Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

ustawienie rozrzadu w vito 2.3td łańcuch

daweooo3309 11 Lis 2011 12:03
  • #1 11 Lis 2011 12:03
    daweooo3309
    Poziom 2  

    tak jak w temacie proszę o dokładne instrukcje jak poprawnie ustawić rozrząd, miło by było gdy by były zdjęcia :D

    potrzebuje tych informacji ponieważ nie zaznaczyłem na pompie i kole rozrzadu znaków podczas wymiany uszczelki pod głowica
    z góry dzieki za pomoc:D

  • Pomocny post
    #2 11 Lis 2011 12:58
    kamazz
    Poziom 14  

    Proszę oto schemat

    ustawienie rozrzadu w vito 2.3td łańcuch

  • Pomocny post
    #3 11 Lis 2011 16:41
    robert_d_g
    Poziom 22  

    daweooo3309 napisał:
    nie zaznaczyłem na pompie i kole rozrzadu znaków podczas wymiany uszczelki pod głowica
    Na pompie wtryskowej nie ma znaków, a choćbyś nawet je zaznaczył to i tak na nic by się to zdało, gdyż ściągnięcie pompy wtryskowej odrazu powoduje jej przestawienie, do jej ustawienia potrzebna jest blokada, najpier wykręca się wziernik z pompy, obraca wałkiem, montuje blokade, potem zakłada się pompe, montuje cały rozrząd, demontuje blokade, ustawia zapłon. Samochód ma palić na dotyk.

  • #4 11 Lis 2011 16:47
    daweooo3309
    Poziom 2  

    a mógł by pan opisać krok po kroku co trzeba zrobić?

    Dodano po 5 [minuty]:

    czyli trzeba wymontować pompę zęby ja ustawić i zablokować?

  • #5 11 Lis 2011 17:43
    robert_d_g
    Poziom 22  

    Wystarczy zdjąć koło zębate pompy, zamontować blokade, ustawić rozrząd, ponownie założyć koło zębate pompy, nie jest konieczny jej demontaż (jezeli nie demontowałeś jej przy ściaganiu głowicy)

  • #6 11 Lis 2011 19:11
    trans-serwis
    Poziom 39  

    robert_d_g napisał:
    Wystarczy zdjąć koło zębate pompy, zamontować blokade, ustawić rozrząd, ponownie założyć koło zębate pompy, nie jest konieczny jej demontaż
    Widać po tej wypowiedzi że nigdy tego nie robiłeś.

  • #7 11 Lis 2011 19:20
    tomek70
    Poziom 20  

    A jak chcesz zdjąć koło z pompy bez jej wyciągania [pomijam rozczepianie łańcucha]?

  • #8 11 Lis 2011 19:38
    robert_d_g
    Poziom 22  

    Przepraszam za złą formułę posta, źle pomyślałem i źle napisałem, pompe wystarczy trochę odsunąć od korpusu aby zsunąc koło zębate z wieloklina, każdemu człowiekowi zdarza się popełnić błąd, gdybym nic nie robił to bym się nie mylił, nie trzeba być uszczypliwym/złośliwym ;-)


    Na przyszłość proszę tych bardziej doświadczonych o poprawienie błędu bo dogryzanie do niczego nie prowadzi, tymbardziej nie pomoże w rozwiązaniu problemu użytkownika.

    P.S.

    Chciałem się poprawić jeżeli można, zmieniam decyzje, najlepiej zdemontować cała pompe wtryskową i wymienić jeszcze oring uszczelniający, gdyż możliwe, że stary może być ugotowany i będzie ciekł olej na łaczeniu pompy z korpusem rozrządu, koszt oringa to około złotówka

  • #9 11 Lis 2011 22:30
    jarciu11
    Poziom 19  

    Bez blokady tez sie da . Na kropelke 15-16 przed OT. Oczywiście to partyzantka ale uprzedzam pytanie , czy mozna bez blokady..

  • #10 12 Lis 2011 07:42
    tomek70
    Poziom 20  

    Oczywiście nie myli się tylko ten co nic nie robi. Niedawno pomyliłem kolejność przewodów do wtrysków. Do tej pory nie wiem jak to możliwe. Na kropelkę 25 przed OT. Po odsunięciu pompy od kadłuba można zsunąć koło , ale nie ma możliwości pokręcić wałkiem aby włożyć blokadę.

  • #11 12 Lis 2011 08:32
    jarciu11
    Poziom 19  

    tomek70 napisał:
    Na kropelkę 25 przed OT.
    Jesteś pewien??

  • #12 12 Lis 2011 10:39
    daweooo3309
    Poziom 2  

    a jak sie blokuje koło pompy tak dokładnie jak by mógł ktoś opisać? tylko takim sposobem bez użycia specjalistycznych blokad rozrządu

  • Pomocny post
    #13 12 Lis 2011 11:13
    robert_d_g
    Poziom 22  

    Koła pompy wtryskowej się nie blokuje, spójrz na rysunek podany przez kamazz pozycja 8 (górny prawy róg) przy końcu pompy jest śruba (wziernik), należy ją wykręcić i obracając wałkiem pompy zobaczysz w pewnym momencie takiego dzyngla (którego się blokuje), tak wygląda blokada

    ustawienie rozrzadu w vito 2.3td łańcuch

    Tutaj też jest takowa instrukcja http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=9142996#9142996 (blokada pompy pod numerem 16-tym)

  • #14 13 Lis 2011 06:08
    tomek70
    Poziom 20  

    jarciu11 napisał:
    tomek70 napisał:
    Na kropelkę 25 przed OT.
    Jesteś pewien??
    Na 99 procent. Chyba że się mylę.

  • #15 13 Lis 2011 12:00
    daweooo3309
    Poziom 2  

    no dobra złożyłem wszystko i ustawiłem rozrząd :) silnik odpala i chodzi dość równo ale wydaje mi sie ze ma troszkę za mało mocy i co ważniejsze nie gaśnie po wyłaczeniu zapłonu , wydaje mi sie ze źle założyłem jakieś wężyki podciśnieniowe , szukałem schematu tych podłczen ale nic nie mogę znaleźć :P możecie pomóc?

  • #16 13 Lis 2011 16:08
    jarciu11
    Poziom 19  

    Tam chyba tylko 2 są na pompie nie pamiętam dokładnie . Też nie mam schematu moze ktos ci podeśle. Ale nie czekaj kombinuj . Jeden jest od podnoszenia obrotów na zimno a drugi od gaszka , jednak głowy nie dam.

  • #17 06 Lut 2012 21:44
    TF4
    Poziom 2  

    Tak wtrącę na marginesie - dla posiadaczy Vitków2,3 td zamieszczony powyżej schemat jest niedokładny, gdyż z niego wynika, że zapłon jest opóźniony o 15 st a powinien być przyspieszony w rzeczywistości nawet o 30 st i ręcznie doregulowany na pompie sam to przerabiam i jest OK

  • #18 06 Lut 2012 22:15
    tomek70
    Poziom 20  

    Zapłon oczywiście jest w rzeczywistości wcześniejszy. Znaki są tylko do ustawiania pompy.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty