X

Jaki piec gazowy? Jakiej firmy?

30 Oct 2011 14:29 GUgulek5
  • #1 30 Oct 2011 14:29
    gulek5
    Level 13  
    Helpful post? (+1)
    Witam, prosił bym o pomoc w wyborze pieca gazowego, a poniżej trochę informacji
    -powierzchnia mieszkania 150M2 do ogrzania
    -piec ma być wiszący, montowany w osobnej kotłowni (zapewniona jest cyrkulacja powietrza)
    -dwu funkcyjny
    -wkład kominowy jedno rurowy fi 100mm, wysokość 10m
    -z zasobnikiem ciepłej wody
    -kondensacyjny czy zwykły?
    Jaki wybrać piec? Jakiej firmy, model??
    Jeżeli potrzeba więcej informacji to proszę pisać.
  • #2 30 Oct 2011 14:39
    unitral
    Użytkownik obserwowany
    Helpful post? (0)
    Baxi Luna 3 240i + Bojler.
  • #3 30 Oct 2011 14:48
    gulek5
    Level 13  
    Topic author Helpful post? (0)
    unitral wrote:
    Baxi Luna 3 240i + Bojler.

    Mógłbym prosić o krótkie uzasadnienie?
  • #4 30 Oct 2011 17:22
    kasku97
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    W kondensacyjnym piecu musisz mieć wkład komina kwasoodporny (kondensat zeżre nieprzystosowany wkład kominowy), do tego musisz mieć odprowadzenie skroplin z rury kominowej do kanalizacji. U mnie poniżej wyczystki znajduje się syfon a rura odprowadza kondensat do kanalizacji. Jak masz zamknięty obieg powietrza to zainwestuj w zamkniętą komorę spalania (praca pieca niezaburzona zmianami ciśnień wewnątrz budynku). Pamiętaj że do kondensatu potrzebujesz odpowiednio dobranych grzejników !!! (temp. zasil. 55^C/ temp. pow. 45^C) liczone dla -20^C zewnętrznej temperatury lub najlepiej sama podłogówka (40/30). !!! Temperatura powrotu z instalacji musi być poniżej 57^C bo inaczej nie będzie kondensacji i wydajność pieca znacznie spadnie. Co do marki ja mam brotje i jestem zadowolony. Zwróć uwagę na w/w bo są to podstawowe kryteria jakie musisz spełnić by miało sens dopłacanie do kondensacyjnego pieca.
  • #5 30 Oct 2011 20:41
    unitral
    Użytkownik obserwowany
    Helpful post? (0)
    Baxi - niska cena zakupu i koszty eksploatacji.
    +Bojler - wygoda użytkowania i stały dostęp do ciepłej wody niezależnie od aktualnej funkcji załączenia pieca. W bojlerze jest wymiennik.
    Piec nie wymaga podpięcia odpływu wody.
    Wysoka wydajność pieca przy regularnym czyszczeniu komory spalania.
  • #6 30 Oct 2011 20:50
    wawrzeczko_t
    Specjalista - systemy grzewcze
    Helpful post? (0)
    kasku97 wrote:
    zainwestuj w zamkniętą komorę spalania
    kasku97 wrote:
    niezaburzona zmianami ciśnień wewnątrz budynku

    No bez przesady.
    kasku97 wrote:
    Temperatura powrotu z instalacji musi być poniżej 57^C bo inaczej nie będzie kondensacji
    kasku97 wrote:
    i wydajność pieca znacznie spadnie

    Nie spadnie aż tak jak piszesz. Zawsze będzie wyższa niż Twój niekondensacyjny kocioł.
  • #7 31 Oct 2011 16:08
    krzyzak11
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Witam

    150m2 to kociol o mocy ok 14kW w zupelnosci Ci wystarczy.
    Ja bym zainwestowal w kondensata . Ceny tych kotlow spadly znacznie. Ich sprawnosci (niezaleznie od instalacji ) zawsze bedzie wyzsza niz kotla niekondensacyjnego. Dodatkowo kondesat posiada pelna automatyke pogodowa i czasowa. WIec na noc obnizasz temp (a jeden stopien na co to ok 5% na gazie oszczednosci). Tak samo ustawiasz sobie cwu. Grzejesz ja tylko rano i wieczorem, cyrkulacje tez tak ustawiasz. To wszystko sa pewne oszczednosci.
    Jezeli chodzi o komin to turbo czy atmosferyczny kociol tez potrzebuje komin ze stali wiec... nie dywagoiwalbym.
    Kondesat jezeli nie masz gdzies blisko kanalizy usuwasz za pomoca pompki srkroplin (koszt ok 200zl).
    Kociol jezeli masz instalacje na wysoko parametr wyjdzie z kondensacji (fakt) ale jego sprawnosc i tak bedzie wieksza niz turbiaka. I wyjdzie na 2 tyg w roku wiec ... nie ma o co kopii kruszyc.
    Zasobnik cwu - 120l dla 4 osobowej rodziny. Najlepszym rozwiazaniem bedzie tzw "lodowka" z wymiennikiem plytowym i zasobnikiem ladowanym wartwowo - wtedy kociol kondensuje takze przy pracy na cwu - znowu pare% zysku.
    Marka: tu zalezy, rozeznaj sie jaki serwis masz w okolicy, to wazne.. Kazde urzadzenie jest tak dobre jaki ma serwis.

    Jezeli bedziesz mial pytania pisz na prv.

    pozdr
  • #8 01 Nov 2011 07:28
    das160
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Witam sory ale muszę
    unitral wrote:
    Baxi - niska cena zakupu i koszty eksploatacji.

    Szanowny kolego co to za piec, po wpisaniu w necie żadnego sklepu, żadnego servisu, a tylko rozpaczliwe posty na forach : bo wody nie grzeje
    unitral wrote:
    Bojler - wygoda użytkowania i stały dostęp do ciepłej wody niezależnie od aktualnej funkcji załączenia pieca.

    szanowny kolego wszystkie bojlery tak mają!
    unitral wrote:
    W bojlerze jest wymiennik.

    A jak miały by przekazać energię z układu grzewczego do cwu, ogólnie nazywa się go wężownicą.
    unitral wrote:
    Piec nie wymaga podpięcia odpływu wody.

    No bo poco cwu grzeje bojler.
    unitral wrote:
    Wysoka wydajność pieca przy regularnym czyszczeniu komory spalania.

    Szanowny kolego każdy piec wymaga okresowego przeglądu, jednak tak dopracowany system spalania gazu powoduje wytrącanie sadzy w tak znikomych ilościach że żaden dobry piec nie wytwarza jej w takiej ilości by zakłóciło to wydajność pieca ( no chyba że te Baxi to jakieś zabytki minionej epoki ) osadzanie się sadzy w takich ilościach świadczy o braku regulacji pieca lub nie kompetentnej regulacji, ale gdzie szukać kompetentnego serwisu. Widzę że kolega nasłuchał się peanów sprzedawcy i teraz je powtórzył. Pozdrawiam i życzę bardziej rozważnych porad.
  • #9 01 Nov 2011 09:36
    Brencik
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    Piec grzeje powietrze a wodę to grzeje KOCIOŁ.
  • #10 01 Nov 2011 16:24
    kasku97
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Panie Wawrzeczko_t - Mój kondensacyjny piec ma się dobrze i z takimi parametrami jak wyżej pisałem pracuje (22-22,5^C - temp. wew. budynku). Zamknięta komora spalania służy do uniezależnienia pieca od powietrza wew. budynku m.in. jego ciśnienia w porównaniu z ciśnieniem na zew. Ma to sens przy wentylacji mechanicznej, może takiej Pan nie widział:>. A jeżeli temp. powrotu CO jest powyżej 57^C to kondensacji nie ma i sprawność pieca spada. Pisząc znacznie miałem na myśli stan bliski wydajności Pana pieca niekondensacyjnego.
  • #11 01 Nov 2011 17:36
    Brencik
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    kasku97 wrote:
    Zamknięta komora spalania służy do uniezależnienia pieca od powietrza wew. budynku m.in. jego ciśnienia w porównaniu z ciśnieniem na zew

    Zupełnie o co innego tu chodzi niż o ciśnienie, ręce opadają....
  • #12 01 Nov 2011 18:56
    wawrzeczko_t
    Specjalista - systemy grzewcze
    Helpful post? (0)
    kasku97 wrote:
    Ma to sens przy wentylacji mechanicznej,

    Zapewne - tutaj ukłony w Pana stronę bo muszę się zgodzić. Poza tym też jestem zwolennikiem kotłów z zamkniętą komorą spalania ale nie zgadzam się z odradzaniem Klientowi kotła kondensacyjnego w tym przypadku. Pomimo tego że pow. 57st.C kondensacji nie ma to większość okresu jesienno-zimowo-wiosennego może pracować poniżej tego parametru granicznego. Nawet dla grzejników dobranych dla innych - wyższych parametrów pracy.
  • #13 01 Nov 2011 19:45
    kasku97
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Panie Wawrzeczko_t - zgadzam się z Panem i nie. Wprowadzenie na rynek zamkniętej komory spalania miało spowodować zwiększenie dostępności piecy dla klientów, ponieważ piec taki można montować w domach z kominami i bez kominów. W moim przypadku mimo posiadanego komina była to konieczność ponieważ rekuperator zawsze może ulec awarii (nadmuch powietrza do budynku) i stworzyć podciśnienie. Może różnica ciśnień nie była najważniejszym kryterium wprowadzania tego rozwiązania, może nikt wtedy o tym nie myślał ale gdyby to nie miało znaczenia nie montowałbym takiego pieca. Zgadzam się z Panem że w zimie jest mało dni kiedy piec podaje temperaturę wody zasilającej CO (nawet te liczone na 75/55^C) na tyle wysoką by temperatura powrotu była wyższa od 57^C. Czyli prawie zawsze kondensuje. Niczego nie odradzam piszę jedynie jak u mnie to funkcjonuje, co zauważyłem podczas użytkowania i czego się nauczyłem (nie jestem serwisantem jestem klientem).
  • #14 01 Nov 2011 21:07
    wawrzeczko_t
    Specjalista - systemy grzewcze
    Helpful post? (0)
    kasku97 wrote:
    Czyli prawie zawsze kondensuje

    Cieszę się że wspólnie doszliśmy do prawie jednomyślnego konsensusu :) Pozdrawiam.
  • #15 02 Nov 2011 07:58
    kasprzyk
    Specjalista elektryk
    Helpful post? (0)
    kasku97 wrote:
    Panie Wawrzeczko_t - Mój kondensacyjny piec ma się dobrze i z takimi parametrami jak wyżej pisałem pracuje (22-22,5^C - temp. wew. budynku). Zamknięta komora spalania służy do uniezależnienia pieca od powietrza wew. budynku m.in. jego ciśnienia w porównaniu z ciśnieniem na zew. Ma to sens przy wentylacji mechanicznej, może takiej Pan nie widział:>. A jeżeli temp. powrotu CO jest powyżej 57^C to kondensacji nie ma i sprawność pieca spada. Pisząc znacznie miałem na myśli stan bliski wydajności Pana pieca niekondensacyjnego.


    Tak jeszcze dodam 3 grosze - zamknięta komora spalania - to przede wszystkim wyższe bezpieczeństwo użytkowania, takie rozwiązanie zapobiega przedostawaniu się do pomieszczeń nawet najmniejszych zanieczyszczeń powstających w wyniku użytkowania kotła/ogrzewacza. Oczywiście w przypadku kotłów kondensacyjnych dodatkowym plusem jest ich sprawność.
    Np. w Niemczech wycofuje się wszystkie urządzenie nie pracujące w klasie energetycznej A (do A należą pompy ciepła, kolektory, kotły kondensacyjne) ale nadal serie tych "gorszych" z otwartą komorą spalania produkuje się między innymi dla .. Polaków.

    Pzdr
  • #16 02 Nov 2011 18:55
    radkon1981
    Level 7  
    Helpful post? (0)
    Witam serdecznie wszystkich forumowiczów, podpinam sie do prosby - zwracam się z prośbą o dobór odpowiedniego pieca gazowego 1 lub 2 funkcyjnego do mojego domu.......
    Mam instalacje z systemem cyrkulacyjnym c.o na kocioł węglowy + zadko używany kocioł gazowy MORA, powierzchnia grzewcza w miom domu to 110 m2 a kubatura to ok. 270 m3.
    Z opowiadań wiem ze Mora w sezonie grzewczym zuzywała ok 2500m3 gazu, przy czym kiedys nie było a teraz mam ocieplony dom i szczelne okna, wysokosc pionu wod do odbioru wynosi kolejno 2,5 m i kondygnacja wyzej 5 m.
    Przypuszczam ze teraz spaliłbym na nowym piecu i przy ocieplonym domu dużo mniej, prosze o porade w wyborze pieca, zalezy mi na tanim rozwiązaniu i najlepiej jak bym nie musial za duzo przerabiac , zalezy mi równiez na tym zeby obsługa pieca w następnych latach, czyli serwis nie zrujnował mnie Dziekuje za każdą rade i czekam na opinnie...........
    Czytam coraz wieciej i dochodze do wniosku ze przy 2 lazienkach i 2 kuchnach 2 funkyjny chyba nie barzdo sie nada, skoro tak to 1 funkcyjny z zasobnikiem - pytanie czy mozna by bylo wykorzystac nowy bojler 150l który mam do pieca węglowego jako zasobnik kotła gazowego?
  • #17 02 Nov 2011 19:41
    Brencik
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    Potrzebujesz kotła o mocy około 10kW albo i mniej, polecam WOLF CGW 11/100 albo coś z Paradigmy (ma modulację od 2kW)
  • #18 02 Nov 2011 19:58
    radkon1981
    Level 7  
    Helpful post? (0)
    Myslalem moze o czyms tanszym i z wykozystaniem tego co juz mam. Moze cos w granicach 2000-2500 :)
  • #19 02 Nov 2011 21:43
    krzyzak11
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    W takim razie popatrz na oferte immergasa,
    bardzo dobry stosunek jakosci do ceny

    warunek konieczny : sobry serwis w okolicy, ale to warunek do kazdego kotla!!!
  • #20 03 Nov 2011 00:04
    das160
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Witam Potwierdzam Immergas to dobry i prosty kocioł. Oczywiście zamknięta komora lub kondensacyjny, zaletą takich kotłów poza tym co koledzy napisali, jest nie wyciąganie już ogrzanego powietrza z mieszkania. Zasobnik do kotła węglowego jest taki sam jak do gazowego, można go wykorzystać. Pozdrawiam



    Brencik wrote:
    Piec grzeje powietrze a wodę to grzeje KOCIOŁ.

    100% racji moje przejęzyczenie.
  • #21 08 Nov 2011 01:09
    netcomers
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    Zanim cokolwiek kupisz - sprawdź serwis w swojej okolicy. Większość urządzeń ma podobne bądź te same podzespoły, dot. to pomp, zaworów gazowych, siłowników zaworów trójdrożnych itp. Inna sprawa to szybkość reakcji serwisu gwarancyjnego, dostępności oraz ceny części.
  • #22 08 Nov 2011 07:57
    szymonjasiu
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    Witam

    Przy wymianie kotła i zostawieniu istniejących grzejników kupowanie pełnego kotła kondesacyjnego raczej nie ma sensu (przy nieodpowiednio dobranych grzejnikach będzie pracował na wysokich parametrach a jego sprawność spadnie )

    Większy sens ma tu kupno zamknięj komory (turbo) , lub kotła kondesującego.

    Beretta Conica Sinthesi - kocioł kondesujacy , ma stałą sprawność 97 % -bardzo dobry kocioł na układy grzejnikowe-mozna na nim ustawić 75 stopni na zasilaniu.

    Oczywiście najoszczedniej będzie pracował z czujnikiem pogodowym .

    Drugim kotłem z tej grupy dostępnym na rynku jest Ferroli Domikondens .


    Kotły te kupisz w przedziale 2,6-3,3k (jest to cena z dobrym rabatem)

    Sprawdź , który serwis masz w okolicy , popytaj o ceny przeglądów wraz z dojazdem i decyduj madrze....

    do Brencik:
    10 kW do ogrzania 110 m/2 i CWU dla dwóch kuchni i łazienek ?
    Uważaj , ktoś się może zdenerwować i twoje posty zacząć wklejać do "radosnej twórczości" jako specjalista/teoretyk

    Pozdrawiam
  • #23 08 Nov 2011 22:21
    Brencik
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    szymonjasiu wrote:
    do Brencik:
    10 kW do ogrzania 110 m/2 i CWU dla dwóch kuchni i łazienek ?

    W zupełności wystarcza.
    Komfort zapewniony.

    No ale ładujcie sobie 24kW do 80m2, proszę bardzo.

    szymonjasiu wrote:
    Przy wymianie kotła i zostawieniu istniejących grzejników kupowanie pełnego kotła kondesacyjnego raczej nie ma sensu

    Kondensat zawsze ma sens, i tak przez 90% czasu swojej pracy będzie kondensował.
  • #24 09 Nov 2011 07:26
    szymonjasiu
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    [quote="Brencik"]
    szymonjasiu wrote:
    do Brencik:
    10 kW do ogrzania 110 m/2 i CWU dla dwóch kuchni i łazienek ?

    W zupełności wystarcza.
    Komfort zapewniony.

    No ale ładujcie sobie 24kW do 80m2, proszę bardzo.

    Jaki komfort?Jeżeli byś sprzedał/zamontował tak dobrane urządzenia iwestor powinien zarządać zwrotu całych poniesionych kosztów.
    We wspomnianym wątku jest 110 m2 i dwie łazienki+dwie kuchnie.
    10 kW napewno nie starczy.
    W przypadku zapotrzebowania większej ilości CWU ja poleciłbym nawet 35 kW do wspomnianego budynku(sprawe komplikuje juz jedna wanna z hydromasażem 400 l.), natomiast TY nadal bez zastanowienia bedziesz wciskał swój punkt widzenia.

    Kocioł kondesacyjny nie zawsze ma sens , czasem zdecydowanie lepiej wypada kondesujący, lub zwykły turbo. Idąc Twoim tokiem rozumowania do kawalerki z 3-ma grzejnikami zamontować kondesata bo mozna?(wg. Ciebie kondesat zawsze ma sens)

    Moim zdaniem kocioł kondesacyjny nalezy zainstalować bezwzglednie przy ogrzewaniu podłogowym.W innych przypadkach sprawa dyskusyjna(dobór grzejników , itp.)Należy brać pod uwage to , że koszty inwestycyjne moga przerastać potencjalne zyski (licząc koszty zakupu i serwisu całego układu (grzejnikowego) kocioł kondesujacy ma zdecydowaną przewagę na kotłem kondesacyjnym, lecz sprzedawcy/instalatorzy ze wzgledu na prowizje sprzedają rozwiązania drozsze)


    Podsumowujac , wiedza posiadana przez Ciebie (zakładam zdobyta tylko w teorii) nie zawsze ma odzwierciedlenie w praktyce i w realnym zastosowaniu.
    Czasem uda sie Tobie napisać coś konstruktywnego, lecz w większości przypadków ręce opadają...(obawiam się iż ktoś zrealizuje inwestycje wg Twojego pomysłu , a później będzie miał pretensje do naszego forum..)
  • #25 09 Nov 2011 16:22
    kasku97
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Też jestem zdania, że kondensat głównie do podłogówki, jeśli macie grzejniki sprawdzić trzeba ich moc dla zasilania 55/45 czy jest wystarczająca dla charakterystyki budynku. Jak nie wystarczająca to dupy sobie nie zawracać kondensacyjnym kotłem. Teoria jest teorią w praktyce prawda bywa brutalna.
  • #26 09 Nov 2011 19:48
    Brencik
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    kasku97 wrote:
    Teoria jest teorią w praktyce prawda bywa brutalna.

    Właśnie. W teorii kondensat sie nie sprawdzi a w praktyce zawsze się sprawdzi.
  • #27 09 Nov 2011 20:13
    kasku97
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Sprawność kotłów kondensacyjnych najwyższa jest dla 40/30 i w każdej instrukcji jest to opisane. Kondensacja zachodzi w szerokim przedziale temperatur. W praktyce rzadko się zdarza tak wysoka temperatura na zasilaniu aby woda powracająca do kotła miała temp. większą od 57^C. Dlatego zawsze kondensuje. Ale nie zawsze tak samo, a najlepiej przy 40/30. Chyba, że Pan Brencik wynajdzie coś lepszego niż ogrzewanie podłogowe:>. Co do tego "zawsze się sprawdzi" byłbym ostrożny. Sprawdzi=kondensuje, czy sprawdzi=zwróci się dodatkowy wydatek pieniężny na zakup kondensacyjnego kotła.
  • #28 09 Nov 2011 20:51
    Brencik
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    U mnie przy 40/30 WOLF ma sprawność 110% a przy 75/60 107%, czyli strasznie mniej, aż 3%!!! Chyba wymienię na atmosferyka bo nie podołam z rachunkami za gaz....
  • #29 09 Nov 2011 21:07
    kasku97
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Ale nie instalujemy kotła u Ciebie tylko u gulek5:)
  • #30 09 Nov 2011 21:19
    Brencik
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    No właśnie, dlatego polecam kondensacyjny.
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products