X

Cinquecento 700 (aisan) zgasł i nie zapala

26 Oct 2011 16:34 VIvigoszambelan
  • #1 26 Oct 2011 16:34
    vigoszambelan
    Level 9  
    Posts: 11 | Help: 0
    • Location: fgfdgfdgd
    Helpful post? (0)
    Witam serdecznie forumowiczów.
    Posiadam CC700 aisan 1997 dbany, mam go od nowości, kupiony w salonie (zawsze oryginalne części, olej 5W30 elf i w ogóle czysta wewnątrz rura wydechowa).
    Na trasie samochód przy predkości 80km/h zgasł i na poboczu juz nie dał się zapalić do domu przyjechał na lince.
    nie było żadnych stuków, ani żadnych zgrzytów, nic się nie zapaliło w silniku.
    Zerojedynkowo działał i przestał działać.

    Sprawdziłem:
    -pompa paliwowa daje paliwo
    -wymieniłem czujnik położenia wału korbowego
    -wymieniłem Nanoplex (był MED211A, a próbowałem MED213A i nic)
    -kostki elektryczne porozłaczałem, przeczyściłem styki i złozyłem jak były
    -silnik krokowy powietrza dodatkowego działa (bzyczenie po przekręceniu zapłonu w poz. MAR)
    - przy kręceniu rozrusznikiem czuć zapach paliwa z rury, wiec gaźnik powinien być ok


    Pozostało do zrobienia:
    - kupiłem nową cewkę zapłonową i ją wymienię
    - czujnik termiczny (ten koło pompy paliwa) albo przez przypadek urwałem w czasie prób naprawy, albo były urwane przewody już dawno - założę nowy


    Proszę o pomoc
    VIGO
  • #2 26 Oct 2011 19:22
    zgolwasy91
    Level 15  
    Posts: 207 | Help: 10
    • Location: Łomża
    Helpful post? (0)
    Może by kolega trochę posprawdzał a nie wymienia :] iskra jest wogólę.
  • #3 26 Oct 2011 20:32
    Ziibiis
    Level 11  
    Posts: 37 | Help: 2
    • Location: Świdnik
    Helpful post? (0)
    To że czuć paliwo przy kręceniu rozrusznikiem o niczym nie świadczy ,może należy jednak zajrzeć do gażnika do środka?Może coś z pływakiem ?
  • #4 27 Oct 2011 08:00
    szambelan
    Level 9  
    Posts: 5 | Help: 0
    • Location: Będzin
    Helpful post? (0)
    Wymieniam to co się wydaje uszkodzone. a zanim zacznę kopać w gaźniku (ostateczność) to próbuję wszystko wokół zdiagnozować.
    Proszę o konkretne porady
  • #5 27 Oct 2011 08:16
    viper555
    spec od auto-elektro
    Posts: 4378 | Help: 581
    Helpful post? (0)
    Po raz kolejny nie widzę że napisane czy na kole pasowym są 3 ząbki.P
  • #6 27 Oct 2011 08:19
    vigoszambelan
    Level 9  
    Posts: 11 | Help: 0
    • Location: fgfdgfdgd
    Topic author Helpful post? (0)
    oo sprawdzę dziś.tego nie sprawdzałem. ale raczej same z siebie by nie odpadł żaden.
  • #7 28 Oct 2011 10:02
    szambelan
    Level 9  
    Posts: 5 | Help: 0
    • Location: Będzin
    Helpful post? (0)
    Witam!
    Udało sie urchomić CCka. Okazało się, że przełamał się jeden przewód od czujnika położenia wału korbowego. tuż przy wtyczce. aż wstyd o tym mówić. drobnostka naprawione w 5 min, a szukanie tydzień.
    Pozdrawiam Was.
    Ps. Sprawdzałem ccka na MED213A i silnik pracuje inaczej. Większe obroty biegu jałowego i po przegazowaniu, gdy schodzi z obrotów i wraca do obrotów biegu jałowego, na 2 sek obroty spadają do 500obr... dziwne. Może dlatego że Maluch nie miał domykania przepustnicy.

    VIGO
  • #8 29 Oct 2011 03:16
    zgolwasy91
    Level 15  
    Posts: 207 | Help: 10
    • Location: Łomża
    Helpful post? (0)
    A pytałem się czy jest iskra jak niema to wiadomo co sprawdzać w tym wypadku padł czujnik halla
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products