Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Zmiana oleju z mineralnego na syntetyczny

Themko 06 Paź 2011 17:01
  • #1 06 Paź 2011 17:01
    Themko
    Poziom 2  

    Witam
    Kupiłem 3 letnie Infiniti Fx35 ( silnik 3500 V6 ) z przebiegiem 60tys mil ( 100 tys km )
    Od początku do teraz zalewany był olejem mineralnym
    Olej systematycznie był wymieniany u dilera co 3500 mil ( 6000 km)
    Czy moge teraz przejść na olej syntetyczny Mobil 1 5W30 ?
    Czy lepiej pozostać przy mineralnym ?
    Z góry dzięki za odpowiedz

  • #2 06 Paź 2011 18:50
    PCcepuk
    Poziom 19  

    bzdura.!!!

    żaden dealer juz nie zalewa od paru lat nowych samochodow minerałem...
    przypuszczalnie nawet producent nie przewiduje takiej mozliwości a co za tym idzie przy zatarciu silnika była by utrata gwarancji -za nie prawidłowy olej.

    sprawdz dokładnie jaki olej był lany, podaj parametry -przecież to by była profanacja lac do takiego samochodu od poczatku minerał

  • #3 06 Paź 2011 22:16
    Themko
    Poziom 2  

    Mieszkam w USA i tu większość dilerów leje olej mineralny do nowych samochodów z wymiana co 3 tys mil
    Chciałem żeby diler Infiniti zmienił mi olej na syntetyczny ale powiedzieli ze do tego silnika przewidziany jest regular Oil czyli mineralny i jeżeli zmienię na syntetyczny moge uszkodzić silnik

  • #4 06 Paź 2011 22:19
    Zenek06
    Poziom 8  

    Witam. Z mojej wiedzy z mercedesa w Zabrzu i Krakowie wynika, że jeśli auto jeździ na danym oleju to lepiej go nie zmieniać. Ale przy uzywanych sprawa się komplikuje. Sprzedawca byc może wymienia olej bo przebieg za duży i leje to co tanie. Jesli silnik nie "bierze" to bez problemy lej taki jak uwarzasz. Jedni zalecają castrol, np mercedes w północnej polsce a na Śląsku - mobil. Zwróc tylko uwagę na normy , np: Mobil 1 New Life 0W-40 Spełnia wymagania specyfikacji API SM/CF i ACEA A3/B3 &A3/B4. Posiada dopuszczenia MB 229.3/229.5, BMW Longlife-01, VW 502.00/503.01/505.00, GM LL A 025 i GM LL B 025. Zatwierdzony przez Porsche. pozdrawiam

  • #5 07 Paź 2011 20:55
    Macosmail
    Poziom 32  

    Jak olej był wysokiej jakości i wymieniany faktycznie co 6 tyś. km to pewnie jest czysty w środku i nie powinno być problemu.

  • #6 07 Paź 2011 22:58
    Usunięty
  • #7 08 Paź 2011 04:22
    gabik001
    Poziom 36  

    Themko napisał:
    Witam
    Kupiłem 3 letnie Infiniti Fx35

    Od początku do teraz zalewany był olejem mineralnym

    Czy lepiej pozostać przy mineralnym ?


    Pozostań na mineralnym. Takie jest moje zdanie.
    Swoją drogą też mieszkam w tym samym kraju co Ty i też mi zalecali pozostanie na mineralnym jak kupowałem auto (japońskie). Japońskie silniki są delikatne a syntetyk jest bardziej agresywny.
    Dużo dałeś (mniemam że gdzieś koło 25 klocków w zależności od wersji)? Tak z ciekawości ;)

  • #8 08 Paź 2011 16:40
    PCcepuk
    Poziom 19  

    powiedziałem ze nie sadze zeby był zalany normalnym olejem !
    w stanach servisy uwazaja klientów za głupków ! maja jak najczesciej przyjezdzac i przegladac/naprawiac, itp.. i płacic !!!
    amerykon -samochodem i tak pojezdzi srednio 5-6lat czesto odwiedzajac servis, duzo płacac a dealer dla oszczednosci bedzie zalewał to czym popadnie...

    niestety zdecydowana wiekszosc "normalnych" amerykanów nie jest bystra w szczegolnosci z technicznymi sprawami... ale nie o to chodzi....


    tak jak mówiłem, producenci obecnie NIE przewiduja lania juz do silnikow oleji mineralnych... !

    ponizej masz link instrukcji infiniti -pdf (ta akurat jest rocznika 2010)
    http://www.infinitiusa.com/pdf/techpubs/fx/2010/2010-Infiniti-FX.pdf

    i wyraznie jest tam napisane: ENGINE OIL RECOMMENDATION Viscosity SAE 5W-30 :) no nijak ma sie to do minerału

    Dodano po 2 [minuty]:

    zreszta oleje syntetyczne wysokiej klasy spokojnie mozne wymieniac co 20tys/km i NAPEWNO nic sie nie stanie, zreszta tak obecnie juz sa ustawiane servisy...

  • #9 09 Paź 2011 11:02
    Maciej@
    Poziom 9  

    Witam.
    Przeglądam różne fora szukając porad zmiany oleju i większość pisze, że zmiana minerału na syntetyk jest zalecana. W starszych silnikach jednak może spowodować rozpuszczaniem "nagaru" i skutkować większym poborem oleju. Jeśli samochód nie bierze ponad normę po zmianie to jest OK. Ja mam silnik GDI i wyczytałem, że musi być olej specjalny do tych silników, gdyż inne powodują powolną agonię silnika. Jakie to są oleje? Napiszcie konkretną markę i symbol.
    Mam nadzieję, że trochę pomogłem... i proszę też o pomoc...

  • #10 09 Paź 2011 18:54
    Adalberd
    Poziom 13  

    Ja miałem zalewany w Oplu półsyntetyk przeszedłem na 10W50 i nic sie nie dzieje.
    Przy dobrej kondycji silnika myśle, ze spokojnie możesz przejść chociaż na półsyntetyk

  • #11 09 Paź 2011 20:50
    Macosmail
    Poziom 32  

    W GDI to chodzi o czystość grzybków zaworowych. Idź tym tropem to znajdziesz. Ja do VW Golfa II lałem 5W40 i nie było żadnych problemów bo niby jakie miałyby być. Oleje mineralne też mogą być dobrej jakość (dodatki uszlachetniające) i jeżeli są wymieniane w porę, silnik nie jest specjalnie wyżyłowany (duża pojemność - mało mocy) to też spełniają swoją rolę. Jednak syntetyk to syntetyk tylko tu też są "gwiazdki" bo np nie każdy 5W40 to pełen syntetyk tak jak jest to napisane na opakowaniu... ale już taki "syntetyk" ma parametry o niebo lepsze niż najlepszy np. 15W40 mineralny.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty