznika - one są do d.... Oryginalny Bosch musi być w środku czysty, wymyty z pyłu grafitowego, który powoduje duże upływności prądu. I siada często elektrowłącznik - styki się wypalają...
    Jeżeli nie potrafisz naprawić rozrusznika - to na Allegro masz ich na pęczki. Ale wrzuć jeszcze na próbę inny akumulator. Akumulator do tego silnika powinien mieć prąd rozruchowy co najmniej 680 - 750A.
    ------------------
    Tak z ciekawości spytam - jeżeli to jest 2,5TD (turbo) - to ma pompę Lucasa (system Epic), czy zamieniono ją na Boscha? I czy silnik jest w Transicie?
  • #7 29 Dec 2013 15:07
    Greystock23
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Witam,
    Mam podobny problem jak kolega. Temperatura ok. 0 stopni i silnik nie odpala. Wymieniony aku, wymieniony rozrusznik. Po przekręceniu stacyjki kręci szybko, ale nie pali. Po doładowaniu aku na full odpala, ale nie za każdym razem. Jak odpali to póki silnik jest ciepły nie ma problemu. Dodam, że jest to 2,5 D z 1999r.
  • #8 29 Dec 2013 17:57
    wojciechjanusz
    Level 26  
    Helpful post? (0)
    Sprawdziłbym ciśnienie sprężania - to mówi wszystko o silniku diesla.
    Dopiero jak ciśnienie byłoby nie mniejsze jak 28-29 barów, sprawdziłbym:
    - czy statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku jest prawidłowy,
    - czy dawka rozruchowa wtrysku jest ok (pompa wtryskowa).

    Warto sprawdzić czy się nie zapowietrza, bo temperatura 0 stopni to jest jeszcze całkiem ciepło i nawet z całkiem marną kompresją powinien palić. Pompka podająca paliwo (pod kolektorem wydechowym, trochę w stronę sprzęgła) ma zaworki, które pełnią rolę zaworków zwrotnych. Jeżeli się wypracują, to pompa podaje paliwo, ale statycznie nie trzymają paliwa i cofa się ono do zbiornika. Pompę wymienia się w 15minut, ale kup arbo oryginał albo dobry zamiennik. Te po 70 - 100 zł to badziewie - popracują góra kilka miesięcy, nie kupuj. Np ta jest niezła, chociaż nie wygląda jak oryginał: http://www.iparts.pl/czesc/pompa-paliwa,ford,transit-platforma-podwozie-e_-_-1994-08-2000-07,2-5-td-emels-enels-75km,36-2044-16305-100717-0-144-7149190001.html
    Sprawdź (może zmień na nowy) filtr, starannie go zamocuj, uszczelkę posmaruj olejem.
    Można sprawdzić czy przy kręceniu po długim postoju po nocy paliwo od razu leci z przewodu idącego do pompy wtryskowej (trzeba wyjąć przewód z podstawy filtra).

    Ale zacznij od kompresji - wszystkie ruchy i wydatki bez tego są bez sensu. Koniecznie montuj wtryski z powrotem oczyszczone i na pastę ceramiczną. Do tego nowe uszczelki teflonowe i kauczukowe to szczyt szczęścia...
  • #9 05 Feb 2014 21:15
    techlock
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Z opisu zrozumiałem, że rozrusznik kręci, jednak "na pusto", tzn. nie kręci silnika.
    Jeśli tak jest to ślizga się bendix rozrusznika, nowy około 50 zł. Wymiana banalnie prosta. Bendix przy dużych obciążeniach zrywa przyczepność i "ślizga się" zamiast kręcić silnikiem. Przy wyjęciu bendiksa można nim pokręcić w rękach - zerwany, a powinien trzymać. Poniżej foto bendixa.
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products