Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

silnik krokowy -jak sprawdzić ??

dariQ 30 Lis 2004 17:22
  • #1 30 Lis 2004 17:22
    dariQ
    Poziom 10  

    mam taką usterke po ruszeniu z miejsca i puszczeniu gazu silnik pozostaje na maxymalnych obrotach podej żewam że to silniczek krokowy jak to sprawdzi ć czy on pracuje , jakie napięcie można podac na urządzenie bo chyba nie 12 V

  • #2 30 Lis 2004 17:46
    wojtek12345
    Poziom 23  

    W pierwszej kolejności musisz podać co to za auto, jaki silnik itd. Często spotykam błędne nazywanie silnikiem krokowym elektromagnetycznych zaworów powietrza dodatkowego czy zwykłych silniczków z przekładnią.

  • #3 30 Lis 2004 17:52
    dariQ
    Poziom 10  

    dodge neon 2,0 wtrysk 16 zaworów ( chrysler) fakt jest to silniczek ze sprężynka i zaworkiem stozkowym który opowinien sie domykać w stozkowym gnieżdzie dokr ęcone to to jest do obudowy przepustnicy , pzreczysciłęm i mam go zakładać no ale jak coś jeszcze moge zrobić to szkoda tyle roboty od nowa

  • #5 01 Gru 2004 08:33
    MAJSTEROS
    Poziom 15  

    Uważaj z takim postępowaniem albo blokuj trzpień
    w niektórych samochodach trzpień potrafi wyskoczyć i uszkodzić przekładnie

  • #6 01 Gru 2004 09:57
    lukin
    Poziom 12  

    1.na wyjetym zobacz czy sie nie przycina mechanicznie
    2.jak nie to odpal go baz wpietej wtyczki(powinienes nie miec wolnych obrotow)jak usterka jest dalej to silnik dostaje lewe powietrze
    3.sprawdz sygnal sterujacy zaworem

  • #7 01 Gru 2004 20:42
    dariQ
    Poziom 10  

    jeżdzięłm dzisiaj , jeżdzi sie fatalnie raz jest ok a raz wchodzi na obroty na maxa nie bede opisywał jak to przyjemnos c jechac takim autem po prostej drodze , nie mówiąc o kilkunastu zawijasach w lesie - ktoś by napisał samobójca zaraz sie biore do sprawdzania

  • #8 01 Gru 2004 20:58
    Usunięty
  • #9 01 Gru 2004 22:52
    dariQ
    Poziom 10  

    dokładnie pomiar wskazuje tylko na dwu biegunach identyczną rezystancje około 0,5k dwa zewnetrzne i dwa wewnętrzne silnik jest chyba sprawny tylko co z mechanizmem

  • #10 02 Gru 2004 14:45
    staszekk7
    Poziom 18  

    A czy to jest napewno wina silnika krokowego bo jeśli to maxymalne obroty to może przepustnica się zacina silnik krokowy nie dawał by takich obrotów

  • #11 02 Gru 2004 21:40
    dariQ
    Poziom 10  

    przepustnica raczej nie chodzi dość lekko a sprężyna jest w tym autku bardzo masywna nie ma takiej możliwości trzeba uważać że by nie przytrzaneło palca ( wykluczam na 100% i terz tak czytam po różnych forum i włąśnie jeżeli jest awaria silnika to ludzie mają odwrotne objawy brajk wolnych obrotów a tu max dosłownie maxymalnie i rowne nie ma spadków czy wzrostó tylko jak złapie to idealnie takie same na maxa

  • #12 03 Gru 2004 09:23
    blackpower
    Poziom 16  

    Panowie z tego co mi sie wydaje to silnik krokowy jest tylko elementem wykonawczym. Wiadomo co robi, ECU steruje impulsami pradowymi w/w silniczek na podstawie czujników. Moze ktorys z czujnikow szwankuje, jesli silniczek jest sprawny?
    Wydaje mi sie ze najwiekszy wplyw ma czujnik predkosci obrotowej wału.
    Znalazlem taki rysuneczek dla lepszej orientacji.
    Oczywiscie 4 to silnik krokowy.

  • #13 03 Gru 2004 19:58
    psiemek
    Poziom 21  

    A może po prostu zacina ci się linka od gazu. Ja w swoim autku tak miałem jak tylko przyszły mrozy.

  • #14 03 Gru 2004 20:44
    dariQ
    Poziom 10  

    odłączyłem MAP sensor ( czyli przepływomierz ) usterka się podziałą musze jedynie czesciej redukować już nieda sie pojechać 50/h na 5 biegu jak wczesniej teraz musze dojsć czy to przepływomierz jest winien tej sytuacji czy terz urządzenie któremu przekazuje sygnał

    a propos linki nie ma takiej możliwości mogę różne rzeczy powiedzieć o samochodzie zwąłszcza gdy jestem ostatnio wkó......y na uato ale amerykance mają pojęcie o autach tutaj linka sie nie zacina przy mrozach ;)
    pozdrawiam

  • #15 23 Mar 2005 15:38
    haker305
    Poziom 14  

    Zależy , jaki. Jak od jakiejś wycieraczki , to spoko podłączasz pod 12V normalnie. Jak coś innego , to nie wiem.

  • #16 25 Mar 2005 13:24
    ADEK107
    Poziom 16  

    Podjedz sobie do jakiegos serwisu gdzie maja program AUTODATA. Tam w schematach sa tabele. Z nich wyczytasz poszczegulne napiecia i opornosci uzwojen. Sprawdzasz miernikiem i jak sa przekroczone graniczne to wyrzucasz. Swoja droga kanal dodatkowy w zadnym przypadku nie spowoduje wkrecania obrorow na max. To raczej cos innego. Powodzenia.

  • #17 26 Mar 2005 18:12
    wicio2
    Poziom 15  

    czy tylko serwisy muszom miec autodate niehwalac sie:D

  • #18 06 Kwi 2005 23:31
    ADEK107
    Poziom 16  

    WITAM

    WICIO2 obaj wiemy jak jest. Ja nie serwis i tez :)

  • #19 07 Kwi 2005 19:18
    firdy
    Poziom 21  

    Typowa usterka właśnie silnika krokowego znana z forda. Odłącz silnik krokowy nie będzie wolnych obrotów.
    Pozdrawiam

  • #20 10 Kwi 2005 21:42
    ADEK107
    Poziom 16  

    firdy

    DZIEKI. W zyciu bym nie podejrzewal choc juz kilkanascie lat siedze od czasu do czasu w samochodach. To jednak wieksze auta (ostatnio prawie hurtem 600v12 buda 5). A tak miedzy nami kanal wolnych podwyzsza obroty tylko o pareset. Skad wiec te maksymalne jak napisal na poczatku dariQ? Jak by mial np 2500 to by mu wskoczyly na ok. 3200? Dobrze mysle? To ciekawe. Pozdrawiam

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty