Forum elektroda.pl

Regulamin | Punkty | Dodaj... | Ostatnie | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Ford Mondeo mk3 tdci dziwne objawy po regeneracji wtrysków


Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Początkujący -> Ford Mondeo mk3 tdci dziwne objawy po regeneracji wtrysków
Autor
Wiadomość
mister_t
Poziom 9
Poziom 9


Dołączył: 28 Sty 2010
Posty: 33
Miasto: jelenia góra

Post#1 Post autora tematu 13 Wrz 2011 21:28   

Ford Mondeo mk3 tdci dziwne objawy po regeneracji wtrysków


Witam.
A więc tak próba przelewowa wynik taki, że do regeneracji dwa wtryski
(regeneracja w gładysek - krk) i coś jest chyba nie tak bo na obrotach od 1200 do 2000.
Przy lekkim dodawaniu gazu czuć szarpanie autem i klekocze dość głośno, czego nie było przed regeneracją.
Po zamontowaniu wtryskiwaczy auto oczywiście pod komp. i kodowanie.
Człowiek który zakładał twierdzi, że to chwilowe objawy i powinny ustąpić ale czy faktycznie ma rację?
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 13 Wrz 2011 21:28   





Powrót do góry
   
decybel91
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 2716

Post#2 13 Wrz 2011 21:37   

Re: mondeo mk3 tdci dziwne objawy po regeneracji wtrysków


Zakoduj raz, usuń kod, zakoduj ponownie, czasem trzeba się namęczyć, aby kody wlazły.
Lub 50km/h, 3 bieg i 10-20km drogi to się douczą. W teorii :) No cóż Ford :)
Powrót do góry
   
Foxtrott
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 03 Wrz 2008
Posty: 1088
Miasto: CentralnaPolska

Post#3 13 Wrz 2011 21:48   

Re: mondeo mk3 tdci dziwne objawy po regeneracji wtrysków


Przepraszam , na czym polega regeneracja wtrysków?Pora obalić ten mit = wymiana końcówek lub czyszczenie w ultradźwiękach to jest połowiczna "regeneracja", zwrócę honor każdemu kto posiada takie samo urządzenie do produkcji wtrysków jak BOSCH etc.

cytat z innego forum autor Master`s
Nie wiem, czy wszyscy ludzie z branży którzy dłubią w silnikach i systemach wtryskowych wiedzą ...że wraz z rozwojem silników diesla ..skończyło się tzw "babci sranie". Aby dokonać prostej czynności polegającej na wymianie wtryskiwacza....lub kompletu wtryskiwaczy nie wystarczy już tylko odpowiedni klucz aby odkręcić jażmo. Aby robotę wykonać profesjonanie potrzebny jest tester za pomocą którego będziemy w stanie zakodować wtryskiwacze. O co chodzi z tym kodowaniem????

Aby zapewnić jak najlepsze osiągi silnika, cichobieżność, równomierność pracy oraz normy spalin, stało się konieczne zwiększenie dokładności wtrysku paliwa. Systemy CR zostały wprowadzone w czasach gdy obowiązywały normy spalin Euro 2 czyli przed 2000r. W 2000r weszła nowa norma spalin Euro 3 ograniczająca emisję sadzy i tlenków azotu, a w 2005 norma Euro 4 pociągneła za sobą takie ograniczenia że konstruktorzy zmuszeni byli dać z siebie wszystko i opracować takie rozwiązania które sprostałyby nowym warunkom emisyjnym.
Tak jak pisałem wcześniej... aby sprostać wymogom należało przedewszystkim poprawić dokładność wtrysku. Wtryskiwacze CR pierwszej generacji (niekodowane) pracują na ciśnieniu paliwa 1350bar. Jeśli wtryskiwacze tego typu mieszczą się w tzw. tolerancji wykonawczej, to dokładność dawki głownej paliwa, której rozrzut mieści się w granicach +/-1,5mgr/wtrysk pozwala zachować równomierność pracy silnika na zadowalającym poziomie. Z wyrównaniem pracy silnika powodowanym ewętualną niedokładnością wtryskiwaczy radzi sobie funkcja zwana "korekcją dawek" lub jak kto woli..."balansem cylindrów" którą posiada program sterujący silnikiem. Wtryskiwacze tego typu pracują głównie w pojazdach z systemami wtryskowymi EDC-15C. Były montowane w latach 1997-2000 a więc w epoce Euro 2.

W latach 1999-2000 zaczęto stosować wtryskiwacze CR pierwszej generacji....kodowane. Związane to było z wprowadzaniem normy spalin Euro3 która wymagała jeszcze większej dokładności wtrysku paliwa niż we wtryskiwaczach CR zwykłych...niekodowanych. Rozrzut dawki +/-1,5mgr/wtrysk nie gwarantował już spełnienia parametrów emisyjnych w związku z tym zaostrzono tolerancje wykonania a także wprowadzono nowe technologie w produkcji. Ponadto zastosowano rozwiązanie polegające na korygowaniu dokładności dawek za pomocą indywidualnego doboru wtryskiwaczy montowanych na silnik, wykonanych z różną dokładnością.
Wymaga to podziału na "klasy" lub jak kto woli na "grupy selekcyjne". Klasyfikacja oznacza że po pomiarze dawkowania na stanowisku testowym dzieli się je na 3 lub 4 klasy w zależności od uzyskanych odchyłek dawek w stosunku do wtryskiwacza posiadającego wzorcową charakterystykę. Na podstawie wyznaczonych klas koduje się je do sterownika silnikowego wprowadzając odpowiednie cechy za pomocą testera diagnostycznego. Uzyskuje się w ten sposób jednakowe dawki paliwa w poszczególnych cylindrach silnika nawet przy wtryskiwaczach wykonanych z różną dokładnością i zapewnia odpowiednią normę spalin. Najczęściej dąży się aby nowo montowane wtryskiwacze posiadały tą samą klasę jednak niektórzy producenci dopuszczają różne klasy. Zalezy to od układu sterowania silnikiem.
Klasyfikacje jednopozycyjną wytryskiwaczy CR w zależności od producenta silnika...przeprowadza się za pomocą cyfr, liter, lub za pomocą kolorów. Po zbadaniu danego wtryskiwacza na stanowisku probierczym...odpowiednio się go >cenzura< określając jego grupę selekcyjną (klasę). Termin "klasyfikacja jednopozycyjna" oznacza badanie wtryskiwacza pod kątem jednego parametru np wielkości dawki zasadniczej.

Rzeczą naturalną jest że wyżej opisywane wtryskiwacze CR pierwszej generacji ..zwykłe jak i kodowane napewno nie spełnią norm Euro 4 gdzie emisja cząstek stałych została ograniczona do poziomu 13mgr sadzy na 1 km. Takie zaostrzone normy powodują że z rur wydechowych naszych diesli wydobywa się dosłownie "górskie powietrze" :) . Zmusiło to konstruktorów do zastosowania innych rozwiązań dotyczących wtryskiwaczy a także do zwiększenia prędkości procesorów w sterownikach silnikowych. Wtryskiwacze CR drugiej generacji kodowane..... są klasyfikowane dwu lub trzy-pozycyjnie. Oznacza to że podczas testu na stanowisku probierczym testowane są jakieś 3 punkty pracy wtryskiwacza. Np może być to wtrysk wstępny, wtrysk zasadniczy, dotrysk, lub jakieś określone reżimy pracy np. bieg jałowy-ciśnienie paliwa 300Bar, średnie obciążenie...ciśnienie 800bar..pełne obciążenie ..ciśnienie ponad 1000bar. Tak dokładna selekcja wtryskiwaczy zapewnia uzyskanie najwyższych osiągów silnika, spełnienia norm ekologicznych a także wpływa na ekonomię (zużycie paliwa) Wtryskiwacze 2 generacji pracują pod wyższym ciśnieniem wynoszącym 1600bar.
Kodowane są one do sterownika silnika za pomocą testera diagnostycznegoza pomocą którego wpisuje się kody literowo-cyfrowe przypisując dany wtryskiwacz do danego cylindra. Po zakodowaniu wtryskiwaczy zamiana ich miejscami między cylindrami jest wykluczona. Spowoduje to zakłucenia w pracy silnika.
Niektóre silniki..np Ford Mondeo 2.0TDCi posiadają sterowniki zdolne do "nauczenia" się wtryskiwaczy. Oznacza to że po wymianie wtryskiwacze na nowe możemy uruchomić silnik ale jego praca i dymienie będzie nam przypominała starego jelcza. Należy pozostawić pracujący silnik na około 1 godz i nastąpi powolna stabilizacja jego pracy po czym zacznie on pracować poprawnie. W przypadku Forda Fokusa 1.8 TDCi rozruch silnika po wymianie wtryskiwaczy jest niemożliwy. Konieczne jest zakodowanie wtryskiwaczy za pomocą testera.

W większości aut w których silniki zasilane są systemem CR istnieje procedura kodowania wtryskiwaczy do sterownika. Testery posiadają odpowiednie funkcje dopasowania. Po skomunikowaniu się ze sterownikiem silnikowym, i wybraniu odpowiedniej funkcji możemy odczytać ze sterownika zakodowane wtryskiwacze i porównać je z zamontowanymi na poszczególnych cylindrach a także wprowadzić nowe kody po wymianie wtrysków.

Innym rozwiązaniem są systemy wtrysków CR 3-ciej generacji. Posiadają one zawory piezoelektryczne. Pracują na ciśnieniu 1800bar a sterują nimi najnowsze systemy EDC-17. Ale o nich napisze jak zdobędę stosowną dokumentację a o nią trochę ciężko

kolejny cytat autor noc
Problem z regenerowanym polega na tym, że kod (klasyfikacja) uległa na 100% zmianie.Taki wtryskiwacz powinien zostać przetestowany i ustalony dla niego nowy kod.Nikt tego nie robi.Jeżeli po założeniu silnik będzie równomiernie pracował (ustawienie jego kodu i kontrola na Star Diagnosis), można go zostawić.W wypadku złej pracy diagnosta może spróbować wpisać kilka kodów, ale generalnie wtrysk do wymiany na następny.

cytat akan

Wielkie dzięki. Rozumiem, że jak oddam swój wtryskiwacz do regeneracji, to jego obecny kod zostanie zmieniony? Jaki w takim razie sens ma regeneracja? Czy firmy regenerujące wtryski nie podają kodów do sprzedawanych wtrysków? A jak z fabrycznie nowymi? Mają podany kod?
Co może sie stać z silnikiem gdy kod nie będzie sie zgadzał. Czy to jest groźne? Kiedyś regenerowałem w tym samochodzie jeden wtryskiwacz, ale robiłem to w zakładzie i o ile pamiętam nie było problemu z kodem.

Cytat TomTom

Ten kod ustala się na podstawie odchyłki parametrów wtryskiwacza od wzorca w granicach tolerancji. Po regeneracji należy ponownie "zbadać" parametry wtryskiwacza i dopiero wtedy nadać mu nowy kod, w zależności od parametrów a następnie wprogramować ten kod w sterownik.
Niewłaściwy kod skutkuje wtryskiwaniem niewłaściwej porcji paliwa (trzepanie silnikiem/zwiększenie spalania/dymienie - objawy "lejącego" wtryskiwacza) a w skrajnych przypadkach niemożnością uruchomienia auta.
Przy odpowiednim szczęściu, po regeneracji można "trafić" w kodowaną tolerancję i silnik będzie pracował bez większej różnicy.
Kody są wyrazem dbałości producentów o środowisko i naszą kieszeń (ale już nie w warsztacie :mrgreen:) i skutkują idealnie wręcz precyzyjną ilością wtryskiwanego paliwa w cyklach pracy każdego wtrysku w aucie.


Ponawiam swoje pytanie !!! Jaka z naszych firm oferuje regenerację wtrysków wraz z odpowiednim badaniem ??
Powrót do góry
   
dizba
Poziom 19
Poziom 19


Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 611
Miasto: Warszawa

Post#4 13 Wrz 2011 23:01   

Re: mondeo mk3 tdci dziwne objawy po regeneracji wtrysków


Foxtrott napisał:
Ponawiam swoje pytanie !!! Jaka z naszych firm oferuje regenerację wtrysków wraz z odpowiednim badaniem ??

http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=9309620#9309620
Powrót do góry
   
Foxtrott
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 03 Wrz 2008
Posty: 1088
Miasto: CentralnaPolska

Post#5 13 Wrz 2011 23:10   

Re: Ford Mondeo mk3 tdci dziwne objawy po regeneracji wtrysków


@dizba
Być może źle czytałem, ale topic o pompie.Poproszę o konkretne dane serwisów, które po regeneracji wtrysków podadzą nowy ID do wprowadzenia w ECU wraz z gwarancją.

cytat tłumaczenia oryginalnej wypowiedzi firmy Merlin , Delphi :

"Wg Delphi i Merlin (główny Autoryzowany Warsztatl Delphi w UK) każdy wtrysk który był rozmontowany i regenerowany powinien zostać sprawdzony na ich maszynie i nadany nowy 16 cyfrowy numer wraz ze sprawdzeniem czy wtryskiwacz działa poprawnie z tymi parametrami. Jeśli nowy kod nie zostanie nadany, wtrysk uszkodzi się przedwcześnie (dopisek: nie znaczy od razu tylko zużyje się szybciej niż ten z nadanym numerem). Merlin dodaje, że najczęściej wymienia się rozpylacz i zawór nie są wysterczające i należy również wymienić płytkę zaworu. Robiąc tak zanotowali duży spadek reklamacji (uszkodzeń). "

Pozdrawiam.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 13 Wrz 2011 23:10   





Powrót do góry
   
dizba
Poziom 19
Poziom 19


Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 611
Miasto: Warszawa

Post#6 13 Wrz 2011 23:24   

Re: Ford Mondeo mk3 tdci dziwne objawy po regeneracji wtrysków


Foxtrott napisał:
@dizba
Być może źle czytałem, ale topic o pompie.Poproszę o konkretne dane serwisów, które po regeneracji wtrysków podadzą nowy ID do wprowadzenia w ECU wraz z gwarancją.

Masz tam plik pdf z wykazem ASO Delphi.
Wszystkie warsztaty z oznaczeniem "COE" i niektóre z "SW"
Powrót do góry
   
Foxtrott
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 03 Wrz 2008
Posty: 1088
Miasto: CentralnaPolska

Post#7 13 Wrz 2011 23:37   

Re: Ford Mondeo mk3 tdci dziwne objawy po regeneracji wtrysków


Rozumiem i dziękuję, lecz w tym wypadku interesują nas serwisy oznaczone DC, tylko czy każdy z nich posiada aparaturę i certyfikat do nadawania nowych numerów?Nie odbiegajmy od tematu, ważne że pytający ma już odpowiedź na swoje pytania.
Powrót do góry
   
wojciechjanusz
Poziom 18
Poziom 18


Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 540
Miasto: Warszawa

Post#8 14 Wrz 2011 00:10   

Re: Ford Mondeo mk3 tdci dziwne objawy po regeneracji wtrysków


Niezależnie od potrzeby kodowania wtrysków po regeneracji w większości przypadków, silniki 2,0tdci Mondeo/Transit mają zdolność samoadaptacji kodów wtryskiwaczy. To trochę trwa, początek jest tragiczny (ok. pół godziny na wolnych obrotach), potem można dać ognia i szybko silnik zaczyna prawidłowo pracować.
Zakodowane wtryskiwacze też nie dają zawsze prawidłowej pracy silnika od razu - różnie to bywa - po odpaleniu i tak następuje samoadaptacja.
mister_t napisał:
Człowiek który zakładał twierdzi, że to chwilowe objawy i powinny ustąpić ale czy faktycznie ma rację?
Tak często jest...
Powrót do góry
   
