X

Maszyna do polerowania rantów felg

yunivers 04 Nov 2011 21:49
  • #1 04 Nov 2011 21:49
    yunivers
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Witam.
    wpisywałem w wyszukiwarce ten temat ale znalazło tylko jeden i wogóle nie na temat,tak więc zakładam nowy.jeśli w złym dziale proszę o przeniesienie.
    A więc mam wałek już gotowy i wszystko co potrzebne prócz silnika.
    Ma to działać mniej więcej tak jak na tym filmiku: http://www.youtube.com/watch?v=vNLpi1Rdxvk

    Tylko teraz mam pytanie jaki silnik zastosować do tego? 1,5kW a może 2,2kW i jaki regulator do tego silnika zastosować?
    Wcześniej miałem maszynę zbudowaną ze zwrotnicy i silnika od pralki ale nie była uniwersalna i za słaba (długo się polerowała ranty).
    Proszę o podpowiedzi.pozdrawiam
  • #2 04 Nov 2011 23:03
    opamp
    Użytkownik obserwowany
    Helpful post? (0)
    Silnik im większy tym lepszy + falownik polecam ABB albo Lenze :)
  • #3 05 Nov 2011 07:28
    yunivers
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (+1)
    a jaki będzie lepszy 1-fazowy czy 3-fazowy?
  • #4 05 Nov 2011 12:45
    opamp
    Użytkownik obserwowany
    Helpful post? (0)
    3 fazowy łatwiej się steruje.
  • #5 05 Nov 2011 15:32
    yunivers
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    opamp wrote:
    3 fazowy łatwiej się steruje.

    tzn. co masz na myśli mówiąc "łatwiej się steruje"
    bo mam silnik 1,1kW 1250 obr./min. pod 220V mógłby być?

    3.1.17. (10.9, 16) Zabronione jest publikowanie wpisów obniżających ogólny poziom dyskusji, wynikających z lenistwa lub zawierających roszczeniowy charakter wypowiedzi.
    [retrofood]
  • #6 05 Nov 2011 15:48
    archanoid
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    Witam. Kolego jeśli chcesz się pchać w koszty to proszę bardzo falownik i silnik 3 fazowy. Ale ja bym zastosował prostsze rozwiązanie. Silnik z jakiejkolwiek nowszej pralki czyli komutatorowy ( pełno tego po szrotach i złomowiskach ). Regulator obrotów na U2008 lub podobnym , i to wszystko. Jeśli silnik taki potrafi rozpędzić bęben z praniem o wadze 6 kg do prędkości 1200obr/min to i felgę ci rozpędzi do tej prędkości. Dodatkowym atutem felgi jest jej wyważenie w przeciwieństwie do zawartości bębna podczas prania. Oczywiście trzeba zastosować odpowiednie przełożenie. Ale koła pasowe z pralki są w sam raz.
  • #7 06 Nov 2011 11:20
    yunivers
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    a tak jak pisalem 1,1kW na 220V będzie zły?
    bo taki silnik mam?
  • #8 06 Nov 2011 13:53
    matekogon
    Level 22  
    Helpful post? (0)
    Kolego wszystko zależy od tego jakie pojęcie masz o elektronice. Twój silnik będzie dobry tylko musisz kupić regulator do silnika jednofazowego lub zrobić sobie taki układ http://mirley.firlej.org/regulator_obrotow_silnika_230v.. Pytałeś dlaczego łatwiej sterować 3 fazowy silnik dlatego że kupujesz falownik podpinasz do niego silnik i masz pełną regulacje obrotów. Może jeszcze dorzuć zdjęcie tego silnika bo może się okazać że masz 3 fazowy silnik zaadaptowany do zasilania 230V
  • #9 06 Nov 2011 16:28
    archanoid
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    Witam. Kolego proszę odpowiedz czy masz choć troszkę pojęcie o polerowaniu aluminium. Polerowanie aluminium to nie to samo co polerowanie np: miedzi czy stali czy stali kwasoodpornej. Podczas polerowania warzne jest aby nie przekroczyć pewnej temperatury polerowanego elementu. Po przekroczeniu tej granicy aluminium zaczyna robić się plastyczne i efekt polerowania jest mizerny. A jak trafisz na pory w odlewie to wyrwiesz sobie z nerwów wszystkie włosy. Wiem coś o tym choć nie jestem żadnym znawcą w tym temacie. W pracy często poleruję elementy remontowanych maszyn . Dobra rada przy polerowaniu to dobre pasty i cierpliwość no i troszkę praktyki. Odnośnie sprzętu to tak jak mówiłem silnik komutatorowy i regulator. Ale jeśli chcesz polerować same ranty i robić to zarobkowo to nic nie zarobisz. Polerowanie całych felg to już coś. Ale do tego potrzebny jest troszkę inny sprzęt i inna technologii.
  • #10 06 Nov 2011 20:15
    yunivers
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    archanoid wrote:
    Kolego proszę odpowiedz czy masz choć troszkę pojęcie o polerowaniu aluminium

    Kolego jak byś zauważył to w pierwszym poście piszę że wcześniej miałem maszynę tylko nie była uniwersalna,tak więc wskazuje to na to że już to robiłem i zajmuje się tym a teraz chce tylko udoskonalić sobie narzędzie które jest mi do tego potrzebne
    matekogon wrote:
    Może jeszcze dorzuć zdjęcie tego silnika bo może się okazać że masz 3 fazowy silnik zaadaptowany do zasilania 230V

    proszę kolego to są zdjecia tego silnika:
    Maszyna do polerowania rantów felg Maszyna do polerowania rantów felg
  • #11 06 Nov 2011 21:29
    Removed
    Helpful post? (0)
    archanoid wrote:
    Polerowanie całych felg to już coś.
    Hehe, trzeba by mieć nieźle nawalone w dekiel żeby coś takiego robić. Spędzać 1/20 życia na późniejsze pucowanie kół. W samochodzie :D

    A silnik jest jednofazowy, do zastosowań amatorskich. Lepszy trójfazowy pod każdym względem.

    Do felg to sobie zrób dwa koła pasowe typu "choinka" i szybkie napinanie paska silnikiem na zawiasie. Z 5 prędkości z powodzeniem Ci wystarczy. Tanio i niezawodnie.
  • #12 06 Nov 2011 22:34
    yunivers
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    ale co koledzy myślicie? ten silnik będzie zły?
    i jak to jest z takim prądem,siła będzie tańsza czy taki prąd 230V?

    Zdanie zaczyna się wielką literą. Proszę poprawić pisownię postów. [retrofood]
  • #13 06 Nov 2011 22:45
    Removed
    Helpful post? (0)
    "siła" będzie tańsza.
  • #14 07 Nov 2011 12:30
    yunivers
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    Koledzy mam taki wałek jak tym temacie: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=10105242#10105242
    I mam pytanie?
    a więc:
    - odstęp między łożyskami jest 23cm między nimi będzie koło pasowe,cały wałek ma 70cm więc jakieś 40cm będzie wystawać do tego dojdzie stożek,mocowanie no i felga tak więc trochę to ważyć będzie i moje pytanie się tyczy tego czy silnik nie będzie miał ciężko jak większa połowa wałka będzie wstawać + do tego ciężar osprzętu.
    bo jak wiadomo lepiej jest jak np.60% wałka jest przymocowana a 40% wystaje a tu jest odwrotnie
  • #15 07 Nov 2011 15:19
    matekogon
    Level 22  
    Helpful post? (0)
    Kolego ale będziesz miał z obydwu stron wałek podparty za pomocą łożysk więc nie wpłynie to na obciążenie silnika
  • #16 07 Nov 2011 20:34
    yunivers
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    o coś takiego mam na myśli:
    Maszyna do polerowania rantów felg
  • #17 07 Nov 2011 21:01
    matekogon
    Level 22  
    Helpful post? (0)
    Narysuj sobie jakie siły będą działały na ten wałek. Jedynie co by ci sie mogło stać to pod wpływem nacisku mógłby się skrzywić ale pewnie to jest hartowany twardy materiał. Już pisałem że w tych 30% masz wałek w dwóch miejscach podparty
  • #18 10 Nov 2011 17:00
    yunivers
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    koledzy mógłby mi ktoś wykonać rysunek techniczny z wymiarami albo bez tej o to maszyny?
    Maszyna do polerowania rantów felg
  Search 4 million + Products
Browse Products