X
  • #1 17 Oct 2011 20:10
    KuReK93
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Witam. Mam pytanie do wszystkich forumowiczów jak założyć wspomaganie do Ursusa c-330 bez demontażu fabrycznej sprężarki. Widziałem zamontowaną w c330 sprężarkę z alternatorem od MF 255 jednak to rozwiązanie jest zbyt drogie (sprężarka od MF ok 2000zł + alternator 300zł).Chciałbym wydać na to okolo 1000 zł (oczywiście części używane z alledrogo, np. wspomaganie od lublina, ostrówka, raka itp. są gotowe z demontażu za około 700zł, tylko jest problem z zamontowaniem pompy, bo wszyscy zalecają montaż w miejsce sprężarki, co u mnie odpada ;/) Czy ma ktoś jakieś pomysły?? Może ktoś robił już takie przeróbki, będę wdzięczny za pomoc.
  • #2 18 Oct 2011 19:50
    kaczor4011
    Level 13  
    Helpful post? (+1)
    Nie pamiętam jak jest w c 330 ale w c 360 można dać pompe przed silnikiem , napędzaną bezpośrednio od koła pasowego silnika przez wałek kardana (ostrówek ma tak podłączoną główną pompę hydrauliki) widziałem takie rozwiązanie na agrofoto do zasilania tur-a. Możliwe że trzeba troche podnieść chłodnice aby wałek się zmieścił.
  • #3 18 Oct 2011 20:01
    kidu22
    Level 35  
    Helpful post? (0)
    Od czego masz wspomaganie?

    Możesz założyc pompe wspomagania przed chłodnicą.
  • #4 19 Oct 2011 07:17
    KuReK93
    Level 17  
    Topic author Helpful post? (0)
    kaczor4011 wrote:
    Nie pamiętam jak jest w c 330 ale w c 360 można dać pompe przed silnikiem , napędzaną bezpośrednio od koła pasowego silnika przez wałek kardana (ostrówek ma tak podłączoną główną pompę hydrauliki) widziałem takie rozwiązanie na agrofoto do zasilania tur-a. Możliwe że trzeba troche podnieść chłodnice aby wałek się zmieścił.


    W c 360 jest to dużo ułatwione ponieważ te rozwiązanie było stosowane w c-362 i w ostrówku, więc wystarczy zmienić pokrywę silnika z przodu na tą z ostrówka, i wszystko pięknie pasuje, niestety w 330 nie jest to możliwe :cry:
    Widziałem także pompę wspomaganie podczepioną jakoś do pompy paliwa, jednak nie mogę znaleźdź nigdzie tego rozwiązania, może ktoś to widział i może podesłać link albo foto

    Dodano po 3 [minuty]:

    kidu22 wrote:
    Od czego masz wspomaganie?

    Możesz założyc pompe wspomagania przed chłodnicą.


    Nie mam jeszcze kupionego wspomagania, wszystko będę kompletował gdy będę już dokładnie wiedział jak co zmontować. A "przed chłodnicą" to dokładnie gdzie, może jakieś foto, bo obawiam się że tam pompa raczej nie wejdzie( myślałem żeby użyć starej pompy hydraulicznej od trzydziestki gdyż taką posiadam, oczywiście w grę wchodzi też kupno jakiejś innej, jeżeli ta mi się nie zmieści)
  • #5 19 Oct 2011 08:28
    kidu22
    Level 35  
    Helpful post? (0)
    Możesz też założyć elektryczną pompe oleju od astry II, jeśli masz alternator.
  • #6 19 Oct 2011 09:06
    KuReK93
    Level 17  
    Topic author Helpful post? (0)
    kidu22 wrote:
    Możesz też założyć elektryczną pompe oleju od astry II, jeśli masz alternator.


    Właśnie przeglądam także takie rozwiązanie ale elektryczne pompy wspomagania nie lubią za dużego i częstego obciążenia a gdy dochodzą prace w polu może nie wytrzymać zwłaszcza z turem gdy obciążenie to około 400kg + masa ciągnika, myślałem także o oddzielnym wspomaganiu elektrycznym, chociażby od opla corsy np. takie na allegro przedmiot nr 1861581625, ale myśle że ono będzie jeszcze gorszym rozwiązaniem :x Na tym filmiku jest elektryczne wspomaganie http://www.youtube.com/watch?v=9YAjtJgmpqI ale nie wiem czy sprawdzi się ono na dłuższą mete, najrozsądniejszym rozwiązaniem wydaje się być pompa hydrauliczna na pasek, tylko gdzie ją zamontować :?:
  • #7 19 Oct 2011 12:24
    kaczor4011
    Level 13  
    Helpful post? (+1)
    KuReK93 wrote:
    W c 360 jest to dużo ułatwione ponieważ te rozwiązanie było stosowane w c-362 i w ostrówku, więc wystarczy zmienić pokrywę silnika z przodu na tą z ostrówka, i wszystko pięknie pasuje, niestety w 330 nie jest to możliwe
    Chodziło mi o podłączenie pompy pod przednie koło pasowe a nie pod rozrząd jak jest w ostrówku, popma przed chłodnicą tak napisał kidu22
  • #8 19 Oct 2011 14:18
    KuReK93
    Level 17  
    Topic author Helpful post? (0)
    kaczor4011 wrote:
    KuReK93 wrote:
    W c 360 jest to dużo ułatwione ponieważ te rozwiązanie było stosowane w c-362 i w ostrówku, więc wystarczy zmienić pokrywę silnika z przodu na tą z ostrówka, i wszystko pięknie pasuje, niestety w 330 nie jest to możliwe
    Chodziło mi o podłączenie pompy pod przednie koło pasowe a nie pod rozrząd jak jest w ostrówku, popma przed chłodnicą tak napisał kidu22

    Chyba wiem o co Co chodzi także widziałem takie rozwiązanie ale w c-360, jednak w c 330 chyba nie jest to możliwe
  • #9 19 Oct 2011 14:49
    kidu22
    Level 35  
    Helpful post? (0)
    Możesz założyć pompe z drugiej strony nad kołem zębatym pompy paliwa. napęd z dłuższego paska akcesoriów. Albo z dłuższego paska kompresora.
  • #10 19 Oct 2011 20:39
    KuReK93
    Level 17  
    Topic author Helpful post? (0)
    Powtórnie wertując ten temat, spodobała mi się idea montażu elektrycznego wspomagania, jednak tu przychodzi kolejny problem, jak założyć takie wspomaganie omijając sieć CAN wszystkie czujniki itp. a podłączając jedynie zasilanie?? Czy ktoś może podać w jakich modelach samochodów było montowane najprostrze wspomaganie bez czujników, albo jak te czujniki ominąć

    Dodano po 48 [sekundy]:

    oczywiście nie chodzi mi o wspomaganie elektryczno-hydrauliczne a o elektryczne (takie z silniczkiem wspomagania przy kolumnie kierowniczej
  • #11 19 Oct 2011 21:42
    kidu22
    Level 35  
    Helpful post? (0)
    Proste, kupujesz najmniej zeelektronizowane.

    Po 21 skąd wspomaganie ma wiedzieć czy pracowac czy nie , to nie koń że reaguje na wiooo. Musie mieć czujniki.

    A jak masz alergie na czujniki to musisz mieć przypakowane ręce od kręcenia kierownica.
  • #12 19 Oct 2011 21:47
    KuReK93
    Level 17  
    Topic author Helpful post? (0)
    kidu22 wrote:
    Proste, kupujesz najmniej zeelektronizowane.

    Po 21 skąd wspomaganie ma wiedzieć czy pracowac czy nie , to nie koń że reaguje na wiooo. Musie mieć czujniki.

    A jak masz alergie na czujniki to musisz mieć przypakowane ręce od kręcenia kierownica.

    Od tego czy ma pracować czy nie ma czujnik momentu obrotowego kierownicy( wcześniej źle się wyraziłem wszystkie czujniki prócz tego), no i prawdopodobnie czujnika prędkości ale np. w seicento czujnik ten wyłącza/bądź zmiejsza wspomaganie od ok 60/70 km/h w przypadku ciągnika jest taka prędkość niemożliwa.
    I jakie twoim zdaniem było by to najmniej zeelektryzowane?
  • Helpful post
    #13 20 Oct 2011 07:46
    kidu22
    Level 35  
    Helpful post? (0)
    Corsa b , clio, twingo.

    http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2114358.html

    Tylko wtedy musisz mieć silny alternator i odpowiednie obroty.
    Bo to pożera do 40A przy pracy .
  • #14 20 Oct 2011 18:17
    KuReK93
    Level 17  
    Topic author Helpful post? (0)
    kidu22 wrote:
    Corsa b , clio, twingo.

    http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2114358.html

    Tylko wtedy musisz mieć silny alternator i odpowiednie obroty.
    Bo to pożera do 40A przy pracy .

    Mam dość mocny alternator i w miare nowe akumulatory więc powinno być ok, a co do przykładów które podałeś to w twingo jest wspomaganie elektro-hydrauliczne, do clio chyba jest potrzebny sygnał z czujnika prędkości pojazdu i obrotów silnika, a corsy b nie sprawdzałem, jednak najmniej zeelektryzowane uwarzam wspomaganie od seicento 99r. tylko nie wiem czy silniczek da rade w ciągniku ;/
  • #15 20 Oct 2011 18:23
    kidu22
    Level 35  
    Helpful post? (0)
    Kolego ja nie chybam bo wkładam takie do samów i pracują.
    Nie zniżaj kogoś do swojego poziomu.
  • #16 10 Jun 2012 18:54
    KuReK93
    Level 17  
    Topic author Helpful post? (0)
    kidu22 wrote:
    Kolego ja nie chybam bo wkładam takie do samów i pracują.
    Nie zniżaj kogoś do swojego poziomu.

    Nie chciałem nikogo obrażać, przepraszam jeżeli tak sie poczułeś, zauwarz jednak że SAMy mają lżej niż trzydziestka na która jest jeszcze dość często jedynym ciągnikiem na kilkuhektarowym gospodarstwie i w dodatku z przyczepionym turem pracująca cały dzień np. przy nieciekawej pracy jaką jest ładowanie obornika, albo ziemi, ciągnik potrafi pracować od godziny 6 rano do wieczora albo do czasu aż się woda nie zagotuje ;)
  • #17 10 Jun 2012 20:12
    bizon_126
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    Elektryczne wspomaganie moim zdaniem sie rozpadnie bo w c 330 z turem do kierownicy naprawdę trzeba sie przyłozyć
    Jak nie uzywasz korby to wał przegubowy i moze jakoś zmieścisz przed chłodnica
    Na necie widziałem projekt gdzie pompa była jakoś przypie tak nad alternatorem tak że kompresor został
    Ew. alternator z wyjściem na wacu i tam dołączyc pompę do wałka klóry wystaje z alter. tylko nie wiem czy sie przed filtrem oleju wyrobisz
  • #18 15 Aug 2012 09:41
    sbojdo
    Level 1  
    Helpful post? (+1)
    zalozylem gotowe wspomaganie naped uzyskany z kola pompy paliwa odkrecona pokrywa dotoczony do kola pompy zbierak i nowa pokrywa z mocowaniem pompy orbitol 100i krotki silownik na lewym boku smialo miesci sie tur czy ladowacz widlowy
    cena wszystkiego ok 2500zl
  • #19 15 Aug 2012 10:04
    lukkii
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Nie zakładaj elektrycznego bo to długo nie pochodzi ;) Załóż od renault megane 1 tam jest prosta pompa. Ale musiał byś dobierać koła pasowe do pompy bo raczej będą za małe na wolnych obrotach.
  • #20 15 Aug 2012 10:24
    Zdunek 25
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    widziałem zrobione wspomaganie w C330 w następujący sposób.Pompa z poloneza
    1,9 D założona na wspornikach z blachy 6mm nad prądnicą ,do prądnicy dołożone
    drugie koło pasowe czołowo .Przekładnia kierownicza prawdopodobnie również z
    chyba z poloneza. Jak spotkam ten ciągnik to zrobię fotki
  • #21 07 May 2013 20:15
    kwiatekstokrotki
    Level 8  
    Helpful post? (+1)
    Właśnie przeciwnie, polecam założyc wspomaganie elektryczne do 330, prosty montaz i nie trzeba demontowac ani sprezarki, tylko zamontowac w miejsce starej kolumny. posiadam u siebie to juz od 2 lat i sprawuje sie bezawaryjnie i swietnie. Jak cos to moge takie cos zrobic:) pisac na priv
  • #22 07 May 2013 20:20
    jpna100
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    Tak, jestem ciekawy z jakiego to auta? Pewnie jest podłączone awaryjnie bez elektroniki, mogę się mylic. Jak się ono zachowuje pod wpływem wody? Ile pobiera prądu? Najlepiej podaj wymiary całej przystawki, a nie tylko sie chwalisz :D
  • #23 07 May 2013 20:25
    Strumien swiadomosci swia
    Level 42  
    Helpful post? (-1)
    kwiatekstokrotki wrote:
    Właśnie przeciwnie, polecam założyc wspomaganie elektryczne do 330, prosty montaz i nie trzeba demontowac ani sprezarki, tylko zamontowac w miejsce starej kolumny. posiadam u siebie to juz od 2 lat i sprawuje sie bezawaryjnie i swietnie. Jak cos to moge takie cos zrobic:) pisac na priv

    Daj foto tutaj. Pw to można :3 .....
  • #24 01 Apr 2016 21:56
    mpiotr77
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Witam. A co sądzicie o wspomaganiu od fiata punto 2? Nadawałoby się do c330?
  Search 4 million + Products
Browse Products