Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

B5 passat 1.9 TDI Cieżko zapala.

niekumaty 20 Wrz 2011 21:52
  • #1 20 Wrz 2011 21:52
    niekumaty
    Poziom 8  

    Witam. Passat rok 1999 1.9 tdi oznaczenia silnika nie wiem gdzie szukać-przepraszam. Samochód ma wielkie trudności z odpaleniem a mianowicie aby odpalił trzeba kręcić około 40s. Zwiedziłem różne fora i najczęściej podawane przyczyny to uszkodzone świece żarowe. Dziś wymieniłem wszystkie 4szt i żadnej poprawy i gdyż jak przeczytałem na forum świece działają przy temp. poniżej 5*C chociaż pewności nie mam. Poza tym po odnalezieniu przekaźnika świec nr 202 i krótkim zmostkowaniu pojawiło się w końcu napięcie na przewodach idących do świec. Rozruch silnika po podgrzaniu świecami "na krótko" nic nie zmienił -w zasadzie tak powinno być skoro w takich temp. świece nie pracują. Po podłączeniu do kompa zero błędów przy czym idąc tropem uszkodzonego czujnika temp. wody wskazana na kopie wyniosła 62*C a na zegarze 90*C temp. paliwa ok.40 a powietrza zasysanego 22*C Sadziłem że usterki należy szukać w układzie zasilania wiec zamontowałem (jak doradzali również na forum) zaworek zwrotny na przewód idący od filtra do pompy- pompa jest rotacyjna. W tym przypadku również zero poprawy. Zauważyłem jednak zależność taką, że nie zależnie czy silnik jest ciepły czy zimny odpala po 40sekundach mielenia, natomiast jeśli się go zgasi i odpala po przerwie nie dłuższej niż 10s to pięknie odpala również niezależnie od temperatury. Bardzo proszę o pomoc i odpowiedz na kilka pytań.
    1. Czy świece żarowe faktycznie w obecnej temp. nie mają prawa grzać?
    2. Czy pompa rotacyjna w tym modelu jest zasilana pompą zasilającą (gdzie jest)?
    3. Czy mogę podpiąć zasilanie do pompy omijając filtr bezpośrednio z kanistra?
    4. Czy czujnik temp. mam do wymiany skoro pokazuje różne temp?
    5. Co może mu dolegać i jak eliminować przyczyny mając do dyspozycji tester diagnostyczny i wsparcie kolegi.

    P.S. Samochód od dnia zakupu sprawował się znakomicie, paliwo tankowane dobrej jakości, nic wcześniej nie grzebane a filtr paliwa zmienię jutro.

    Pozdrawiam

  • #2 20 Wrz 2011 21:56
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Pierwsze co zrobić, to odczytać na wlepce kod silnika. Drugie to sprawdzić obroty silnika w czasie kręcenia. Zobaczyć dawkę rozruchową.

  • #3 20 Wrz 2011 22:07
    niekumaty
    Poziom 8  

    Dziękuje za odpowiedz. Proszę o wskazówki jak zobaczyć tą dawkę rozruchową i gdzie jest ta wlepka?

  • #4 20 Wrz 2011 22:07
    wojtekryba
    Poziom 32  

    I cały problem w tych paru za małych obrotach rozrusznika :-)

  • #5 20 Wrz 2011 22:16
    autoas
    Poziom 41  

    Cały problem w tym że ktoś zadaje pytanie nie mając zielonego pojęcia w diagnostyce samochodów ( i nie musi, nie wszyscy muszą sie znać na samochodach, to żadna hańba)
    Oddać do polecanego warsztatu, nie ma jednoznacznej odpowiedzi na tą przypadłość w dieslu

  • #6 20 Wrz 2011 22:36
    niekumaty
    Poziom 8  

    W warsztacie termin najwcześniej za 2 dni. Jakie w takim razie powinny być właściwe obroty przy rozruchu? Sadziłem, że są odpowiednie skoro po 40s kręcenia odpala i wydaje mi się, że kreci tak jak do tej pory. Proszę jeszcze raz o odpowiedz chociaż na jedno z zadanych pytań-czy mogę podłączyć zasilanie do pompy omijając filtr i cały układ zasilania w celu wyeliminowania ewentualnych nieszczelności bez szkody dla pompy i silnika?

  • #7 20 Wrz 2011 22:46
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Jeśli paliwo masz super czyste, możesz, najlepiej z butelki plastikowej skorzystać. Ale naprawdę, daj sobie spokój, nie ogarniesz. Poczytaj co Kolega Autoas napisał. To dobra rada, da Ciebie i dla Twojego auta. Pamiętaj, że ta pompa nie lubi być zapowietrzana.

  • #8 20 Wrz 2011 23:08
    autoas
    Poziom 41  

    Przecież wątków na tym forum, że diesel nie pali na zimno lub ciepło są setki i rozwiązań też (chociaż nie do końca) wystarczy poczytać (można wpisać "tdi nie pali" lub "passat nie odpala" lub podobnie)

  • #9 21 Wrz 2011 00:20
    niekumaty
    Poziom 8  

    Kurcze od trzech dni przeglądam fora i dzięki nim zdarzyłem zamówić, wymienić świece żarowe, zamontować zawór zwrotny, zlokalizować przekaźnik świec żarowych i inne drobiazgi. Wiele razy przeglądając właśnie fora na elektrodzie udało mi się coś naprawić. To jest mój drugi post gdzie problem mnie przerósł i proszę o pomoc. Nie znalazłem dokładnie pasujących objawów w raz z rozwiązaniem- mniejsza z tym. Bardziej smuci mnie fakt, że tak naprawdę pomimo prostych wręcz debilnych pytań nie uzyskałem na nie odpowiedzi-dla mnie były ważne. Wiem tylko dzięki koledze Pawel wawa , że mogę jutro przeprowadzić w miarę spokojnie próby podania ON z butelki. Być może problem tkwi w "tych paru za małych obrotach rozrusznika" ale nie uzyskałem ich wartości. Mam możliwość diagnozy komputerowej u kolegi ale tylko tyle gdyż tester służy mu do kasowania błędów wiec dane pomiarowe bez odniesienia do właściwych danych są bezwartościowymi informacjami. Takich informacji oczekiwałem ale niestety. Nie potrafię teraz znaleść podobnego wątku , który wczoraj czytałem a chodziło tez o b5 i kłopot z odpaleniem. Udzielono pytającemu odpowiedzi, ze oprócz świec sprawdź czujnik temp. ściągnij wtyczkę i odpalaj, zmierz oporność podana nawet kolejność pinów, ale co z tego jak gość pyta 3 razy gdzie jest ten czujnik i nikt mu na to nie odpowiada. Co z tego, że ja wiem gdzie jest ten czujnik jak nie wiem czy w tym samochodzie powinna być pompa zasilająca-pompy rotacyjne tego nie wymagają i odpowietrzają się same ale pewności nie mam. Na tymże forum wyczytałem podłącz Vagiem sprawdź temperaturę na kompie czy czujnik dobrze wskazuje. Zrobiłem to, napisałem o wątpliwościach i nikt mi ich nie rozwiał Przez 5 lat korzystam z pomocy tego forum i byłem zachwycony aż do dziś. Jutro a w zasadzie już dziś napiszę o postępie lub jego braku w moim problemie. Pozdrawiam i dziękuję za chęć okazania pomocy.

  • #10 21 Wrz 2011 00:27
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Ale jak Ci dać odpowiedzi na Twoje pytania jeśli NIE PODAŁEŚ KODU ANI MOCY SILNIKA>

    Pawel wawa napisał:
    Pierwsze co zrobić, to odczytać na wlepce kod silnika.


    Dodano po 4 [minuty]:

    Dodatkowo diagnozując auto tym czymś, wprowadzasz sobie zamieszanie, to coś nie koniecznie poda wartości rzeczywiste. Kup sobie choćby prosty fejs.. Na Twoje auto to wystarczy. Najprościej, najlepiej jednak udać się do dobrego warsztatu na naprawę lub minimum na diagnostykę.

  • #11 21 Wrz 2011 00:44
    niekumaty
    Poziom 8  

    Gość ma cdif/2 i interfejs vag kkl ale co z tego jak umie tylko korzystać z podstawowych funkcji-sam próbowałem znaleść coś na temat obsługi vaga- adaptacje lub co oznaczają poszczególne nr bloków i nic. Taki fejs dla laika bez instrukcji służy tylko do odczytania błędów i ich skasowania. Może nie umiem szukać. Pewno się udam do warsztatu ale najpierw chciałbym wyeliminować możliwe usterki, które nie wymagają wielkich umiejętności i które nie przyczynią się do powstania większych szkód a mogą przynieść oszczędność finansową bo oto tutaj głownie chodzi.

  • #12 21 Wrz 2011 00:56
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Przecież procedury adaptacji, bloki i parametry są dokładnie opisane w sieci. Nawet tu na forum jest tego sporo.
    Sprawdzenie kodu silnika na wlepce w bagażniku też nic nie kosztuje, tak samo jak podanie mocy z dowodu rejestracyjnego.

    Dodano po 6 [minuty]:

    http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/index.html
    http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=31464
    Uzyskane po wpisaniu zapytania w Google.

    Dodano po 25 [sekundy]:

    Mechanik zdecydowanie powinien się podszkolić.

  • Pomocny post
    #13 21 Wrz 2011 06:59
    Sztomel
    Poziom 34  

    niekumaty napisał:
    1. Czy świece żarowe faktycznie w obecnej temp. nie mają prawa grzać?
    2. Czy pompa rotacyjna w tym modelu jest zasilana pompą zasilającą (gdzie jest)?
    3. Czy mogę podpiąć zasilanie do pompy omijając filtr bezpośrednio z kanistra?
    4. Czy czujnik temp. mam do wymiany skoro pokazuje różne temp?
    5. Co może mu dolegać i jak eliminować przyczyny mając do dyspozycji tester diagnostyczny i wsparcie kolegi.


    Ad 1. Świece rozgrzewają się przed uruchomieniem silnika dopiero poniżej temperatury płynu chłodzącego +5*C.
    Ad 2. Pompa wtryskowa nie jest zasilana dodatkową pompą.
    Ad 3. Tylko w warunkach zachowania czystości paliwa.
    Ad 4. Będzie do wymiany jeśli porównasz wskazania w 01 Engine, 08 Meas. Blocks, grupa 007 ze wskazaniami w 17 Instruments, 08 Meas. Blocks, grupa 003, pole 1 a różnica wskazań w ww grupach będzie wyższa niż 5 do 6*C.
    Ad 5. Do sprawdzenia parametry w Vagu a tu mały instruktaż jak z niego korzystać :
    http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=299803

  • #14 21 Wrz 2011 19:25
    niekumaty
    Poziom 8  

    Wielkie dzięki Sztomel- krótko, rzeczowo i temat a link bardzo wartościowy. Chciałbym wszystkim Wam podziękować za okazaną pomoc i zainteresowanie. Passacik naprawiony. Opiszę co było może ktoś z korzysta. Samochód po podłączeniu paliwa "na krótko" palił jak złoto wiec podłączyłem z powrotem filtr zacisłem mocniej wszystkie opaski, dokręciłem mocniej korek plastikowy pod filtrem i problem znikł. Potem dojechał filtr paliwa- wymiana i po problemie. Nie wiem dokładnie gdzie łapał powietrze ale to było przyczyną. Ciekawe czy jest jakiś sposób na wykrywanie takich nieszczelności? Pozdrawiam

    P.S. Silnik AFN 81kW -naklejki na obudowie paska nie było ale była w bagażniku przy kole zapasowym

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty