Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Megane II 2002 1.9 DCi wymiana rozrządu

aron20000 21 Wrz 2011 20:16
  • #1 21 Wrz 2011 20:16
    aron20000
    Poziom 22  

    Witam chciałbym spytać czy koło zębate na wale korbowym, napędzające rozrząd, jest w tym francuzie tylko na stożku, bez klina? Wiem, że przy wymianie nie luzuje się kół na wałkach rozrządu. Więc teoretycznie może faktycznie na wale jest tylko stożek. Czy ktoś może rozjaśnić nieco sytuację i podpowiedzieć jak jest faktycznie.
    Czy do tej Renówki bezwzględnie trzeba używać blokad, tam w sumie chyba jest tylko jedna blokada, trzpień blokujący wał korbowy. Może ktoś zna dokładny wymiar i kształt tego trzpienia?

  • Pomocny post
    #2 21 Wrz 2011 20:48
    zeimp
    Moderator Samochody

    aron20000 napisał:
    Czy do tej Renówki bezwzględnie trzeba używać blokad

    Tak. Koło na wale korbowym jest pływające - musisz zablokować wał. Blokada ma około 80mm długości i Fi 8mm (ale to sobie sam możesz sprawdzić studiując poniższe malunki :D )
    Blokady:

    Megane II 2002 1.9 DCi wymiana rozrządu


    Miejsce blokowania:

    Megane II 2002 1.9 DCi wymiana rozrządu

  • #3 21 Wrz 2011 20:49
    wojtekryba
    Poziom 32  

    Bez klina,porządna blokada i dużo wiedzy.
    Nawet mając blokadę można łatwo zrobić kapitalkę :-)

  • Pomocny post
    #4 21 Wrz 2011 20:55
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Jest klin, można robić bez blokady.

    Nacięcie na kole zębatym na wale korbowym na dole (pomalowane jakby flamastrem ;)), na wałku rozrządu jest nacięcie do góry, na pasku masz znaki, zgrywasz je z nacięciami na kołach zębatych.

    Naciąg paska Twoim przypadku albo na oko, albo przyrządem.

    http://sklep.intercars.com.pl/?towkod=550342#/x

  • #5 21 Wrz 2011 21:15
    bizon_126
    Poziom 27  

    Pompę wody wymienia się w tym silniku przy każdym rozrządzie? Bo przymierzam sie do tej roboty w renault trafic

    Moderowany przez Przemo9826:

    Dla świętego spokoju wymień.

  • #6 21 Wrz 2011 22:53
    aron20000
    Poziom 22  

    Zdania są podzielone, więc jak faktycznie jest, koło pływające, czy jednak osadzone jest ono na klinku?
    Kolego zeimp mógłbyś pochwalić się gdzie są takie wyraźne rysunki?

  • #7 21 Wrz 2011 23:01
    zeimp
    Moderator Samochody

    W oprogramowaniu warsztatowym ESi Tronic (akurat te schematy), ale w pełnej wersji (również płatnej oczywiście) w programie WOW też są. AutoDaty i jej podobnych w domu nie mam, ale zapewne też tam jest. A co do koła, to jednak ma klin, ale po wsunięciu blokady wału, kółko na wale jest o jeden ząb przestawione - i tak ma być.

  • #8 21 Wrz 2011 23:01
    panam
    Poziom 29  

    Koło jest pływające ale doczytaj Przema ,da się to zrobić bez blokad bo miejsce na wale na klin jest, jak jesteś kumatyy to dasz radę.

  • #9 21 Wrz 2011 23:05
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    panam napisał:
    Koło jest pływające


    No nie jest, spójrz na zdjęcie w linku który wstawiłem, na allegro też sa zdjęcia tego koła, po wpisaniu frazy "koło zębate 1.9 DCI"

  • #10 21 Wrz 2011 23:18
    panam
    Poziom 29  

    Przemo nie spotkałem się z autem Renault ,który ma klin( po 2000 roku) ma oczywiście miejsce na klin, ale to nie zmienia faktu że autor powinien ustawić silnik na jakieś znaki i to sprawdzić, to jest raptem max 20 minut wytężonej i skupionej pracy, nawet jeśli jest problem że napewno tak to pokrywa zaworów w górę i wszystko jasne. pozdrawiam

  • #11 21 Wrz 2011 23:24
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    panam napisał:
    ma oczywiście miejsce na klin


    Taki kwiatek jest w 2.0 benzyna (F4R) każdy tam szuka klina którego rzeczywiście nie ma.

    1.5 DCI (K9K) po którymś tam roku również ma klin na wale.

    Możemy tak piłeczkę odbijać ;)

    Najlepiej aby autor tematu po wymianie napisał czy zaobserwował tam klin czy nie :D

  • #12 22 Wrz 2011 11:07
    kacpermiki
    Poziom 17  

    Właśnie wczoraj przerabiałem scenica 1.9 dci i bez blokad zrobisz!Ale ja do świętego sumienia opieram się na blokadach. Samemu jesteś w stanie zrobić blokadę na forum jest opisane jaka długość co i jak.Koło wału korbowego jest na klinie.

  • #13 22 Wrz 2011 17:12
    andexp
    Poziom 17  

    Na wale korbowym jest klin. Rozrząd spokojnie wymienisz bez blokady wału korbowego. Tak jak napisane jest wcześniej znaki na kołach zębatych mają się pokrywć z kreskami na pasku rozrządu. Położenie pompy CR jest nieistotne.

  • #14 22 Wrz 2011 20:50
    wojtekryba
    Poziom 32  

    Przemo9826 napisał:
    panam napisał:
    Koło jest pływające


    No nie jest, spójrz na zdjęcie w linku który wstawiłem, na allegro też sa zdjęcia tego koła, po wpisaniu frazy "koło zębate 1.9 DCI"


    Koło ma wcięcie ale wałek nie

  • #15 22 Wrz 2011 20:54
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    wojtekryba napisał:
    Koło ma wcięcie ale wałek nie


    Rozumiem że to przejęzyczenie z tym wałkiem....

    Na wale korbowym jest wcięcie, jak i w kółku, ale klin nie jest tak "długi" jak wcięcie w kole zębatym, od strony koła pasowego go nie widać.

  • #16 27 Wrz 2011 20:54
    aron20000
    Poziom 22  

    Rozrząd wymieniony. Jest klin między kółkiem i wałkiem. Więc jest możliwość wymiany bez blokad. Myślę, że już wszystko raczej zostało wyjaśnione w temacie. Pozdro

  • #17 23 Sie 2013 21:14
    marcinkat1
    Poziom 9  

    wojtekryba napisał:
    Położenie pompy CR jest nieistotne.

    chodzi o pompę rotacyjną paliwa?

  • #18 23 Sie 2013 21:17
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    To jest DCI, masz dziś lekturę na wieczór, o układach wtrysku oleju napędowego.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty