Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 05 Wrz 2011 21:54
    aron20000
    Poziom 22  

    Witam mam takie pytanie (ponieważ jutro będę się mierzył z usterką ogrzewania świec), która niby występowała już od tamtej zimy i teraz facet chciałby przed zimą 2011/2012 ogarnąć temat, żeby nie było problemów z odpalaniem.

    Przechodząc do sedna, niby świeczki wszystkie wymieniane były w tamtym roku i nie dało to efektu. Więc świece żarowe nowe. Samochód rok produkcji 2001 (jeszcze nie widziałem, ale chyba już po lifcie), silnik 2.0. Jeśli po lifcie sterownik nagrzewania świec przy rozruszniku, a nie przy sterowniku silnika, przy prawym kielichu patrząc od przodu samochodu.

    1. Mam pytanie odnośnie tego, czy sterowniki występujący przy rozruszniku jest taki sam jak w wersji przed liftem, który mieści się przy sterowniku silnika, czy może jest już w tym nowszym (przy rozruszniku) więcej elektroniki?

    2. Czy główny bezpiecznik 100A (F104) od sterownika świec jest tak jak do 2000r. za schowkiem od strony pasażera?

    3. W którym miejscu w silniku jest czujnik temperatury, który odpowiada za sterowanie tym właśnie sterownikiem, ile czujników temp. jest w tym silniku (oddzielny sterujący świecami, regulacją mieszanki i oddzielny na wskaźnik, czy może jeden odpowiadający za wszystko)?

    4. Może jeszcze ktoś podsunąłby pomysł jak sprawdzić działanie świec w temperaturze jaka występuje teraz. Mam pomysł taki, żeby podłączyć na czas sprawdzania rezystor zamiast czujnika temperatury (jeśli oczywiście tylko jeden odpowiada za sterowanie nagrzewaniem świec?). Tylko jaka ma być rezystancja która odpowiadałaby np. -10st. C, 5kΩ, 10kΩ, 20kΩ? Jeśli ktoś miałby jakiś inny pomysł i by się nim podzielił proszę o rady.
    Pozdrawiam

  • #2 06 Wrz 2011 09:01
    andrzej20001
    Poziom 40  

    Swiecami steruje ecu przez piny :ecu - a68 do 12 sterownika świec i pin a70 ecu do pinu 6 uwzględniając temperaturę silnika.Jak odepniesz lub emulujesz sygnał ntc to włączy świece.Te przekaźniki były ogólnie wadliwe.

  • #3 06 Wrz 2011 18:02
    aron20000
    Poziom 22  

    Witam BMW jest z 2000r. z przekaźnikiem przy kielichu od kierowcy (starsza wersja), silnik 136KM. Problem chyba rozwiązany bezpiecznik nagrzewania świec żarowych był upalony, więc chyba nie warto więcej szukać, chyba że po wstawieniu nowego znów się spali. Tylko powiedzcie mi gdzie można kupić taki bezpiecznik dzwoniłem i jeździłem do takich hurtowni jak Intercars, autoland, hart, polamel abc auto. Są ale tylko do 80A max. Tutaj potrzebny jest 100A. W intercarsie mieli 100A ale w innej obudowie (dużo większy). W serwisie BRECZKO BIAŁYSTOK nie wiem czy facet był jakiś znudzony i był poważny, bo powiedział, że są na za dwa dni po ok. 10zł, pakowane po 100szt. więc cena byłaby 1000zł. Powiedziałem, że chyba se jaja robi. Na co on odparł, że trzeba przyjechać z bezpiecznikiem, to może coś da się dobrać bo on nie ma opisanych bezpieczników w serwisie. K...a serwis nie ma opisanych bezpieczników??? Powiedziałem, że może niech poszuka w internecie, tam na pewno znajdzie opis, jak w serwisie nie mają. Wytłumaczyłem, że główny od świec żarowych jest tylko jeden 100A. Podałem dokładny numer VIN BMK'i, on na to, że niestety musi go zobaczyć bo nie ma opisu. Mam zamiar pojechać jutro do serwisu, w związku z tym mam takie pytanie do was czy jest możliwe, że nie ma tego bezpiecznika na sztuki w Serwisie i na zamówienie? Bo facet od części jest tam tylko jeden i jak jutro zajadę na miejsce założę się, że nawet jak są dostępne to żeby wyjść z twarzą, powie, że nie ma. Czy ktoś kupował w jakimś "autoryzowanym" serwisie BMW (chociaż breczko BMW to jakaś kpina nie serwis, jeśli on nie ma nawet opisu bezpieczników) ten bezpiecznik świec żarowych. Wiem że są na allegro, ale facet trochę mnie zainspirował i wydaje mi się, że nie chciało mu się po prostu ruszyć d..y do roboty i nie wiem czy mam jakieś podstawy, żeby próbować go do tego nakłonić rozmawiając twarzą w twarz.

  • #4 06 Wrz 2011 20:17
    andrzej20001
    Poziom 40  

    80a starczy na 100% .vw ma taki i śmiga.Sprawdz świece tzn. ile poboru na kaźdej z osobna.Czy zwarcia nie ma.

  • #5 07 Wrz 2011 01:39
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Ma być 100A i nie pisz Kolego, że VW ma.... Za takie podejście powinno być ostrzeżenie.
    Bezpieczniki serwis powinien mieć. Bez problemu dostaniesz w Warszawie w znanym serwisie BMW. Koszt dokupienia takiego bezpiecznika to kilka złotych, kupując na sztuki.

  • #6 07 Wrz 2011 21:41
    aron20000
    Poziom 22  

    Dokładnie, też mam takie podejście, że bezpiecznik powinien być taki jak jest fabrycznie do tego celu przeznaczony, chociaż mniejszy to raczej tylko narażenie się na częstszą wymianę. Udało mi się kupić taki bezpiecznik jak trzeba w "markland"zie w białymstoku, mieli też taśmowe 100. Sklepik dosłownie 2mx2m, ale dobrze zaopatrzony.
    Do "śmiesznego" serwisu BRECZKO B-stok nie jeździłem <-- ale mogę z czystym sumieniem odradzić, podejście u nich to śmiech na sali, szkoda nerwów.

  • #7 07 Wrz 2011 23:09
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    mogles mu powiedziec ze ty chcesz 1 szt. a skoro on musi zamowic 100 szt to niech sobie zamowi ale ciebie interesuje 1 sztuka. I basta! I ze jutro przyjezdzasz po 1 szt. Skoro wystepuje jako czesc zamienna to chcesz ja kupic i koniec dyskusji. Z tego co wiem, to producent i dealer ma obowiazek zapewnic czesci zamienne do samochodu przynajmniej 15 lat od zakonczenia produkcji i nie ma tam nic mowy o tym ze musisz kupowac po 100 szt. Pamietam kiedys jak chcialem kupic w ASO zamek schowka do E30 i sprzedawca wyjezdza mi ze owszem mozna zamowic ale przychodza po 12 szt. i musze wziac 12 szt. Myslalem ze pekne ze smiechu. O malo z krzesla nie spadlem. Po krotkiej dyskusji i ostrej wymianie zdan poprosilem dyrektora serwisu. Na drugi dzien mialem zamek schowka do odbioru. Oczywiscie 1 szt.

  • #8 08 Wrz 2011 07:10
    emeryt2
    Poziom 42  

    Saron22 , pewnie złożyłeś dyrektorowi propozycje nie do odrzucenia , jak Ojciec Chrzestny!!!

  • #9 08 Wrz 2011 08:45
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    po prostu zapytalem sie go czy mam zadzwonic do BMW Polska i zapytac czy zamki do E30 klient detaliczny faktycznie musi kupowac po 12 szt.

  • #10 14 Lut 2012 08:16
    london2004
    Poziom 19  

    jak wymienic tranzystory w module swiec bmw

  • #11 29 Lip 2012 00:21
    peka5
    Poziom 8  

    Właśnie się przymierzam do naprawy tego sterownika. Poczytałem że padają tam tranzystory całość jest na płytce ceramicznej, czy jest to to jakiś problem przy wymianie? Może ktoś przerabiał temat? Pozdrawiam.

  • #13 22 Sie 2012 10:34
    krzysiek80r
    Poziom 9  

    BMW E46 - Sterownik nagrzewania świec żarowych



    Wygląda na to że trzeba poprawić luty na srebrnych drucikach tak jak kolega wyżej napisał, bo z ledwością się trzymają.

    Pytanie do znawców, czy można te srebrne druciki wymienić na jakieś inne lub w ogóle zastąpić jednym grubszym?
    I czy trzeba po zabiegu wlutowania zalać to ponownie silikonem (czy czymś takim)?

  • #14 25 Sie 2012 18:05
    kubas10
    Poziom 25  

    Mam podobny problem z tym że w moim przypadku odkleiły się 4 cienkie przewody licząc od lewej strony przy wtyczce (gruby plus od rozrusznika) i pytanie czym to pokleić ?

  • #15 10 Lis 2012 11:53
    striker41
    Poziom 1  

    Czy w E83 wystepowaly takie same problemy z tym sterownikiem ?? Bo komp mi pokazuje ze mam 3 swiece spalonone co jest raczej absurdem.

  • #16 10 Lis 2012 12:08
    peka5
    Poziom 8  

    krzysiek80r napisał:

    BMW E46 - Sterownik nagrzewania świec żarowych



    Wygląda na to że trzeba poprawić luty na srebrnych drucikach tak jak kolega wyżej napisał, bo z ledwością się trzymają.

    Pytanie do znawców, czy można te srebrne druciki wymienić na jakieś inne lub w ogóle zastąpić jednym grubszym?
    I czy trzeba po zabiegu wlutowania zalać to ponownie silikonem (czy czymś takim)?

    te "srebrne druciki" raczej mają jakąś rezystancję więc chyba trzeba było by wymienić na jakieś inne o tej samej rezystancji, ale to są tylko domysły. Też muszę rozwiązać ten problem, tylko brak czasu na wyciągnięcie sterownika.

  • #17 10 Lis 2012 12:46
    kubas10
    Poziom 25  

    W moim przypadku komp pokazywał 4 świece, które oczywiście były sprawne.

  • #18 10 Lis 2012 12:49
    peka5
    Poziom 8  

    kubas10 napisał:
    W moim przypadku komp pokazywał 4 świece, które oczywiście były sprawne.

    I pozbyłeś się już problemu? lutowałeś czy może w jakiś inny sposób naprawiłeś. Pozdrawiam

  • #19 11 Lis 2012 18:21
    kubas10
    Poziom 25  

    Wymieniłem na nowy, stary rozebrałem i wyglądał podobnie jak na zdjęciach powyżej...

  • #20 12 Lis 2012 13:08
    kuruś
    Poziom 1  

    Witam!
    Mam taki problem...
    Pacjent e46 320D m47 czyli przed liftem....
    Auto pod kompem zgłasza błąd świec...
    Więc dostało wszystkie 4 nowe świece....
    Błąd pod kompem po wykasowaniu nadal powraca.
    Sprawdziłem i tak przekaźnik dostaje napięcie wiec bezpiecznik f104 jest ok.
    Za przekaźnikiem też pojawia się napięcie wiec świece się grzeją, przekaźnik cyka...

    To dlaczego mamy nadal błąd??
    Na przekaźnik idzie stałe napięcie 12V po odpaleniu silnika jest 14V czyli napięcie ładowania...
    I co dziwne po odpaleniu jak jeszcze grzeje świece za przekaźnikiem też to samo napięcie...

    A świece są przecież na 11V więc o co chodzi??

  • #21 13 Cze 2013 11:56
    shaft28
    Poziom 9  

    Panowie a w którym miejscu jest ten bezpiecznik od sterownika grzania świec 100A w e46 m47 przedliftem sedan?

  • #22 13 Cze 2013 12:11
    peka5
    Poziom 8  

    szukaj w schowku pasażera za skrzynką bezpieczników.

  • #23 13 Cze 2013 12:24
    shaft28
    Poziom 9  

    więc wymagany będzie demontaż schowka... nie lubie tego robić, ciężko to się składa :P

  • #24 13 Cze 2013 12:27
    peka5
    Poziom 8  

    nie tyle co demontaż, tam ściągasz ta klapkę, pokazują ci się te małe bezpieczniki, i musisz wyciągnąć je z tą całą obudową, ale faktycznie ciężko to idzie. I raczej małe prawdopodobieństwo że ten bezpiecznik padł :)

  • #26 13 Cze 2013 12:41
    peka5
    Poziom 8  

    z tego co wyczytałem, to albo świece albo ten przekaźnik od świec. Zobacz na fora BMW, jest tam trochę informacji jak posprawdzać świece i przekaźnik. Pozdr

  • #27 24 Cze 2013 20:00
    tomkil192
    Poziom 1  

    witam. mam rozebrany sterownik, wszystkie posprawdzalem szpileczka czy przewodzi. I wszystkie polaczenia (srebrnymi drucikami ) wygladaja na dobre.
    Czy powiniennem i tak przelutowac wszystko? zima mi slabawo odpalal czasami ale bledow zadnych nie pokazywal smyk jeden. prosze o pomoc

  • #28 30 Lis 2013 21:42
    zbigniew zastąpiło
    Poziom 9  

    Witam, wszyscy podpowiadają, żeby poprawić luty na cienkich drucikach, niestety tego nie można w żaden sposób polutować, ponieważ są to zgrzewane cienkie druciki wykonane z aluminium. Jedyna rada jest taka jak zrobiłem, trzeba zdrapać cienką powłokę galwaniczną aluminiową po obu stronach tego drucika. Jak zdrapiemy to zobaczymy pod spodem styki z mosiądzu, i wtedy bez problemu można lutować. Wszystkie druciki zostały wymienione na posrebrzane.
    Tak wygląda sterownik po naprawie.

    BMW E46 - Sterownik nagrzewania świec żarowych

  • #29 27 Gru 2013 13:34
    Sidorek
    Poziom 19  

    no Zbyszku - jestem w szoku - o ile polutowac mozna spokojnie srerbne druciki (odpowiednia rosyjska chemia dostepna na allegro) to nie ukrywam jestem w szoku - czym tak ladnie wyczysciles wnetrze z tej "galarety" ??
    Widze tak precyzyjne wyczyszczenie, ze chyba tez uzyta zostala jakas chemia.

    Pozdrawiam

  • #30 25 Sty 2014 20:10
    karfso
    Poziom 1  

    Mam 320d na CR 150KM ze sterownikiem świec pod rozrusznikiem. Wymontowałem go i rozebrałem. Usunąłem żel zabezpieczający część układu. Zeszlifowałem nalane na piny aluminium. Usunąłem aluminiowe przewody i w zamian zastosowałem miedziane (z kabla sieciowego :D). Wszystko z powrotem polutowałem i uszczelniłem. Sterownik działa jak nowy. Przy -18 stopniach auto pali na dotyk. Wcześniej przy nawet -10 miało duże problemy żeby odpalić.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty