X

Vw Passat b5 1.9 tdi turbina

07 Sep 2011 15:18 WOwojteklotek
  • #1 07 Sep 2011 15:18
    wojteklotek
    Level 7  
    Helpful post? (0)
    Witam Wszystkich.
    Posiadam Passata B5 kombi 1.9 TDI 110KM.
    Często wyłącza się w nim turbo przy wyprzedzaniu, po ponownym uruchomieniu silnika turbo działa.
    Czy jest to przyczyna czujnika EGR?
  • #2 07 Sep 2011 16:00
    dzielik
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Witam,

    miałem podobne objawy i problem był z EGR. Jest przy nim takie cięgno które łączy się z membraną. U mnie łączenie skorodowało i cięgno chodziło luźno (Dało się to spokojnie wyczuć ciągając za cięgno, jeszcze przed rozbieraniem samochodu). Wymiana pomogła.
    Wydaje mi się, że podobne objawy mogą być przy zapieczonych kierowniczkach w turbinie.

    pozdrawiam
    Daniel
  • #3 07 Sep 2011 16:11
    wojteklotek
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    czy jedną z objaw też miałeś mocne kopcenie z rury?
  • #4 07 Sep 2011 17:15
    dzielik
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Nie zauważyłem, jedyna rzecz to samochód tracił moc (pomagało ponowne odpalenie), a po jakimś czasie nie jechał więcej jak 80km/h. To kopcenie wygląda jakby turbina puszczała olej, mogę się mylić.

    Pozdrawiam
    Daniel
  • #5 07 Sep 2011 20:25
    fuelinyourblood
    Level 34  
    Helpful post? (0)
    Brak 'turba' w twoim przypadku to ograniczenie dawki przez ster silnika spowodowany przeladowaniem cisnienia turbiny. Usuń usterke a moc bedzie z toba.
  • #6 11 Sep 2011 22:28
    Remi80
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    zatarte kierownice zmiennej geometrii łopatek turbiny w pozycji max doładowanie i dlatego brak mocy,turbinka do demontażu,wyczyścić kierownice i śmiga dalej
  • #7 22 Oct 2011 17:25
    nico851
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Witam czy po wyczyszczeniu kierownic po pierwszej jezdzie próbnej jest normą że turbo jest tak gorące że dotknąć nie można i że coś paruje z niego?
  • #8 22 Oct 2011 18:01
    fuelinyourblood
    Level 34  
    Helpful post? (0)
    O matko!

    Nie, jest gorące, bo jest zazenowane twoja wiedza techniczna!
    Słyszałes o gorących do czerwonosci turbinach?
  • #9 22 Oct 2011 18:23
    nico851
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Słyszałem ale dziwnie śmierdzi z tego parowania a robiłem taki zabieg pierwszy raz i chciałem się upewnić...
  • #10 22 Oct 2011 19:54
    starob
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    Koledzy .. na podstawie takich szczątkowych informacji nie można udzielać takich porad, ekstrapolujecie na podstawie: "bo ja tak miałem".
    wojteklotek ..na początek choćby kod błędu przydałby się, żeby wyznaczyć kierunek poszukiwań
    ..kopci na siwo czy czarno??
  • #11 24 Oct 2011 17:40
    Removed
    Helpful post? (0)
    A najlepsze jest zawsze to:wyłączy się turbo ,albo, nie włączy się turbo.
    :lol: A ileż to schodzi sprawdzić te kierownice?Trzy minuty schodzi ,dosłownie.
    Quote:
    Koledzy .. na podstawie takich szczątkowych informacji nie można udzielać takich porad, ekstrapolujecie na podstawie: "bo ja tak miałem".
    A dlaczego nie można ?Przecież to standard tutaj.Jak ktoś liczy na gotowca to tak ma ,czyta brednie potem wymienia jak leci .
  Search 4 million + Products
Browse Products