Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Brama automatyczna - zbyt wolne otwieranie

misza91 20 Sty 2012 19:20 28249 61
  • #31 20 Sty 2012 19:20
    marcelek93
    Poziom 15  

    Witam
    I jak koledze działa ten napęd po przeróbce. Jaki jest teraz czas otwarcia? Sam zastanawiam się nad kupnem tych siłowników i właśnie szukam o nich opinii bo na necie ciężko cokolwiek o nich znaleźć.
    Jeśli było by to możliwe to bardzo prosił bym o wrzucenie filmiku jak działają z bramą.

    Pozdrawiam

  • #32 29 Sty 2012 15:45
    kotbury
    specjalista -automatyka bramowa

    Sposób z przesunięciem osi obrotu przy słupku z postu 79paweł - jak najbliżej osi zawiasu jest dobry - siłownik jest na tyle mocny (ma metalową drobnozwojną śrubę i także metalową "nakrętkę") że wytrzyma każdą normalną bramę - u mnie podobny tyle że krótrszy pracował przez 3 lata na co najmniej 250 kg - podnosił skrzydłowe drzwi garażowe bez odciążników - i działałby do dziś gdybym się nie wkurzył na jego wolnobieżność i zamienił na FAAC-a 414.
    Zasilić go można może nie 60 V ale u mnie najpierw przy antenie SAT :), a potem przy tych drzwiach działał na ok. 40 V (wynikłych z "błędu projektowego" i wyprostowaniu napięcia zmiennego teoretycznie 24V a naprawdę wyszło "nieco" więcej) i poruszał się bystrzej niż na 24V (przy awaryjnym zasilaniu z 2 akku 12V).

    Jedno ale - przy mocowaniu bliżej słupka zmniejszy się jeszcze potrzebny użyteczny skok siłownika (i tak pewnie krótki) i faktycznie wystarczyłyby ze 2x krótsze...

    PS do postu wyżej - Te siłowniki to faktycznie nowsze wersje uniwersalnych przemysłowych siłowników elektrycznych, u nas głównie używanych kiedyś do polarmountu anten satelitarnych za czasów pełnej orbity i analogowej satelitarki ( i w ogóle do "wszystkiego" - klap dachowych w kurnikach, i in.) - do bram nie bardzo się nadają, chyba że jedynym kryterium jest TYLKO cena, bo:
    1. Nie maja żadnego wysprzęglania na ręczną pracę (chyba że rodzimi racjonalizatorzy coś wykombinowali, jak nie to pozostaje zdjęcie główki ze śruby).
    2. Są krańcówki ale bardzo nieprecyzyjne (właściwie są tylko po to żeby nie uszkodzić silnika przy położeniach skrajnych) - wielostopniowa przekładnia z dwiema krzywkami na obu końcach jednoobrotowej zębatki i mikroswitchami - wystarczy starcie plastiku na krzywce na dziesiątą milimetra i parę centymetrów ustawienia leci... .
    Siłownik oczywiście ma wbudowany enkoder (przy antenach SAT to było b. ważne - ustawienie do 0.1 stopnia kątowego) ale ciekawe czy ten enkoder jakikolwiek z allegrowych zestawów obsługuje :)
    3. Siłownik jest baardzo silny bo ma drobnozwojną śrubę ale to też wada - ciężko jest zmontować na nim działający wyłącznik ampreometryczny bo znacząca zmiana amperażu pojawia się dopiero w momencie "dokręcenia" śruby siłownika w położenie skrajne albo uszkodzenia bramy.

    Podsumowując - jak bardzo tanio to zmontować siłowniki na podnośnikach od Poloneza + silniczki od wycieraczek 24V (kilka fajnych i prostych rozwiązań koledzy przedstawili na forum i będzie prawie NICE Pluto..) albo o oczko (zamiast 600 zł za komplet takiego czegoś to z drugiej ręki poniżej 1000 albo nówka 1330 zł) drożej i ma się normalny bramowy zestaw G-BAT (firmowany przez FAAC-a) albo inny noname ale BRAMOWY.

  • #33 07 Lut 2012 12:04
    Ałek Art.
    Poziom 9  

    Ja w mojej bramie zainstalowałem coś podobnego do sprzętu pokazanego przez misza91, tylko że na innej centrali sterującej.

    Firma KS-ELEKTRO (są na Allegro i mają też sklep internetowy) kiedyś sprzedawała zestawy na podobnych siłownikach ale z dość ubogą elektroniką sterującą, podobną do tej centralki z dwoma przekaźnikami, co ktoś wcześniej zdjęcie umieścił w wątku. Dodawali do tego zasilacz i prostą przeciążeniówkę i z tego co wiem, to działało dość sprawnie. Sąsiad ma taki zestaw, mówi, że na jego potrzeby wystarcza w zupełności. Polecił mi firmę, sprawę obadałem i kupiłem ten zestaw. Tylko teraz patrzę, że trochę się sfrajerowałem, bo ja kupiłem jeszcze przed zimą za 780 zł, a teraz te same zestawy są na Allegro za 660 zł na tej nowej centrali sterującej.

    Centralka jak dla mnie niczego sobie, bo można prosto obejść problem braku wysprzęglania siłowników w przypadku braku prądu - centralka ma wejście na akumulator 24V (dwa żelowe aku 12V połączone szeregowo dają radę) i jak nie ma prądu, to wszystko i tak działa z pilota dzięki tym akumulatorom.
    Jest płynnie regulowana przeciążeniówka osobno dla każdego skrzydła, funkcja zakładki (można regulować czas wyprzedzenia skrzydła), autozamykanie, które można wyłączyć i można ustawiać czas do autozamykania, wyjście na elektrozamek lub jakiś rygiel, wejście na fotokomórki i pełno innych funkcji.
    Bardzo ciekawym dla mnie rozwiązaniem w tej centrali są wejścia na zewnętrzne krańcówki, bo wtedy też można się uniezależnić od wewnętrznych krańcówek wbudowanych w te siłowniki (jeśli jest zbyt mała precyzja ustawienia tych krańcówek) i dołączyć jakieś dodatkowe styki fizycznie umieszczone na bramie w jej skrajnych pozycjach.
    Można też podobno w ogóle wywalić krańcówki, bo jak się ustawi odboje w skrajnych pozycjach bramy, to wtedy wszystko będzie działać na przeciązeniówce, a ta przeciążeniówka działa bardzo precyzyjnie na tych siłowniczkach Super Jack (sprawdziłem - już leciuteńkie zablokowanie skrzydła bramy powoduje jego zatrzymanie, przy odpowiednim wyregulowaniu przeciążeniówki).
    Ponadto jest miękki start i łagodne zatrzymanie siłowników, co wydaje mi się mega wypasem, zwłaszcza przy obecnej cenie całego zestawu.
    No i jeszcze jedno bardzo mi się w tej centrali podoba: jest wyświetlacz i wszystkie parametry reguluje się cyfrowo za pomocą przycisków. Nie ma żadnych potencjometrów czy innych "kręciołów" do ustawiania śrubokrętem.

    No i centralka zimę znosi dzielnie, nie szlaleje w niskich temperaturach (miałem na termometrze raz nawet -26 st. C i działało dobrze), a i siłowniki dają radę.

    Aha, i wedle zapewnień firmy KS-ELEKTRO ta ich centrala współpracuje ze wszystkimi siłownikami, które mają w swojej ofercie, a wybór mają dość duży, więc zawsze coś tam można sobie wybrać. Ja kupiłem te najtańsze siłowniki, bo akurat kasy mało było przed zimą, ale jak pooglądałem ich aukcje, to pewnie teraz bym się zdecydował na siłowniki FD (290 zł/szt.) bo jak dla mnie, porządniej wyglądają i mają tylne mocowania za silnikiem, a nie takie obejmy jak te Super Jacki i wysuwają się dużo szybciej.

    Też miałem podobny problem z prędkością otwierania, ale przesunięcie zaczepienia na skrzydle bliżej zawiasu pomogło, bo dzięki temu siłownik mógł pracować z mniejszym wysuwem i mniej czasu mu zabierało pełne otwarcie i zamknięcie bramy.

    Brama automatyczna - zbyt wolne otwieranie Brama automatyczna - zbyt wolne otwieranie Brama automatyczna - zbyt wolne otwieranie

  • #34 28 Kwi 2012 19:36
    2233
    Poziom 1  

    misza91 napisał:
    Witam.
    Ostatnio złożyłem bramę automatyczna - części z alledrogo.
    Foty:
    Brama automatyczna - zbyt wolne otwieranie Brama automatyczna - zbyt wolne otwieranie Brama automatyczna - zbyt wolne otwieranie

    I mój problem polega na tym, że brama otwiera się około 1,5 minuty, to trochę dużo tak czekać aż brama się otworzy.
    Jak zmienić konstrukcje żeby otwierała się szybciej?
    Ma ktoś jakieś pomysły?
    Dane techniczne siłowników :
    - zasilanie 12-36VDC (typowo 24V)
    - prąd max 1,5A
    - max siła 3000N (300kg)
    - prędkość wysuwu do około 6mm/sek
    - wysuw siłownika 24 cale
    Zasilane to transformatorem 24V 8A wyprostowane mostkiem z jednym kondensatorem czyli ok 33V DC.
    Z góry dzięki za pomoc. :)


    Mam ten sam problem, te same siłowniki, brama otwiera się bardzo wolno około (90sek.) też się głowię co by tutaj wymyślić by to jakoś przyspieszyć.

  • #35 01 Maj 2012 17:40
    mikus1982
    Użytkownik obserwowany

    Jaka cena taka jakośćChytry traci dwa razy.Nic nie zrobisz.To szajs i tyle.

  • #36 07 Cze 2012 15:43
    resztki
    Poziom 10  

    Witam. Na tym zestawie otwiera mi bramę poniżej 20 s, jeżeli są zainteresowani to zamieszczę zdjęcia.

  • #37 08 Cze 2012 21:45
    pietja3
    Poziom 9  

    Witam. Mam takie samo zdalne sterowanie. Wszystko fajnie, tylko strasznie mały zasięg. Ma ktoś patent jak zwiększyć zasięg? pozdrawiam

  • #38 12 Lip 2012 17:16
    vineta
    Poziom 2  

    Potrzebowałem prostego napędu do bramy bez żadnych wodotrysków. Kilka miesięcy temu zakupiłem podobny zestaw na allegro, i nie mogę na niego narzekać. Nie znaczy to, że początkowo nie było z nim problemu. Pomimo idealnie takich samych wymiarów mocowań, była kilku sekundowa różnica w czasie otwierania i zamykania jednego skrzydła. Powodowało to wzajemnego blokowania się skrzydeł w czasie zamykania, lub pchanie jednego skrzydła przez drugie, co skutkowało dużym poborem prądu przez siłownik pchający. Zastosowanie w zasilaniu szybszego siłownika rezystora zbocznikowanego diodą, pozwoliło na idealne zgranie szybkości skrzydeł bramy w trakcie zamykania i otwierania. Brakowało mi również zabezpieczenia przeciążeniowego. Dlatego zbudowałem okład zabezpieczenia na popularnym układzie NE555. Układ jest bardzo prosty, ale skuteczny. Siłowniki pobierają u mnie w sumie ok. 1 ampera. Zabezpieczenie mam ustawione na 1,3 ampera, nawet niewielki dodatkowy opór na bramie, powoduje jej zatrzymanie. Zabezpieczenie nie pozwala również na natychmiastową zmianę kierunku ruchu bramy, czego żaden silnik nie lubi. W przypadku zadziałania zabezpieczenia w trakcie zamykania bramy, naciskanie przycisku zamykania nie powoduje żadnej reakcji, w celu wyłączenia zabezpieczenia, należy nacisnąć przycisk otwierania. Analogicznie należy postąpić w przypadku otwierania. Dla tego, wygodniejsze jest stosowanie oferowanych pilotów z „ funkcją furtki” są to piloty cztero kanałowe. Wprawdzie te sterowniki tej funkcji nie posiadają, ale użycie niewykorzystywanych przycisków pozwala na zatrzymanie ruchu bramy w dowolnym momencie, oraz odblokowanie zabezpieczenia.
    Zalecany tryb sterowania pilotem to: przerzutnik/zatrzask (naciśniecie przycisku nr 1 w pilocie powoduje włączenie przekaźnika nr 1 w odbiorniku natomiast kolejne naciskanie przycisku 1 nie spowoduje żadnej dalszej reakcji. Naciśniecie przycisku nr 2 w pilocie spowoduje wyłączenie przekaźnika 1 oraz włączenie przekaźnika nr 2, kolejne naciskanie przycisku 2 nie spowoduje żadnej dalszej reakcji w tym momencie.
    Kompletne rysunki schematu, płytki i połączeń w załączonym pliku, może komuś się przydadzą.

  • #39 08 Sty 2013 19:11
    gucio2607
    Poziom 8  

    Sam jestem ciekawy jak to działa po zmianach...zakupilem takie siłowniki i szukam informacji na ich temat.Jeszcze jedno:jaką jest różnica pomiędzy długością wysuwu?Do jakich bram są krótkie a do których długie?

  • #40 08 Sty 2013 20:43
    mikus1982
    Użytkownik obserwowany

    Lepiej to oddaj i dołóż troszkę i kup choćby Faac 414. O niebo lepszy.

  • #41 10 Sty 2013 21:40
    gucio2607
    Poziom 8  

    Tak się składa, że kupilem zestaw za 458 zł. Więc do FAAC musiałbym jeszcze dużo dołożyć a na moje potrzeby taki zestaw wystarczy...Może więc zamiast nabijać sobie posty takimi wypowiedziami dodałbyś coś w temacie...

  • #42 11 Sty 2013 22:38
    mikus1982
    Użytkownik obserwowany

    Tak dam sobie spokój z takim sknerą jak ty co będzie sobie nawet szkłem wycierał 4 litery aby działał ten złom.Skoro masz dużo czasu na naprawy tego i znasz się na ęlektronice to ok. Za 458zł to rzeczywiście bardzo dobry i rozbudowany zestaw, że cho cho.I za miesiąc padnie albo zgniecie niedajboże dziecko taki chiński samopał.A Faac zestaw masz już od 1350 zł.

    Moderowany przez radsat:

    Pisownia! Blokuje możliwość pisania do odwołania.

  • #43 12 Sty 2013 15:02
    marusmk
    Poziom 11  

    gucio2607 napisał:
    Sam jestem ciekawy jak to działa po zmianach...zakupilem takie siłowniki i szukam informacji na ich temat.Jeszcze jedno:jaką jest różnica pomiędzy długością wysuwu?Do jakich bram są krótkie a do których długie?

    Różnica jest taka, iż silniki są takie same- więc różnica to ilość obrotów konieczna do pełnego wysuwu ramienia.
    Przykładowo: krótkie ramie to 40 obrotów a długie 160, więc i czas czterokrotnie dłuższy.

    Nie tyle ważna jest różnica w bramach- co w możliwości ich mocowania.
    Widzisz różnicę mocowania siłowników: głównie do bramy?

    Brama automatyczna - zbyt wolne otwieranie

  • #44 16 Kwi 2013 23:53
    resztki
    Poziom 10  

    Zainteresowanych brak, ale może się komuś przyda do szczęścia. krócej niż 20 sekund, 11 miesięcy normalnego użytkowania (najtańsze siłowniki z Allegro)








    Brama automatyczna - zbyt wolne otwieranie Brama automatyczna - zbyt wolne otwieranie Brama automatyczna - zbyt wolne otwieranie Brama automatyczna - zbyt wolne otwieranie

  • #45 17 Kwi 2013 11:25
    myk.sebastian
    Poziom 9  

    wygląda nie najgorzej i całkiem nie źle jeździ , jak za niewielką cenę to warto pomyśleć , zwłaszcza kupując dla samego siebie - jak się zepsuje to trudno do śmietnika i następny . Bardzo mocno hałasuje .
    Pozdrawiam
    www.automatykadomu.eu

  • #46 17 Kwi 2013 19:59
    gucio2607
    Poziom 8  

    Jakim napięciem zasilasz te siłowniki?jeśli standardowo 24v to działa naorawdę sprawnie...

  • #47 17 Kwi 2013 22:50
    resztki
    Poziom 10  

    Zasilanie 24V, sterownikiem widocznym na filmiku, a że głośno to raczej zaleta :D bo mam za darmo sygnał dźwiękowy który przydaje się przy ostrym słońcu.

  • #48 06 Maj 2013 13:13
    prezes1983
    Poziom 10  

    widze że pare osób ma jakieś kompleksy związane z tymi siłownikami a znając życie nie widzieli jak pracują. u mnie od 3 lat działają na bramie stalowej bez większych problemów jedyny to to że gdy braknie prądu to tylko klucze zostają, jo po roku podłączyłem 2x12v akku jako alternatywa i jest ok polecam

  • #49 03 Sty 2014 10:28
    kanark
    Poziom 9  

    Witam
    Prośba do "resztki" o ponowne załączenie filmu - niestety jest nieaktywny.
    Jakiego sterownika używasz?

  • #50 31 Mar 2015 00:33
    resztki
    Poziom 10  

    kanark napisał:
    Witam
    Prośba do "resztki" o ponowne załączenie filmu - niestety jest nieaktywny.
    Jakiego sterownika używasz?


    Sory że tak późno, ale jeżeli nie "kanark" to może ktoś inny skorzysta z tej informacji. Sterownik to "Centralka sterująca HB5", działa bez zarzutu, ale co do siłowników, to po pierwszych konkretnych mrozach rozwaliło plastikowe (teflonowe) gniazda śrub wysuwających ramię siłowników,więc wzmocniłem metalem w distalu, po drugiej zimie rozwaliło teflonowe nakrętki na tychże śrubach, wymieniłem na śruby + nakrętki metalowe z gwintem trapezowym fi 14 i dopiero teraz śmiga, nie dość że ciszej to i szybciej :D

  • #51 02 Kwi 2015 15:42
    Elektrobim

    Poziom 14  

    Sterownik HB5 dodatkowo po kilku latach można spokojnie zastosować do innych (lepszych) siłowników jeżeli zajdzie taka potrzeba. Natomiast obecnie"resztki" siłowniki "Super Power Jack" wzmacniane są metalową wstawką w gniazdach śrub co zapobiega ich uszkodzeniu :)

  • #52 21 Maj 2015 11:01
    Elektrobim

    Poziom 14  

    Skuteczny sposób na przyśpieszenie, to odpowiedni sposób montażu.
    Można zamontować tak, aby było mniejsze oddalenie osi obrotu bramy od osi obrotu siłownika. Uzyskujemy mniejszy skok siłownika, a większy kąt otwarcia bramy. Często dobry efekt daje montaż siłownika w sposób odwrotny (silnikiem na bramie). To powinno znacznie przyśpieszyć - dotyczy tylko tych najtańszych siłowników na rynku (Super Jack).
    Przykłady są na zdjęciach.

    Jest jeszcze domowy sposób na zwiększenie zasięgu (było zapytanie powyżej).
    Doskonałym zabiegiem polepszającym zasięg jest kupno kabla koncentrycznego (do anten - kilka złotych) i przylutowanie go środkowym drutem zamiast antenki, a ekranem do masy. Kabla wystarczy np. 2 metry. Na drugim końcu kabla zaczepionym gdzieś wysoko zdjąć pierwszą izolację na długości 17 cm tak aby został tylko drut osłonięty w swojej izolacji. Zdjąć tylko sreberko ekranujące i jego izolację. Może ten zabieg polepszyć zasięg do 100-200 metrów. Proszę dbać o to aby nie dostawała się wilgoć na odbiornik - ona jest przyczyną zmniejszania zasięgu zwłaszcza rano. Zawsze najlepiej jest kiedy odbiornik radiowy jest dość wysoko oraz z dala od siłownika (do kilku metrów) - to są podstawy dobrego zasięgu. Generalnie na ten moment antenka jest to przewód wlutowany do sterownika tylko jednym końcem (drugi koniec jest swobodny).

    Brama automatyczna - zbyt wolne otwieranie Brama automatyczna - zbyt wolne otwieranie Brama automatyczna - zbyt wolne otwieranie Brama automatyczna - zbyt wolne otwieranie Brama automatyczna - zbyt wolne otwieranie

  • #53 21 Maj 2015 12:06
    piterek-23
    Poziom 30  

    Elektrobim napisał:
    Jest jeszcze domowy sposób na zwiększenie zasięgu (było zapytanie powyżej).
    Doskonałym zabiegiem polepszającym zasięg jest kupno kabla koncentrycznego (do anten - kilka złotych) i przylutowanie go środkowym drutem zamiast antenki, a ekranem do masy. Kabla wystarczy np. 2 metry. Na drugim końcu kabla zaczepionym gdzieś wysoko zdjąć pierwszą izolację na długości 17 cm tak aby został tylko drut osłonięty w swojej izolacji. Zdjąć tylko sreberko ekranujące i jego izolację. Może ten zabieg polepszyć zasięg do 100-200 metrów.

    Zaciekawiłeś mnie tym wpisem-muszę to wypróbować ;)
    Czy ta antena ma tak wyglądać?
    Brama automatyczna - zbyt wolne otwieranie
    Brama automatyczna - zbyt wolne otwieranie
    Całkowita długość kabla to 60cm.

  • #54 21 Maj 2015 12:44
    Elektrobim

    Poziom 14  

    Dosłownie. Jeden z naszych klientów miał problem z zasięgiem (zbrojony mur, albo blacha - nie pamiętam) i wyciągnął coś takiego jak masz na zdjęciu na drzewo 4 mery wysokości - przy bramie. Dzwonił zaskoczony i powiedział, że ponad 200 metrów uzyskał.

  • #55 21 Maj 2015 13:05
    piterek-23
    Poziom 30  

    Właśnie byłem zrobić test "bojowy" :)
    Wcześniej:
    Pilot z odległości do 15m działał, ale raz na jakiś czas miał humory i trzeba było podejść bliżej żeby "zaskoczył"
    Teraz:
    Mam dość duże podwórko i dużo jest budynków/zbudowań ogólnie jest ciasno, a brama jest za rogiem. Z nową anteną gdzie bym nie poszedł i gdzie nie staną na podwórku to pilot nie ma żadnego problemu z działaniem :)

    Wielkie dzięki za podsunięcie pomysłu ;)

  • #56 26 Maj 2015 23:34
    miras5c
    Poziom 1  

    Czy mógłby ktoś dokładniej napisać gdzie należy przymocować ten koncentryk?
    Centrala to HB5

  • #57 27 Maj 2015 06:14
    Elektrobim

    Poziom 14  

    Po prawej stronie płyty jest odbiornik zdalnego sterowania (pionowa, mała płytka). Do niej jest przykręcona antenka - przewód z jednej strony przykręcony do złącza ANT (druga strona luźna). Zamiast tego przewodu...

  • #58 21 Paź 2015 22:38
    theblack666
    Poziom 9  

    Witam.
    Piterek-23 pomóż z tą anteną. Ten środkowy drut rozumiem że trzeba wkręcić w gniazdo ANT gdzie do tej pory był oryginalny kabelek,tak? (gniazdo nr 1) A zrolowane sreberko mam dokręcić do śruby oznaczonej nr 2?
    Jak u ciebie działa pilot do tej centrali, bo ja muszę naciskać go kilka razy zanim siłowniki zaczną się zamykać lub otwierać. Siłowniki super power jack.
    Dzięki

  • #59 21 Paź 2015 22:39
    theblack666
    Poziom 9  

    Aha. I co z gniazdem GND ( nr 3) ma zostać wolne?

  • #60 22 Paź 2015 01:08
    kotbury
    specjalista -automatyka bramowa

    Nie tak. Kabelek dokręcony do śrubki to właśnie antena - odpinasz go od zacisku ANT (u ciebie 1) i tam wkręcasz środkową żyłę koncentryka a obok jest zacisk GND i tam podpinasz ekran (czyli twoje zrolowane sreberko...)
    PS. Na A...o są gotowe antenki specjalnie do bram na 433 MHz - ładne, z uchwytem do słupka i zarobionym 4-metrowym cienkim czarnym kabelkiem za 40 zł (i kwestia kabelka - zwykły antenowy nie bardzo - nie ta impedancja - w takich antenkach jest dedykowany na 50 ohm i taka antenka dopiero naprawdę zwiększy zasiąg)

 
Promocja -20%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
tme