X
  • #1 16 Oct 2011 17:34
    mati90mz
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Witam jestem nowym użytkownikiem tego forum, pisze o swoim problemie bo nigdzie nie umiałem znaleźć takiego samego ani nawet podobnego problemu do mojego. Mój problem to falujące obroty silnika mam Renaulta lagune z 1999r. poj. 1.8 16v samochód stał w garażu jakiś czas, nikt nim nie jeździł. Po tej pauzie dzieje się coś dziwnego gdy odpalam silnik wskakuje na 1800 obrotów skacze do 2500 wraca na 1800 i znów ustawia się na 2500 i tak 4-5 razy po czym zostaje na obrotach 2500 podczas jazdy jest wszystko w porządku ale wciskając sprzęgło lub zatrzymując się na światłach czy przejeździe kolejowym jego obroty to 2500 gdy zostawię silnik włączony przez jakieś 10min. obroty spadną do 900 czyli tak jak powinno być. Męcząca jest ta głośna praca silnika na każdym zatrzymaniu się. Przez to też samochód więcej spala. Sprawdzałem czujnik temperatury bo wyczytałem że może jest uszkodzony i podaje złe dane do ECU ale czujnik nie jest zepsuty. Byłem u mechanika podpiął samochód pod komputer i były jakieś błędy które usunął a problem został twierdzi że jest gdzieś fałszywy dopływ powietrza i stąd takie wysokie obroty ale gdyby był gdzieś fałszywy dopływ powietrza to obroty były by cały czas wysokie a nie spadały po 10min. Na chwile obecną nie stać mnie na oddanie samochodu do serwisu i mam nadzieje że z czyjąś pomocną radą naprawie ten problem sam, bez konieczności oddania samochodu do serwisu renault. Byłbym bardzo wdzięczny za poświęcony czas w związku mojego problemu i za wszelkie rady. Dodam że zależy mi na możliwie szybkiej pomocy. Z góry dziękuje i pozdrawiam użytkowników forum Elektroda.
  • #2 16 Oct 2011 18:07
    kidu22
    Level 35  
    Helpful post? (0)
    A skąd jesteś kolego?
  • #3 16 Oct 2011 18:10
    mati90mz
    Level 2  
    Topic author Helpful post? (0)
    Kędzierzyn-Koźle woj. Opolskie
    Jakie to ma znaczenie?
  • #4 16 Oct 2011 18:40
    kidu22
    Level 35  
    Helpful post? (0)
    Odepnij silnik krokowy podczas ustabilizowanych obrotów 900obr/m i zobacz czy ci będzie nadal falował.

    Silniczki częśto zasyfiają sie z odmy albo rdzewieją od nieużywania.
  • #5 16 Oct 2011 19:16
    mati90mz
    Level 2  
    Topic author Helpful post? (0)
    Wydaje mi się że mechanik sprawdzał silniczek krokowy wyjął go na obrotach 2500 i włożył tam palec stwierdzając że przyczyna leży gdzie indziej gdyż obroty pozostały nadal wysokie. Jeżeli silniczek krokowy znajduje się po lewej stronie kolektora to właśnie go sprawdzał mechanik. Powtórzę że owy mechanik powiedział o fałszywym dopływie powietrza co moim zdaniem sensowne nie jest a mechanikiem nie jestem lecz gdyby faktycznie gdzieś by było jakieś pęknięcie czy coś powodujące dodatkowe ssanie powietrza to silnik nie uspokajał by się po jakimś czasie. Jak już pisałem mechanikiem nie jestem dlatego sprawdzenie tego to dla mnie lekki problem jutro gdy będę miał możliwość poproszenia o pomoc wujka sprawdzę to razem z nim i napisze czy sytuacja uległa zmianie. Jeżeli jest coś jeszcze co bym mógł sprawdzić jutro z wujkiem proszę napisać to sprawdzimy to w razie wypadku gdy się okaże że silniczek krokowy jest dobry.
  • #6 16 Oct 2011 19:30
    kidu22
    Level 35  
    Helpful post? (0)
    No to szukaj dziury w całym kolektorze.
  • #7 16 Oct 2011 19:35
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    Uszczelki na przepustnicy "spłaszczone".
  • #8 17 Oct 2011 13:02
    mati90mz
    Level 2  
    Topic author Helpful post? (0)
    silniczek krokowy dobry uszczelki wyglądają na dobre. Nie wiem co dalej sprawdzać jakieś pomysły może? obawiam się że bez oddania samochodu do naprawy się nie obejdzie.. proszę o kolejne pomysły co może być winne.
  • #9 17 Oct 2011 13:39
    kidu22
    Level 35  
    Helpful post? (0)
    Odma.
  • #10 17 Oct 2011 19:39
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    mati90mz wrote:
    uszczelki wyglądają na dobre.


    Zawsze tak wyglądają, psikaj plakiem na kolektor.
  • #11 16 Dec 2011 18:52
    DziadekGrzesiek
    Level 7  
    Helpful post? (0)
    Kupiłem taką Lagunę tydzień temu od Brata. (tyle z 2000r)
    Mówił mi że miał taką historię. Mówił że gdy pojechał z tym do serwisu to zdemontowali element z przepustnicą , wymyli to w benzynie i wróciły normalne obroty.
  Search 4 million + Products
Browse Products