X
  • #1 21 Nov 2011 05:57
    kryś184
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Witam
    Problem polega na tym że po przekręceniu stacyjki na zimnym silniku kontrolka świec żarowych zapala się na chwile i gaśnie i przekażnik w tablicy bezpieczników od grzania świec z dwiema szerokimi nóżkami załancza się na około pięć sekund i się rozłancza . Robiłem też diagnostyke komputerową nie ma żadnych błędów i aktywacje podzespołów ten przekażnik pod maską też działa w tabicy bezpieczników przekażnik od świec też jest ok. Po zdjęciu kostki z czujnika temperatury płynu chłodniczego czujnik ten ma cztery piny w kostce świece zaczeły grzać kontrolka od świec zapala się po przekręceniu stacyjki na około 17 sekund a przekażnik w skrzynce bezp. rozłancza się po 20 sekundach to raczej prawidłowo wymieniłem ten czujnik na nowy ale brak rezultau dalej to samo.
    Może ktoś miał podobny przypadek prosił bym o podpowiedz auto jest z 1994r.

    Pozdrowienia
  • #2 21 Nov 2011 06:30
    emeryt2
    Level 42  
    Helpful post? (+4)
    Czas grzania świec żarowych zależy od temperatury otoczenia , a tym samym od temperatury silnika! Będzie minus 10st.C , na dłużej załączy się przekaźnik świec. Przy jakiej temperaturze to sprawdzałeś , masz problem z uruchomieniem?
  • #3 21 Nov 2011 06:52
    kryś184
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (-1)
    Witam
    Dzięki za podpowiedz to by się zgadzało tak jak piszesz jak go brałem od gościa o piątej rano to było na minusie około minus pięć stopni to zagrzały się normalnie przyjechałem do pracy i po pracy na pewno było na plusie to juz nie grzały świece dzisaj go wystawie z garażu na noc i zobacze w garażu tester pokazywał temp. wody 10 stopni na plusie i właśnie nie grzały. Jeszcze mam problem z wycieraczkami pracują tylko na maksymalnym zakresie wydaje mi się że jest od tego przekażnik w tablicy bezp. podobny do przerywacza kier. ale podmieniłem na drugi z drugiego auta i dalej lipa porostu nie ma czasówek i wolniejszych obrotów

    Pozdrowienia
  • Helpful post
    #4 21 Nov 2011 07:22
    emeryt2
    Level 42  
    Helpful post? (0)
    Sprawdź bezpiecznik nr.5!
  • #5 21 Nov 2011 08:29
    bolero
    Level 15  
    Helpful post? (+1)
    Oraz czujnik temperatury.
  • #6 22 Nov 2011 07:13
    kryś184
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (+1)
    Witam
    Dzięki za podpowiedz bezpiecznik.nr. 5 jest ok. Ten przekażnik od wycieraczek znajduje się w pozycji pierwszej oznaczonej na tablicy bezpieczników pod przekażnikem i właśnie brakuje tam plusa po włączeniu zapłonu w bezp. nr5 pojawia się napięcie po włączeniu zapłonu ale napięcie do tego przekażnika nie dociera. Stałe napięcie czyli nie zależne od położenia kluczyka w stacyjce przy tym przekażniku występuje jeszcze nie ma napięcia sterowania tego przkażnika taka mniejsza nóżka poprostu po włączeniu na manetce na czasówki brak napięcia na tej mniejszej nóżce od przekażnika

    Ten drugi przekażnik do wycieraczek wyciągnołem z opla astry się sugeruje na tym aucie gdzie czego brakuje
    Także prosił bym o podpowiedz



    Pozdrowienia
  • Helpful post
    #7 22 Nov 2011 12:39
    Zico63
    Level 37  
    Helpful post? (0)
    W Golfie 3 przekaźnikiem od przednich wycieraczek jest "kostka" z numerkiem 19 lub (w lepszych wersjach) - 99. Umieszczona w gnieździe "8" czyli pierwszy rząd z dołu, DRUGI od LEWEJ. Pierwsze gniazdo od lewej to sygnał niezapiętych pasów, kostka 33. Gniazdo trzecie od lewej - sygnał otwarcia drzwi przy niewyłączonych światłach.
    Poza uszkodzeniem skrzynki bezpieczników NIE MA technicznej możliwości braku napięcia na na pinie 3 gniazda przekaźnika przy obecności napięcia na bezpieczniku 5.
    Myślę, że pomylił Kolega gniazda.

    A co do świec: W TDI 1,9 Volkswagena świece grzeją dopiero około zera lub niewiele powyżej; po prostu bardzo dobrze palą te silniki i nie wymagają podgrzewań.

    I jeszcze dodam, by nie pisać w nowym poście:
    kryś184 wrote:
    Ten drugi przekażnik do wycieraczek wyciągnołem z opla astry

    A fe... od Opla wkładać tak porządnemu Volkswagenowi? Toż to dla VW ujma!
    A serio - to to, że też ma kształt sześcianu nie oznacza że się też nadaje! Każdy samochód musi mieć najczęściej swoje przekaźniki. Z "przekaźników do wszystkiego" najczęściej pasuje przerywacz kierunkowskazów i odciążający.
  • #8 22 Nov 2011 13:11
    carot
    Level 26  
    Helpful post? (-2)
    Jak auto do mnie przyjeżdża i nie może palić, to daję zwykły przekaźnik grzania świec od VW T2. Niezawodny. Szybciej się parafina wytraci w przewodach niż też przekaźnik padnie. Chyba, ze ktoś chce się męczyć, to proszę. System grzania świec w Golfie 3 jest dość nieudany. Jaki to silnik? 1Z ?
  • #9 22 Nov 2011 21:29
    Michala2
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Jest bardzo prosty sposób by temu zaradzić. Straciłem na to cały dzień ale z efektem. Dodam że nikt konkretnie na to pytanie Ci nie odpowie . Ten sam problem ma seat , octavia , 3 golf , audi a4 .... . Napisz na GG.23813065 to coś poradzimy. PS. Bardzo rzadko bywam -brak czasu-.
  • #10 22 Nov 2011 21:53
    carot
    Level 26  
    Helpful post? (0)
    Michala2 wrote:
    Jest bardzo prosty sposób by temu zaradzić.

    Odpięcie czujnika temperatury, to nie naprawa...
  • #11 22 Nov 2011 22:01
    Zico63
    Level 37  
    Helpful post? (0)
    ...ani "oporniczki" :D
  • #12 22 Nov 2011 22:20
    kryś184
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam
    Dzięki koledzy za podpowiedzi z wycieraczkami problem rozwiązany problem polegał na tym że jakiś majster wcześniej niż ja grzebał w przekażnikach i wychodzi na to że pozamieniał ich miejscami czyli wychodzi na to że z pozycji nr"8" zamienił na "1" i właśnie napięcie z bezpiecznika nr.5 dochodzi do przekażnika w pozycji"8" Jeszcze jest brak sygnału dzwiękowego z tego powodu że jest brak przekażnika w pozycji "11" a pasuje z pozycji "5" ten przekażnik z pozycji "5" załancza się po włączeniu zapłonu nie wiem czy bez niego wszystko będzie działać i od czego on jest? .
    Pozatym jeszcze jest problem z szybami żadna nie działa nawet jeśli przekażnik znajduje się w pozycji nr"5"
    Tak na marginesie ten przekażnik z opla astry naprawde pasuje może tylko ten nie wiem
    Dzięki za zainteresowaniem się tematem
    Pozdrowienia
  • #13 22 Nov 2011 22:35
    Zico63
    Level 37  
    Helpful post? (0)
    Oto jeden z licznych opisów, co i jak ma być:
    http://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=en&u=http://www.a2resource.com/electrical/CE2.html&ei=o7iZSZ7hMYqw0AXj5YiyAg&sa=X&oi=translate&resnum=1&ct=result&prev=/search%3Fq%3Dhttp://a2resource.com/electrical/CE2.html%26hl%3Dpl%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:pl:official%26hs%3DS28
    oraz rysunek z netu:
    Golf III 1.9 TDI brak grzania świec żarowych

    Zamiast przekaźnika (53) dla sygnału dźwiękowego - może być zworka, blaszka, o ile sygnał nie jest podwójny a tylko pojedynczy "pipek".

    Jeszcze poprawiłem swój post o "przekaźniku" sygnału niewyłączonych świateł.
  • #14 22 Nov 2011 22:52
    kryś184
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dzięki kolego za schemat z opisem tablicy bezp. co chodzi o przekażnik z pozycji "5" po mojemu jego brak będzie rejestrowany jako usterka w sterowniku silnika jako "ogranicznik prędkości" ale jutro to sprawdzę dzięki za informacje

    Pozdrowienia
  • #15 23 Nov 2011 00:01
    Zico63
    Level 37  
    Helpful post? (0)
    Ten przekaźnik nie występuje w Golfach 3; skrzynka ta była wykorzystywana w wielu modelach VW, od Golfa 2 poprzez Golfa 3, Passatach czy VW Transporterach - na wielu kontynentach. Tak więc w którymś z modeli, którejś z wersji - był tam "ogranicznik". Na forum Golfa jeszcze nie ustalono w jakim to modelu :D
  • #16 23 Nov 2011 00:53
    kryś184
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dzięki kolego za podpowiedz napewno tak jest jak piszesz jeszcze te szyby zostały i go odprowadzę wiesz na co dzień zajmuje się ciężarówkami u pracodawcy a osobówki po godzinach ale widze że doświadczenie jest kluczowe w szybkiej naprawie

    Pozdrowienia
  • #17 23 Nov 2011 02:25
    Zico63
    Level 37  
    Helpful post? (0)
    Do sprawnego działania podnoszonych elektrycznie szyb potrzebuje Kolega sprawnego bezpiecznika nr 14 oraz specjalnego termicznego bezpiecznika 20A (chyba zielony) nabudowany NA skrzynce bezpieczników, na jej górze. Jeśli któryś z nich jest przepalony – szyby nie ruszą.
    Przekaźnik nie jest stosowany.
    Link do aukcji która trwa jeszcze 18 dni dałem Koledze na P.W., by Kolega obejrzał co ma szukać - linków na forum się nie daje, szybko tracą aktualność i jest to bez sensu. Jest też z resztą google... :D
  • #18 24 Nov 2011 21:25
    Michala2
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Kolego Zico63 wytłumacz mi jak pokonasz ten problem ?
  • #19 24 Nov 2011 21:46
    Zico63
    Level 37  
    Helpful post? (0)
    Michala2 wrote:
    jak pokonasz ten problem ?

    - który, bo omawialiśmy dwa.

    Dodano po 6 [minuty]:

    No, tak - przejrzałem dwa posty Kolegi na forum, w tym powyższy a drugi też o świecach.
    No więc może i jest nieznany mi "kruczek" do zmuszenia grzania świec.
    Jednak jeśli wszystkie elementy fabrycznie przewidziane do danego silnika są zamontowane oraz sprawne, a silnik także sprawny pod względem mechaniki - "kruczki" nie są potrzebne, ma palić nawet w -20°C, na co są filmiki z Youtube z całego świata. To forum jest raczej za rozwiązaniami przewidzianymi przez producentów.
    Oczywiście, chętnie się zapoznam z tą wiedzą - jeśli nie "tajemna".
  • #20 24 Nov 2011 22:45
    Michala2
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Kolego Zico63 masz częściową rację ze ma być w oryginale ale... starszy silnik TDI nie do końca złom który nie chce palić, co ma zrobić posiadacz takiego pojazdu ? Kupić nowy silnik do auta wartego parę tysiaków ? Otóż nie , myślę że forum te i inne są po to by pomagać ludziom. A głupie wlutowanie rezystora załatwia sprawę i cieszysz się autem dalej bez kosztów . Może głupie to co napisałem ale praktyczne. POZDRAWIAM

    Dodano po 9 [minuty]:

    Kolego carot jeśli znałbyś się odrobinę albo uważnie czytał doszedłbyś do wniosku że po odpięciu kostki z czujnika nie będziesz miał wskazań temperatury na desce rozdzielczej,a świece grzeją tak samo na zimnym jak i na gorącym silniku . POZDRAWIAM
  • #21 24 Nov 2011 22:47
    Zico63
    Level 37  
    Helpful post? (0)
    No i tak - i nie, wszystko właściwie zależy od wypłacalności (czy tam zasobności) klienta.
    Rezystorami to się podpierało jeszcze Golfy 2, gdy nie było - tak jak dziś - serwisówek. O tym jest tu w poście numer 11. No ale faktycznie, nie jest to technologia fabryczna. Pozdrowienia! :please:
  • #22 25 Nov 2011 15:00
    carot
    Level 26  
    Helpful post? (0)
    Michala2 wrote:
    Kolego carot jeśli znałbyś się odrobinę albo uważnie czytał doszedłbyś do wniosku że po odpięciu kostki z czujnika nie będziesz miał wskazań temperatury na desce rozdzielczej

    Gdybyś ty się znał, to byś wiedział że VW do świec ma osobny.
    Michala2 wrote:
    a świece grzeją tak samo na zimnym jak i na gorącym silniku

    Porównaj sobie czasy grzania w zimie i w lecie.
  • #23 25 Nov 2011 16:14
    Zico63
    Level 37  
    Helpful post? (0)
    carot wrote:
    to byś wiedział że VW do świec ma osobny

    A tu się nie zgodzę: w 1Z jest wspólny; a ten IAT jest na powietrzu wlotowym, więc nie jego miał chyba Kolega na myśli.
    Także nawet podgrzewanie płynu jest sterowane przez ECU ale z jego (tego podwójnego) informacji.
  • #24 25 Nov 2011 19:46
    carot
    Level 26  
    Helpful post? (0)
    Zico63 wrote:
    A tu się nie zgodzę: w 1Z jest wspólny

    Dlatego pytałem jaki silnik.
  • #25 25 Nov 2011 20:01
    Zico63
    Level 37  
    Helpful post? (0)
    kryś184 wrote:
    auto jest z 1994r.
    Pozdrowienia

    to może być tylko 1Z.
    To moje "wspólny" też właściwie nie jest do końca precyzyjne: wspólne są obudowa i wtyk. Natomiast wewnętrznie, elektrycznie są to dwa obwody, niezależne. Tak więc oszukiwanie ECU, jakkolwiek niewłaściwe, nie ma wpływu na zegary - jeśli wepnie się opornik w przecięty przewód dla części "komputerowej".
    No i właściwie trzeba wyjaśnić małowtajemniczonym: w TDI oszukuje się nie tylko czas pracy świec; gorsze, że wykonuje się to oszukując komputer silnika, zmieniając mu parametry pracy na zakres nieodpowiadający temperaturze!

    carot wrote:
    Czyli kolega ma najlepsze dziecko VW

    Miło mi to słyszeć :please: , też go posiadam :spoko: :angel:
  • #26 25 Nov 2011 20:07
    carot
    Level 26  
    Helpful post? (0)
    Ale po co tak kombinować? Zrobić po bożemu i ma działać. W Swoim Pasku B4 robiłem od zera instalację grzania świec i nie dotykałem jej już z 2 lata. Schemat w łapę i po kolei jechać. Nie takie głowy nad tym siedziały i nic lepszego nie wymyśliły. A oporniczki to tylko półśrodek amatorów. :D
    Zico63 wrote:
    to może być tylko 1Z.

