X

Renault Laguna II 1.6 16V Tryb awaryjny

13 Nov 2011 08:53 DUDusium
  • #1 13 Nov 2011 08:53
    Dusium
    Level 8  
    Posts: 7 | Help: 0
    • Location: Gdańsk
    Helpful post? (+3)
    Witam
    Posiadam Laguna II 2001r. 1.6 B 16V . Samochód ma powracając problem jakim jest tryb awaryjny . Za pierwszym razem została wymieniona przepustnica i Pedał gazu . Usterka zanikła lecz po przejechaniu około 500km problem powrócił . Udałem się do mechanika który podłączył ją pod clip Renault i stwierdził że uszkodzeniu znowu uległa przepustnica więc wymieniłem ją . Tu historia zaczyna się powtarzać , problem znów powrócił po około miesiącu czasu . Ma ktoś jakiś pomysł co może być przyczyną powracającego trybu awaryjnego ? Dodam iż jak twierdzi mój mechanik znowu uszkodzona przepustnica :/
  • #2 13 Nov 2011 10:17
    decybel91
    Level 37  
    Posts: 3384 | Help: 328
    Helpful post? (0)
    A te przepustnice są nowe?
    Cos za mało informacji i przede wszystkim który mechanik po 2 czy 3 wymianie elementu w tak krótkim czasie nie szuka przyczyn uszkodzeń?
  • #3 13 Nov 2011 10:28
    fuelinyourblood
    Level 34  
    Posts: 2565 | Help: 194
    • Location: Aberdeen
    Helpful post? (0)
    O ile pamietam w tych lagunach robilo się update softu i zmienialo sie przepustnice.
  • #4 20 Nov 2011 07:30
    Dusium
    Level 8  
    Posts: 7 | Help: 0
    • Location: Gdańsk
    Topic author Helpful post? (0)
    Nie te przepustnice były wyciągane z rozbitych samochodów bądź anglików . Mechanik pracuje w serwisie Renault . Właśnie też się zastanawiam od czego te przepustnice się kończą . Bo wątpię żeby wszystkie które założyłem były popsute .
  • #5 29 Nov 2011 10:15
    Jacek1-j7
    Level 2  
    Posts: 4 | Help: 0
    • Location: Goleniów
    Helpful post? (0)
    Trudno w to uwierzyć, ale moja Laguna ma ten problem od kilku lat, a od lipca 2010r praktycznie nie opuszcza warsztatu. Zmieniono 3 przepustnice (nowe i używane), pedał gazu 2 razy, sterownik, górną sondę Lambda, sterowniki szyb. Komputer był wysyłany do t.zw. "mapowania". Auto po tych zabiegach przejeżdża od 100 do 500km i tryb awaryjny pojawia sie ponownie. Nie mam już ani ochoty ani siły na naprawę. Jak czytam na różnych forach, Renault (nie tylko Laguna) z okresu 2001-2005 to jedna wielka pomyłka z elektroniką właśnie. Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł - poproszę. Póki co tracę tylko cierpliwość, bo warsztat (z autoryzowanym sprzętem i certyfikacją Renault) nie pobiera ode mnie już od ponad roku pieniędzy, ale cena auta spada na twarz.
  • #6 29 Nov 2011 16:12
    Dusium
    Level 8  
    Posts: 7 | Help: 0
    • Location: Gdańsk
    Topic author Helpful post? (0)
    Też jeszcze nie doszedłem do przyczyny tych trybów awaryjnych :/
  • #7 29 Nov 2011 18:21
    Jacek1-j7
    Level 2  
    Posts: 4 | Help: 0
    • Location: Goleniów
    Helpful post? (0)
    dlatego - rozwiązanie - pozostawię kolejnemu potencjalnemu nabywcy, ale jeżeli ktoś umie podpowiedzieć, czekam.
  • #8 30 Nov 2011 19:37
    palala
    Level 22  
    Posts: 439 | Help: 57
    • Location: Praca w południowej części wawy - szukam ...
    Helpful post? (0)
    Witam

    Hmmm - gangrene auta mają ????

    pozdrawiam
  • #9 30 Nov 2011 23:56
    Jacek1-j7
    Level 2  
    Posts: 4 | Help: 0
    • Location: Goleniów
    Helpful post? (0)
    raczej nie gangrenę, ale widzę setki Lagun II na ulicach, to świetne, wygodne i bardzo dobrze wyposażone auta, a potem widzę tyle samo wpisów o awariach głównie elektroniki i bezradności kierowców, warsztatów a nawet ASO... ja swoją sprzedaję za bezcen i tyle.
  • #10 01 Dec 2011 06:38
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody
    Posts: 15029 | Help: 1103
    • Location: Warszawa
    Helpful post? (+2)
    Proponuję na początek dokładnie pomierzyć zasilania i spadki napięć w takim przypadku. Warto zerknąć też na ładowanie. Ciekawe co uszkadza się w tych przepustnicach. Nie głupio będzie przemierzyć wiązkę do sterownika.
  • #11 01 Dec 2011 10:31
    Jacek1-j7
    Level 2  
    Posts: 4 | Help: 0
    • Location: Goleniów
    Helpful post? (0)
    zasugeruję mechanikowi, dziękuję.
  • #12 25 Dec 2011 21:56
    Dusium
    Level 8  
    Posts: 7 | Help: 0
    • Location: Gdańsk
    Topic author Helpful post? (0)
    i co powiedział mechanik? Bo ja ze swoją Laguną stoję w miejscu jak był tryb tak jest do tej pory
  • #13 05 Jun 2012 20:25
    DANIEL NOWALIŃSKI
    Level 1  
    Posts: 1 | Help: 0
    • Location: Choszczno
    Helpful post? (0)
    Witam wszystkich nieszczęśliwych posiadaczy przepięknej Renatki wersji 2.To był mój prezent dla mojej żonki.Kupiłem ją 14 dni temu z komisu w Zieleniewie woj. zach-pom. (nie polecam)i od 10 dni stoi na warsztacie ze stwierdzoną awarią przepustnicy,czujnika położenia wału oraz innymi wadami.Już nie chodzi mi o te pieniądze ale o to że moja żona przestała się do mnie odzywać.Nie na widzę tego auta i przestrzegam przed jego zakupem choć paradoksalnie sam będę próbował się jej pozbyć.
  • #14 05 Jun 2012 20:37
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody
    Posts: 15029 | Help: 1103
    • Location: Warszawa
    Helpful post? (0)
    DANIEL NOWALIŃSKI wrote:
    ale o to że moja żona przestała się do mnie odzywać.


    Szczęściarz, jadę do Zieleniewa po taką samą Lagunę!
    Pewnie wszystkie te błędy będa powiązane, nie poddawaj się tylko walcz. Auto odzyska pełną moc a Ty możliwość dialogu z Żoną.
  • #15 06 Jun 2012 21:00
    dulik62
    Level 13  
    Posts: 83 | Help: 2
    • Location: Sokolniki
    Helpful post? (0)
    Sprawdż napiecie ładowania oraz przewody.
  • #16 24 Jun 2012 10:12
    arturk884
    Level 8  
    Posts: 18 | Help: 0
    • Location: Warszawa
    Helpful post? (0)
    Witam
    Jestem posiadaczem owej laguny II 1,8 16v i również borykam sie z tym tematem
    ,zaświeca sie żółta kontrolka (taka spirala jak od świec żarowych)
    i auto faluje w zakresie 2-3,5 tyś obr. nie reagując na pedał gazu-pomaga zatrzymanie się i ponowny restart, u mnie na diagnostyce również wychodzi błąd przepustnicy,nie jestem pewny ale myślę ,że problem tkwi nie w samej przepustnicy a w wielu czynnikach związanych z nią,jak kolega wspominał w poprzednim poście ,że kolejna przepustnica i nadal jest problem.
    Może udało by się Nam wspólnie w końcu rozwiązać problem przepustnic w lagunach,może zacznę od tego co udało mi sie dowiedzieć z internetu ,problem jest widziany u wielu użytkowników samochodów renault i każdy ma ten sam objaw (kontrolka ze spiralą ,obroty falują 2-3tyś,brak reakcji na gaz)
    a przyczyny są naprawdę różne
    co Ja sądzę:
    1.potencjometr pedału gazu-podobno na kompie wychodzi błąd konkretnie pedał gazu

    2.czujnik ciśnienia doładowania map sensor-ktoś miał taki problem podobno komp. nie wykazał i sie poprawiło -nie wiemy na jak długo pomogło i czy to jest to na 100%

    3.przemyć przepustnicę -ja to zrobiłem i pomogło na tyle,że nie gaśnie jak się dojeżdża się do krzyżówki a tryb awaryjny pojawił się po kilku dniach
    ktoś jeszcze pisał ,trzeba przepustnice przyuczyć po jej wymontowaniu,ja zrobiłem to według instrukcji ,a po podłączeniu odczekałem na zapłonie aby się dostosowała a poza tym jakby była nie przyuczona to myślę ,że problem by był zawsze a tu jest na jakiś czas
    wyczytałem też gdzieś ciekawą informację że przepustnica może łapać lewe powietrze a są tam takie duże uszczelki które według instrukcji trzeba wymieniać,ja tego nie zrobiłem

    przyczyn jest naprawdę dużo ale która właściwa?


    Jakie wasze sugestie? nie każdy ma czas i pieniądze na to żeby wszystko po kolei eliminować może dojdziemy co to za zakała :cry:
  • #17 24 Jun 2012 13:27
    jurekk55
    Level 34  
    Posts: 2546 | Help: 116
    • Location: Gdańsk
    Helpful post? (0)
    arturk884 wrote:


    Jakie wasze sugestie? nie każdy ma czas i pieniądze na to żeby wszystko po kolei eliminować może dojdziemy co to za zakała :cry:


    Rzetelna diagnostyka pochłania czas i kosztuje........ znacznie mniej od podmian części
    Pomierzone zasilania ? sprawdzone masy? skontrolowana ciągłość przewodów?czujniki czyste ?
    Oczyszczono kanały dystrybucji powietrza , spalin , podciśnień?
  • #18 24 Jun 2012 13:57
    arturk884
    Level 8  
    Posts: 18 | Help: 0
    • Location: Warszawa
    Helpful post? (-1)
    robiona była diagnostyka komputerem gdzie wyszła druga sonda lambda i błąd przepustnicy,sonde zmieniłem na oryginał bosch mechanik mówił,że to przez sonde te wariacje-mylił się bo problem jest,przepustnicy nie chcę zmieniać bo wiem ,że wiele osób zmieniało i w serwisach, adaptacje itp.co duzo kosztuje a problem nadal jest

    ja też myśle,że to coś innego bo ogólnie przepustnica dobrze działa i potrafi być przez miesiąc dobrze a sa dni kiedy zdaża się to kilka razy na dzień
    ostatnio myślałem ,że chodzi o wilgotne powietrze np. mam tak z lampką od drzwi tylnych lewych że gdy pada deszcz to nie działa a jak jest sucho to ok
  • #19 24 Jun 2012 14:57
    jurekk55
    Level 34  
    Posts: 2546 | Help: 116
    • Location: Gdańsk
    Helpful post? (0)
    arturk884 wrote:

    robiona była diagnostyka komputerem gdzie wyszła druga sonda lambda i błąd przepustnicy,sonde zmieniłem na oryginał bosch


    Typowa naprawa pod listę błędów ECU, nie tędy droga
  • #20 25 Jun 2012 10:34
    johnson255
    Level 17  
    Posts: 287 | Help: 5
    • Location: Goleniów
    Helpful post? (-1)
    Witam

