X

silnik krokowy -jak sprawdzić ??

30 Nov 2004 17:22 DAdariQ
  • #1 30 Nov 2004 17:22
    dariQ
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    mam taką usterke po ruszeniu z miejsca i puszczeniu gazu silnik pozostaje na maxymalnych obrotach podej żewam że to silniczek krokowy jak to sprawdzi ć czy on pracuje , jakie napięcie można podac na urządzenie bo chyba nie 12 V
  • #2 30 Nov 2004 17:46
    wojtek12345
    Level 23  
    Helpful post? (0)
    W pierwszej kolejności musisz podać co to za auto, jaki silnik itd. Często spotykam błędne nazywanie silnikiem krokowym elektromagnetycznych zaworów powietrza dodatkowego czy zwykłych silniczków z przekładnią.
  • #3 30 Nov 2004 17:52
    dariQ
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    dodge neon 2,0 wtrysk 16 zaworów ( chrysler) fakt jest to silniczek ze sprężynka i zaworkiem stozkowym który opowinien sie domykać w stozkowym gnieżdzie dokr ęcone to to jest do obudowy przepustnicy , pzreczysciłęm i mam go zakładać no ale jak coś jeszcze moge zrobić to szkoda tyle roboty od nowa
  • #4 30 Nov 2004 21:35
    ladamaniac
    Level 35  
    Helpful post? (0)
    wepnij w kostkę przed wkręceniem i włącz zapłon, powinien się ten trzpień choć trochę ruszyć.
  • #5 01 Dec 2004 08:33
    MAJSTEROS
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Uważaj z takim postępowaniem albo blokuj trzpień
    w niektórych samochodach trzpień potrafi wyskoczyć i uszkodzić przekładnie
  • #6 01 Dec 2004 09:57
    lukin
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    1.na wyjetym zobacz czy sie nie przycina mechanicznie
    2.jak nie to odpal go baz wpietej wtyczki(powinienes nie miec wolnych obrotow)jak usterka jest dalej to silnik dostaje lewe powietrze
    3.sprawdz sygnal sterujacy zaworem
  • #7 01 Dec 2004 20:42
    dariQ
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    jeżdzięłm dzisiaj , jeżdzi sie fatalnie raz jest ok a raz wchodzi na obroty na maxa nie bede opisywał jak to przyjemnos c jechac takim autem po prostej drodze , nie mówiąc o kilkunastu zawijasach w lesie - ktoś by napisał samobójca zaraz sie biore do sprawdzania
  • #8 01 Dec 2004 20:58
    Removed
    Helpful post? (0)
    W warunkach amatorskich dwufazowy silnik krokowy mozesz sprawdzić tylko poprzez pomiar rezystancji uzwojeń,nie sprawdzisz płynnosci ruchu trzpieniowego nastawnika.
  • #9 01 Dec 2004 22:52
    dariQ
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    dokładnie pomiar wskazuje tylko na dwu biegunach identyczną rezystancje około 0,5k dwa zewnetrzne i dwa wewnętrzne silnik jest chyba sprawny tylko co z mechanizmem
  • #10 02 Dec 2004 14:45
    staszekk7
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    A czy to jest napewno wina silnika krokowego bo jeśli to maxymalne obroty to może przepustnica się zacina silnik krokowy nie dawał by takich obrotów
  • #11 02 Dec 2004 21:40
    dariQ
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    przepustnica raczej nie chodzi dość lekko a sprężyna jest w tym autku bardzo masywna nie ma takiej możliwości trzeba uważać że by nie przytrzaneło palca ( wykluczam na 100% i terz tak czytam po różnych forum i włąśnie jeżeli jest awaria silnika to ludzie mają odwrotne objawy brajk wolnych obrotów a tu max dosłownie maxymalnie i rowne nie ma spadków czy wzrostó tylko jak złapie to idealnie takie same na maxa
  • #12 03 Dec 2004 09:23
    blackpower
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Panowie z tego co mi sie wydaje to silnik krokowy jest tylko elementem wykonawczym. Wiadomo co robi, ECU steruje impulsami pradowymi w/w silniczek na podstawie czujników. Moze ktorys z czujnikow szwankuje, jesli silniczek jest sprawny?
    Wydaje mi sie ze najwiekszy wplyw ma czujnik predkosci obrotowej wału.
    Znalazlem taki rysuneczek dla lepszej orientacji.
    Oczywiscie 4 to silnik krokowy.
  • #13 03 Dec 2004 19:58
    psiemek
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    A może po prostu zacina ci się linka od gazu. Ja w swoim autku tak miałem jak tylko przyszły mrozy.
  • #14 03 Dec 2004 20:44
    dariQ
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    odłączyłem MAP sensor ( czyli przepływomierz ) usterka się podziałą musze jedynie czesciej redukować już nieda sie pojechać 50/h na 5 biegu jak wczesniej teraz musze dojsć czy to przepływomierz jest winien tej sytuacji czy terz urządzenie któremu przekazuje sygnał

    a propos linki nie ma takiej możliwości mogę różne rzeczy powiedzieć o samochodzie zwąłszcza gdy jestem ostatnio wkó......y na uato ale amerykance mają pojęcie o autach tutaj linka sie nie zacina przy mrozach ;)
    pozdrawiam
  • #15 23 Mar 2005 15:38
    haker305
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Zależy , jaki. Jak od jakiejś wycieraczki , to spoko podłączasz pod 12V normalnie. Jak coś innego , to nie wiem.
  • #16 25 Mar 2005 13:24
    ADEK107
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Podjedz sobie do jakiegos serwisu gdzie maja program AUTODATA. Tam w schematach sa tabele. Z nich wyczytasz poszczegulne napiecia i opornosci uzwojen. Sprawdzasz miernikiem i jak sa przekroczone graniczne to wyrzucasz. Swoja droga kanal dodatkowy w zadnym przypadku nie spowoduje wkrecania obrorow na max. To raczej cos innego. Powodzenia.
  • #17 26 Mar 2005 18:12
    wicio2
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    czy tylko serwisy muszom miec autodate niehwalac sie:D
  • #18 06 Apr 2005 23:31
    ADEK107
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    WITAM

    WICIO2 obaj wiemy jak jest. Ja nie serwis i tez :)
  • #19 07 Apr 2005 19:18
    firdy
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    Typowa usterka właśnie silnika krokowego znana z forda. Odłącz silnik krokowy nie będzie wolnych obrotów.
    Pozdrawiam
  • #20 10 Apr 2005 21:42
    ADEK107
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    firdy

    DZIEKI. W zyciu bym nie podejrzewal choc juz kilkanascie lat siedze od czasu do czasu w samochodach. To jednak wieksze auta (ostatnio prawie hurtem 600v12 buda 5). A tak miedzy nami kanal wolnych podwyzsza obroty tylko o pareset. Skad wiec te maksymalne jak napisal na poczatku dariQ? Jak by mial np 2500 to by mu wskoczyly na ok. 3200? Dobrze mysle? To ciekawe. Pozdrawiam
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products