    Czyli kolega ma najlepsze dziecko VW i chce się nad nim znęcać brakiem świec :D
  • #27 27 Nov 2011 15:27
    Michala2
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Widzę dużo wiedzy teoretycznej ,ale praktycznej zero . Jak zmusić silnik TDI by gadał ? Jeśli nie amatorskie półśrodki to co ? Proszę bardzo o fachową poradę . Dodam że wymiana silnika nie wchodzi w grę -koszta-. Czujnik temperatury jest jeden z 4 pinami . Posiada on 2 niezależne obwody . Jeden obwód to wskaźnik a drugi to ECU. Drugi czujnik w kolektorze ssącym jest od temperatury zasysanego powietrza . Tak więc jeszcze raz proszę o fachową poradę. Z góry dziękuję i POZDRAWIAM .
  • #28 27 Nov 2011 15:52
    Zico63
    Level 37  
    Helpful post? (0)
    Michala2 wrote:
    Widzę dużo wiedzy teoretycznej ,ale praktycznej zero .

    Spokojnie, Kolego! "Produkujemy się" jak możemy, udzielamy jasnych dla myślących - porad, więc więcej luzu.
    Michala2 wrote:
    Jak zmusić silnik TDI by gadał ?

    Doprowadzić do sprawności silnik; niekoniecznie jego wymianą, lecz może sprawdzeniem wszystkich świec, sprawdzeniem wtryskiwaczy, punktów wtrysku itd.
    Michala2 wrote:
    Posiada on 2 niezależne obwody . Jeden obwód to wskaźnik a drugi to ECU.

    Właśnie. Więc w TDI wydłużać możemy czas grzania TYLKO OSZUKUJĄC ECU na temperaturze - ze wszystkimi tego konsekwencjami. Wybór należy do właściciela...
    Praktycznie dajemy w obwód części czujnika przeznaczonej dla ECU rezystor wartości kilkuset Ω, minimalnej mocy. W przewód brązowo-zielony. Konkretna wartość to już drogą prób i błędów; a najlepiej do prób użyć potencjometru - potem (po próbach) zamieniając go na rezystor stały. To mechaniczno-elektrycznie.

    Można też wydłużać czas za pośrednictwem programu VAG.COM czy pokrewnych, w opcjach silnika - opisy na necie:
    http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=270253

    I jeszcze pro memoria, cytat z przytaczanej porady:
    Musimy być świadomi, że czas grzania świec nie jest jedynym środkiem poprawiającym kłopoty z odpalaniem w niższych temperaturach. Nie należy robić tego moda żeby zamaskować inne dolegliwości fury (źle ustawiony kąt, wtryski do duszy itp.)

    W TDI nie ma, jak w tzw. sieczkarniach czyli D i TD - oddzielnego obwodu WYŁĄCZNIE do sterowania grzaniem - gdzie można bezkarnie wydłużać sobie czas.
  • #29 27 Nov 2011 18:14
    Michala2
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Serdecznie dziękuję kolego Zico63 za profesjonalną odpowiedz .Dla mnie temat zamknięty . Dziękuję i POZDRAWIAM .
  • #30 28 Nov 2011 14:57
    carot
    Level 26  
    Helpful post? (0)
    Zico63 wrote:
    lecz może sprawdzeniem wszystkich świec, sprawdzeniem wtryskiwaczy, punktów wtrysku itd.

    "Jeśli wtrysk pryskać nie może, nawet kopciuch nie pomoże" :D O diesla trzeba dbać.
    Zico63 wrote:
    Miło mi to słyszeć :please: , też go posiadam :spoko: :angel:

    Też go posiadam :D
  Search 4 million + Products
Browse Products