X

Zakłócenia w radiu samochodowym

kris3000 05 Dec 2004 18:14
  • #1 05 Dec 2004 18:14
    kris3000
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Witam. Otóż mam taki problem: Kupiłem sobie radio samochodowe UNIVERSUM na CD/MP3 wszystko ładnie pięknie gra, nie jest to jakis bubel, ale jak podlacze wzmacniacz do niego (do wyjscia na wzmacniacz) to w glosnikach przyłaczonych do wzmacniacza słychac "jak pracuje czytnik w radiu" i to tak glosno ze zagłusza muzyke. Jaka może byc tego przyczyna. POMOCY!
  • #2 05 Dec 2004 19:28
    SlaweK
    Level 43  
    Helpful post? (0)
    niestety ale to wygląda albo na zbyt dużą czułość wejścia wzmacniacza i niestety ale na tandetność tego radia. Ciekawe co rozumiesz przez "jak pracuje czytnik w radiu" ?

    SławeK
  • #3 05 Dec 2004 19:30
    axeland
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    Możliwe przyczyny :
    Długie i nie ekranowane kable , brak filtra na zasilanu wzmacniacza , błędne prowadzenie masy .
    Pozdrawiam
  • #4 08 Dec 2004 20:49
    kris3000
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    No wiec kable maja okolo 5 m ale sa ekranowane, zaklocenia sa tego typu że np jesli przesuwa sie czytnik to slychac to we wzmacniaczu, ale we wzmacniaczu od radia jest ok. A o co dokładniej chodzi "że masa jest źle poprowadzona"?
  • #5 09 Dec 2004 00:31
    axeland
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    A jak się zachowuje cd na krótrzym kabelku czy jest tak samo , filtr na zasilanu dodatkowego wzmacniacza jest nie napisałeś , u mnie np było podobnie "w brzęczku " no może nie aż tak bardzo mnie to denerwowało , pomogły dotakowe filtry i musiałem dodatkowo umasować cd ( kombinowałem jesze z masą kabelków sygnałowych wychodzocą z radia odlutowałem ekran od strony radia) . Problem jest nadal ale jest ledwo ledwo słyszalny i nie jest tak denerwujący jak był na początku .
  • #6 09 Dec 2004 08:41
    TREQ
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    witam,
    a czy podczes pracy silnika nie wpływa on na zakłócenia??

    pozdr.
  • #7 09 Dec 2004 16:02
    SlaweK
    Level 43  
    Helpful post? (0)
    Opisana usterka wyraźnie świadczy o tandetnej konstrukcji radia. Występuje efekt nazywany mikrofonowym. Jeden silnik który akurat pracuje emituje pole elektryczne które wyindukowuje się w innej cewce lub silniku dając zakłócenie które przedostaje przez masę lub zasilanie do układów przedwzmacniacza.


    SławeK
  • #8 09 Dec 2004 20:10
    kris3000
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Do uzytkownika TREQ: tak to wlasnie są zakłocenia z czytnika.
    A z kolei jesli to silnik robi zakłocenia to czemu nie ma ich we wzmacniaczu wbudowanym w radio, tylko na wyjsciu audio???
  • #9 09 Dec 2004 20:22
    SlaweK
    Level 43  
    Helpful post? (0)
    Taki problem należało by dokładnie przestudiować. Np wyjęcie mechanizmu i uruchomienie go (jeśli jest na dłużesz taśmie) nieco wyżej nad płytą radia mogło by coś rozjaśnić. Mogą to być szczotki któregoś silnika albo akurat przedwzmacniacz do tych wyjść znajduje sie pod którym silnikiem mechanizmu. A dlaczego nie ma ich na wzmacniaczu radia ? Może wysterowanie koncówki mocy jest takie że tego nie słychać. W markowym radiu należało by szukać uszkodzenia ale w tandetnej konstrukcji trudno się połapać czy jest to taki urok, wada konstrukcyjna czy usterka. Ale komu by się chciało poprawiać fabrykę.

    SławeK
  • #10 09 Dec 2004 20:37
    kris3000
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Jeszcze jedno ostatnie pytanko do Sławka. Czy to co opisales moze byc mozliwe przy tym co opisalem ponizej dokladnie: Otóż sprawdzilem, we wzmacniaczu radia nie ma nawet jednego najcichszego szumu, a we wzmacniaczu zewnętrznym to zagłusza muzykę, jakwylącze filtr basowy we wzmacniaku tojuz wogole prawie nic nie slychac po za zakloceniami. Czy wiec mozliwe jest wywolanie takich zaklocen w jednym ukladzie, przy czym w drugim nie ma nawet najmniejszych?
  • #11 09 Dec 2004 20:45
    JAFO
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    Problem tych zakłóceń jest opisany na tej stronie:
    http://www.cdincar.prv.pl/
    na samym dole.
    Jest też link do filtra na wyjścia kanałów.
    Nie wiem, na ile skuteczny, ale jest.

    Oczywiście nazwy źródeł są inne, bo jest to projekt autora, ale wiadomo, o co chodzi.
  • #12 10 Dec 2004 00:25
    SlaweK
    Level 43  
    Helpful post? (0)
    Ta strona to amatorska "ośla łączka". Ale czasem takie farmazony się sprawdzają. co nie zmienia fakt że uważam to za zabawę dla początkujących elektroników niż poprawne i skuteczne rozwiązanie. Ja bym ten układ nazwał wycinaczem wysokich tonów.;-)

    SławeK
  • #13 10 Dec 2004 02:52
    olecki
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    A ja jestem ciekaw co by dało wymienienie optyki....objaw wskazuje na uszkodzony laser-jesli masz mozliwość to podstaw-zwłaszcza jesli w głosniku słychać trzask "analogowej płyty"
  • #14 10 Dec 2004 07:57
    TREQ
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    do kris3000
    nie chodzi mi o wpływ silniczka mechaniki, bo to już wiem, ale o silnik samochodu (czyt.: motor)

    pozdr.
  • #15 10 Dec 2004 15:10
    kris3000
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    No wiec pracujący silnik samochodu nie ma wpływu na zakłocenia, zakłócenia robi TYLKO I WYŁĄCZNIE silniczek w radiu, jesli tamto urządzenie to "wycinacz wysokich tonów" to nie wiem czy pomorze, bo zakłoceniami są tak wysokie jak i niskie tony, urządzenie spróbuję jednak zobic. Radio kosztowało 500PLN wiec wole go nie rozkrecać :-)
  Search 4 million + Products
Browse Products