mister_t
Poziom 9
Poziom 9


Dołączył: 28 Sty 2010
Posty: 33
Miasto: jelenia góra

Post#9 Post autora tematu 14 Wrz 2011 19:42   

Re: Ford Mondeo mk3 tdci dziwne objawy po regeneracji wtrysków


wiec dzisiaj trochę mondziaka przegoniłem cykl mieszany dystans ok 100 km no i jak się rozgrzał to się wszystko uspokoiło but do 160/170 km/h i całkiem przyjemnie.
ALE.... podjazd pod górkę ok. 120 km/h i ciach sprężynka miga.
Jutro jadę do mecha. nich coś działa.
Panowie jeżeli się okaże że jednak dalej problem z wtryskami czy ewentualnie pod kompem pokaże na którym cylindrze jest lipa???
Powrót do góry
   
wojciechjanusz
Poziom 18
Poziom 18


Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 540
Miasto: Warszawa

Post#10 14 Wrz 2011 20:08   

Re: Ford Mondeo mk3 tdci dziwne objawy po regeneracji wtrysków


Na którym cylindrze jest lipa to pokazuje próba przelewowa. Przy spalaniu stukowym komp pokaże na którym cylindrze to występuje - tu nie.
Trzeba sczytać błędy, ale myślę że przyszła pora na pompę - niestety...
Jeżeli kody błędów będą to sugerowały, jest jeszcze cień szansy, że to albo czujnik ciśnienia na szynie padł, albo (bardziej prawdopodobne) zawór IMV pompy. Zawór kosztuje ok 300-400 zł, wymiana jest prosta - ale ryzyko że to nie on bruździ bardzo duże.

No, ale trzeba zaczekać na kody błędów... Najlepiej jeżeli jest kumaty diagnosta, wsiada z tobą do auta z laptopem na kolanach i jedziecie... Wprowadzasz auto w tryb awaryjny, a on patrzy na parametry, zwłaszcza ciśnienia paliwa... Ale znajdź takiego - który i chce, i kuma co robi...
Powrót do góry
   
mister_t
Poziom 9
Poziom 9


Dołączył: 28 Sty 2010
Posty: 33
Miasto: jelenia góra

Post#11 Post autora tematu 15 Wrz 2011 16:33   

Re: Ford Mondeo mk3 tdci dziwne objawy po regeneracji wtrysków


I jeszcze zapomniałem dodać że przy porannym odpaleniu na biało zadymi czego przed regeneracją nie było jeżeli już to na czarno dymka puszczał.
Normalnie ręce mi już opadają.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 15 Wrz 2011 16:33   





Powrót do góry
   
pablolinda
Poziom 12
Poziom 12


Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 109
Miasto: Lubelszczyzna

Post#12 04 Sie 2012 12:37   

Re: Ford Mondeo mk3 tdci dziwne objawy po regeneracji wtrysków


Witam czy kolega mister_t moze napisac czy uporał się z problemem co pomogło bo mam podobny problem ??
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Początkujący -> Ford Mondeo mk3 tdci dziwne objawy po regeneracji wtrysków
Strona 1 z 1
Podobne tematy
Ford Mondeo MK3 - wymiana wtrysków (13)
MONDEO MK3 TDCI 130KM - Wymiana zaworków wtrysków czas uczenia, pamięć ustawień (11)
Mondeo Mk3 TDCI - Brak mocy po regeneracji wtryskiwaczy (11)
Ford Focus 1.8 TDCI - nierówna praca silnika po regeneracji wtrysków (6)
mk3 mondeo 2.0 TDCI - Falowanie obr. przy rozruchu po wymianie wtrysków. (4)
Mondeo MK3 TDCi - wykręcenie / wkręcenie wtrysków (3)
ford mondeo mk3 115 koni problem wtrysków (5)
Ford Mondeo MK3 - Wymiana wtrysków z innego silnika (3)
Mondeo TDCi jakie mogą być objawy "gubienia" kodów wtrysków (12)
FORD Mondeo gwarancja wtryskiwaczy mk3 2.0 TDCI (18)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 2.92 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony