Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 17 Paź 2011 20:10
    KuReK93
    Poziom 17  

    Witam. Mam pytanie do wszystkich forumowiczów jak założyć wspomaganie do Ursusa c-330 bez demontażu fabrycznej sprężarki. Widziałem zamontowaną w c330 sprężarkę z alternatorem od MF 255 jednak to rozwiązanie jest zbyt drogie (sprężarka od MF ok 2000zł + alternator 300zł).Chciałbym wydać na to okolo 1000 zł (oczywiście części używane z alledrogo, np. wspomaganie od lublina, ostrówka, raka itp. są gotowe z demontażu za około 700zł, tylko jest problem z zamontowaniem pompy, bo wszyscy zalecają montaż w miejsce sprężarki, co u mnie odpada ;/) Czy ma ktoś jakieś pomysły?? Może ktoś robił już takie przeróbki, będę wdzięczny za pomoc.

  • #2 18 Paź 2011 19:50
    kaczor4011
    Poziom 13  

    Nie pamiętam jak jest w c 330 ale w c 360 można dać pompe przed silnikiem , napędzaną bezpośrednio od koła pasowego silnika przez wałek kardana (ostrówek ma tak podłączoną główną pompę hydrauliki) widziałem takie rozwiązanie na agrofoto do zasilania tur-a. Możliwe że trzeba troche podnieść chłodnice aby wałek się zmieścił.

  • #3 18 Paź 2011 20:01
    kidu22
    Poziom 35  

    Od czego masz wspomaganie?

    Możesz założyc pompe wspomagania przed chłodnicą.

  • #4 19 Paź 2011 07:17
    KuReK93
    Poziom 17  

    kaczor4011 napisał:
    Nie pamiętam jak jest w c 330 ale w c 360 można dać pompe przed silnikiem , napędzaną bezpośrednio od koła pasowego silnika przez wałek kardana (ostrówek ma tak podłączoną główną pompę hydrauliki) widziałem takie rozwiązanie na agrofoto do zasilania tur-a. Możliwe że trzeba troche podnieść chłodnice aby wałek się zmieścił.


    W c 360 jest to dużo ułatwione ponieważ te rozwiązanie było stosowane w c-362 i w ostrówku, więc wystarczy zmienić pokrywę silnika z przodu na tą z ostrówka, i wszystko pięknie pasuje, niestety w 330 nie jest to możliwe :cry:
    Widziałem także pompę wspomaganie podczepioną jakoś do pompy paliwa, jednak nie mogę znaleźdź nigdzie tego rozwiązania, może ktoś to widział i może podesłać link albo foto

    Dodano po 3 [minuty]:

    kidu22 napisał:
    Od czego masz wspomaganie?

    Możesz założyc pompe wspomagania przed chłodnicą.


    Nie mam jeszcze kupionego wspomagania, wszystko będę kompletował gdy będę już dokładnie wiedział jak co zmontować. A "przed chłodnicą" to dokładnie gdzie, może jakieś foto, bo obawiam się że tam pompa raczej nie wejdzie( myślałem żeby użyć starej pompy hydraulicznej od trzydziestki gdyż taką posiadam, oczywiście w grę wchodzi też kupno jakiejś innej, jeżeli ta mi się nie zmieści)

  • #5 19 Paź 2011 08:28
    kidu22
    Poziom 35  

    Możesz też założyć elektryczną pompe oleju od astry II, jeśli masz alternator.

  • #6 19 Paź 2011 09:06
    KuReK93
    Poziom 17  

    kidu22 napisał:
    Możesz też założyć elektryczną pompe oleju od astry II, jeśli masz alternator.


    Właśnie przeglądam także takie rozwiązanie ale elektryczne pompy wspomagania nie lubią za dużego i częstego obciążenia a gdy dochodzą prace w polu może nie wytrzymać zwłaszcza z turem gdy obciążenie to około 400kg + masa ciągnika, myślałem także o oddzielnym wspomaganiu elektrycznym, chociażby od opla corsy np. takie na allegro przedmiot nr 1861581625, ale myśle że ono będzie jeszcze gorszym rozwiązaniem :x Na tym filmiku jest elektryczne wspomaganie http://www.youtube.com/watch?v=9YAjtJgmpqI ale nie wiem czy sprawdzi się ono na dłuższą mete, najrozsądniejszym rozwiązaniem wydaje się być pompa hydrauliczna na pasek, tylko gdzie ją zamontować :?:

  • #7 19 Paź 2011 12:24
    kaczor4011
    Poziom 13  

    KuReK93 napisał:
    W c 360 jest to dużo ułatwione ponieważ te rozwiązanie było stosowane w c-362 i w ostrówku, więc wystarczy zmienić pokrywę silnika z przodu na tą z ostrówka, i wszystko pięknie pasuje, niestety w 330 nie jest to możliwe
    Chodziło mi o podłączenie pompy pod przednie koło pasowe a nie pod rozrząd jak jest w ostrówku, popma przed chłodnicą tak napisał kidu22

  • #8 19 Paź 2011 14:18
    KuReK93
    Poziom 17  

    kaczor4011 napisał:
    KuReK93 napisał:
    W c 360 jest to dużo ułatwione ponieważ te rozwiązanie było stosowane w c-362 i w ostrówku, więc wystarczy zmienić pokrywę silnika z przodu na tą z ostrówka, i wszystko pięknie pasuje, niestety w 330 nie jest to możliwe
    Chodziło mi o podłączenie pompy pod przednie koło pasowe a nie pod rozrząd jak jest w ostrówku, popma przed chłodnicą tak napisał kidu22

    Chyba wiem o co Co chodzi także widziałem takie rozwiązanie ale w c-360, jednak w c 330 chyba nie jest to możliwe

  • #9 19 Paź 2011 14:49
    kidu22
    Poziom 35  

    Możesz założyć pompe z drugiej strony nad kołem zębatym pompy paliwa. napęd z dłuższego paska akcesoriów. Albo z dłuższego paska kompresora.

  • #10 19 Paź 2011 20:39
    KuReK93
    Poziom 17  

    Powtórnie wertując ten temat, spodobała mi się idea montażu elektrycznego wspomagania, jednak tu przychodzi kolejny problem, jak założyć takie wspomaganie omijając sieć CAN wszystkie czujniki itp. a podłączając jedynie zasilanie?? Czy ktoś może podać w jakich modelach samochodów było montowane najprostrze wspomaganie bez czujników, albo jak te czujniki ominąć

    Dodano po 48 [sekundy]:

    oczywiście nie chodzi mi o wspomaganie elektryczno-hydrauliczne a o elektryczne (takie z silniczkiem wspomagania przy kolumnie kierowniczej

  • #11 19 Paź 2011 21:42
    kidu22
    Poziom 35  

    Proste, kupujesz najmniej zeelektronizowane.

    Po 21 skąd wspomaganie ma wiedzieć czy pracowac czy nie , to nie koń że reaguje na wiooo. Musie mieć czujniki.

    A jak masz alergie na czujniki to musisz mieć przypakowane ręce od kręcenia kierownica.

  • #12 19 Paź 2011 21:47
    KuReK93
    Poziom 17  

    kidu22 napisał:
    Proste, kupujesz najmniej zeelektronizowane.

    Po 21 skąd wspomaganie ma wiedzieć czy pracowac czy nie , to nie koń że reaguje na wiooo. Musie mieć czujniki.

    A jak masz alergie na czujniki to musisz mieć przypakowane ręce od kręcenia kierownica.

    Od tego czy ma pracować czy nie ma czujnik momentu obrotowego kierownicy( wcześniej źle się wyraziłem wszystkie czujniki prócz tego), no i prawdopodobnie czujnika prędkości ale np. w seicento czujnik ten wyłącza/bądź zmiejsza wspomaganie od ok 60/70 km/h w przypadku ciągnika jest taka prędkość niemożliwa.
    I jakie twoim zdaniem było by to najmniej zeelektryzowane?

  • #14 20 Paź 2011 18:17
    KuReK93
    Poziom 17  

    kidu22 napisał:
    Corsa b , clio, twingo.

    http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2114358.html

    Tylko wtedy musisz mieć silny alternator i odpowiednie obroty.
    Bo to pożera do 40A przy pracy .

    Mam dość mocny alternator i w miare nowe akumulatory więc powinno być ok, a co do przykładów które podałeś to w twingo jest wspomaganie elektro-hydrauliczne, do clio chyba jest potrzebny sygnał z czujnika prędkości pojazdu i obrotów silnika, a corsy b nie sprawdzałem, jednak najmniej zeelektryzowane uwarzam wspomaganie od seicento 99r. tylko nie wiem czy silniczek da rade w ciągniku ;/

  • #15 20 Paź 2011 18:23
    kidu22
    Poziom 35  

    Kolego ja nie chybam bo wkładam takie do samów i pracują.
    Nie zniżaj kogoś do swojego poziomu.

  • #16 10 Cze 2012 18:54
    KuReK93
    Poziom 17  

    kidu22 napisał:
    Kolego ja nie chybam bo wkładam takie do samów i pracują.
    Nie zniżaj kogoś do swojego poziomu.

    Nie chciałem nikogo obrażać, przepraszam jeżeli tak sie poczułeś, zauwarz jednak że SAMy mają lżej niż trzydziestka na która jest jeszcze dość często jedynym ciągnikiem na kilkuhektarowym gospodarstwie i w dodatku z przyczepionym turem pracująca cały dzień np. przy nieciekawej pracy jaką jest ładowanie obornika, albo ziemi, ciągnik potrafi pracować od godziny 6 rano do wieczora albo do czasu aż się woda nie zagotuje ;)

  • #17 10 Cze 2012 20:12
    bizon_126
    Poziom 27  

    Elektryczne wspomaganie moim zdaniem sie rozpadnie bo w c 330 z turem do kierownicy naprawdę trzeba sie przyłozyć
    Jak nie uzywasz korby to wał przegubowy i moze jakoś zmieścisz przed chłodnica
    Na necie widziałem projekt gdzie pompa była jakoś przypie tak nad alternatorem tak że kompresor został
    Ew. alternator z wyjściem na wacu i tam dołączyc pompę do wałka klóry wystaje z alter. tylko nie wiem czy sie przed filtrem oleju wyrobisz

  • #18 15 Sie 2012 09:41
    sbojdo
    Poziom 1  

    zalozylem gotowe wspomaganie naped uzyskany z kola pompy paliwa odkrecona pokrywa dotoczony do kola pompy zbierak i nowa pokrywa z mocowaniem pompy orbitol 100i krotki silownik na lewym boku smialo miesci sie tur czy ladowacz widlowy
    cena wszystkiego ok 2500zl

  • #19 15 Sie 2012 10:04
    lukkii
    Poziom 15  

    Nie zakładaj elektrycznego bo to długo nie pochodzi ;) Załóż od renault megane 1 tam jest prosta pompa. Ale musiał byś dobierać koła pasowe do pompy bo raczej będą za małe na wolnych obrotach.

  • #20 15 Sie 2012 10:24
    Zdunek 25
    Poziom 15  

    widziałem zrobione wspomaganie w C330 w następujący sposób.Pompa z poloneza
    1,9 D założona na wspornikach z blachy 6mm nad prądnicą ,do prądnicy dołożone
    drugie koło pasowe czołowo .Przekładnia kierownicza prawdopodobnie również z
    chyba z poloneza. Jak spotkam ten ciągnik to zrobię fotki

  • #21 07 Maj 2013 20:15
    kwiatekstokrotki
    Poziom 8  

    Właśnie przeciwnie, polecam założyc wspomaganie elektryczne do 330, prosty montaz i nie trzeba demontowac ani sprezarki, tylko zamontowac w miejsce starej kolumny. posiadam u siebie to juz od 2 lat i sprawuje sie bezawaryjnie i swietnie. Jak cos to moge takie cos zrobic:) pisac na priv

  • #22 07 Maj 2013 20:20
    jpna100
    Poziom 24  

    Tak, jestem ciekawy z jakiego to auta? Pewnie jest podłączone awaryjnie bez elektroniki, mogę się mylic. Jak się ono zachowuje pod wpływem wody? Ile pobiera prądu? Najlepiej podaj wymiary całej przystawki, a nie tylko sie chwalisz :D

  • #23 07 Maj 2013 20:25
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 42  

    kwiatekstokrotki napisał:
    Właśnie przeciwnie, polecam założyc wspomaganie elektryczne do 330, prosty montaz i nie trzeba demontowac ani sprezarki, tylko zamontowac w miejsce starej kolumny. posiadam u siebie to juz od 2 lat i sprawuje sie bezawaryjnie i swietnie. Jak cos to moge takie cos zrobic:) pisac na priv

    Daj foto tutaj. Pw to można :3 .....

  • #24 01 Kwi 2016 21:56
    mpiotr77
    Poziom 9  

    Witam. A co sądzicie o wspomaganiu od fiata punto 2? Nadawałoby się do c330?

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty