X

Peugeot 307 2.0 hdi 110km brak grzania świec żarowych rok 2002

14 Nov 2011 11:46 PSpsemo tbg
  • #1 14 Nov 2011 11:46
    psemo tbg
    Level 6  
    Helpful post? (0)
    Mam problem z grzaniem świec żarowych do przekaźnika prąd dochodzi jednak od niego nie idzie na świece.Dodam że przekaźnik kupiłem nowy jednak to nic nie pomogło.Może miał ktoś podobną usterkę.Jeszcze pytanko który z bezpieczników odpowiedzialny jest za świece żarowe?.Dzisiaj odpiąłem czujnik temp. płynu, kontrolka świec długo się paliła ale na świecach nie było zasilania po zapaleniu silnik dziwnie chodził a wskaźnik temp poszedł na max. czyli czujnik raczej dobry.Proszę o podpowiedź z góry dziękuję (nowy forumowicz)
  • #2 14 Nov 2011 14:52
    opamp
    Użytkownik obserwowany
    Helpful post? (0)
    Po zwarciu na bez przekaźnika świece grzeją? Świece działają od temp chyba tym modelu 5 C ( nie jestem pewny tego :P )
  • #3 14 Nov 2011 15:45
    mota88gb
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Jeśli wiesz jak dziala przekaznik i twierdzisz że napięcie do niego dochodzi ( pytanie tylko które ) to powinieneś sobie poradzić. Jeśli nie to odpuśc.
  • #4 14 Nov 2011 18:16
    psemo tbg
    Level 6  
    Topic author Helpful post? (0)
    Napięcie przychodzi na kabel ze skrzynki z bezpiecznikami pin nr 8 a na 9 nie ma (te kabelki przykręcane na śrubki).Sprawdzałem w innej 307-ce z tym samym silnikiem i przy lekko ciepłym silniku przy zapłonie zaczęły grzać świece i grzały aż osiągnął 30 stopni.Troszkę się oczytałem po różnych forach i każdy pisze o czym innym.Dodam rozrząd wymieniałem w czerwcu, regenerowałem rozrusznik.Jedyne co się zmieniło od wymiany przekaźnika to to ,że przy -1 zapali za pierwszym razem a wcześniej łapał i gasł choć i dzisiaj na nowym przy -3 załapał i zgasł wiec nie wiem o co chodzi. Do bezpieczników tych dużych nie wiem jak sie dobrać może tam jest ten od układu świec .Jak możecie to podpowiedzcie . Na kompie zero błędów.
  • #5 14 Nov 2011 20:00
    mota88gb
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Sterownik od świec jest przykręcony do skrzynki z przodu w której są bezpieczniki i ECU. Sprawdź czy jest napięcie na jednym z grubych kabli przykręconym do niego na drugim ( połączonym ze świecami ) pojawi się napięcie po załączeniu przekaźnika. Jeśli nie ma to do sprawdzenia duże bezpieczniki które są pod bsm.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Najlepiej rano przy mrozie jeden do auta drugi z kontrolką, miernikiem przy świecach i zobaczyć czy grzeją bo kontrolka może tylko mignąć a one grzeją dłużej. Gdzieś na forum jest opisane przy jakiej temp. zaczynają grzać i jak długo.
  • #6 14 Nov 2011 20:28
    psemo tbg
    Level 6  
    Topic author Helpful post? (0)
    Jasne takie próby były i nic. Zastanawiam się jeszcze nad pochodzeniem auta .Mój jest akurat z Włoch myślę że ma to wpływ na minusowe temp.Co wy na to ? .Np. inne wartości czujników?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Kolego mota88gb jak się do nich dostać możesz podpowiedzieć.Który z nich jest odpowiedzialny za grzanie świec?
  • #7 14 Nov 2011 20:34
    mota88gb
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    psemo tbg wrote:
    Jasne takie próby były i nic. Zastanawiam się jeszcze nad pochodzeniem auta .Mój jest akurat z Włoch myślę że ma to wpływ na minusowe temp.Co wy na to ? .Np. inne wartości czujników?

    Raczej na pewno nie!
    Do grzania świec nie ma żadnego innego czujnika przekaźnik jest sterowany z ECU i na podstawie informacji z czujnika który jest koło termostatu. Jeśli dochodzi napięcie na gruby przewód przekaźnika to do sprawdzenia zostaje sterowanie czyli czujnik, instalacja, później ECU.
  • #8 14 Nov 2011 21:03
    psemo tbg
    Level 6  
    Topic author Helpful post? (0)
    Oki dzięki za odpowiedź .Tak tez myślałem.Jednak jeszcze coś mi przyszło do głowy.Jak wymieniałem w nim świece żarowe to powiem,ze były wkręcone na sztukę wyszły w palcach (marka Iskra) więc ktoś to robił tylko pod sprzedaż.Podeślijcie mi który to bezpiecznik , myślę,że tam tkwi problem.Niestety nie mam ani książki serwisowej , instrukcji.Sądzę ,że jest to któryś z dużych bezpieczników umiejscowionych głeboko w skrzynce w silniku tam gdzie przekaźnik koło aku po prawej stronie.
  • #9 15 Nov 2011 10:43
    mota88gb
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Sprawdź wszystkie czy są ok.
  • #10 15 Nov 2011 11:34
    psemo tbg
    Level 6  
    Topic author Helpful post? (0)
    Właśnie sprawdziłem bezpieczniki, wszystkie ok.Pozostaje kwestia czujnika płynu.Czytałem ,że po odłączeniu komputer dostaje sygnał o minusowej temp. U mnie po zapaleniu ( świeciła się bardzo długo kontrolka od świec)wskazówka temp. poszła na max, silnikiem targało .Moim zdaniem zachowywał się tak jak by dostał impuls o bardzo wysokiej temp. . Bo tu raczej nic innego nie widać .Czyli wychodzi na to ,że czujnik jest ok? Sam już nie wiem.
  • #11 15 Nov 2011 16:07
    mota88gb
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Czujnik trzeba sprawdzić pod komputerem jaką temperaturę widzi. A po odłączeniu ECU przyjmuje wartość 40st. i wentylator chodzi cały czas. Te duże bezpieczniki pod BSM też ok?
  • #12 16 Nov 2011 21:49
    psemo tbg
    Level 6  
    Topic author Helpful post? (0)
    bezpieczniki pod bsm ok.
  • #13 07 Nov 2012 14:33
    psemo tbg
    Level 6  
    Topic author Helpful post? (+1)
    Witam kończąc temat powodem braku grzania świec były same świece.Dwie miały zwarcie i stąd przekaźnik nie dawał prądu na wyjściu kabla zasilającego świeczki.Po wymianie na nowe wszystko ok.
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products