X
  • #1 17 Sep 2011 18:52
    1408673
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Witam użytkowników.

    Mam/miałem taki problem.
    Mój Matiz z bardzo małym przebiegiem jak na swój wiek (45 tyś km = 2000 rok prod.), jako auto mojej mamy - wszedł w małe użytkowanie przeze mnie.
    Miałem wrazenie, że w samochodzie ubywa płynu chłodzącego - oczywiście to mioje subiektywne odczucie. Wszystko działało jak należy, ogrzewanie, spalanie w normiw itp, itd.

    Samochód nie miał żadnych lam pod spodem, do oleju nie dostawał się płyn chłodzący, do płynu chłodzącego nie dostawał się olej...ale....
    Oczarowany reklama parki Prestone - postanowiłem zakupić ten preparat - aby układ ewentualnie doszczelnić, lub wyeliminować moje bolączki.

    Oto link do preparatu: http://www.prestone.pl/produkty/uklad-chlodzenia/prestone-uszczelniacz-do-chlodnic.html#instrukcja
    Zastosowałem się do instrukcji, zrobiłem wszystko zgodnie z opisem i... Początrkowo temperatura powędrowała w pole, które niemal natychmiast powinno skutkować wjęciem kluczyków ze stacyjki, ale po chwili powróciła do temperatury właściwej.
    Ale pojawił sie inny problem.... Nie mam teraz ogrzewania, w pozycji na max. wieje chłodnym powietrzem, zamiast gorącego. Pod maska ciepło, a z wentylacji wieje chłodem.
    Układ chłodzenia próbowałem odpowietrzyć l tzn. odkręciłem korek od zbiorniczka wyrównawczego. Włączyłem silnik i do chwili gdy włączył się wentylator od chłodnicy caly układ sobie spokojnie pracował.

    Jakie macie pomysły....

    Dodam, ze auto zapala na kluczyk. Korek od oleju nie ma "masła".
    Pozdrawiam.
  • #2 17 Sep 2011 19:17
    marcpol
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    Pewnie teraz masz uszczelnioną nagrzewnicę. Węże do nagrzewnicy ciepłe?
  • #3 17 Sep 2011 19:21
    polmar
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Czyli ten środek uszczelnia skutecznie :D
  • #4 17 Sep 2011 19:29
    balonika3
    Level 36  
    Helpful post? (0)
    Janusz_Janusz wrote:
    Miałem wrazenie, że w samochodzie ubywa płynu chłodzącego - oczywiście to mioje subiektywne odczucie.
    Tak to jest, jak się ulepsza z nudów.
  • #5 17 Sep 2011 19:40
    1408673
    Removed  
    Helpful post? (0)
    balonika3 wrote:
    Janusz_Janusz wrote:
    Miałem wrazenie, że w samochodzie ubywa płynu chłodzącego - oczywiście to mioje subiektywne odczucie.
    Tak to jest, jak się ulepsza z nudów.


    A może jakaś konstruktywna pomoc...???
    Dolałem ponad litr Petrygo Q...i....po przejechaniu kilkudziesięciu km.........poziom płynu powrócił do stanu sprzed dolania.....

    Poziom płynu zatrzymał się mniej więcej w tym samym miejscu co poprzednio. Stąd moje być może nie do końca właściwe określenie subiektywnego odczucia.
  • #6 17 Sep 2011 19:44
    balonika3
    Level 36  
    Helpful post? (0)
    Janusz_Janusz wrote:
    A może jakaś konstruktywna pomoc...???

    1. Odpowiedź na pytanie kol. marcpol,
    2. Jeżeli odpowiedź jest "nie", to prucie.
  • #7 17 Sep 2011 21:17
    1408673
    Removed  
    Helpful post? (0)
    balonika3 wrote:
    Janusz_Janusz wrote:
    A może jakaś konstruktywna pomoc...???

    1. Odpowiedź na pytanie kol. marcpol,
    2. Jeżeli odpowiedź jest "nie", to prucie.

    No niestety, węże chłodne :(
    "Prucie"..?? czyli..??
    A może w jakiś bezinwazyjny/mniejinwazyjny sposób przeczyścić układ??
  • #8 17 Sep 2011 21:32
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    Układ możesz czyścić, ale nagrzewnica do wymiany.
  • #9 17 Sep 2011 21:34
    1408673
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Przemo9826 wrote:
    Układ możesz czyścić, ale nagrzewnica do wymiany.

    :( Nagrzewnica do wymiany...
    W ciemno taka diagnoza?
    Hmmm.
  • #10 17 Sep 2011 21:37
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    Janusz_Janusz wrote:
    W ciemno taka diagnoza?


    Ja nie diagnozuje, to Ty jesteś zobowiązany ją przeprowadzić, a stwierdziłeś że węże zimne do nagrzewnicy. Z nagrzewnicy tego nie wypłuczesz.
  • #11 17 Sep 2011 21:40
    1408673
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Przemo9826 wrote:
    Janusz_Janusz wrote:
    W ciemno taka diagnoza?


    Ja nie diagnozuje, to Ty jesteś zobowiązany ją przeprowadzić, a stwierdziłeś że węże zimne do nagrzewnicy. Z nagrzewnicy tego nie wypłuczesz.

    Ok, rozumiem. Taka smutna refleksja mnie tylko dopadła.

    tak się kończy jak się po poradę zwraca do sprzedawcy w sklepie - a Pan grzecznie odpowiedział, ze ten preparat takiej dobrej marki i sprawdzony.
    Cóż...w poniedziałek odwiedzę ten zacny sklep...
  • #12 17 Sep 2011 21:46
    balonika3
    Level 36  
    Helpful post? (0)
    Rzecz dziwna, bo te płyny wiążą w kontakcie z powietrzem, więc nie powinny nic zaklejać.
  • #13 17 Sep 2011 21:54
    1408673
    Removed  
    Helpful post? (0)
    balonika3 wrote:
    Rzecz dziwna, bo te płyny wiążą w kontakcie z powietrzem, więc nie powinny nic zaklejać.

    Mnie tez to dziwi.

    Dziwi mnie też, że jeszcze dzisiaj o 13.00 Matiz grzał ciepłym powietrzem, a po operacji dolania płynu do uszczelnienie nagrzewnica wieje chłodem.

    Dla mnie tez to dziwnie brzmi.
  • #14 18 Sep 2011 07:29
    gimak
    Level 34  
    Helpful post? (0)
    balonika3 wrote:
    te płyny wiążą w kontakcie z powietrzem, więc nie powinny nic zaklejać

    W takim razie prawdopodobnie nagrzewnica była lekko zapowietrzona. Ja nigdy nie stosowałem żadnych ulepszaczy.
  • #15 18 Sep 2011 07:47
    1408673
    Removed  
    Helpful post? (0)
    gimak wrote:
    balonika3 wrote:
    te płyny wiążą w kontakcie z powietrzem, więc nie powinny nic zaklejać

    W takim razie prawdopodobnie nagrzewnica była lekko zapowietrzona. Ja nigdy nie stosowałem żadnych ulepszaczy.

    To bardzo prawdopodobne.
    Bo po dolaniu płynu Petrygo Q w ilości ponad litra, poziom w zbiorniczku płynu chłodzącego po dniu jazdy powrócił do stanu sprzed dolania.
    I teraz mam pytanie - jak to oczyścić??
    Prestone ma m. in. taki preparat do czyszczenia układu chłodzenia http://www.prestone.pl/produkty/uklad-chlodzenia/prestone-plukacz-do-chlodnic.html
    Tylko czy da on radę?
  • #16 18 Sep 2011 08:43
    ociz
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Nie da rady. Już raz uwierzyłeś w takie ściemy i tera z chcesz ponownie?
    Rozbieraj wszystko i płucz dużą ilością wody.
    A ubytki albo są albo nie, nie może być żadne subiektywne odczucie. Jak sobie nie radzisz(jak większość) ze zlokalizowaniem wycieku to zleć to komuś kto potrafi.
  • #17 18 Sep 2011 08:50
    1408673
    Removed  
    Helpful post? (0)
    ociz wrote:
    Nie da rady. Już raz uwierzyłeś w takie ściemy i tera z chcesz ponownie?
    Rozbieraj wszystko i płucz dużą ilością wody.
    A ubytki albo są albo nie, nie może być żadne subiektywne odczucie. Jak sobie nie radzisz(jak większość) ze zlokalizowaniem wycieku to zleć to komuś kto potrafi.


    Już raz zleciłem. mechanik przejrzał autko, wycieku nie znalazł. Uszczelka pod głowica OK.
    Ale ubywa płynu. Niewiele ale ubywa.
    Padło podejrzenie, ze może jakiś przewód ma niewielką nieszczelność albo może korek nie trzyma.
    W pierwszej kolejności padła decyzja na lekkie doszczelnienie.
    Ale doszczelniło nagrzewnicę a nie ewentualne - powtarzam ewentualne nieszczelności.

    Ale płyny do płukania nie są jakimiś wynalazkami ale stosowane są powszechnie.
    A wybór jaki padł na markę Prestone nie był przypadkowy. Miała to być 1 liga. a wyszlo....wielkie G...

    A Ty jako były mechanik, posiadasz może jakiś tutorial do tego jak takie płukanie zrobić??
    Pozdrawiam.
  • Helpful post
    #18 18 Sep 2011 09:00
    ociz
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Dlaczego uważasz że Prestone to pierwsza liga? Popularne bo tanie i dobrze się reklamują.
    Nie ma żadnych uszczelniaczy które by dla silnika nie zaszkodziły!
  • #19 18 Sep 2011 09:02
    1408673
    Removed  
    Helpful post? (0)
    ociz wrote:
    Dlaczego uważasz że Prestone to pierwsza liga? Popularne bo tanie i dobrze się reklamują.
    Nie ma żadnych uszczelniaczy które by dla silnika nie zaszkodziły!

    Hmmm. Tak mi się zdaje. Ale jeśli uważasz inaczej.

    A taką operację przeczyszczenia mógłbyś przedstawić krok po kroku?
    Z góry dziękuję.
  • #20 18 Sep 2011 09:15
    ociz
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Nie znam dobrze Matiza, ale najwygodniej to by było chyba wyjąć silnik, a już na pewno chłodnicę bo jej nie wypłuczesz na samochodzie.
  • #21 18 Sep 2011 14:57
    xhumungus
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Też nalałem kiedyś tego syfu o nazwie prestone, efekt był taki że ogrzewanie prawie zanikło. Więc wylałem ten cały syf/glut, nalałem wody kranówy, pojeździłem 2 dni, wylałem, wymieniłem chłodnice na nową bo ciekła i po problemie.
    P.S. Nagrzewnice można wypłukać wężem ogrodowym bez wyciągania z czeluści auta, wystarczy podłączyć do odp. króćca i lać aż wszystki syf wyleci.
  • #22 18 Sep 2011 17:02
    kkknc
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    Miałem kiedyś taki przypadek w Mercedesie okazało się że gość troszkę przedobrzył w ilości środka i ten osadził się w wężu od nagrzewnicy ( nie zasechł po prostu zablokował przepływ ). Po wyjęciu węża i wysypaniu tego co tam się osadziło ogrzewanie wróciło.
    Zdejmij węże od nagrzewnicy i podłącz wylot do wody z wodociągu i przelej ją wodą powinno pomóc. Sprawdź zawór od ogrzewania czy działa.
  • #23 18 Sep 2011 17:46
    1408673
    Removed  
    Helpful post? (0)
    xhumungus wrote:
    Też nalałem kiedyś tego syfu o nazwie prestone, efekt był taki że ogrzewanie prawie zanikło. Więc wylałem ten cały syf/glut, nalałem wody kranówy, pojeździłem 2 dni, wylałem, wymieniłem chłodnice na nową bo ciekła i po problemie.
    P.S. Nagrzewnice można wypłukać wężem ogrodowym bez wyciągania z czeluści auta, wystarczy podłączyć do odp. króćca i lać aż wszystki syf wyleci.

    kkknc wrote:
    Miałem kiedyś taki przypadek w Mercedesie okazało się że gość troszkę przedobrzył w ilości środka i ten osadził się w wężu od nagrzewnicy ( nie zasechł po prostu zablokował przepływ ). Po wyjęciu węża i wysypaniu tego co tam się osadziło ogrzewanie wróciło.
    Zdejmij węże od nagrzewnicy i podłącz wylot do wody z wodociągu i przelej ją wodą powinno pomóc. Sprawdź zawór od ogrzewania czy działa.


    Wreszcie jakieś optymistyczne słowa.
    Wobec tego który koniec węża od nagrzewnicy jest wylotowym?
    I dlaczego właśnie lać w przeciwnym kierunku do obiegu cieczy?
  • #24 18 Sep 2011 18:07
    jurekk55
    Level 34  
    Helpful post? (0)
    balonika3 wrote:
    Rzecz dziwna, bo te płyny wiążą w kontakcie z powietrzem, więc nie powinny nic zaklejać.


    Poza otworami do których należy odpowietrzenie w nakrętce zbiorniczka,drakońsko utrudnia to późniejsze odpowietrzenie układu.

    Janusz_Janusz wrote:
    Już raz zleciłem. mechanik przejrzał autko, wycieku nie znalazł. Uszczelka pod głowica OK.
    Ale ubywa płynu. Niewiele ale ubywa.


    Dość trudno zlokalizować nieszczelność pompy wody(na serio)

    kkknc wrote:
    Sprawdź zawór od ogrzewania czy działa.


    Daj podpowiedź ,po ponad 10 latach dowiem się w końcu gdzie go zamontowali,zapomnieli podać lokalizację w serwisówkach
  • Helpful post
    #25 18 Sep 2011 18:08
    xhumungus
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Jak nie znasz kierunku przepływu cieczy to lej w dwie strony, wody i ciśnienia nie żałuj.
  • #26 18 Sep 2011 18:14
    1408673
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Gdzieś doczytałem, że rozwiązaniem może być wylanie obecnego syfu, wlanie wody destylowanej wzbogaconej o kwasek cytrynowy - oczywiście na zimnym silniku.
    Czy ktoś miał takie doświadczenie?
  • #27 18 Sep 2011 18:22
    ociz
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    jurekk55 wrote:
    Dość trudno zlokalizować nieszczelność pompy wody(na serio)

    Zaślepki bloku od strony skrzyni jeszcze trudniej, ale pierwsza sprawa to pękający kolektor ssący.
  • #28 18 Sep 2011 18:25
    jurekk55
    Level 34  
    Helpful post? (0)
    Janusz_Janusz wrote:
    wlanie wody destylowanej wzbogaconej o kwasek cytrynowy


    Weź proszę starą nagrzewnicę i obejrzyj skutki działania.
  • #29 18 Sep 2011 18:31
    1408673
    Removed  
    Helpful post? (0)
    jurekk55 wrote:
    Janusz_Janusz wrote:
    wlanie wody destylowanej wzbogaconej o kwasek cytrynowy


    Weź proszę starą nagrzewnicę i obejrzyj skutki działania.


    Niestety nie mam gdzie takiej nagrzewnicy się przyjrzeć.
    A samo płukanie też nie da rady?
    Ewent. jakimś środkiem do czyszczenia chłodnic?

    PS> też jestem z Gdańska.
  • Helpful post
    #30 18 Sep 2011 18:57
    jurekk55
    Level 34  
    Helpful post? (0)
    Ciśnienie wody musi wystarczyć
  Search 4 million + Products
Browse Products