Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Eltrony reaktywacja

toadi 05 Gru 2004 01:12 15894 57
  • Witam przedstawiam kolejne dziecko.

    Jego histria siega lat 70-tych kiedy to wyprodukowano kolumny z ktorych odzyskalem glosniki a mianowicie Eltrony 60

    Wiec zadanie kolumn bylo takie maja glownie sluzyc do naglosnienia mowy .... ale czaem byc urzyte jako satelitki.

    Paka klasyka wiórówka 18mm

    Wymiary wysokosc 85 cm szerokosc 40cm glebokosc 38 cm obudowa lekko scite do tylu (tylna scianka jest wezsza o 4cm wiec nieduzo)

    Z powodu tego ze oryginalnie nie bylo wysokotonowych trzeb bylo to czyms uzypelnic wiec na pocztaku mialy byc piezaki, pojechalem na gilde i juz mialem brac te piezo ale zauwarzylem tanie regenerowane GDWT12-19/100.

    Wykonczenie ostatnio moje ulubione popielata wykladzina z nomi na przod krata z dexona i gabka dzwiekoprzepuszczlana


    calos posiada dwa br dobrane experymetalnie raczej w kierunku zmniejszenia amplitudy drgan glosników niz uzyskania ladnego niskiego basu (z GDSow i tak sie nie da)



    Odsluch wiadmo rzadne rewelacja pod wzgladem brzmienia ale glosnosciowo graja bardzo przywoicie na dodatek wyrzymuja ciagle granie na wzmacniaczu 2x120W (2x wiecej niz powinny ) z czego obecny wlasciciel bardzo sie cieszy .

    Osobiscie urzylem ich tylko 2 razy raz do naglosnienia na otwartej przestranie mszy (sprawdzily sie swietnie) a drugi jako naglosnienie wokalu na malutkim koncercie mimo swoich niedoskonalosci bylo niezle.


    Na zdjeciu stoja na moich kolumnach na gammie


    Fajne!
  • Megger
  • #3 05 Gru 2004 23:27
    Patryk L

    Poziom 15  

    Witam ! Ja chciałem się dowiedzieć jak sprawdza się wysokotonowiec tonsila w tych kolumienkach bo chcem owy kupić i nie wiem czy warto ( potrzebuje do dwudrożnej estradówki z basem BEYMA SM-115 )




    Pozdrawiam Patryk L

  • #4 06 Gru 2004 16:31
    drakston
    Poziom 18  

    wszystko super tylko robisz jedna podstawowa rzecz zle... sciagaj maskownice do zdjecia !!:)

  • #5 06 Gru 2004 18:30
    elektronik8
    Poziom 19  

    Chyba że sie nieda , nie pomyślałeś o tym?:) :D

  • #6 06 Gru 2004 18:48
    micho a
    Poziom 35  

    toadi jeszcze jedno ( wiem marudze strasznie :D ) jedna tAKA wytrzymuje 120 wat w pełnym paśie ( bez zdjętego dołu od 150 w dól ) ??? qrde rozumiem tonsil to tonsil Ale jak tak to niezniszczalne kolumny zrobiłeś moje gratujlacje teraz rozumiem czemu u nas w szkole nigdy sie eltrony nie paliuły :D

  • #7 08 Gru 2004 22:27
    toadi
    Spec od akustyki

    Zdejmowanie maskownicy do zdjecia to bardzo trudne bo one sa bardzo trudne w demontarzu z powodu naklejenia gabki na caly przód musze nad tym popracowac.....

    Co do wytrzymalosci tak 120W ze wzmacniacza Fisher ktory ma tyle rms czasem nawet z podbitym basem u kolegi sa juz maltretowane ok 6 miesiecy i zaliczyli kilka imprez .... sprawuja sie swietnie narazie nie widac zeby mialy glosniki pasc..... swoja droga raze usmiercilem GDSa po trzech godzina tlukłem w niego kocowka 200w/4 omy bo nie widzialem ile ona ma ale w koncu glosnik sie poddał. :)

    Tu bedzie dodatkowym atutem to ze paka zestrojona w kierunku silnego obciazenia membrany czyli malo drga a GDSa trudno spalic moca latwiej rozwalic od zadurzego wychylenia

    W zalaczniki zdjecie z dawna jak nie bylo jeszcze gabki na przodzie

  • #8 09 Gru 2004 03:46
    -RoMan-
    Poziom 42  

    toadi napisał:
    Jego histria siega lat 70-tych kiedy to wyprodukowano kolumny z ktorych odzyskalem glosniki a mianowicie Eltrony 60

    [...]

    calos posiada dwa br dobrane experymetalnie raczej w kierunku zmniejszenia amplitudy drgan glosników niz uzyskania ladnego niskiego basu (z GDSow i tak się nie da)

    [...]


    Stare, dobre GDS30/30 na licencji Pioneera... 96dB z 1W na tanim głośniku z papierową membraną.

    Nie narzekaj tak na ich basy - przynajmniej membrany w nich nie furkoczą jak w byle gumowcach ;-P

    RoMan

  • Megger
  • #10 23 Gru 2004 00:24
    toadi
    Spec od akustyki

    Wytrzymuja a jak :) zapraszam jak zwykle forumowiczów (nie wszyscy na raz) na prezentacje ....

  • #11 28 Gru 2004 16:22
    plik4
    Poziom 26  

    Witam !
    Mam pytanie skad wzioles taka krate bo to co napisales niewiele mi mowi i ta gabke dzwiekoprzepuszczalna ?? Ile tez kosztuje 1mkw tego i tego ?
    SAm posiadam takie kolumny i chciałbym je przerobic tak jak ty tylko bez ingenerowania w skrzynke.

  • #12 02 Sty 2005 00:24
    kalach666
    Poziom 17  

    Witam, nie dziw sie, ze kolumny chodza Ci dobrze na tym wzmacniaczu FISHER, skoro ma moc 2x120 wat RMS. Wiesz co to jest moc RMS? Nie jest to moc ciagla wzmacniacz tylko maksymalna jaka moze oddawac i nic mu sie nie stanie, tak naprawdę to ma jakieś 2x80 Wat znamionowej

  • #13 02 Sty 2005 11:49
    toadi
    Spec od akustyki

    przelicznik jest mniej wiecej taki ze RMS to 120% znamionowej co za pytanie...... a wiesz co sprawa jest taka ze eltrony w swoich orginalnych odrom,nmych trumnopodobnych obydowach graly gorzej albo co najmnije inaczej

  • #14 18 Sty 2005 13:47
    leniviec
    Poziom 15  

    Witam!
    A ja mam pytanie do autora o technike obijania calosci kocykiem... Chcialbym wlasnie swoje zestawy obic kocykiem ale zastanawiam sie jak polozyc ta wykladzine zeby nie bylo nigdzie przecięcia...?

    Pozdrawiam!

  • #15 18 Sty 2005 14:51
    toadi
    Spec od akustyki

    Przeciec jest duzo tylko umiejetnie dopasowane sklejone sa niewidoczne, ogladnij z bliska kolumny np LDMa na pierwszy rzut oka nie widac zadnych laczen ale jak sie wpatrzysz jest tego sporo
    Na obrazku narysowalen na rozowo miejsca gdzie sie tutaj laczy okleina prawda ze prawie nie widac (prosze porownac tym bez linii)

  • Megger
  • #16 18 Sty 2005 17:37
    plik4
    Poziom 26  

    toadi napisał:
    Witam przedstawiam kolejne dziecko.

    Jego histria siega lat 70-tych kiedy to wyprodukowano kolumny z ktorych odzyskalem glosniki a mianowicie Eltrony 60



    Mam jeszcze jedna watpliwosc przez z eltronach byly GDS 30/30 one byly z dodatkowymi membranami zamiast kopuly. Te z kopulami to byly GDN 30/X gdzei X siegalo chyba do 150. MOze to byly inne kolumny?? Sorki za dociekliwos ale ciekawosc mie z zarla :P

  • #17 18 Sty 2005 18:16
    toadi
    Spec od akustyki

    W eltronach siedziala para jeden GD30/30 i jeden GDS30/30 GD pozdniejze modele byly 30/xxx gdzie xxx bylo 50, 80, 100, 150 dwa ostatnie dalej produkowane i masakrycznie drogie

  • #18 19 Sty 2005 12:33
    leniviec
    Poziom 15  

    Witam!
    Dzieki za odpowiedzi! Mam jeszcze jedno pytanie, ten kocyk przylepiales klejem, tasma 2 strona a moze zszywkami ?

    Pozdrawiam!

  • #19 19 Sty 2005 12:54
    toadi
    Spec od akustyki

    Butapren najlepiej kupic od razu z litr albo dwa smaruje sie cala powierzchnie jednj scianki czeka rzeby podeschlo i przyciska wiem ze w ldmie stosuja jakas inna breje do klejenia ale nie wiem co to. W miejscach laczenia okleiny mozna dac po zszywku

  • #20 08 Lut 2005 00:58
    SUCHAR125
    Poziom 15  

    Ja Też Się Udziele:) Jeżęli Ktoś z was ma takie głośniki to polecam jak najbardziej tą konstrukcję !!!!! Ja miałem 2 duże kolumny Etrona (Kupiłem od Księdza :D) Miałem w nich takie głośniki:

    1 Kolumna GDS 30/30 I GD 30/50 ( te GD 30/50 NÓWKI :)Tydzień grały)
    2 Kolumna GDS 30/30 I GD 30/50

    Te orginalne kolumny eltrona wyglądały jak ''Trumny :P'' Dużę Ciężkie ....
    I postanowiłem żę zmienie obudowe na takie same jak zrobił to Toadi .Jakie wrażęnie po zmianie obudowy ???? SUPER !!!!!!!!!! Jak dla mnie to 100 razy lepiej grają w obudowie Trapezowej i w mniejszych rozmiarach :) Naprawde Polecam tą Konstrukcje, jak najbardziej udana !!! aha Dzięki Toadi za wymiary kolumny:)

    Pozdrawiam :)®

  • #21 08 Lut 2005 09:01
    plik4
    Poziom 26  

    Co Co Co ??? W tych gra lepiej ??? A nei w oryginalnych ?? Przez nad ta oryginalna to pracowalo multum ludzi i chyab powinno byc dobrze zrobione.

  • #22 08 Lut 2005 16:25
    SUCHAR125
    Poziom 15  

    Heh dokładnie ale moje zdanie jest właśnie takie I POLECAM:)

  • #23 08 Lut 2005 21:03
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    A napędzałęś to Eltronem 100 U.

  • #24 08 Lut 2005 21:12
    SUCHAR125
    Poziom 15  

    Niestety nie bo nie mam 100- ki ale w ruch poszedł Eltron 60 :) i miodzio :)A teraz Do tego planuje zrobić Subbas z głośnika Eminence 15'' i wtedy mocniejszy wzmak. a te eltrony posłużą mi jako wysokotonowe :)

  • #25 18 Lut 2005 15:55
    SUCHAR125
    Poziom 15  

    Toadi Pytanie do ciebie czy ty wygłuszałeś tą kolumnę ?? ile cm materiału ?? czy jak ??

  • #26 18 Lut 2005 19:15
    plik4
    Poziom 26  

    toadi sluchaj mam pytanko ile bys chcial za takie zrobienie i wyszykowanie eltrona ?? Tylko to a nie cale zrobienie trapezowatej calej szkrzynki.

  • #27 06 Maj 2005 14:04
    Jasie-k
    Poziom 19  

    widze, że eltrony są na topie więc i ja cos spytam: co można zrobić jak w gds rozrywa się membrama. na razie tylko małe pęknięcie tak ok: 2 cm ale fajny głośniczek i szkoda go stracić. Mam takie kolumienki na gds i gdwk ale testowałem na jednej Vermonke 600h i troszką poniosła mnie wyobrażnia z basem i pękło.

  • #28 06 Maj 2005 23:38
    adammc

    Poziom 26  

    zrobić się da tylko zalezy gdzie pękło czy w fałdach zawieszenia czy może gdzieś w srodku membrany .

    jak w środku gdzieś to:
    najlepiej skleic to od spodu membrany przy pomocy wikolu dokładając malutką łatke z sztywnego papieru

    .
    zaś jak na zawieszeniu to troszkę gorzej bo łatki nie wstawisz tylko trzeba idealnie ustawić by nie było szpary i nałożyć kilka cieniutkich warstewek nawet butaprenu zarówno od spodu jak i od góry .

    z tego co wiem te eltronki powyżej też miały chyba takie usterki i zostały zrobione na jednym ze zdjęć widać

  • #29 09 Maj 2005 09:44
    Jasie-k
    Poziom 19  

    Pękło dokładnie w poprzek fałdki i kawałek memebramy.

  • #30 09 Maj 2005 19:28
    adammc

    Poziom 26  

    to tam gdzie kawałek membrany podłóż łatkę od spodu i sklej wikolem a na pęknięty resor nałóż kilka cienkich warstw pędzelkiem jakiegoś dobrego kleju który po wyschnięciu nie staje się sztywny

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME