Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 09 Lis 2011 12:19
    jacek881
    Poziom 2  

    Witam posiadam Mercedesa W168 (a klasa) rocznik 2001 silnik 1.4 benzyna i jest w nim taki mały mankament gdy samochód jest zimny trochę ciężko pali za 2-3 odpali ale jest to trochę denerwujące. Był u mechanika i po podłączeniu do kompa stwierdził sonde lambda niestety to nie poomogło myślałem że może benzyna jakaś trefna niestety też nie to już nie wiem może ktoś miał podobny problem i wie jak go rozwiązać

    Z góry dzięki

  • Pomocny post
    #2 09 Lis 2011 15:35
    kkknc
    Poziom 39  

    jaroota napisał:
    U mnie był podobny problem, bo świece grzały dopiero poniżej 3st.cel. ale dołożyłem u elektryka płomieniówkę i pali bezproblemowo.

    Przecież autor pisze że silnik ZI a nie ZS.
    Lambda do palenia nic nie ma prawdopodobnie mieszanka nie jest wzbogacana do odpowiedniej wartości. Ile pokazuje czujnik temperatury? Jakie jest ciśnienie paliwa przed startem i podczas kręcenia rozrusznikiem?

  • #3 10 Lis 2011 18:10
    jacek881
    Poziom 2  

    Problem rozwiązany pompa paliwa do wymiany podawała za słabe ciśnienie więc tak jak pisałeś o sprawdzeniu. Dzięki

  • #4 12 Gru 2011 14:41
    FrOsT18
    Poziom 14  

    Podepnę się pod temat mam taki sam problem:

    Silnik 1.6 Benzyna, jak tylko temperatura spada w okolice zera muszę go kręcić 3-8 raz by zapalił( jak już zapali nie ma problemu nie gaśnie itp.). Jeśli jest na plusie problemów z odpaleniem nie ma, na chwilę obecną nie mam gdzie podjechać żeby go na sd przebadali, dodam że auto ma instalację lpg stag 200 i tam błędów nie ma(jednak to wiele do tego błędu chyba nie ma).

    Podejrzewam czujnik temperatury płynu, tylko może mi ktoś dokładnie wyjaśnić gdzie on się znajduje ? I jaką powinien mieć rezystancję w okolicach np. zera stopni Celsjusza ?

  • #5 04 Sty 2012 21:54
    FrOsT18
    Poziom 14  

    Więc tak bylem na ST, 2błedy sporadyczne od sondy lambda nie związane z odpaleniem.

    Czujnik temperatury cieczy wymieniłem (jest tylko jeden ?) nic to nie dało, przychodzi temp w okolicach 0 stopni i auto zapala za 5-10 razem.

    Gdy już zapali i pochodzi z 2 minuty zapala od bez problemu, to samo podczas jazdy nic nie szarpie itp. nie ma ma żadnych objawów.

    Świece zapłonowe nowe po numerze katalogowym, gumy na cewce zapłonowej również jak nowe.

    Nie mam już pomysłu co to może być, jakieś sugestie ? Jutro jeszcze dla pewności wymienię filtr paliwa, jednak nie wydaje mi się żeby to coś dało.

    Edit.
    Problem rozwiązany, był związany z regulacją ciśnienia paliwa.

  • #6 25 Paź 2012 09:59
    abasan30
    Poziom 6  

    Mam pytanie? Czy silnik zakręcił czy kompletna cisza? Ja ma taki problem że raz zakręci i jak nie odpali do kolejne próby kompletna cisza.

  • #7 01 Lis 2012 10:56
    FrOsT18
    Poziom 14  

    Temat podnoszę gdyż problem wrócił, wczoraj zdążyłem tylko podmienić na nowy raz jeszcze filtr paliwa z tym całym regulatorem ciśnia paliwa na listwie. Auto po nocy zapala po 5-7 razie, w instalacji gazowej błędów brak. Po przekręceniu na zapłon, słychać pompę paliwa. Gdy już odpali jezdzi bez problemu nie dusi się\nie równo pracuje, ma moc itp.

    Komputer dopiero około poniedziałku\wtorku do niego wykąbinuję. Ktoś ma pomysły co to tym razem może być ?
    Może wtryskiwacze się przycinają od jazdy na gazie? I stąd problem ?
    Coś jeszcze sprawdzić ?

    Pozdrawiam

  • #8 01 Lis 2012 15:28
    kkknc
    Poziom 39  

    Sprawdź kluczowamie wtrysków.

  • #9 01 Lis 2012 15:43
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Ja bym sprawdził najpierw, czy nie gromadzi się gaz w kolektorze. Zakręć butlę na noc i zgaś auto na benzynie. Opisz efekty.

  • #10 01 Lis 2012 18:55
    FrOsT18
    Poziom 14  

    Pawel wawa napisał:
    Ja bym sprawdził najpierw, czy nie gromadzi się gaz w kolektorze. Zakręć butlę na noc i zgaś auto na benzynie. Opisz efekty.


    Fakt, za pierwszym razem(rok temu) to sprawdziłem(odłączyłem przewód którym gaz dostaje się na wtryskiwacze gazowe) wtedy to nie pomogło. Tym razem też wątpie bo wtryskiwacze były około marca-maja wymienione na nowe, ale oczywiście sprawdzę.

    Około poniedziałku-wtorku będę miał guttman-a to sprawdzę jeszcze czy podczas próby rozruchu, czujnik położenia wału za każdym razem podaje sygnał(i kilka innch rzeczy), jednak wizualnie i wtyczka i przewody do niej są jak nowe, więc to mało prawdopodobne(za 5-6 raze pali).

    Wygląda to na problem z paliwem, i raczej wtryskami, bo pompka paliwa odzywa się za każdym razem.

    Dodano po 1 [minuty]:

    kkknc napisał:
    Sprawdź kluczowamie wtrysków.


    Ogólnie podejrzewam że wtryski mogł się przyciąć mechanicznie(autem jezdzi kobieta, i benzyna tylko do rozruchu służy), dziwne jednak że jeśli już odpali to na benzynie jedzie bez problemu, biegł jałowy również pracuje równo.

  • #11 05 Lis 2012 22:13
    FrOsT18
    Poziom 14  

    Gaz odłączyłem oczywiście nic to nie dało. Odłączyłem też całkowicie pochłaniacz par paliw-a wygląda też że bez rezultatu, wszystko wygląda na sprawne.

    Może coś z samym paliwem ? W aucie jest rezerwa, około 2-3 tygodnie temu tankowane było.
    Zrobiłem też tak że zaworem kulkowym na listwie wtryskowej spósciłem ciśnienie paliwa, i potem odraz-u zapłon (był już po zapaleniu) i zapalił bez problemu.

    Jutro podepnę komputer, jakieś pomysły\sugestie ?

  • #12 07 Lis 2012 14:23
    FrOsT18
    Poziom 14  

    Po podłączeniu pod gutmann-a tylko dwa błędy:
    p0170 -układ regulacji sondy lambda (przed katalizatorem)
    p0130- sonda lambda 1 on był jest zapisany dwa raz.

    Błędy wykasowałem, przejchalem się tylko na benzynie 10min są z powrotem.

    Teraz najważniejsze czy mogą one mieć jakikolwiek wpływ na trudne odpalanie na zimnym, jestem przekonany że nie(Rok temu jednak też były i auto zapalało po naprawie).

    Wiem że jeśli by temu towarzyszył błąd p0100 przepławki to byla by ona uszkodzona, jego jednak nie ma i nie było, poza tym auto po tym jak już odpali ma moc, wkręca się na obroty itp.

    Pompę paliwa sprawdzałem, wygląda na całkowicie sprawną.

  • #13 01 Paź 2013 08:06
    progrip
    Poziom 9  

    Witam czy problem został rozwiązany bo mam to samo...

  • #14 01 Paź 2013 08:30
    a_jablon
    Poziom 18  

    Znajomy miał problemy z odpalaniem W168 1,4 (najpierw gasł mu na zimnym zaraz po odpaleniu, potem odpalał za którymś tam razem), problemem okazał się PRZEPŁYWOMIERZ. Sprawa o tyle przerąbana, że jest zintegrowany z ECU...

  • #15 02 Paź 2013 09:53
    progrip
    Poziom 9  

    Czy jak podłoże cały ta puszkę przepływomierza to auto nie zapali trzeba coś programować czy nie ? Bo znajomy wspominał żeby to odpaliło trzeba mieć cały zestaw kluczyk + czarna puszka od niej lub przepisanie ?

  • #16 02 Paź 2013 10:29
    a_jablon
    Poziom 18  

    Z tego co pamiętam znajomy naprawiał to metodą przelutowania przepływomierza z innego uszkodzonego ecu do jego. Obawiam się, że zamiana ecu bez immobilisera nie pozwoli na odpalenie auta. Nie wiem jak z resztą elektroniki w merolku - czy też oczekuje TEGO KONKRETNEGO ecu czy nie.

  • #17 02 Paź 2013 11:31
    progrip
    Poziom 9  

    A jego jest w gazie ? Bo na gazie jest wszystko oki tylko problem jest na benzynie ciezko zapala i mul..

  • #18 02 Paź 2013 13:48
    a_jablon
    Poziom 18  

    Nie, wyłącznie w benzynie.

  • #19 02 Lip 2014 15:04
    soltek225
    Poziom 7  

    Witam
    Panowie mam to samo.
    Wymieniłem pompę paliwa i to nie pomogło.
    Na kompie był błąd sondy lambda -(praca na bogato).
    Problem jest tylko jak auto postoi długo.
    Silnik sprawdzony po pracy czujników i parametrów (wszystko niby ok).
    Brak mi już pomysłów.
    Pozdrawiam
    Może wam się to udało naprawić ?

  • #20 15 Wrz 2014 10:07
    Jackall
    Poziom 23  

    Dobrze by było gdyby Frost napisał, czy problem rozwiązany... W sieci pełno tematów z ciężkim odpalaniem W168 na zimno, ale prawie nikt nie pisze co pomogło. Ja sam teraz walczę, na razie podmieniłem przepływomierz, czujnik temperatury niedawno wymienił sprzedający. Ciśnienie paliwa zmierzone i wynosi 2.2 bar, a wyczytałem, że powinno być 3.5 do 4 bar. Dziś założę nową pompę i zobaczymy czy pomoże. Nie bardzo wieżę w to, ale coś trzeba działać... Jak ktoś ma rozwiązanie niech pisze śmiało- czekamy z niecierpliwością:-)

  • #21 15 Wrz 2014 19:41
    soltek225
    Poziom 7  

    witam
    daj znać jak wymienisz pompę
    ja wymieniłem i dalej to samo
    pozdrawiam

  • #22 17 Wrz 2014 08:47
    Jackall
    Poziom 23  

    Auto oddałem z nową pompą, klient nie zgłasza zastrzeżeń

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty