Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #31 08 Gru 2011 01:29
    Mimitron
    Poziom 20  

    No też tak może się okazać. W sumie to masz racje. zmontować prowizorycznie przy użyciu docelowych przewodów i umiejscowieniu ich. Sam jestem ciekaw bo przewody będą biegły obok cewki zapłonowej i przewodów WN :)

  • #32 08 Gru 2011 01:30
    dondu
    Moderator Mikrokontrolery Projektowanie

    Mimitron napisał:
    Sam jestem ciekaw bo przewody będą biegły obok cewki zapłonowej i przewodów WN :)

    No widzisz - daj znać jakie będą wyniki :)

  • #33 09 Gru 2011 10:08
    Mimitron
    Poziom 20  

    Pobawiłem się trochę z zamontowaniem tych kontaktronów i doszedłem do wniosku że zamienię je na hallotrony. Niestety nie miałem nigdy do czynienia z nimi. Wiem że powinienem zastosować czujnik Halla unipolarny. Obawiam się jednak że taki czujnik będzie bardzo wrażliwy na zakłócenia z silnika.

  • #34 13 Gru 2011 23:42
    Mimitron
    Poziom 20  








    To view this video please enable JavaScript, and consider upgrading to a web browser that
    supports HTML5 video





    Nie zwracajcie uwagi na zegarek, na razie nie mam rezonatora kwarcowego 32768 Hz :) no a w docelowym zegarku nie będzie widać sekund.

  • #35 14 Gru 2011 18:38
    Mimitron
    Poziom 20  

    Parę zdjęć :)
    Nadal czekam na kwarc i czujniki hallotronowe i przez to stoję z projektem :/

    Wyświetlacz biegów, zegarek, licznik przejechanych km do motocykla

    Wyświetlacz biegów, zegarek, licznik przejechanych km do motocykla

    Wyświetlacz biegów, zegarek, licznik przejechanych km do motocykla

  • #36 19 Gru 2011 18:51
    Mimitron
    Poziom 20  

    Z racji że zdarza mi się zapomnieć o wyłączaniu kierunkowskazu postanowiłem dodać wskaźnik kierunkowskazów bo na kontrolkę zdarza mi się nie spojrzeć :)







    To view this video please enable JavaScript, and consider upgrading to a web browser that
    supports HTML5 video




    Wyświetlacz biegów, zegarek, licznik przejechanych km do motocykla

  • #37 20 Gru 2011 10:49
    Mimitron
    Poziom 20  

    Na schemacie jest błąd. Kierunkowskazy są podpięte jeszcze poprzez rezystor 1k.

  • #38 21 Gru 2011 16:44
    Mimitron
    Poziom 20  

    Kolejna przeróbka urządzenia :)
    Wszystko będzie wyświetlane na jednym ekranie i pozwoli zmniejszyć urządzenie z obudową przez zastosowanie jednego klawisza.
    Wyświetlanie będzie wyglądało mniej więcej tak:
    Wyświetlacz biegów, zegarek, licznik przejechanych km do motocykla

  • #39 22 Gru 2011 09:22
    Mimitron
    Poziom 20  

    Do tego układ wykonam na ATMEGA8 SMD dzięki czemu urządzenie nie bezie większe niż płytka wyświetlacza.

  • #40 22 Gru 2011 20:48
    ptero
    Poziom 12  

    Witam.
    Moim skromnym zdaniem początkującego, powinieneś zlikwidować literkę B, wtedy przy większej prędkości numer biegu będzie bardziej czytelny. Najlepiej by było wywalić ten numer na osobny wyświetlacz 7seg w dolnej części obudowy. Ja mam taki wyświetlacz orginalnie w mojej maszynce. A zegar zrób na PCF-ie, to jest naprawdę proste i masz podtrzymanie czasu przy zaniku zasilania lub przy resecie procesora. I najlepiej jakiegoś EEPROMa na tym samym I2C co PCF do zapamiętania przejechanych kilometrów (aktualizowany co powiedzmy 10km).

  • #41 22 Gru 2011 21:12
    Mimitron
    Poziom 20  

    ptero Z literką B masz racje, sama cyfra będzie bardziej widoczna. Zegar mam już dopracowany, chodzi 4 dni bez spóźnień. Dodanie licznika ogólnego przebiegu nie jest mi potrzebne, licznik przejechanego dystansu w zupełności mi wystarczy. Co do umieszczania dodatkowego wyświetlacza to nie uważam za dobry pomysł ponieważ dążę do jak najmniejszych rozmiarów całego urządzenia.

  • #42 22 Gru 2011 22:05
    ptero
    Poziom 12  

    No tak. A z tymi kontaktronami to sprawdź funkcję DEBOUNCE bodajże.

  • #43 22 Gru 2011 22:44
    Mimitron
    Poziom 20  

    Do biegów użyje hallotronów, tylko muszę zamówić nowe bo te co kupiłem to unipolarne <sciana>. Jedyny kontaktron ( czujnik z licznika rowerowego :) ) jest użyty do detekcji przejechanej drogi i zabezpieczyłem go sprzętowo za pomocą kondensatora i 2 rezystorów, rozwiązanie to przetestowałem jeszcze za czasów szkolnych gdy jeździłem na MZ ETZ 250 ( aż łezka się kręci w oku na wspomnienia o niej :) )podczas budowy licznika przejechanych kilometrów na licznikach CMOS jeszcze :) .

    Dodano po 29 [minuty]:

    Zmieniłem również to że odświeżanie wyświetlacza jest wykonywanie przez timer0 co ok pół sekundy. W ten sposób nie ma nieopóźnień w wyświetlanych informacja z powodu poleceń WAIT wykorzystanych w programie.

  • #44 23 Gru 2011 14:01
    Mimitron
    Poziom 20  

    Płytki dla układu z ATMEGA8 SMD :

    Wyświetlacz biegów, zegarek, licznik przejechanych km do motocykla

    Wyświetlacz biegów, zegarek, licznik przejechanych km do motocykla



    Normalnie mnie to ciekawi jak przylutuje tą ATMEGe :)

  • #45 23 Gru 2011 17:00
    gavron04
    Poziom 21  

    Polecam pastę do lutowania EASY PRINT Sn62/Pb36/Ag2 od 20g :) + gorące powietrze.

    Wesołych, zdrowych świąt :)

  • #46 23 Gru 2011 22:58
    Mimitron
    Poziom 20  

    Nie mam takiego sprzętu :) Naostrzyłem grot lutownicy, ocynowałem ścieżki z układu SMD i po podgrzaniu ich poklei powinno się zlutować. No ale to muszę czekać na uC :)

  • #47 23 Gru 2011 23:29
    gavron04
    Poziom 21  

    Ja tak robiłem na początku jak nie miałem tej pasty. Ocynowałem ścieżki, i każdą nóżkę grzałem, ale nie zrób czasem zwarć :P Powodzenia :)

  • #48 24 Gru 2011 11:12
    ptero
    Poziom 12  

    Wiele osób lutuje smd w ten sposób: pady pocynowane, lutujesz 1 (jedną) nóżkę, dokładnie (z pomocą lupy) pozycjonujesz układ, żeby wszystkie nóżki leżały dokładnie na padach. Delikatnie lutujesz nóżkę po przekątnej. Jeszcze raz dokładnie sprawdzasz. A następnie lutujesz (ja to robię zwykłą transformatorówką bez specjalnych grotów) w kilku miejscach nie przejmując się zwarciami. Bierzesz plecionkę, albo linkę z możliwie najcieńszych drucików (niektóre przewody głośnikowe takie są) i przykładając do całego rządku padów nagrzewasz (poprzez plecionkę) cały bok układu, cyna ładnie się rozprowadza po nóżkach, a nadmiar wchłania linka. Sprawdź miernikiem zwarcia między padami. Lutuję tak AtMegi SMD i zwarć miałem niewiele. Pomaga powtórne podgrzanie plecionką.

  • #49 25 Gru 2011 01:13
    Mimitron
    Poziom 20  

    Po dodatkowych przemyśleniach uznałem że nieźle sobie komplikuje życie i układ wykorzystując dwa dodatkowe mikrosytki do ustawiania czasu zamiast wykorzystać te dwa do zmiany tryby wyświetlania. Postanowiłem dodać pomiar prędkości. Obecne założenia:

    - Lewy mikrostyk służy do zmiany trybu wyświetlania 1 i 2, prawy do zerowania przebiegu.
    - W trybie 1 w górnej linii będzie wyświetlany bieg i zegarek, w 2 dolnej linii prędkość.
    - W trybie 2 w górnej linii będzie wyświetlany bieg i zegarek, w 2 dolnej linii dystans.
    - Po naciśnięciu obu mikrostyków układ przejdzie w 3 tryb
    - W trybie 3 lewy mikrostyk będzie ustawiał godziny a prawy minuty.
    - Kolejne naciśniecie obu mikrostyków przełączy układ w tryb 1

    - Po włączeniu stacyjki wyświetlone jest powitanie "Honda CB 500"
    - Wyświetlenie informacji z trybu 1 lub 2 w zależności która była ustawiona przed poprzednim wyłączeniu stacyjki.
    - Włączenie kierunkowskazów spowoduje wyświetlanie na przemian strzałek i informacji z trybu 1 lub 2 w zależności w którym układ będzie.

    Wyświetlacz biegów, zegarek, licznik przejechanych km do motocykla



    Do testów mogę użyć obecnego układu do docelowego na SMD muszę wykonać kolejną płytke :) Na szczęście po odkryciu magi wydruku z drukarki laserowej i termo transferu wydruku na laminat, to czysta przyjemność :) W tym projekcie wykonuje po raz pierwszy tak płytki i zastanawiam się czemu ja tego nie robiłem przez te lata zabawy z elektroniką :)

  • #50 28 Gru 2011 00:43
    zuraf
    Poziom 14  

    Witam.

    Z racji tego, że mam pewne doświadczenie z podobną konstrukcją, pozwolę sobie dodać swoje trzy grosze.

    Mój projekt-> http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=1997385&highlight=

    Jak już ktoś wspomniał, po odpaleniu silnika, masz duże szanse na zobaczenie krzaków. Co prawda, ja miałem do czynienia z dwusuwem i u mnie zakłócenia, myślę, były znacznie silniejsze, mimo wszystko radzę zainteresować się kondensatorami 1-5n na każdej z linii.

    Tu był opisywany mój problem-> http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=1250213&highlight=

    Kolejna sprawa- wyświetlacz. Wg mnie, zastosowany przez Ciebie jest porażką. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta- kontrast i wielkość znaków. Nie dawno budowałem komputerek spalania do samochodu. Ze względu na ograniczoną ilość miejsca, zdecydowałem się na wyświetlacz 2x8 na i2c (łatwo znaleść na allegro), dysponujący lepszym kontrastem niż standardowe na HD44780 (przynajmniej tak to wyglądało na zdjęciach w aukcji:P ). Efekt? W nocy do przyjęcia, lecz i tak doskwierała zbyt mała czcionka. Natomiast w dzień nie było widać prawie nic. Należało przyglądać się parę sekund, by cokolwiek odczytać. Nie muszę chyba mówić, jakie powodujemy tym zagrożenie dla innych ale i dla siebie. Wg mnie jest to nie do przyjęcia, szczególnie prowadząc motocykl. Dlatego POLECAM wyświetlacz z nokii (3310, 3410). W sieci jest milion gotowych procedur do obsługi tych wyświetlaczy (w C, nie wiem jak Bascom). Jeśli nie mógłbyś nic znaleźć, może to być impulsem do przesiadki na C:) Co zyskujemy poprzez zastosowanie tego wyświetlacza? Bardzo wiele- możemy ustawić sobie dowolną wielkość czcionki, możemy wyświetlić znacznie więcej informacji, a przede wszystkim, niesamowity kontrast, wzrastający, wraz z intensywnością oświetlenia.

    W razie pytań, mogę pomóc. Mail lub PW.

    Pozdrawiam, Tomasz.

  • #51 28 Gru 2011 09:39
    Mimitron
    Poziom 20  

    zuraf Co do krzaków z wyświetlaczem nie powinno być problemu ponieważ cały układ wraz z wyświetlaczem jest przy zegarach a całość chodziła już na włączonym silniku i nie było żadnych problemów ( co prawda nie dłużej niż 5min ), ale prawdy dowiem się po zamontowaniu na stałe i podczas pierwszej jazdy. Wszystko już jest gotowe muszę tylko kupić te hallotrony i wpiąć się na dobre w instalacje :/

    Co do wyświetlacza to najbardziej by mi się podobało to urządzenie na wyświetlaczu noki i nie zdziwię się jak po udanych testach obecnego rozwiązania zrobię komputerek na tym wyświetlaczu z większą ilością informacji a wszystko wmontował bym w zegar licznika wyrzucając wszystko stamtąd ponieważ jest on wyskalowany w milach i zastępując wskazaniami cyfrowymi plus dodatkowe informacje jakie można by zebrać ( temperatura silnika, powietrza, napięciem może by się udało wymyśle jakiś wskaźnik poziomu paliwa, i co kolwiek jeszcze przyszło by od głowy :) ).

    Co do zastosowania tych lcd to na takim tylko 2x16 zrobiłem komputerek do mojego golfa:

    http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.ph...ghlight=&sid=972bfeec4e36ce5e0c331a7db77d2da3

    Czytelność jest wystarczająca nawet przy dużym nasłonecznieniu. Martwi mnie jednak to jak to będzie w motocyklu. Pożyjemy zobaczymy :)

  • #52 28 Gru 2011 17:21
    dondu
    Moderator Mikrokontrolery Projektowanie

    Kol. Zuraf nie zadbał o wymuszenie stanu na pinie RESET pozostawiając go samopas, i zapewne z tego tytułu miał największe problemy.
    W Twoim projekcie ten problem masz załatwiony poprawnie.
    Ale i tak testy pokażą wszystko.

  • #53 29 Gru 2011 12:04
    zuraf
    Poziom 14  

    Właśnie najdziwniejsze było to, że procek się nie resetował, tylko wyświetlacz zbierał śmieci z otoczenia i wyświetlał krzaki.

  • #54 27 Sty 2012 22:24
    Mimitron
    Poziom 20  

    Zaczynam montowanie urządzenia do motocykla.

    Do wykrycia ruchu dźwigni użyłem w końcu czujników halla TLE4913 SMD zatopione w żywicy epoksydowej :

    Wyświetlacz biegów, zegarek, licznik przejechanych km do motocykla

    Wyświetlacz biegów, zegarek, licznik przejechanych km do motocykla

    Wyświetlacz biegów, zegarek, licznik przejechanych km do motocykla

    Wyświetlacz biegów, zegarek, licznik przejechanych km do motocykla

    Wyświetlacz biegów, zegarek, licznik przejechanych km do motocykla



    Przewód z czujnikiem drogi:

    Wyświetlacz biegów, zegarek, licznik przejechanych km do motocykla



    Przewód do sygnału z kierunkowskazów:

    Wyświetlacz biegów, zegarek, licznik przejechanych km do motocykla



    Przewód z czujnikiem zmiany biegów:

    Wyświetlacz biegów, zegarek, licznik przejechanych km do motocykla



    Filmik:







  • #56 02 Lut 2012 18:07
    guciokobuch
    Poziom 2  

    Witam. Obserwuję ten temat i myślę że fajnie żę ktoś tak poważnie podszedł do tematu wyświetlacza biegów. Służę pomocą gdyby ktoś chciał to ruszyć na większą skalę bo dysponuję dostępem do automatu smd i dało by radę więcej obwodów załatwić po dobrej cenie. Elementy też dało by taniej.

  • #57 02 Lut 2012 19:12
    Mimitron
    Poziom 20  

    Kod programu:

    Kod: basic4gl
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod


    Jeżeli wykonuje się ścieżki na płytce za pomocą termo transferu z wydruku z drukarki laserowej lub ksera nie ma żadnego problemu żeby wykonać taki układ w SMD samemu, trzeba było by tylko dołożyć wyprowadzenia dla programatora ISP :)

  • #58 26 Mar 2012 21:47
    konteno
    Warunkowo odblokowany

    Ważne by układ był uniwersalny ; tzn mógł być zastosowany w różnych motocyklach , zarówno starszych jak i młodszych , zagramatycznych i rodzimych, z instalacją na 6 i 12 V

  • #59 26 Mar 2012 22:22
    Mimitron
    Poziom 20  

    konteno Milisz się i to bardzo. Układ robię dla siebie i kompatybilność z innymi motocyklami interesuje mnie najmniej. Oczywiście jest to taki układ że możę być zastosowany w każdym motocyklu a pomoc w przystosowaniu do innej maszyny nie stanowi problemu. Ale nie zmienia to faktu że jeżeli ktoś robi układ na własne potrzeby to nie potrzebna jest myśl o kompatybilności z innymi pojazdami.

  • #60 31 Mar 2012 13:24
    IMEX
    Poziom 20  

    witam

    Osobiście nie posiadam scigacza ale mam quada na którym troszeczkę eksperymentowałem jeśli chodzi o biegi - obroty i prędkość

    Z doświadczenia wiem ze rozwiązanie które zastosowałeś do zmiany wyświetlania biegów jest jak najbardziej zarażone za wadliwe wskazanie. Mogę dopowiedzieć że jeśli posiadasz dostęp do części elektronicznej zapłonu to wepnij się tam żeby wskazany bieg dodatkowo kontrolować na podstawie obrotów silnika - dlaczego ??

    Jeżeli już będziesz miał błędne wskazanie typu zatrzymasz się i masz mimo rzeczywistego luzu 1 czy 2 na LCD - a obroty silnika są w granicach 1500 czy jakie tam masz wolne - to układ automatycznie skorektoruje wskazany błąd na LCD.

    W miejsce atmegi 8 jesli za mało pamięci wstawisz 328 w obudowie M8 i po sprawie.

    Obecnie w quadzie mam licznik poserwisowy poprzerabiany ale biegi już na zawsze mam wskazywane bezbłędnie - u mnie silnik kreci sie do 13 000 - niewiem jak u ciebie a do tego odpowiednio porównane dane do wskazań odpowiedniego biegu

    pozdrawiam
    Grzesiek

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty