X
  • #1 05 Nov 2011 20:49
    edgarr
    Level 6  
    Helpful post? (0)
    Witam. Mam takie pytania: 1. jeżeli padła by mi jedna cewka zapłonowa to czy objawy są łatwe do zauważenia czy trzeba fachowej oceny? 2. czy te cewki mogą być w jakimś tam stopniu uszkodzone, czy po prostu "albo działa albo nie działa"?
  • #2 05 Nov 2011 21:05
    zeimp
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Przede wszystkim silnik nie będzie równo pracował. Po drugie bardzo łatwo to sprawdzić testerem diagnostycznym, ale można to bez najmniejszych kłopotów sprawdzić domowymi sposobami... Nie trzeba do tego fachowca - sam dasz radę, jeśli się postarasz ;) .
  • #3 05 Nov 2011 21:17
    edgarr
    Level 6  
    Topic author Helpful post? (0)
    Nic się nie stanie jak będę przy odpalonym silniku po kolei odkręcał śrubkę i ściągał cewkę ze świecy? Bez odłączania kobelków?
  • #4 05 Nov 2011 21:35
    panam
    Level 29  
    Helpful post? (+2)
    Nic się nie stanie, w tez sposób sprawdzisz która jest padnięta
  • #5 05 Nov 2011 21:37
    kortyleski
    Level 38  
    Helpful post? (0)
    czsem nic, czasem pada cewka, czasem sterownik.
  • #6 05 Nov 2011 21:41
    edgarr
    Level 6  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dzięki. A co z moim drugim pytaniem? Cewka może być nie w pełni sprawna czy po prostu działa albo nie działa?
  • #7 05 Nov 2011 21:46
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Może mieć przebicie, na stole nie sprawdzi.
  • #8 06 Nov 2011 11:25
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda
  • #9 06 Nov 2011 11:36
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Jest inny sposób-wykręca się świece i ogląda je. Jeżeli któraś jest o innym zabarwieniu elektrod, bądź na porcelanowym korpusie widać cętki tam cewka jest do wymiany.
  • #10 06 Nov 2011 19:34
    kortyleski
    Level 38  
    Helpful post? (0)
    Można też po kolei odłączać gary i patrzeć kiedy praca silnika nie ulegnie zmianie. Trzeba tylko wiedzieć jak.... Można zapiąć oscyloskop na pierwotne cewki i pooglądać jak pracuje ale czy kolega ma oscyloskop? Jak nie to zapraszam do mnie, ja mam. Tylko za to już biore kasę:D
  • #11 06 Nov 2011 19:48
    panam
    Level 29  
    Helpful post? (0)
    Autor zamilkł, dostał co trzeba
  • #12 06 Nov 2011 20:18
    autoas
    Level 41  
    Helpful post? (0)
    Witam!
    "Przemo9826" pozwoliłem sobie na wycięcie twojego opisu:
    6 Podnosimy każdą cewkę po kolei.
    7 Jeśli po podniesieniu którejkolwiek z cewek auto nadal nie równo pracuje (na 3 cylindry) ta konkretna cewka jest do wymiany.
    8 Jeśli przy podniesieniu cewki widzimy przeskok iskry między cewką a głowicą, cewka ta może "umrzeć" za 5 minut lub za 5 lat, i


    Czy rzeczywiście można poddawać cewkę i jej izolację na "brak rozładowania" , czy cewka powinna spokojnie taką metodę wytrzymać.
    Osobiście mam wątpliwości i rzadko stosuję coś takiego, co wy na to?
  • #13 06 Nov 2011 20:23
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    Zawsze wytrzymuje, poza tym nie wyciągasz cewki na zewnątrz na nie wiadomo jak długo, a gdy już ma przebicie to się rozładowuje na głowicy :D
  • #14 06 Nov 2011 20:23
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (+2)
    Nie trzeba jej podnosić całkiem, wystarczy lekko unieść i słychać jak iskra strzela.
  • #15 06 Nov 2011 20:34
    panam
    Level 29  
    Helpful post? (+1)
    Najprostrza i proponowana diagnoza przez renault to jest odpięcie poszczególnych wtryskiwaczy, ale według mnie to nie daje 100 procentowej pewności bo może być uszkodzony wtryskiwacz,.Jeszcze jedana metoda to sprawdzenie rezystancji poszcvzególnych cewek

    Dodano po 2 [minuty]:

    a tak myślę wszyscy się produkują a autor milczy
  • #16 06 Nov 2011 20:36
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Pomiar rezystancji nic nie da. Cewka nie uszkadza się na rozwarcie lub zwarcie.
  • #17 06 Nov 2011 20:37
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    panam wrote:
    to jest odpięcie poszczególnych wtryskiwaczy


    Chyba jeszcze pamiętasz gdzie w "szesnastkach" one są? Powodzenia z taka diagnozą :D
  • #18 06 Nov 2011 20:39
    autoas
    Level 41  
    Helpful post? (0)
    Na szczęście!!! większość popełnia ten błąd i sugerują się pomiarem z miernika...

    Do Przemka...no bardzo łatwo w 1.6 16V (no może na 4cyl gorzej) wypinać, a już w 1.2 16V nie da rady
  • #19 06 Nov 2011 20:42
    edgarr
    Level 6  
    Topic author Helpful post? (+1)
    Dzięki za rady panowie. Nie było mnie przez jakiś czas dlatego milczałem. Dodam jeszcze że mam cewki firmy DENSO a przeczytałem gdzieś na forum że one są bezawaryjne?
  • #20 06 Nov 2011 20:44
    panam
    Level 29  
    Helpful post? (0)
    Przemo pamiętam ale takie były przykazania do testów ( których nigdy nie robiłem). Mortonic to też wiem ale tak kazało sprawdzać Renault. Najprostrza metoda na podniesienie cewki, i dobre ucho, jak nie tooscyloskop i kogoś kto wie o co chodzi
  • #21 06 Nov 2011 20:45
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (-2)
    Tak, te denso już są lepsze.

    Zamykamy.
  Search 4 million + Products
Browse Products