Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Ursus C-360 dymi na biało

HaeSik 09 Wrz 2011 17:34
  • #1 09 Wrz 2011 17:34
    HaeSik
    Poziom 1  

    Witam.
    Wymieniłem w swoim Ursusie C-360 następujące rzeczy:
    -Tuleje cylindra
    -Pierścienie
    -Ustawiane były wtryski
    -Przewody do wtrysków wszystkie
    -Uszczelki pod głowice

    Wymieniałem te rzeczy ponieważ woda poszła do oleju ale juz jest ok.
    Teraz odpaliłem jego i daje białym dymem z tłumika...
    Czyżby uszczelniacze zaworów poszły?
    Proszę o szybką odpowiedź.

  • #2 09 Wrz 2011 20:24
    D214d3k
    Poziom 37  

    Biały dym to para wodna jeśli jest na zimnym silniku oznacza wodę w układzie wylotowym a jeśli również na ciepłym oznacza wodę w spalanej mieszance. Sprawdź czy czasem olej w silniku nie jest jak mleko. Prawdopodobnie jakaś wada montażu głowicy.

  • #3 09 Wrz 2011 22:44
    seweryn7701
    Poziom 30  

    Tłoków nie wymieniałeś? W 60-ce nie ma uszczelnień na zaworach. Czy nie ma objawów przedostawania się spalin do układu chłodzenia, ubywający płyn, bąbelki, zapach spalin, zbrudzona woda? Jake paliwo lejesz?Jeśli nie jesteś go pewny wylej i zatankuj coś pewnego. Złu kąt wtrysku paliwa też objawia się podobnym dymem. Poza tym jeśli wymieniałeś komplety cylindra jakiś czas będzie troche brał olej nad tłoki i też będzie dymił.

  • #4 09 Wrz 2011 23:34
    dirustu
    Poziom 9  

    Witam- Jeżeli mógłbym trochę uporządkować czynności kontrolne po twojej naprawie to wyglądało by to tak :
    -ustawienie wtrysków (regulacja ciśnienia otwarcia wtrysków jak również kontrola jakości strugi czyli rozpylania)
    -regulacja pompy wtryskowej (sprawdzenie wydajności , ciśnienia,i różnicy dawek paliwa na poszczególnych sekcjach)
    -sprawdzenie ciśnienia sprężania w poszczególnych cylindrach,
    -ustawienie odpowiedniego kąta wyprzedzenia wtrysku
    Przyczynami powstawania białych spalin może być niedopalanie oleju napędowego spowodowane :
    -zbyt niskim ciśnieniem sprężania a tym samym utrudnionym zapłonem z powodu za niskiej temperatury sprężonego powietrza
    -złym rozpyleniem paliwa przez wtryskiwacze
    -złym kątem wyprzedzenia wtrysku
    -złej jakości paliwem.

  • #5 10 Wrz 2011 12:47
    jaclac26
    Poziom 14  

    napisz coś wiecej . naprzykład czy nie ubywa wody ?.czy ciśnienie idzie do wody? ja miałem przypadek ze po złozeniu dymił na jasno niebiesko ,okazały się winne wtryskiwacze , trzpienie które dociskają końcówki były wybite na próbniku było dobrze a po założeniu do silnika dymił na jasno niebiesko .po wymianie jest wszystko ok .ważne jest terz czyste składanie przewodów paliwowych wysokiego ciśnienia . najmniejszy bród zapycha końcówki , czyste filtry paliwa.mogą być uszkodzone gniazda wtrysków w głowicy bardzo często ulegaja korozij,a takze przy wyjmowaniu wtrysku potrafia peknąć.ale wtedy są ubytki wody.

  • #6 10 Wrz 2011 21:02
    tomek130
    Poziom 22  

    Jeśli wymienione pierścienie i tuleje to może kopcić na biało i troszkę mu na pewno kapie z kolanka wydechu, po prostu sie dociera i troszkę spala oleju :)

  • #7 11 Wrz 2011 00:13
    dirustu
    Poziom 9  

    Za dużo kombinowania, osobiście zaczął bym od pomiaru ciśnienia sprężania w cylindrach. Badanie to może dużo wyjaśnić. W przypadku słabego ciśnienia sprężania możemy podejrzewać nieszczelność uszczelki. Jednak jeżeli wymiana uszczelki została wykonana zgodnie z zasadami, to nie powinno być z nią problemu. To znaczy: po demontażu głowicy i usunięciu starej uszczelki powierzchnie zostały dokładnie wyczyszczone z pozostałości po starej uszczelce a następnie sprawdzone pod kątem równości powierzchni głowicy i cylindrów, a głowica została dokręcona kluczem dynamometrycznym, z odpowiednim momentem i wymaganą kolejnością dokręcania. Powodem niskiego poziomu kompresji może być również nieszczelność zaworów. W związku z tym proponuje aby zacząć od tej właśnie czynności.

  • #8 11 Wrz 2011 08:20
    seweryn7701
    Poziom 30  

    W silniku s-4003 kluczem dynanometrycznym to można sie jedynie od much odganiać. Najprościej to silnik ustawić jak należy i dać mu ze 30 mth przynajmniej czasu zanim się wszystko uleży. Poza tym jak kolega wcześniej napisał... podał za mało szczegułów. Czy śmierdzi spalonym olejem, dokładnie jak i kiedy dymi, jak pali. Trzeba zdjąć kolektor i zobaczyć czy tak jest na wszystkich clindrach czy na jednym, czy oleju lub paliwa nie ma w kolektorze. Jest masa sposobów na zdiagnozowanie silnika. Po tych zabiegach powinna się sprawa wyjaśnić.