    Tak się składa, że jestem szczęśliwym posiadaczem Lagunki II 1.8 16V 2001r.
    Powiem szczerze. To auto rzeczywiście posiada wady techniczne. Może jak każde. Z tym, że ja za swoją przepłaciłem...nie ważne do tematu. To, że diagnostyka wykaże, że przepustnica jest uszkodzona, czy pedał gazu, bądź inne cuda to... Panowie i Panie wcale tak nie jest. Komputer pokaże informacje o wadliwej pracy tych elementów gdzie tak naprawdę one nie są uszkodzone. Jednak informacje te powodują, załączenie się trybu awaryjnego samochodu i potrafimy jechać tylko 2000 obr/min na każdym biegu aby tylko dojechać do "serwisu".
    W moim przypadku było tak samo, zanim doszedłem tak naprawdę co w trawie piszczy minęło sporo czasu, nauczyłem się na własnych błędach. Dlatego teraz sam je naprawiam ;] A z tego co widzę takich Renatek to jest sporo u nas w kraju ponieważ są komfortowe i tanie, chyba przez ich awaryjność.
  • #21 25 Jun 2012 19:50
    jurekk55
    Level 34  
    Posts: 2546 | Help: 116
    • Location: Gdańsk
    Helpful post? (-1)
    johnson255 wrote:
    To, że diagnostyka wykaże, że przepustnica jest uszkodzona, czy pedał gazu, bądź inne cuda to... Panowie i Panie wcale tak nie jest.


    ...ale informacje o akcjach serwisowych poszła świat i stała się n i e s t e t y lekarstwem na wszystko
  • #22 29 Jun 2012 15:43
    johnson255
    Level 17  
    Posts: 287 | Help: 5
    • Location: Goleniów
    Helpful post? (0)
    W razie takowych problemów służę pomocą :)
  • #23 10 Jul 2012 20:26
    niggersly
    Level 2  
    Posts: 2 | Help: 0
    • Location: Sieradz
    Helpful post? (0)
    witam johnson255,
    piszę bezpośrednio do Ciebie, gdyż z opisu wynika ze rozwiązałeś problem z trybem awaryjnym. U mnie te same objawy, podczas jazdy wchodzi w tryb awaryjny( kontrola świece zarowe, serv, i tcs, obroty 2500-3000 brak reakcji na pedał gazu). po zgaszeniu i odczekaniu 10 min wszystko wraca do noramy ale tylko na chwilę.
    please poradź co zrobić aby autko chodziło. Wymieniułem już po wskazaniach mechaników świece, i sterownik wtrysku. nikt o przepustnicy ani o silniczku krokowym ie mów.
    możesz podesłać jakieś informacje na priv email : niggersly(malpa)poczta.onet.pl
    bedę zobowiązany i z góry dzięki.
    laguna 1.6 16v PB+ lpg z 2002 roku przebieg 130 tys.
    dzięki za pomoc
  • #24 11 Jul 2012 09:01
    johnson255
    Level 17  
    Posts: 287 | Help: 5
    • Location: Goleniów
    Helpful post? (-1)
    Kolego niggersly, świece żarowe, w PB? Podłączany byłeś do klipa? bądź innego kompa? Czy tak się dzieje za każdym razem czy tylko co jakiś czas? Jeździsz tym autkiem czy stoi nie używane?
  • #25 11 Jul 2012 22:14
    niggersly
    Level 2  
    Posts: 2 | Help: 0
    • Location: Sieradz
    Helpful post? (+1)
    hey johnson255,
    tak kontrolka świec żarowych się zapala + pozostałe, a wymienili mi świece normalne, iskrzące potrzebne do zapłonu mieszanki. tak był podłączony do clipa, nic nie wykazywał, nawet zaraz po przejściu w tryb awaryjny. jezdzę nim na bieżąco, włącza się awaria, staję czekam 5 min i idzie dalej.
    prosze poradź co to może być, co było w Twoim przypadku i co wymieniłeś aby śmigało?
    dzięki za podpowiedź:)
  • #26 12 Jul 2012 10:02
    johnson255
    Level 17  
    Posts: 287 | Help: 5
    • Location: Goleniów
    Helpful post? (+3)
    Wymieniać nic nie wymieniłem, pomimo tego, że autko wskazywało na wadliwą pracę samochodu po przez "uszkodzone części". Męczyłem się z trybem awaryjnym przez miesiąc, 2 tygodnie od momentu zakupu. Po prostu nadziałem się. A słyszałem wiele historii na temat powymienianych części, gdzie przypadłość zaraz wracała. A to czy to diesel czy benzyna to nie ważne, usterka jest ta sama. Teraz 6 miesiąc już jeżdżę bez żadnego problemu "fabrycznego". Jedyne co robię to na bieżąco naprawiam części, te które eksploatują się po przez normalną pracę samochodu. Ogólnie autko jest komfortowe i nie mam nic mu do zarzucenia.
    W celu pomocy zapraszam na pw. Tylko proszę wcześniej opisać swoją przypadłość.
    Pozdrawiam.
  • #27 13 Jul 2012 01:26
    mike_pi
    Level 12  
    Posts: 81 | Help: 0
    • Location: Łódź
    Helpful post? (-1)
    Kolego Johnson255 mówisz bardzo tajemniczo i bardzo ogólnikowo. Piszesz odnośnie wymiany części, które się zużywają podczas normalnej eksploatacji samochodu - co masz na myśli? wg mnie części mechaniczne, których zużycie może zdiagnozować na dobrą sprawę każdy warsztat nie mają najmniejszego wpływu na działanie elektroniki w pojeździe. Jeśli chodzi i zużycie części elektronicznych - nie spotkałem się, aby ktoś wymieniał jakieś podzespoły w jakichkolwiek interwałach czasowych, tylko dopiero jak coś padnie, a dyskusja tyczy się stricte elektroniki w tym wątku.

    Sam jeżdżę LII ph I 1.8 16V z 2002 roku z przebiegiem 270 tys. km i nie mogę powiedzieć o niej złego słowa. Uważam, że jej awaryjność jest na takim samym poziomie, jak innych producentów samochodów tej samej klasy.

    A wracając do tematu - u mnie w aucie zamontowany jest tzw. bypass do przepustnicy - z tego, co udało mi się zorientować jest to osobno pociągnięta wiązka przewodów. A jeśli chodzi o problem z trybem awaryjnym - w przeciągu ostatniego pół roku załączył mi się on 2 razy i po zasięgnięciu rady od człowieka, od którego kupiłem samochód i jednocześnie prowadzi on nieautoryzowany serwis Renault rozwiązaniem jest ponoć wymiana 'zestawu odpaleniowego' (nie sprecyzował co w jego skład wchodzi, rzucił jedynie hasło, że jakieś moduły/komputery). Podobno jego koszt to ok 500-700 zł, natomiast nowego w serwisie liczy się w tysiącach. Podobno od anglików również pasują.
  • #28 13 Jul 2012 09:40
    johnson255
    Level 17  
    Posts: 287 | Help: 5
    • Location: Goleniów
    Helpful post? (0)
    Po pierwsze, kolega nie zrozumiał chyba. Przecież Jasno i wyraźnie napisałem "Jedyne co robię to na bieżąco naprawiam części, te które eksploatują się po przez normalną pracę samochodu. " Czy elektronika się eksploatuje, wyrabia, bądź kończy? Nie sądzę. Chodzi mi o końcówki, paski itp. Jeżeli chodzi o awaryjność? To naprawdę ciesz się kolego że trafiłeś na taką wersję z tym silnikiem. Też mam taką i jestem zadowolony. Mówię ci odpal google i zobacz co się dzieje z tymi samochodami jak bardzo są awaryjne. Zależy na jaki model się trafi. Tylko weź pod uwagę wszystkie modele LII.
    A tak poza tym to ci powiem, że albo źle zrozumiałeś z tym zestawem odpaleniowym, albo ten człowiek źle ci wytłumaczył bądź nie chciał ci tego wytłumaczyć i palnął specjalnie bzdurę, a ty ją łyknąłeś. Powiedz mi co ma piernik do wiatraka? Z tymi cenami to też kosmicznie naprawdę. A to, że z angli pasuje to się zgodzę :)
  • #29 13 Jul 2012 22:17
    mike_pi
    Level 12  
    Posts: 81 | Help: 0
    • Location: Łódź
    Helpful post? (0)
    johnson255 wrote:
    Wymieniać nic nie wymieniłem, pomimo tego, że autko wskazywało na wadliwą pracę samochodu po przez "uszkodzone części". Męczyłem się z trybem awaryjnym przez miesiąc, 2 tygodnie od momentu zakupu.(...) Teraz 6 miesiąc już jeżdżę bez żadnego problemu "fabrycznego". Jedyne co robię to na bieżąco naprawiam części, te które eksploatują się po przez normalną pracę samochodu.


    mój tok myślenia odnośnie twojej wypowiedzi:
    miałem problem z trybem awaryjnym (elektronika) -> coś zrobiłem i już jest dobrze -> wymieniam wszystkie części, które się zużywają (mechaniczne) = nie mam problemów z elektroniką

    Przypominam temat wątku "Renault Laguna II 1.6 16V Tryb awaryjny"

    Ja chciałem się od kolegi dowiedzieć jakie, kroki kolega poczynił, aby u siebie wyeliminować tą usterkę oraz jakie kroki poczynić zapobiegawczo, aby się ona nie powtarzała/nie nasilała
  • #30 16 Jul 2012 16:41
    johnson255
    Level 17  
    Posts: 287 | Help: 5
    • Location: Goleniów
    Helpful post? (-1)
    Dokładnie taki tok myślenia. Temat jest o wersji 1.6 16V, z tego co zauważyłem to również 1.8 16V i 2.0 ...V i pewnie inne jeszcze wersje do 2005r. Jak z innymi to nie mam pojęcia.

    Do rzeczy:
    1. Diagnostyka.
    2. a) Jeżeli nic nie wskazała, i nadal się borykamy z komunikatami, trybem serwisowym itp. to winowajcą jest elektronika.
    b) Jeżeli wykazała błędy i części zostały wymienione/naprawione i ciągle mamy problem z komunikatami na ekranie bądź auto wariuje, tryb serwisowy itp. A ponowna diagnostyka nie pokazuje błędów to winowajcą jest elektronika.

    Według mnie ten tok myślenia jest najbardziej logiczny, aczkolwiek potrafi być kosztowny.
    Całym winowajcą jest procesor, który znajduje się w liczniku. To on steruje "wszystkim". Raczej to za jego sprawą bywają te wariacje. Proszę nie zrozumieć mnie źle, żeby ktoś zaraz nie pomyślał, że wprowadzam w błąd. Że niby jest to komputer całego samochodu. Nie, nie. Albo co ma piernik do wiatraka. Różne moduły takie jak czytnik kart, licznik, ECU itp są ze sobą połączone razem po przez szynę CAN. Jego wadliwa praca powoduje właśnie tego typu usterki. Jedzie się na diagnostykę i niby wszystko ok, komputer cacy itp, co niektórzy wymieniają ECU i dalej to samo. No tak bo ECU nie jest wadliwe. Ono normalnie się zachowuje ponieważ dostaje fałszywe komunikaty z procka w liczniku. Żeby nie było też, że ktoś napisze, a ja wymieniłem przepustnicę i jeżdżę już 2 lata i jest ok. Jeżeli ktoś sam sobie zdiagnozuje problem i wymieni liczniki ok. W każdym bądź razie naprawiam tego typu przypadłości.
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products