Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 29 Wrz 2011 20:39
    kris151
    Poziom 8  

    Witam
    Zamierzam podłączyć światła dzienne z przekaźnikiem i wg schematu jest tak:
    pin 85 - masa
    pin 86 - plus ze świateł pozycyjnych
    pin 30 - plus 12v z alternatora
    pin 87a - plus ze świateł dziennych
    pin 87 - niepodłączony
    I moje pytanie jest takie: czy czarne przewody od świateł dziennych mam podłączyć do pinu 85 (masy) w przekaźniku i czy do tego pinu muszę jeszcze doprowadzić trzeci przewód z masą od auta?
    Przekaźnik ma na celu sterowaniem światłami dziennymi w ten sposób aby załączały się w momencie uruchamiania silnika, jako jedyne światła, a gasły gdy włączę światła pozycyjne i mijania.

  • #2 29 Wrz 2011 20:46
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Do 85 idzie masa i do świateł też masz dać jeden przewód na masę, nie musi to być do tego pinu przekaźnika. Obojętnie gdzie byle te dwa punkty miały masę.

  • #3 29 Wrz 2011 20:49
    mariolee
    Poziom 17  

    kris151 napisał:
    Witam
    Zamierzam podłączyć światła dzienne z przekaźnikiem i wg schematu jest tak:
    pin 85 - masa
    pin 86 - plus ze świateł pozycyjnych
    pin 30 - plus 12v z alternatora
    pin 87a - plus ze świateł dziennych
    pin 87 - niepodłączony
    I moje pytanie jest takie: czy czarne przewody od świateł dziennych mam podłączyć do pinu 85 (masy) w przekaźniku i czy do tego pinu muszę jeszcze doprowadzić trzeci przewód z masą od auta?
    Przekaźnik ma na celu sterowaniem światłami dziennymi w ten sposób aby załączały się w momencie uruchamiania silnika, jako jedyne światła, a gasły gdy włączę światła pozycyjne i mijania.


    podłącz tak
    pin 85 - plus ze świateł pozycyjnych
    pin 86 - plus za zapłonem (stacyjka)
    pin 30 - plus 12v stały daj bezpiecznik
    pin 87 - wyjście na światła jazdy dziennej

  • #4 29 Wrz 2011 20:51
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Wtedy może wywalić kontrolkę spalonej żarówki.

  • #5 29 Wrz 2011 21:00
    kris151
    Poziom 8  

    Dzięki za odpowiedzi. Nie chcę wchodzić z przewodami do auta więc spróbuję podłączyć tak jak pisałem.

  • #6 29 Wrz 2011 21:06
    mariolee
    Poziom 17  

    ale nie w passacie b5 a jeśli podłączysz pod 12V stały prąd to poodzenia bo z twojego opisu będą świecić cały czas do włączenia pozycji :D

  • #7 29 Wrz 2011 21:09
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Dają mu dobre rady a on i tak podłączy po swojemu. To po co pyta o radę na forum.

  • #8 29 Wrz 2011 21:10
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Obaj pewni, że nie wywali kontrolki na blacie jak będzie pasek po 2001 roku?

  • #9 29 Wrz 2011 21:19
    mariolee
    Poziom 17  

    to zawsze3 można założyć diode i to nie tą świecącą:D

  • #10 29 Wrz 2011 21:24
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    O widzisz, teraz dobrze gadasz.

  • #11 30 Wrz 2011 10:55
    kris151
    Poziom 8  

    Dzisiaj podłączyłem światła według instrukcji do nich dołączonej ( jak opisałem na początku) podłączając + z tego cienkiego przewodu przy alternatorze i jedyny problem jaki się pojawił (ale najistotniejszy) to za małe napięcie na tym przewodzie (8.5V) i w związku z tym światła świecą bardzo słabo. Reszta działa poprawnie, czyli gasną po włączeniu pozycji. Skąd mogę wziąć +12V "po odpaleniu" pod maską auta?

  • #12 30 Wrz 2011 11:09
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Masz podłączyć do tego grubego.

    Dodano po 40 [sekundy]:

    Możesz też z akumulatora, wszystko jedno.

  • #13 30 Wrz 2011 11:11
    kris151
    Poziom 8  

    Jak podłączam z tego grubego to ledy świecą się cały czas, nawet jak wyłączony jest zapłon

  • #14 30 Wrz 2011 11:18
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Ale czy świecą jasno? Masz to zrobić dla sprawdzenia.

  • #15 30 Wrz 2011 23:13
    kris151
    Poziom 8  

    Na grubym przewodzie świecą jasno. Sprawdzałem miernikiem, ten przewód ma ponad 12V, a ten cienki 8,5V

  • #16 05 Paź 2011 11:50
    kris151
    Poziom 8  

    Znalazłem już przewód, który ma ponad 14V po odpaleniu auta, więc wszystko działa jak należy. Mam jeszcze ostatnie w tym temacie pytanie - jaki bezpiecznik mam zastosować do zabezpieczenia tych ledów?

  • #18 05 Paź 2011 19:41
    kris151
    Poziom 8  

    Ok, dzięki za pomoc. Zamykam temat

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty