X

Golf IV Diesel - jak wymontować turbinę?

kozica-1 07 Nov 2011 21:36
  • #1 07 Nov 2011 21:36
    kozica-1
    Level 2  
    Helpful post? (+1)
    witam wszystkich :) jedno pytanie jak wyciągnąc (wydemontowac) turbinę z golfa 4 ... nie wiem kompletnie jak sie do tego zabrac
    a chcial bym to sam zrobic
    .. prosze o pomoc ...
  • #2 07 Nov 2011 21:50
    poldy
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    no to do roboty koniecznie dobry komplet kluczy i kanał
  • #3 07 Nov 2011 21:53
    Adas220
    Level 12  
    Helpful post? (-1)
    Jaki to silnik ?pewnie 1.9TDI ,ale znaczy ile koni ? i o ile pamiętam to tam trzeba było odkręcić kolektor ssący żeby wyjąć turbine i bodajże górą ona wychodziła
  • #4 08 Nov 2011 05:18
    Sztomel
    Level 34  
    Helpful post? (+4)
    Obojętnie jaki to będzie silnik, bez dostępu od dołu silnika się nie obędzie więc abo kanał albo najazd albo podnośnik. Turbo jest zintegrowane z kolektorem wydechowym więc najpierw demontaż kolektora ssącego i rur dolotu powietrza do turbo. Jak się z tym uporasz to reszta jest łatwa ale pod warunkiem, że potrzebne będą dobre i twarde klucze a zwłaszcza mocny bit torx T20 - bez tego ani rusz. Jak masz klucze kupione w Praktikerze to sobie odpuść bo narobisz sobie tylko biedy i będziesz musiał kupować nowe śruby do montażu pierścienia z kierownicami spalin. Objedziesz główki śrub, nie wykręcisz ich i zostaniesz na tym etapie a turbo pozostanie i tak zasyfione i nie obędzie się bez dłutowania. Od tego momentu można już tylko pogorszyć sprawę. Turbo będzie lało olejem do dolotu i za chwilę rozwali się turbo a wraz z nim silnik - zwłaszcza jak nieświadomie doprowadzisz do nadmiernych jego luzów. Potem zależy tylko jaki masz silnik - jak od 130 KM to jeszcze pół biedy ale jak niższa moc to i turbo inne - założysz źle pierścień od kierownic spalin to turbo będzie źle pompować w całym zakresie obrotów - trzeba patrzeć jak jest założone w oryginale bo o pomyłkę nie trudno.
    Tu masz temat demontażu turbo w A3 - w Golfie IV jest identycznie bo to te same silniki więc i o obrobiony klucz 17 musisz się postarać bo ukręcisz dolot oleju do turbo : To view the material on this forum you must be logged in.
  • #5 08 Nov 2011 14:27
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (+1)
    Regulamin, pkt 3.1.17
  Search 4 million + Products
Browse Products