Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Golf IV Diesel - jak wymontować turbinę?

kozica-1 07 Lis 2011 21:36
  • #1 07 Lis 2011 21:36
    kozica-1
    Poziom 2  

    witam wszystkich :) jedno pytanie jak wyciągnąc (wydemontowac) turbinę z golfa 4 ... nie wiem kompletnie jak sie do tego zabrac
    a chcial bym to sam zrobic
    .. prosze o pomoc ...

  • #2 07 Lis 2011 21:50
    poldy
    Poziom 9  

    no to do roboty koniecznie dobry komplet kluczy i kanał

  • #3 07 Lis 2011 21:53
    Adas220
    Poziom 12  

    Jaki to silnik ?pewnie 1.9TDI ,ale znaczy ile koni ? i o ile pamiętam to tam trzeba było odkręcić kolektor ssący żeby wyjąć turbine i bodajże górą ona wychodziła

  • #4 08 Lis 2011 05:18
    Sztomel
    Poziom 34  

    Obojętnie jaki to będzie silnik, bez dostępu od dołu silnika się nie obędzie więc abo kanał albo najazd albo podnośnik. Turbo jest zintegrowane z kolektorem wydechowym więc najpierw demontaż kolektora ssącego i rur dolotu powietrza do turbo. Jak się z tym uporasz to reszta jest łatwa ale pod warunkiem, że potrzebne będą dobre i twarde klucze a zwłaszcza mocny bit torx T20 - bez tego ani rusz. Jak masz klucze kupione w Praktikerze to sobie odpuść bo narobisz sobie tylko biedy i będziesz musiał kupować nowe śruby do montażu pierścienia z kierownicami spalin. Objedziesz główki śrub, nie wykręcisz ich i zostaniesz na tym etapie a turbo pozostanie i tak zasyfione i nie obędzie się bez dłutowania. Od tego momentu można już tylko pogorszyć sprawę. Turbo będzie lało olejem do dolotu i za chwilę rozwali się turbo a wraz z nim silnik - zwłaszcza jak nieświadomie doprowadzisz do nadmiernych jego luzów. Potem zależy tylko jaki masz silnik - jak od 130 KM to jeszcze pół biedy ale jak niższa moc to i turbo inne - założysz źle pierścień od kierownic spalin to turbo będzie źle pompować w całym zakresie obrotów - trzeba patrzeć jak jest założone w oryginale bo o pomyłkę nie trudno.
    Tu masz temat demontażu turbo w A3 - w Golfie IV jest identycznie bo to te same silniki więc i o obrobiony klucz 17 musisz się postarać bo ukręcisz dolot oleju do turbo : Aby zobaczyć materiał na tym forum musisz być zalogowany

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty