Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alphard LW800 na suba

kooker 28 Lis 2004 23:16 1533 5
  • #1 28 Lis 2004 23:16
    kooker
    Poziom 2  

    Czy z Alpharda LW 800 można osiągnąć dobry bas? Mam wersję 8 Ω w obudowie ok. 36 litrów ale potrzebuję chyba drugiego żeby mieć 4 Ω, bo przy jednym gra zbyt cicho. Czy w obudowie o wyżej podanej objętości zagra to jakoś? Dodam, że jest to obudowa zamknięta i wyciszam ją w całej objętości kawałkami gąbki. Początkowo chciałem spróbować złożyć sobie pełnozakresową kolumnę, ale doszedłem do wniosku, że może wystarczą mi kolumny od wieży, do których dorzucę trochę basu.

  • #2 29 Lis 2004 01:46
    Tremolo
    Poziom 43  

    Powiedz lepiej co to za wzmacniacz. Być może trafiłeś na LW800 którego skutecznosć jest mniejsza niz zakładał producent.. W zasadzie na bank skutecznosć tego głośnika jest okłamana.

    Daj go lepiej do BR . Najlepiej zbuduj dwie takie skrzynie, żeby je właczyć do wzmanciacza 4 Ohm jesli oczywiście takowy posiadasz.

    Dwie w tej kolumnie grały by szybko ale nie zeszły by za bardzo na dół.

    Będzie Ci schodził góra do 70Hz bas tak niski jak z lepszego telewizora.

    Zrób w tej obudowie co masz otwór BR średnicy 68mm gleboki na 12 cm. Albo 80mm na 20 cm głębokości. Zrównasz wykres częstotliwości w tym głośniku i uzyskasz wyższą skuteczność poniżej 100 Herców.

  • #3 01 Gru 2004 17:10
    kooker
    Poziom 2  

    Muszę mieć 2 głośniki. Źle zrobiłem, że kupiłem 8 ohm. Słucham muzy na 2 niedużych kolumnach od wieży (po 30W i 4 ohm ), kolumnę na Alphardzie mam jedną i chciałbym zrobić z niej jakiegoś suba, żeby poszerzyć zakres w dół. Ponieważ kolumienki są 4 ohm-owe, nie mogę przesadzać z głośnym słuchaniem, bo je spalę przy 8 ohm na LW800. Muszę wyrównać oporność. Kumpel włożył LW800 do obudowy zamkniętej o pojemności 22l i ma strasznie buczący ten bas. Może to wina pomieszczenia, w którym słucha muzy. U mnie nie buczy, bo niewiele go słychać. Czy z 32 litrowej obudowy na 2 alphardach i z BR można uzyskać przyzwoicie niski no i nie męczący bas?

  • #4 03 Gru 2004 00:08
    Vizzle
    Poziom 21  

    Muj kolega robil na tym suba 40L . Az sie zdziwielem nieznalem tego glosnika osobiscie ( ma wersje 4omy) przyniusl go do mnie bo uniego niechcal grac, nie ruszal sie, podlaczylem go pod wzmacniacz 2x200W pzy 4 omach i po rozkreceniu na 1/2 to przyznam zaczol sie ruszac ale nic poza tym.

    Niesadze ze zejdziesz nisko z tym glosnikiem. Ja nic ciekawego z niego nieslyszalem. Koleszka mowil ze wsadzal go w rozne obudowy zamkniete BR o roznych pojemnosciach i nic to niegralo. Bynajmniej nie nisko.

  • #5 03 Gru 2004 00:21
    Tremolo
    Poziom 43  

    powiedz nam co to za typ połaczenia (wynalazek) masz miedzy tym LW a kolumnami i resztą sprzetu audio?

    przy połaczeniu równoległym 8Ohm do 4 Ohm dostajesz 2,3 Ohma - i w tym momentcie co najwyzej wzmanciacz spalisz niż te kolumny. LW bedzie stanowił odgalęzienie obwodu i będzie zabierał jakąś tam część prądu... Który bedzie zabójstwem nie dla kolumnienek, które beda oddawały mniejsza moc bo część pojdzie na LW, lecz dla wzmacniacza.

  • #6 18 Sie 2013 18:59
    Yayko
    Poziom 6  

    Witam,
    mam zamiar zrobić subwoofer do auta na głośniku Alpharda LW800, robie do niego skrzynie 27,6litra na mdf'ie 13mm, bass reflex (120 – 100 – 59 (dł. – śr .zew – śr. wew)), wszystko liczone na WinISD, no i chce do niego włożyc jakiś chiński wzmacniacz, taki jak do suba aktywnego, wygląda on tak. Moc nominalną ma 70W, wiec tak raczej okej, a maksymalną 120W.

    Alphard LW800 na suba

    No i teraz pojawia się pytanie, czy jak to wszystko złoże to czy to jakoś zagra czy bedzie źle i ten wzmak w ogóle nie ruszy tego głośnika. Jest to mój pierwszy głośnik DIY więc prosze o wyrozumiałość.

    Drugie pytanie, to sklep nowyelektronik.pl, ma ktoś o nim jakieś opinie, bo zamówiłem tam głośnik i jeszcze pare innych rzeczy.

    Pozdrawiam.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME