Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Renault thalia 1.4 16v Silnik piszczy

Izh 21 Paź 2011 20:02
  • #1 21 Paź 2011 20:02
    Izh
    Poziom 10  

    Witam
    Jak w temacie, po przejechaniu ostatnio trasy ok 2000km. głównie po autostradach gdzie obroty silnika utrzymywały się bez nagłych skoków w okolicach 4tys. Po odpaleniu go na drugi dzień spod maski zaczął dochodzić rytmiczny pisk. Piszczenie pojawia lub nasila się gdy silnik się zagrzeje. Wyeliminowałem problem paska wieloklinowego - jak się go odepnie silnik dalej piszczy. Sprawdziłem również pompę wody, rolkę i napinacz rozrządu myśląc, że coś mogło się zacząć zacierać i dlatego piszczy-wszystko obraca się bezproblemowo i cicho. Rozrząd robiony 21tys. temu.Silnik nie stracił nic na mocy. Trudno jest mi zlokalizować pisk, ale chyba jest to z lewej strony silnika- od rozrządu. Poniżej wrzucam filmik, na którym słychać całą tą "symfonie". Może ktoś z Was ma pomysł gdzie szukać usterki, lub miał podobny problem.
    Silnik to 1.4 16v, k4j,przebieg 161tys. rok produkcji:2000








    To view this video please enable JavaScript, and consider upgrading to a web browser that
    supports HTML5 video




    Z góry dzięki za zainteresowanie i pozdrawiam. Kuba

  • #2 21 Paź 2011 20:05
    damdam

    Poziom 32  

    jakby się wałek przycierał :)

  • #3 21 Paź 2011 20:09
    Izh
    Poziom 10  

    No to pewnie i tak będę musiał zerknąć na głowice. Dzięki

  • #4 21 Paź 2011 20:14
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Dlaczego ja na tym filmie słyszę klekotanie/stukanie?

  • #5 21 Paź 2011 20:18
    Izh
    Poziom 10  

    Możliwe że przez jakość nagrania- nagrywałem to telefonem i może on zniekształcił trochę dźwięk.

  • #6 21 Paź 2011 20:54
    T5
    Moderator Samochody

    A co z olejem?Stan jest?Był?

  • #7 21 Paź 2011 21:20
    EmpTy212
    Poziom 9  

    Dźwięk ten nasila się/przyśpiesza na wyższych obrotach ?

  • #8 22 Paź 2011 01:44
    Izh
    Poziom 10  

    Olej zmieniany jakieś 4tys. km temu. Poziom ok.

    Dźwięk jest najbardziej słyszany na niskich obrotach, po dodaniu gazu znika a po odpuszczeniu gazu znowu się pojawia po chwili.

  • #9 22 Paź 2011 12:54
    T5
    Moderator Samochody

    Może ciągnie gdzieś lewe powietrze.

  • #10 22 Paź 2011 12:59
    Izh
    Poziom 10  

    Witam
    Po ściągnięciu pokrywy zaworów moją uwagę zwrócił pierwszy zawór wydechowy od strony rozrządu- dźwignia popychacza razem z rolką w niej zamontowaną dociska bez żadnego luzu do krzywki wałka w momencie gdy sąsiedni mechanizm zaworu wydechowego tego samego cylindra, podobnie z resztą jak reszta, nie dolega do krzywek i posiada dość znaczny luz. Okolica z której słyszany był wcześniej dźwięk by się zgadzała. I tu pojawia się moje pytanie- czy możliwe, że to właśnie ten sztywny zawór/mechanizm zaworowy powodował ten pisk i z czym wiąże się ewentualna naprawa?
    Pozdrawiam Kuba

  • #11 22 Paź 2011 16:02
    Szagi27
    Poziom 12  

    Moim zdaniem właśnie to łożysko powinno dotykać do wałka rozrządu i nie może być luzu.
    Po to właśnie jest hydro popychacz z jednej strony dźwigienki a z drugiej oparty jest na zaworze.
    Musisz sprawdzić czy popychacze są napełnione,jeśli nie to coś się dzieje ze smarowaniem silnika.

  • #12 23 Paź 2011 10:55
    Izh
    Poziom 10  

    Głowica wygląda na sprawną-zawory chodzą płynnie, na wałkach nie ma żadnych rys mimo to po poskładaniu wszystkiego dalej piszczy-najbardziej na rozgrzanym silniku. Już brakło mi pomysłów co to może być. Pompa oleju może wydawać takie dźwięki?

  • #13 28 Paź 2011 08:32
    Szagi27
    Poziom 12  

    A co zrobiłeś z tą luźną dźwigienka?

  • #14 29 Paź 2011 17:31
    Izh
    Poziom 10  

    Słuchaj tam jedna była moim zdaniem za mocno dociśnięta a reszta była luźna ale stwierdziłem że mało prawdopodobne aby ta dźwigienka piszczała więc poskładałem wszystko do kupy oglądając wszystko jeszcze raz dokładnie i nic szczególnego nie znalazłem. Parę dni temu rozmawiałem z mechanikiem z serwisu renault który poradził mi wymienić pompę wody bo wg. niego nic tam innego na ciepłym silniku piszczeć nie może. No to wymieniłem kompletny rozrząd przekonany o tym że jak zmienię wszystko co może piszczeć to się piszczenia pozbędę tak jak mi gość poradził, okazało się że rozrząd nowy a silnik piszczy dalej....

  • #15 30 Paź 2011 13:50
    Szagi27
    Poziom 12  

    Sprawdź ciśnienie smarowania.

  • #16 30 Paź 2011 18:36
    wytrych121
    Poziom 20  

    Ja bym poradził koledze sprawdzić ciśnienie ale sprężania a to po to by wykluczyć usterkę tłok-cylinder-zawory, chodzi mi o przedmuchy. Następna rzecz może być bardzo błaha, przedmuchy w wydechu na trasie kolektor-głowica.

  • #17 30 Paź 2011 20:57
    Izh
    Poziom 10  

    Ok. Dzięki za sugestie, jak będę miał czas i możliwość pewnie to posprawdzam. Na razie z braku czasu samochód odstawiłem. Co do ciśnienia układu smarowania to czy nie ma od tego czujnika, który zasygnalizowałby za niskie ciśnienie w takim układzie? Natomiast co do uszkodzenia głowicy, tłoków lub cylindrów to czy nie objawiało by się to jakimś spadkiem mocy, którego u mnie nie ma?

  • #18 30 Paź 2011 22:51
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    A duszenie sprzęgła coś zmienia? :D

  • #19 01 Lis 2011 22:29
    Izh
    Poziom 10  

    Nic nie daje.Też podejrzewałem sprzęgło ale przy każdej sile nacisku słychać tak samo bez zmian . Silnik dalej tylko gdy ciepły piszczy rytmicznie tak jak na filmiku. Pisk jest taki jakby jakiś element wirujący był scentrowany i tarł ale szczerze to już brak mi pomysłów co może trzeć.

  • #20 01 Lis 2011 23:16
    stan2300
    Poziom 16  

    sprawdż w układzie podcisnienia ,nieszczelność moze powodować podobny efekt,

  • #21 06 Sty 2012 18:16
    Izh
    Poziom 10  

    Witam wszystkich zainteresowanych. Ostatnio było trochę wolnego więc po raz kolejny przyjrzałem się thalii. Silnik jak piszczał tak piszczy natomiast jeździ i żadnej różnicy nie czuć. Sprawdziłem układ podciśnienia jak kolega podpowiadał i nic tam nieprawidłowego nie znalazłem. Podejrzewam, że wyeliminowanie tego pisku łączyło by się z sciągnięciem, remontem i montażem głowicy, którego koszt mógł by wykraczać poza wartość używanej głowicy lub silnika więc nie pozostaje nic tylko polować na jakiś w miarę pewny silnik lub głowice z jakiegoś rozbitka. Nie jest to co prawda odpowiedź na pytanie co piszczy w silniku lub głowicy ale myślę rozwiązuje sprawę niepewnego silnika.
    Pozdrawiam

  • #22 06 Sty 2012 19:28
    wytrych121
    Poziom 20  

    wytrych121 napisał:
    Sprawdź przedmuchy w wydechu na trasie kolektor wydechowy-głowica lub kolektor rura wydechowa może któraś z uszczelek nie trzyma.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty