X

Simson s51 - Jak dobrze ustawić gaźnik 16n3-4

darioon999 26 Oct 2011 20:18
  • #1 26 Oct 2011 20:18
    darioon999
    Level 6  
    Helpful post? (+3)
    Witam, jestem nowy na forum, więc gdybym coś napisał lub zrobił nie tak to przepraszam. A więc tak, posiadam Simsona S51 rocznik 89. Gdy go kupiłem, miał bardzo dobre przyśpieszenie, czuć było że się na nim jedzie. Ale kiedyś przytkał się gaźnik, i po czyszczeniu, simek chodził o wiele gorzej, nie ma problemów z zapalaniem, tylko po prostu stracił takiego "kopa" i w ogóle jest bardziej mulasty. Chciałbym prosić, o jakieś fachowe porady, aby ustawić go tak jak był.
  • #2 26 Oct 2011 20:22
    39006
    Removed  
  • #3 26 Oct 2011 20:25
    darioon999
    Level 6  
    Topic author Helpful post? (0)
    Zapomniałem dodać że ustawiałem go z instrukcją i tymi danymi, właśnie z tego tematu wyżej. Ale to nic nie dało, a wręcz jest nawet gorzej.
  • #4 26 Oct 2011 22:32
    jack63
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    Bo w tym temacie nie ma prawie nic o 16N3x, a w szczególności o regulacji biegu jałowego. A twoje problemy wynikają ze złej regulacji lub ciągle "aktywnego" zatkania gaźnika i oby tylko gaźnika.
  • #5 27 Oct 2011 11:25
    maras52
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Kolego gaźnik, gaźnikowi wyprodukowanemu 5 minut później nierówny. Stąd też dane książkowe radzę brać jako bazę wyjściową do regulacji, a nie biblię regulacji.
    Sam to przerabiałem na 3 gaźnikach (2x 16n3 i 16n1) i każdy różnił się nieznacznie w "wymiarach regulacyjnych".

    Choć z opisu problemu wnioskuję co koledzy wyżej gaźnik jest dalej przytkany, bo gaźnik to nie tylko dysze, tam są jeszcze kanaliki i inne paciałajstwa które lubią zbierać syf.
    Nie wiem jak czyściłeś ale polecam metodę sprawdzoną tylko potrzebny kompresor:
    -Rozbierasz na części pierwsze (pamiętaj jak są dysze powkręcane)
    -Wrzucasz do pojemnika i zalewasz wszystko rozpuchem nitro (lub jak nie masz to uniwersalnym), zostawiasz na noc najlepiej
    -Wyciągasz elementy i wydmuchujesz dokładnie dmuchawką z kompresora. Korpus gaźnika w każdy otwór, jeśli powietrze jakoś "lewo" ucieka przytykasz któryś otwór by nadać odpowiednie tor powietrza.
    -Pędzlem (CZYSTYM) w rozpuszczalniku (ten też radzę dać czysty) czyścisz gaźnik zewnętrznie.
    -Składasz i regulujesz.

    Sam tak czyszczę profilaktycznie i nie mam problemów.

    Rozpuszczalnik możesz zlać do jakiejś butelki bo zawsze się może przydać do jakiejś pierdoły, a szkoda wylewać.

    Drugi sposób nieco bardziej kosztowny ale i lepszy to wanienka ultradźwiękowa ;)

    PS Przy regulacji składu mieszanki (ta śrubka w króćcu do cylindra) uważaj by nie objechać rowka na śrubokręt.
  • #6 27 Oct 2011 15:54
    BANANvanDYK
    Level 35  
    Helpful post? (0)
    Po pierwsze, podany w książce "Jeżdżę motorowerem Simson" float level jest niewłaściwy, dotyczy gaźników 16N1 i to nie każdego. Zamiast 29 mm powinno być 27 mm w przypadku gaźnika 16N3.
    Co do regulacji tego gaźnika i układu mieszanki biegu jałowego trzeba mieć wprawę, poza tym nie w każdym Simsonie daje się wyregulować.
  • #7 27 Oct 2011 20:34
    darioon999
    Level 6  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dzięki za te rady , gaźnik jest czysty, wyczyściłem go niedawno , miałem wcześniej motorynki i te sprzęty, więc nie jestem ciemny w mechanice , a co do mojego gaźnika jest orginalny, nie żaden "z allegro " . Wczoraj przy nim grzebałem i simek o wile lepiej chodzi . Także dzięki za rady :P
  Search 4 million + Products
Browse Products