Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 18 Paź 2011 00:01
    DEMON_X
    Poziom 16  

    Witam, mam problem z audi a4 1,8 benzyna , problem głównie z szarpaniem podczas jazdy.
    Na biegu jałowym i podczas przyspieszania wszystko jest ok, ale gdy samochód osiągnie jednolitą prędkość ( nie przyspiesza i nie zwalnia)to zaczyna się szarpanie, czy nawet taki efekt jak by odcieło paliwo i samochód zwalnia ( do około 1500-2000 obrotów) chyba że wcisnę pedał gazu podczas tego "odcięcia paliwa"to wtedy normalnie przyspieszy , przeważnie dzieje się tak około 50-60 kmh na 4 biegu, ale i przy szybszych prędkościach też potrafi tak robić.
    Zdarza się również, że gdy stoję na czerwonym świetle i podczas ruszania wcisnę gwałtownie pedał gazu to silnik tak przez około 1 sekundę się przydusi ale po chwili przyspiesza normalnie.
    Ostatnio zauważyłem, że na postoju jak wciskam gaz to też skaczą obroty w taki sposób
    http://www.youtube.com/watch?v=6iEdImc3X2o
    Mój mechanik rozkłada ręce, wymieniałem już przewody zapłonowe, świece, filtr paliwa, była czyszczona przepustnica ,sprawdzałem oscyloskopem czujnik położenia wału i bez efektu. Na vagu wywala mi takie błędy sczytane ze sterownika

    silnika

    17913 przełącznik zamknięcia przepustnicy, brak sygnału zamknięcia
    17735 czujnik antystukowy cylindra 3
    17978 moduł sterujący zablokowany (ale pewnie dlatego, że czasami nie łapie imo) wszystkie błędy sporadyczne.

    Oraz sczytane ze sterownika licznika ?!

    19781 ?
    21536 ?
    17456 nastawnik wałka rozrządu- zwarcie do plusa
    wszystkie błędy nie autoryzowane co do ostatniego błędu to czujnik halla sprawdzałem oscyloskopem i dawał impulsy tak około 2,5V w szczycie, chyba, że chodzi o jakiś inny czujnik.
    Rozpisałem się bardzo, ale chciałem dokładnie opisać mój problem, jeżdzę tak już prawie rok i chciałbym już się tego problemu pozbyć, czy ktoś jest w stanie mi pomóc, podpowiedzieć?

  • #2 18 Paź 2011 00:46
    RcOrange
    Poziom 9  

    Jest tam czujnik położenia pedału gazu? Może z nim coś nie tak ? Nastawy przepustnicy był robione?

  • #3 18 Paź 2011 01:34
    zeimp
    Moderator Samochody

    RcOrange napisał:

    Jest tam czujnik położenia pedału gazu? Może z nim coś nie tak ? Nastawy przepustnicy był robione?

    Zgadujesz, czy radzisz?
    Problem tkwi w tym:
    DEMON_X napisał:
    17913 przełącznik zamknięcia przepustnicy, brak sygnału zamknięcia

    Zacznij od okablowania powyższego :)

  • #4 18 Paź 2011 20:14
    DEMON_X
    Poziom 16  

    No niby tak, ale znalazłem gdzieś na forum opis tego błędu oraz odpowiedź, co prawda dotyczącą A6 z 95r

    cytuje
    ""17913 P1505 45F9 Styk biegu jałowego w silniku krokowym CTP - otwarty obwód

    Czyli na początek sprawdź silniczek krokowy w układzie dolotowym. Nie odczujesz żadnej różnicy podczas jazdy bo odpowiada on tylko za wolne obroty. Może objawiać się to falowaniem na obrotów na postoju."

    więc czy aby na pewno ma to wpływ na jazdę, i czy ten przełącznik znajduje się w samej przepustnicy?

  • #5 18 Paź 2011 21:16
    zeimp
    Moderator Samochody

    Po1. Wewnątrz zespołu przepustnicy są 2 potencjometry, jeśli już!
    Po2. Nie ma silnika krokowego!
    Po3.

    zeimp napisał:
    Zacznij od okablowania powyższego

    Sprawdziłeś?

  • #6 18 Paź 2011 21:19
    DEMON_X
    Poziom 16  

    Sprawdzałem ale tylko wizualnie złącze przy samej przepustnicy, nie mam pojęcia, gdzie szukać drugiej strony tych przewodów to znaczy gdzie idą dalej , ewentualnie jakie mają być na nich napięcia.

  • #7 18 Paź 2011 21:23
    zeimp
    Moderator Samochody

    A czy Ty i ten Twój mechanik po czyszczeniu przepustnicy, zrobiliście adaptację jej?

  • #8 18 Paź 2011 22:07
    DEMON_X
    Poziom 16  

    Tak ale nie Vagiem, tylko automatycznie sama się zaadaptowała, przed adaptacją skakały obroty na biegu jałowym po puszczeniu gazu, i skaczą nadal przez pewien czas po odłączeniu akumulatora.
    Adaptowałem ją na kilka sposobów , takich jakie znalazłem w internecie
    -po prostu kilkadziesiąt kilometrów jazdy
    - włączony silnik na biegu jałowym, aż włączy się wentylator
    -włączony zapłon (bez odpalania silnika) przez 5 min
    za każdym razem po tych zabiegach obroty na biegu jałowym przestawały falować.
    A vagiem próbowałem, ale nie mogłem się połączyć na kanale 98 i 60 też , ale nie wykluczone, że coś źle robiłem, próbowałem programem Polski Vag 4.9, inne nie bardzo chciały łączyć się z moim interfejsem,interfejs łączył się też z VAG-k+can comander, ale dla odmiany z moim autem ten program się nie łączy.

  • #9 27 Paź 2011 17:06
    czarkers
    Poziom 1  

    witam mam od dwóch dni identyczne obiawy w swojej A3 1,8,byłem u swojego mechanika i po podłączeniu pod komputer stwierdził tylko jeden błąd (nastawnik wałka rozrządu)

  • #10 13 Mar 2012 14:29
    wolfelk
    Poziom 2  

    Witam.
    Miałem podobny problem. Pomogła wymiana przepływomierza powietrza. Nie było błędu na VAGu.

  • #11 14 Mar 2012 00:25
    DEMON_X
    Poziom 16  

    wolfelk napisał:
    Witam.
    Miałem podobny problem. Pomogła wymiana przepływomierza powietrza. Nie było błędu na VAGu.


    Ja jeszcze nie zwalczyłem mojego problemu, jakoś nauczyłem się z tym żyć :) , ale właśnie chcę w końcu to naprawić i dzięki za podpowiedź.
    Pozdrawiam

  • #12 09 Cze 2012 21:03
    DEMON_X
    Poziom 16  

    Udało się w końcu rozwiązać problem z szarpaniem.
    Przyczyną była przepustnica ( brak sygnału zamknięcia przepustnicy)
    udało mi się zlikwidować problem bez wymiany przepustnicy, a mianowicie dorobiłem na zewnątrz przełącznik, który podaje brakujący sygnał.
    Więcej informacji w innym moim poście.
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=10981634#10981634
    Pozdrawiam.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty