Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 22 Lis 2011 23:00
    robo85
    Poziom 2  

    Witam.Niedawno zakupiłem Audi A4 1,9 TDi 131KM 2003.Jeśli chodzi o jego silnik to moim zdaniem chodzi za głośno...charakteryzuje się to (w pełnym zakresie obrotów i temperatur)charakterystycznym cykaniem metalicznym i drugim objawem to słychać takie jakby puchanie w filtr powietrza wyraźnie słyszalne gdy sie zdejmie choćby rurę dolotową do filtra.To "puchanie" jest jakby bardziej slyszalne jak auto jest cieplejsze ale na zimnym również to słychać,może nieco ciszej.Auto ma przebieg 240 tys czy prawdziwy nie obiecuje.Auto świetnie odpala na zimnym i ciepłym silniku,gaśnie też normalnie z lekkim bujnięciem ale to prędzej poduszka.Przyspiesza ok,turbina tez jak się wciśnie to się zbiera,na obrotach chodzi równo więc w sumie prócz dzwięków i głośności nie widzę innych objaw.Pomóżcie proszę zanim zapalony mechanior zabierze się za silnik robiąc masę niepotrzebnych rzeczy przy czym pewnie coś jeszcze spaprze.Pozdrawiam

  • #2 22 Lis 2011 23:11
    panam
    Poziom 29  

    Witam ja jestem zapalonym mechaniorem, Sprawdź ciśnienie oleju to pierwsza sprawa, po drugie sprawdź ciśnienie sprężania, po trzecie jesteś pewny że z autem jest coś nie tak?

  • #3 22 Lis 2011 23:42
    Tommi029
    Poziom 17  

    Sprawdź wałek rozrządu.

  • #4 23 Lis 2011 10:51
    qwertyuiop1000
    Poziom 24  

    Glośna praca i purchanie to na ten przebieg norma :idea: ,proponuje obecnie wymienić olej w silniku i sprawdzić jaka będzie róznica w pracy silnika :idea:

  • #5 23 Lis 2011 15:47
    toku74
    Poziom 30  

    Tomi029 dobrze prawi. Tylko obejrzyj dokładnie.

  • #6 23 Lis 2011 22:39
    jarewa
    Poziom 31  

    Wystarczy się spytać czy ostatnio nie przybywało oleju? albo że nic nie dolewałeś.

    O popychaczach też nie zapomnij sprawdzić.

  • #7 23 Lis 2011 22:43
    apcgassystem
    Poziom 15  

    Szklanki wybite. Wyjmij wałek rozrządu i sprawdź.
    Pozdr.

  • #8 25 Lis 2011 10:36
    robo85
    Poziom 2  

    Witam,dziękuję za podpowiedzi...odnośnie oleju,wymieniłem odrazu na ten z normą 505.01,zrobiłem jakieś 400km tylko ale nie widzę żeby coś ubyło.Jeżdząc po mechanikach każdy mówi podobnie że to może być wytarty wałek,popychacze,szklanki i ktoś poprostu niechętnie wymieniał w nim kiedyś olej i że poza głowicą dół powinien być ok.Cykanie/klekot dochodzi tak jakby ze szklanek lub popychaczy,a to puchanie w filtr może być spowodowane że któryś zawór się nie domyka? Pozdrawiam

    Dodano po 5 [minuty]:

    dodam że oglądając z 10 aut przed tym natrafiłem na silnik podobnie chodzący,tam jak pamiętam nie cykał aż tak,ale puchał w filtr powietrza tak samo jak mój,więc może to jakaś typowa usterka i efekt zaniedbań w wymianach oleju i zajechanej głowicy

  • #9 25 Lis 2011 22:01
    jarewa
    Poziom 31  

    robo85 napisał:
    puchanie w filtr może być spowodowane że któryś zawór się nie domyka?


    Za późno się otwiera.

    Odnośnie wałka i szklanki, silniki mają problem z listwą zasilającą czasami potrafi z listwy przeciekać ON do oleju przez uszczelniacze pompo wtryskiwacze, a co za tym idzie olej robi się kiepskiej jakości. Dlatego pytałem o zużyciu oleju te silniki muszą brać a jak nie bierze to jest pierwszy objaw do wykrycia przecieku, ale tego już tobie nie powie ile to jest sprawa indywidualna.

  • #10 26 Lis 2011 17:14
    robo85
    Poziom 2  

    "jarewa" właśnie to druga podpowiedz którą słyszę na temat przelewania ON,tylko ja to auto mam troche ponad 2 tyg,wprawdzie zrobiłem już z 1500 km ale olej zmieniłem w połowie tego przebiegu i szczerze po wymianie dokładnie nie sprawdzałem poziomu,po wysunięciu bagnetu był max lub blisko max a ostatnio jak sprawdzałem to faktycznie jakby było go więcej.Jest możliwość że ktoś na tym "przelewaniu"jeździł długo i zajechał głowice...jakie wtedy są skutki takiej jazdy,co niszczy rozrzedzony olej?Objawy takie jak w temacie to już pewnie uszkodzony wałek,popychacze,wtryski,zawory i szklanki czy to aż takich uszkodzeń nie dokonuje?Jak wtedy jest z dołem silnika,tłoki itd...?Pozdrawiam

  • #11 26 Lis 2011 18:07
    jarewa
    Poziom 31  

    robo85 napisał:
    wałek,popychacze,wtryski,zawory i szklanki


    Popychacze hydrauliczne a szklanki to to samo tylko inna nazwa, pompo wtryski tylko do wymiany o ringi. Robiłem niedawno taki remont

    Szklana 100zł sztuka x8
    Wałek 800zł panewki wałka 150zł.
    Uszczelniacze 30zł komplet x4
    Mogą dojść rolki popychacza pompo wtrysku..

    O dole się nie wypowiadam bo ja oceniałem po zużytych panewkach na wałku.

  • #12 26 Lis 2011 18:44
    T5
    Moderator Samochody

    jarewa napisał:
    Szklana 100zł sztuka x8
    Ze złota były?

  • #13 26 Lis 2011 18:54
    jarewa
    Poziom 31  

    Tak chodzą. Iny są po 75zł też się zdziwiłem.

  • #14 26 Lis 2011 21:46
    polonez15
    Poziom 32  

    Wałek się skończył, miałem identyko.

  • #15 27 Lis 2011 21:41
    robo85
    Poziom 2  

    a powiedzcie mi jeszcze jak długo mogę na tym jeździć,czy to musi być natychmiast robione bo np wyrządzi większe szkody czy może pośmigać jeszcze z 1,500km do wypłaty ,troche tak jakby mi przelewało ON do oleju....:D...aaaa i pytanie wtryski trzeba wymieniać czy tylko te oringi....i czy ktoś zna konkretną odpowiedz skąd to powietrze do tego filtra tak bije,to efekt tej głowicy czy inna usterka?

  • #16 27 Lis 2011 22:34
    jarewa
    Poziom 31  

    robo85 napisał:
    i czy ktoś zna konkretną odpowiedz skąd to powietrze do tego filtra tak bije


    Powiedziałem, za późno otwiera się zawór. Uszkodzona szklanka czy wytarta krzywka albo to i to. Faza się przestawiła cylinder wytwarza pierw podciśnienie a potem otwiera zawór.

  • #17 27 Lis 2011 23:02
    panam
    Poziom 29  

    robo85 napisał:
    puchanie w filtr powietrza
    robo85 napisał:
    Kledzy zastanówcie się nad wypowiedziamiTo "puchanie" jest jakby bardziej slyszalne jak auto jest cieplejsze ale na zimnym również to słychać,może nieco ciszej
    Jak wiecie wszystkie rawory i takie tam reguluje się na zimnym, czyli jak ma największy luz, tak więc wałwk wychodzi
    robo85 napisał:
    Pomóżcie proszę zanim zapalony mechanior zabierze się za silnik robiąc masę niepotrzebnych rzeczy przy czym pewnie coś jeszcze spaprze.Pozdrawiam
    co do mechaniora to Ci napisałem musi być zapalony żeby nie spaprać, według mnie zawory są podparte a nie luźne, bo dźwięk w filtrze o tym mówi, ale pozostawię kompletną analizę komuś kto zobaczy twój samochód i go dotknie. Niektórych spraw nike da się naprawić na forum. Pizrdawiam.

  • #18 13 Gru 2011 19:46
    voytas66
    Poziom 8  

    Witam .Mam Seata Leona 1,9 tdi 90ps i miewam te same problemy.
    Ale u mnie sprawę załatwia 1l mixolu co jakiś czas.
    Więc zanim zaczniecie tracić czas i pieniądze spróbujcie.
    Silnikowi na pewno to nie zaszkodzi.
    Pozdro dla wszystkich.

  • #19 13 Gru 2011 20:33
    jarewa
    Poziom 31  

    No tak tylko jak byś zauważył to ty masz zwykłą pompę VP a on ma PD.

    voytas66 napisał:
    Więc zanim zaczniecie tracić czas i pieniądze spróbujcie.


    Wiec zanim coś napiszesz pierw pomyśl bo może to się dla kogoś skończyć tragicznie.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty