X

Stukanie, Renault laguna 2000r.

chudeusz09 11 Nov 2011 18:13
  • #1 11 Nov 2011 18:13
    chudeusz09
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Mam pewien problem w swoim autku od jakiegoś czasu. Pojawia się głośne pojedyncze puknięcie gdzieś z przodu auta bardziej po prawej stronie. Przy manewrowaniu na parkingu np przy skreconych kołach kiedy autem lekko buja na boki to pojawia sie ten głośny dźwięk. Po odgłosie wydaje się jakby coś się naprężało i wracając do "normalnego" położenia przeskakiwało z głośnym uderzeniem. Te odgłosy pojawiają sie również podczas jazdy na wprost, nawet przy większej prędkości jednak zdecydowanie rzadziej. Np. przy lekkim "wyskoku" czyli kiedy autem trochę zabuja na boki na jakiejś "buli". Na nierównościach typu dziury czy studzienki jest tylko małe stuknięcie ale brzmi bardzo podobnie, tylko ciszej. Wymienione mam amortyzatory, poduszkę amortyzartora, łożysko mcphersona,łącznik stabilizatora, tuleje sań, drążek kierowniczy, poduszkę skrzyni dolną i górną. Sprężyna nie jest popękana ani złamana. Byłem na kilku różnych stacjach diagnostycznych i nigdzie nie stwierdzono luzu. Może ktoś z użytkowników laguny miał podobny problem i wie gdzie zajrzeć by to ogarnąć?
  • #2 11 Nov 2011 19:24
    Dinop
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Ja bym Ci radził sprawdzić przegub. Stuku w trakcie manewrowania na parkingu czyli przy mocno skręconych kołach wskazują na znaczny luz na przegubach.
  • #3 11 Nov 2011 19:32
    chudeusz09
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dinop wrote:
    Ja bym Ci radził sprawdzić przegub. Stuku w trakcie manewrowania na parkingu czyli przy mocno skręconych kołach wskazują na znaczny luz na przegubach.

    Miałem kiedyś luz na prawym przegubie w starej lagunie. Objawiało się to najpierw tylko i wyłącznie przy skręcaniu takim jakby mocnym "tarciem". Z czasem również lekko słyszalne podczas jazdy na wprost. Głównym objawem jednak było wtedy pojedyncze stuknięcie przy zmianie biegów podczas dodawania gazu. Jakby półoś wykonywała "kawałek" obrotu i dopiero zaskakiwała na "zęby". Może objawy jednak się różnią. Próbowałem obracać przegubami i ruszać nimi na boki. Nie wyczułem luzów. Da się to jeszcze jakoś sprawdzić w inny sposób?
  • #4 11 Nov 2011 19:43
    Dinop
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Nie jestem mechanikiem i nie wiem czy jest jeszcze jakiś sposób poza ruszaniem półosią, ale wydaje mi się, że skoro nie ma wyczuwalnych luzów to przeguby są ok. Objawy mogą wskazywać jeszcze na łożysko Macphersona, ale skoro piszesz ze wymienione to raczej coś innego. Sprawdź jeszcze poduszki silnika, bo zakładam że te od skrzyni są jeszcze sprawne po wymianie. Nic więcej mi do głowy nie przychodzi.
  • #5 11 Nov 2011 19:46
    chudeusz09
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Poduszki silnika oglądał mechanik i mówi że jest ok tymbardziej że dwie z trzech są nowe. Zastanawiam sie tylko czy może być tak, że są poprostu źle zamontowane i powodują naprężenia których byc nie powinno.
  • #6 11 Nov 2011 19:51
    wytrych121
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    Przerabiałem temat w kilku, prawa półoś do wymiany. Zdaje się, że to jakaś wada w tych sprzętach.
  • #7 11 Nov 2011 19:58
    chudeusz09
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    wytrych121 wrote:
    Przerabiałem temat w kilku, prawa półoś do wymiany. Zdaje się, że to jakaś wada w tych sprzętach.

    Objawy miałeś kolego takie same jak w moim aucie? Da się to w jakiś sposób sprawdzić? No i napisz jak możesz ile Cie to kosztowało
  • #8 11 Nov 2011 20:22
    wytrych121
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    Objawy były takie same, akurat nie u mnie tylko u kilku klientów. Chodzi o to, że półoś dostaje wibracji i stąd te stuki. A co do kosztów to nie wiem. Klienci sami sobie zamawiali gdzieś na Allegro.
  • #9 12 Nov 2011 09:30
    adresfizyczny
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Najprawdopodobniej stuka, (właświe na początku to on strzela, podczas naprężeń) Sworzeń wahacza.

    Stukanie, Renault laguna 2000r.
  • #10 12 Nov 2011 17:21
    chudeusz09
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (-1)
    Poluzowałem dzisiaj wszystkie poduszki silnika i na włączonym silniku je dokręcałem. Oprócz tego górne tuleje sań dało się trochę dokręcić ale bałem się że pourywam śruby. Problem głośnego pojedynczego stukania zniknął ..... na dwie godziny. Teraz pojawił sie na nowo tylko jakby nieco ciszej. Może te tuleje trzeba mocniej dociągnąć? Ktoś wie czy one mają gwint na całej długości czy dokręca się ja na max'a tyle, ile jest gwintu? Te dolne chyba mają właśnie gwint określonej długości i dokręca się do końca ale nie wiem jak te na górze bo nie udało mi sie ich nigdy całych wykręcić. Nie chcę ich pourywać a wydaje mi się że to przez nie może być to pukanie.
  • #11 18 Nov 2011 21:32
    chudeusz09
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Kilka dni temu byłem na ścieżce zdrowia i znaleźli luz na tym nowym łączniku stabilizatora. Kupiłem kolejny, wymieniłem i od trzech dni nie pojawia się to "strzelanie". Pozostało jakieś niewielkie pukanie gdzies z prawej strony. Mam nadzieje że problem "strzelania" nie wróci jak ostatnim razem po niedługim czasie.
    W każdym razie dziękuję za zainteresowanie. Temat chyba do zamknięcia.
  Search 4 million + Products
Browse Products