Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj  | Rejestracja  | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej


Napisz nowy temat  Temat zablokowany      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Elektryka i elektronika -> Ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej
Autor
Wiadomość
asterix27
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 08 Sie 2004
Posty: 408

Post#1 Post autora tematu 19 Lis 2011 23:14   

Ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej


Witam

Samochód: Opel Astra G, Z16XE, 2003.

Zmierzyłem ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej. Wynosi 3,5 bara. Powinno być 3,8 bara. Czy taka różnica od nominalnej może być powodem szarpania i niepełnej mocy samochodu ? Na ciepłym, na zimnym, na każdym biegu jest delikatne szarpanie i moc też nie jest taka jak powinna. Wymieniać pompę czy nie ? Czy te 0,3 bara to strata na filtrze paliwa czy na listwie powinno być 3,8 ?
Pompa jest jeszcze oryginalna od nowości i zrobiła już prawie 200.000 km. Czy należy ją już wymienić choćby ze względu na przebieg ?
Powrót do góry
   
magik 27
Poziom 12
Poziom 12


Dołączył: 12 Lis 2011
Posty: 87

Post#2 19 Lis 2011 23:19   

Re: Ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej


Taka różnica ciśnienia raczej nie jest powodem twojego ''szarpania''. diagnostyka komputerowa była?
Powrót do góry
   
asterix27
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 08 Sie 2004
Posty: 408

Post#3 Post autora tematu 19 Lis 2011 23:37   

Re: Ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej


Była. Żadnych błędów nie wykazała.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 19 Lis 2011 23:37   





Powrót do góry
   
magik 27
Poziom 12
Poziom 12


Dołączył: 12 Lis 2011
Posty: 87

Post#4 19 Lis 2011 23:44   

Re: Ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej


W diagnostyce nie chodzi tylko o sczytanie błędów.
Powrót do góry
   
panam
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 1161
Miasto: gdzieś

Post#5 19 Lis 2011 23:45   

Re: Ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej


Proszę , pytasz o podstawy a może jesteś z innego działu jak tak to powinieneś założyć temat dla początkujących. Tak nie znaczna różnica ciśnienia nie robi znaczenia chyba że wydajność pompy jest zbyt słaba, ale wtedy byś widział zmiany ciśnienia przy dodaniu gazu,albo jeździe. Tak więc więcej dziagnostyki. Pozdrawiam.
Powrót do góry
   
asterix27
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 08 Sie 2004
Posty: 408

Post#6 Post autora tematu 19 Lis 2011 23:51   

Re: Ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej


Manometr podpiąłem pod listwę wtryskową, odpaliłem silnik i zmierzyłem ciśnienie na wolnych obrotach nie dodając gazu. Nie pojadę przecież z podpiętym manometrem bo jak niby mam wtedy odczytać ciśnienie.
Powrót do góry
   
panam
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 1161
Miasto: gdzieś

Post#7 20 Lis 2011 00:00   

Re: Ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej


Ale ciśnienie możesz czytać przy dodawaniu gazu. Nie szukaj w ciśnieniu paliwa, moim zdaniem inny problem ale za mało danych żeby napisać co. pozdrawiam
Powrót do góry
   
asterix27
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 08 Sie 2004
Posty: 408

Post#8 Post autora tematu 20 Lis 2011 00:23   

Re: Ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej


Miałem nadzieję że ktoś napisze że to wina pompy paliwa. Walczę z tym już 1,5 roku.
Oto co zostało zrobione i sprawdzone. Wszystko na przestrzeni ostatnich 15.000 km. Niektóre mogą nie mieć związku ale także je wypiszę:

Zostało wymienione:

1. Wymiana rozrządu
2. Wspawanie nowego łącznika elastycznego na wydechu
3. Wymiana filtra powietrza
4. Wymiana kolektora wydechowego z katalizatorem + nowa pierwsza sonda lambda (BOSCH) – katalizator używany, z samochodu o przebiegu około 70.000 km
5. Wymiana termostatu
6. Czyszczenie przepustnicy + nowa uszczelka pod przepustnicę (wyczyszczona z obu stron na lustro)
7. Wymiana filtra paliwa
8. Lałem STP do czyszczenia wtryskiwaczy silników benzynowych
9. Wymiana cewki zapłonowej, cewka nowa, oryginał DELPHI
10. Wymiana świec zapłonowych
11. Wymiana czujnika położenia wału korbowego
12. Wymiana wtryskiwaczy paliwa, nowe, oryginalne
13. Aktualizacja softu ECU.
14. Kolejna nowa sonda lambda
15. Zmiana oleju , wymiana filtra oleju , wcześniej płukanie silnika LM ENGINE FLUSH oraz moczenie naftą pierścieni.
16. Wymiana filtra powietrza
17. Wymiana świec zapłonowych
18. Wymiana czujnika temperatury wody, oryginał DELPHI
19. Wymiana czujnika temperatury powietrza dolotowego, nowy, oryginał GM.

Zostało sprawdzone:

- ciśnienie paliwa, listwa wtryskowa, wentyl – 3,5 bara.
- kompresja:
Cylinder 1: 17, 2 bar
Cylinder 2: 17,8 bar
Cylinder 3: 17 bar
Cylinder 4: 17, 3 bar
- sterownik sprawdzony przez firmę z REDY która zajmuje się naprawami i regeneracją sterowników – jest ok.
- rozebrany rozrząd i sprawdzone ustawienie – jest ok.
- szczelność wydechu – jest ok

Co się dzieje z samochodem:

- podczas dodawania gazu zamiast od razu płynnie wchodzić na obroty następuje najpierw jakby szarpnięcie, coś go dławi, a dopiero później wchodzi na obroty.
- podczas jazdy, po szybkim dodaniu gazu, jest najpierw szarpniecie, bardzo delikatne zejście wskazówki obrotomierza w dół, a później wchodzi na obroty ale nie jest to płynne wchodzenie na obroty, czegoś mu brakuje. Podczas przyspieszania słychać terkotanie z silnika wewnątrz kabiny. To szarpnięcie występuje w całym zakresie obrotów.
- wyczuwalne są lekkie drgania silnika a co za tym idzie budy i kierownicy na wolnych obrotach oraz jest dość głośno w kabinie (szczególnie na ciepłym silniku)
- jest słabszy, ma około 70% mocy nominalnej
- szarpie przy dodawaniu i ujmowaniu gazu, zdarza się też że szarpie podczas jazdy ze stałą prędkością – to może nie mieć związku z terkotaniem, ale może też mieć
- podczas dodawania gazu w trakcie jazdy też słychać to terkotanie wewnątrz kabiny
- na wolnych obrotach podczas postoju słychać terkotanie w okolicach rozrządu. Jest to taki dźwięk jakby była luźna obudowa czegoś (coś wpada w rezonans). Mam wrażenie że dużo mocniej drga na bardzo rozgrzanym silniku (temperatura zbliżająca się do temperatury włączenia wentylatora chłodnicy). W kabinie jest też głośniej im silnik bardziej rozgrzany.
- potrafi przekroczyć 4500 obrotów
- potrafi osiągnąć prędkość 180 km/h
- obroty nie falują
- nie gaśnie
- odpala bez problemu
- pasek klinowy był zrzucany a jednak dalej coś telepie przy rozrządzie – to może być jednak drganie które przenosi się z zupełnie innego miejsca silnika i akurat tu go słychać.
- nie ma żadnych błędów
- szczelność dolotu sprawdzona na tyle na ile byłem w stanie to sprawdzić, szczelność kolektora ssącego jest ciężko sprawdzić ze względu na słaby dostęp.
- jak samochód schodzi z obrotów i jest tak około 1300-1400 obr. to następuje jakby przejście w stan tego mruczenia, terkotania – słychać to w kabinie na wolnych obrotach.

Wnioski:

Im sinik bardziej nagrzany, tym bardziej nim trzęsie i słychać go w kabinie. W zimie przy temp. ujemnej na początku po odpaleniu nic nie drga i nie słychać go w kabinie – na ssaniu jest bardziej bogata mieszanka.
W marcu 2011 po wymianie świec i czujnika położenia wału na nowe silnik na chwilę odzyskał ideał pracy – przyspieszenie idealne, cisza w kabinie, silnik nie drga. Tak było przez 15 km, później wszystko wróciło. Być może to przypadek że po wymianie tych elementów silnik zaczął idealnie pracować.
Powrót do góry
   
panam
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 1161
Miasto: gdzieś

Post#9 20 Lis 2011 00:32   

Re: Ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej


sorki odpiszę lutro bo za cztery godziny muszę wstać.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 20 Lis 2011 00:32   





Powrót do góry
   
asterix27
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 08 Sie 2004
Posty: 408

Post#10 Post autora tematu 20 Lis 2011 00:34   

Re: Ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej


Będę czekał z niecierpliwością. Wypisałem wszystko co było zrobione jak najdokładniej potrafiłem. Może ktoś jeszcze coś na podstawie tego co napisałem wywnioskuje ?
Powrót do góry
   
tzok
Moderator Samochody
Moderator Samochody


Dołączył: 13 Wrz 2002
Posty: 24914
Miasto: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Post#11 20 Lis 2011 00:37   

Re: Ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej


Na liście rzeczy wymienionych widzę 2x komplet świec i cewkę zapłonową, a ani razu nie widzę przewodów zapłonowych (chyba że ich tam nie ma...).

Poszukaj nieszczelności w kolektorze dolotowym i/lub wydechowym.

***

Ok, już widzę - tam nie ma przewodów zapłonowych ;)
Powrót do góry
   
asterix27
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 08 Sie 2004
Posty: 408

Post#12 Post autora tematu 20 Lis 2011 00:39   

Re: Ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej


Nie mam przewodów, mam listwę zapłonową.
Kolejną rzeczą jaką miałem zrobić jest szukanie nieszczelności w kolektorze ssącym, ale przy lewym powietrzu zazwyczaj falują obroty, u mnie stoją jak drut idealnie.
Układ wydechowy, jak już napisałem powyżej, szczelny, sprawdzany 2 razy.
Powrót do góry
   
tzok
Moderator Samochody
Moderator Samochody


Dołączył: 13 Wrz 2002
Posty: 24914
Miasto: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Post#13 20 Lis 2011 00:41   

Re: Ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej


Sprawdzałeś czujnik położenia przepustnicy? Na Opelscnnerze powinieneś móc zrobić wykres z niego i zobacz czy się płynnie zmienia.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 20 Lis 2011 00:41   





Powrót do góry
   
asterix27
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 08 Sie 2004
Posty: 408

Post#14 Post autora tematu 20 Lis 2011 00:48   

Re: Ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej


Nie sprawdzałem. U mnie on jest zintegrowany z przepustnicą.
To będzie albo lewe powietrze albo dostaje za mało paliwa po zejściu ze ssania. (z tym że lewe raczej wykluczam ze względu na stabilne wolne obroty).
Powrót do góry
   
Aleksander_01
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 16 Kwi 2005
Posty: 3383
Miasto: Kielce

Post#15 20 Lis 2011 00:48   

Re: Ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej


Ciśnienie prawie 18 atm, silnik potrafi przekroczyć aż 4500 obr.
To jest diesel czy benzyna ?

A jeżeli idzie o te nieszczęsne 0,3 atm, to weź zagnij wąż powrotny i ciśnienie wzrośnie, zresztą ciśnienie ustala regulator ciśnienia.
Powrót do góry
   
asterix27
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 08 Sie 2004
Posty: 408

Post#16 Post autora tematu 20 Lis 2011 00:52   

Re: Ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej


Podobno w silniku Z16XE kompresja może być 17 bar. Przestawiony rozrząd nie jest, może być nagar. Napisałem że potrafi przekroczyć 4500 obr. ponieważ bodaj uszkodzenie czujnika położenia wałka rozrządu objawia się tym że nie potrafi tej wartości przekroczyć, czyli u mnie ten czujnik raczej ok.
Powrót do góry
   
Aleksander_01
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 16 Kwi 2005
Posty: 3383
Miasto: Kielce

Post#17 20 Lis 2011 00:59   

Re: Ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej


asterix27 napisał:
Podobno w silniku Z16XE kompresja może być 17 bar. Przestawiony rozrząd nie jest, może być nagar. Napisałem że potrafi przekroczyć 4500 obr. ponieważ bodaj uszkodzenie czujnika położenia wałka rozrządu objawia się tym że nie potrafi tej wartości przekroczyć, czyli u mnie ten czujnik raczej ok.


Jakieś nowe teorie.
17 bar w tym silniku jest jak najbardziej możliwe przy zmiennej długości korbowodu. Musisz sprawdzić czy przesuwniki na korbowodach nie uległy zapieczeniu lub co gorsza nie wypadły poza zakres swojej pracy.
Powrót do góry
   
tzok
Moderator Samochody
Moderator Samochody


Dołączył: 13 Wrz 2002
Posty: 24914
Miasto: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Post#18 20 Lis 2011 00:59   

Re: Ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej


W wolnossącym silniku o ZI to raczej tak koło 12-13bar...

Czujnik położenia przepustnicy możesz sprawdzić w OpelScanie - załączasz wykres położenia pedału przyspieszenia/przepustnicy i powoli wciskasz do oporu pedał gazu a następnie powoli odpuszczasz do 0 - wszystko na wyłączonym silniku. Nie ograniczaj się do czytania błędów ten program potrafi sporo więcej.
Powrót do góry
   
asterix27
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 08 Sie 2004
Posty: 408

Post#19 Post autora tematu 20 Lis 2011 01:07   

Re: Ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej


TIS podaje dla tego silnika 14-16 bar, u mnie 17, powiedzmy że błąd pomiaru 1 bar, może być trochę nagaru.
Powrót do góry
   
Aleksander_01
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 16 Kwi 2005
Posty: 3383
Miasto: Kielce

Post#20 20 Lis 2011 01:22   

Re: Ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej


asterix27 napisał:
TIS podaje dla tego silnika 14-16 bar, u mnie 17, powiedzmy że błąd pomiaru 1 bar, może być trochę nagaru.


Człowieku tam jest 10,5:1.
Wartość kompresji jest wartością stałą, co znaczy że bez zmian konstrukcyjnych nie można jej zmienić.
U Ciebie to chyba głowica jest splanowana po sam gwint świecy.
Powrót do góry
   
asterix27
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 08 Sie 2004
Posty: 408

Post#21 Post autora tematu 20 Lis 2011 01:43   

Re: Ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej


Mówisz chyba o stopniu sprężania. Głowica nigdy nie była planowana, samochód jest mój od nowości i ma oryginalny przebieg 194 tys. Do tej pory chodził jak zegarek, bezawaryjnie.
Powrót do góry
   
jurekk55
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 2129
Miasto: Gdańsk

Post#22 20 Lis 2011 09:47   

Re: Ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej


Źle ustawiony rozrząd ,lub głowica do regeneracji
Powrót do góry
   
fuelinyourblood
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 2024
Miasto: Aberdeen

Post#23 20 Lis 2011 13:13   

Re: Ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej


asterix27 napisał:
Manometr podpiąłem pod listwę wtryskową, odpaliłem silnik i zmierzyłem ciśnienie na wolnych obrotach nie dodając gazu. Nie pojadę przecież z podpiętym manometrem bo jak niby mam wtedy odczytać ciśnienie.


Ile razy tak jezdziłem. A własnie podczas jazdy i jak obciazony najwiecej wychodzi.
Powrót do góry
   
asterix27
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 08 Sie 2004
Posty: 408

Post#24 Post autora tematu 20 Lis 2011 19:31   

Re: Ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej


fuelinyourblood napisał:
asterix27 napisał:
Manometr podpiąłem pod listwę wtryskową, odpaliłem silnik i zmierzyłem ciśnienie na wolnych obrotach nie dodając gazu. Nie pojadę przecież z podpiętym manometrem bo jak niby mam wtedy odczytać ciśnienie.


Ile razy tak jezdziłem. A własnie podczas jazdy i jak obciazony najwiecej wychodzi.


Jak obserwujesz wskazania manometru podczas jazdy ? Jedziesz z otwartą maską ? Przeciągasz przewód manometru do środka samochodu ?

Rozrząd ustawiony dobrze, pisałem przecież że rozebrany, sprawdzone kliny na kołach.
Powrót do góry
   
fuelinyourblood
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 2024
Miasto: Aberdeen

Post#25 20 Lis 2011 19:44   

Re: Ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej


No własnie tak. Manometr z długim przewodem i obserwowac podczas jazdy. Zreszta w tym przypadku to napewno nie cisnienie paliwa.
Powrót do góry
   
asterix27
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 08 Sie 2004
Posty: 408

Post#26 Post autora tematu 20 Lis 2011 19:59   

Re: Ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej


Podsumowując, w najbliższym czasie sprawdzę:

- jeszcze raz kompresję przy pomocy drugiej osoby. Sprawdzałem ją sam, więc mogłem za długo kręcić, gdyż nie widziałem manometru. Pomiar jednak powinien zatrzymać się w "najwyższym" punkcie.
- jeszcze raz ciśnienie paliwa, przynajmniej przy dodawaniu gazu. Powinno niezależnie od dodawania gazu zawsze trzymać się w okolicach 3,8 bara.
- czujnik położenia przepustnicy - przy pomocy opelscanera.
- rozbiorę kolektor ssący, wyczyszczę, założę nowe uszczelki. To chyba jednak dopiero na wiosnę, bo teraz za zimno.

Czy ktoś jeszcze ma jakieś sugestie ?
Powrót do góry
   
robmaz
Poziom 18
Poziom 18


Dołączył: 11 Maj 2006
Posty: 465
Miasto: Świętochłowice

Post#27 20 Lis 2011 21:10   

Re: Ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej


Witam.
Spróbuj jeszcze rozszczelnić wydech na próbę.
Pozdrawiam
Powrót do góry
   
asterix27
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 08 Sie 2004
Posty: 408

Post#28 Post autora tematu 20 Lis 2011 23:44   

Re: Ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej


Generalnie jak jest zimno, samochód chodzi dużo lepiej. Teraz przyjechałem, szedł jak burza. Lekko poszarpuje i lekko drga silnik, nikt normalny nawet by tego nie zauważył, ja jednak wiem jak on chodził wcześniej, stąd moja dociekliwość.
Powrót do góry
   
Pawel wawa
Moderator Samochody
Moderator Samochody


Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 12927
Miasto: Warszawa

Post#29 21 Lis 2011 00:15   

Re: Ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej


robmaz napisał:
Witam.
Spróbuj jeszcze rozszczelnić wydech na próbę.
Pozdrawiam


Słuszna sugestia, może być przypchany tłumik.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 21 Lis 2011 00:15   





Powrót do góry
   
asterix27
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 08 Sie 2004
Posty: 408

Post#30 Post autora tematu 21 Lis 2011 11:20   

Re: Ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej


Tak sobie myślę też że tak wysoka kompresja może być spowodowana zużyciem pierścieni, co za tym idzie olej dokładnie uszczelnia i przez to taka kompresja.
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Temat zablokowany      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Elektryka i elektronika -> Ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej
Strona 1 z 6 Idź do strony 123456  Następny
Podobne tematy
clio 1,5 dci - niskie ciśnienie na listwie wtryskowej (21)
Peugeot Boxer 2007r 2.2HDi - za duże ciśnienie na listwie wtryskowej (3)
Passat 1,8 brak paliwa na listwie wtryskowej (8)
ciśnienie paliwa na listwie zasilającej - Astra C14SE (8)
nissan x-trail 2.2 dci zbyt wysokie ciśnienie paliwa na listwie (2)
Ford Mondeo MK3 2005r 1.8benzy - Jakie ciśnienie paliwa na listwie? (1)
problem z cisnieniem na listwie wtryskowej Vectra B 97r (17)
Citroen C2 1.4 hdi brak ciśnienia na listwie wtryskowej (7)
2.2 dci laguna brak cisnienia na listwie wtryskowej (3)
PRINS, silnik V8 i praca na jednej listwie wtryskowej.Czemu? (3)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.087 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony