X

ustawienie rozrzadu w vito 2.3td łańcuch

11 Nov 2011 12:03 DAdaweooo3309
  • #1 11 Nov 2011 12:03
    daweooo3309
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    tak jak w temacie proszę o dokładne instrukcje jak poprawnie ustawić rozrząd, miło by było gdy by były zdjęcia :D

    potrzebuje tych informacji ponieważ nie zaznaczyłem na pompie i kole rozrzadu znaków podczas wymiany uszczelki pod głowica
    z góry dzieki za pomoc:D
  • Helpful post
    #2 11 Nov 2011 12:58
    kamazz
    Level 14  
    Positive voted Helpful post? (+13)
    Proszę oto schemat

    ustawienie rozrzadu w vito 2.3td łańcuch
  • Helpful post
    #3 11 Nov 2011 16:41
    robert_d_g
    Level 22  
    Helpful post? (+2)
    daweooo3309 wrote:
    nie zaznaczyłem na pompie i kole rozrzadu znaków podczas wymiany uszczelki pod głowica
    Na pompie wtryskowej nie ma znaków, a choćbyś nawet je zaznaczył to i tak na nic by się to zdało, gdyż ściągnięcie pompy wtryskowej odrazu powoduje jej przestawienie, do jej ustawienia potrzebna jest blokada, najpier wykręca się wziernik z pompy, obraca wałkiem, montuje blokade, potem zakłada się pompe, montuje cały rozrząd, demontuje blokade, ustawia zapłon. Samochód ma palić na dotyk.
  • #4 11 Nov 2011 16:47
    daweooo3309
    Level 2  
    Topic author Helpful post? (+1)
    a mógł by pan opisać krok po kroku co trzeba zrobić?

    Dodano po 5 [minuty]:

    czyli trzeba wymontować pompę zęby ja ustawić i zablokować?
  • #5 11 Nov 2011 17:43
    robert_d_g
    Level 22  
    Helpful post? (0)
    Wystarczy zdjąć koło zębate pompy, zamontować blokade, ustawić rozrząd, ponownie założyć koło zębate pompy, nie jest konieczny jej demontaż (jezeli nie demontowałeś jej przy ściaganiu głowicy)
  • #6 11 Nov 2011 19:11
    trans-serwis
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    robert_d_g wrote:
    Wystarczy zdjąć koło zębate pompy, zamontować blokade, ustawić rozrząd, ponownie założyć koło zębate pompy, nie jest konieczny jej demontaż
    Widać po tej wypowiedzi że nigdy tego nie robiłeś.
  • #7 11 Nov 2011 19:20
    tomek70
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    A jak chcesz zdjąć koło z pompy bez jej wyciągania [pomijam rozczepianie łańcucha]?
  • #8 11 Nov 2011 19:38
    robert_d_g
    Level 22  
    Helpful post? (0)
    Przepraszam za złą formułę posta, źle pomyślałem i źle napisałem, pompe wystarczy trochę odsunąć od korpusu aby zsunąc koło zębate z wieloklina, każdemu człowiekowi zdarza się popełnić błąd, gdybym nic nie robił to bym się nie mylił, nie trzeba być uszczypliwym/złośliwym ;-)


    Na przyszłość proszę tych bardziej doświadczonych o poprawienie błędu bo dogryzanie do niczego nie prowadzi, tymbardziej nie pomoże w rozwiązaniu problemu użytkownika.

    P.S.

    Chciałem się poprawić jeżeli można, zmieniam decyzje, najlepiej zdemontować cała pompe wtryskową i wymienić jeszcze oring uszczelniający, gdyż możliwe, że stary może być ugotowany i będzie ciekł olej na łaczeniu pompy z korpusem rozrządu, koszt oringa to około złotówka
  • #9 11 Nov 2011 22:30
    jarciu11
    Level 19  
    Helpful post? (+1)
    Bez blokady tez sie da . Na kropelke 15-16 przed OT. Oczywiście to partyzantka ale uprzedzam pytanie , czy mozna bez blokady..
  • #10 12 Nov 2011 07:42
    tomek70
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    Oczywiście nie myli się tylko ten co nic nie robi. Niedawno pomyliłem kolejność przewodów do wtrysków. Do tej pory nie wiem jak to możliwe. Na kropelkę 25 przed OT. Po odsunięciu pompy od kadłuba można zsunąć koło , ale nie ma możliwości pokręcić wałkiem aby włożyć blokadę.
  • #11 12 Nov 2011 08:32
    jarciu11
    Level 19  
    Helpful post? (+1)
    tomek70 wrote:
    Na kropelkę 25 przed OT.
    Jesteś pewien??
  • #12 12 Nov 2011 10:39
    daweooo3309
    Level 2  
    Topic author Helpful post? (0)
    a jak sie blokuje koło pompy tak dokładnie jak by mógł ktoś opisać? tylko takim sposobem bez użycia specjalistycznych blokad rozrządu
  • Helpful post
    #13 12 Nov 2011 11:13
    robert_d_g
    Level 22  
    Helpful post? (+1)
    Koła pompy wtryskowej się nie blokuje, spójrz na rysunek podany przez kamazz pozycja 8 (górny prawy róg) przy końcu pompy jest śruba (wziernik), należy ją wykręcić i obracając wałkiem pompy zobaczysz w pewnym momencie takiego dzyngla (którego się blokuje), tak wygląda blokada

    ustawienie rozrzadu w vito 2.3td łańcuch

    Tutaj też jest takowa instrukcja http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=9142996#9142996 (blokada pompy pod numerem 16-tym)
  • #14 13 Nov 2011 06:08
    tomek70
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    jarciu11 wrote:
    tomek70 wrote:
    Na kropelkę 25 przed OT.
    Jesteś pewien??
    Na 99 procent. Chyba że się mylę.
  • #15 13 Nov 2011 12:00
    daweooo3309
    Level 2  
    Topic author Helpful post? (+2)
    no dobra złożyłem wszystko i ustawiłem rozrząd :) silnik odpala i chodzi dość równo ale wydaje mi sie ze ma troszkę za mało mocy i co ważniejsze nie gaśnie po wyłaczeniu zapłonu , wydaje mi sie ze źle założyłem jakieś wężyki podciśnieniowe , szukałem schematu tych podłczen ale nic nie mogę znaleźć :P możecie pomóc?
  • #16 13 Nov 2011 16:08
    jarciu11
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    Tam chyba tylko 2 są na pompie nie pamiętam dokładnie . Też nie mam schematu moze ktos ci podeśle. Ale nie czekaj kombinuj . Jeden jest od podnoszenia obrotów na zimno a drugi od gaszka , jednak głowy nie dam.
  • #17 06 Feb 2012 21:44
    TF4
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Tak wtrącę na marginesie - dla posiadaczy Vitków2,3 td zamieszczony powyżej schemat jest niedokładny, gdyż z niego wynika, że zapłon jest opóźniony o 15 st a powinien być przyspieszony w rzeczywistości nawet o 30 st i ręcznie doregulowany na pompie sam to przerabiam i jest OK
  • #18 06 Feb 2012 22:15
    tomek70
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    Zapłon oczywiście jest w rzeczywistości wcześniejszy. Znaki są tylko do ustawiania pompy.
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products