Forum elektroda.pl

Regulamin | Punkty | Dodaj... | Ostatnie | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Golf V 2.0 TDI 16v DSG brak mocy. 140 KM Rozrząd czy Pompowtryski.


Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Elektryka i elektronika -> Golf V 2.0 TDI 16v DSG brak mocy. 140 KM Rozrząd czy Pompowtryski.
Autor
Wiadomość
domex32
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 2931
Miasto: Wałcz

Post#1 Post autora tematu 28 Lis 2011 19:38   

Golf V 2.0 TDI 16v DSG brak mocy. 140 KM Rozrząd czy Pompowtryski.


Witam, auto trafiło do mnie po naprawie głowicy(była pęknięta) z brakiem mocy, i słabym wkręcaniem się z wolnych obrotów.

Ustawiłem kąt synchronizacji pierwszym kołem rozrządu, drugie ustawiłem na blokady, rozrząd się zgadza.

Turbina i przepływomierz są ok, egr się nie przycina, autu brakuje mocy, idzie jak by miał z 70 koni, błędów w sterowniku brak.

Jakieś porady? Sugestie?
Powrót do góry
   
decybel91
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 2719

Post#2 28 Lis 2011 19:44   

Re: Golf V 2.0 TDI 16v DSG brak mocy. 140 KM


Sterownik.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 28 Lis 2011 19:44   





Powrót do góry
   
domex32
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 2931
Miasto: Wałcz

Post#3 Post autora tematu 28 Lis 2011 20:20   

Re: Golf V 2.0 TDI 16v DSG brak mocy. 140 KM


Sterownik silnika?

Jaka jest procedura regulacji pompowtrysków? dla tego silnika? BKD

Czy błędy w skrzyni biegów związane z ciśnieniem sprzęgła mogą powodować braki mocy?
Powrót do góry
   
domex32
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 2931
Miasto: Wałcz

Post#4 Post autora tematu 29 Lis 2011 20:09   

Re: Golf V 2.0 TDI 16v DSG brak mocy. 140 KM Rozrząd czy Pompowtryski.


Pompowtryski ustawione, dalej brak rezultatów.
Powrót do góry
   
gvw
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 269
Miasto: Józefów

Post#5 29 Lis 2011 21:01pomocny post - solucja   

Re: Golf V 2.0 TDI 16v DSG brak mocy. 140 KM Rozrząd czy Pompowtryski.


.. a ta głowica to dobrze jest naprawiona? Mielismy pacjenta z brakiem mocy po spawaniu głowicy. Wymienilismy ja na uzywke z drugiego autka i pasek juz drugi rok śmiga bez problemów. Silnik był to BKP 16V. Pozdro
Powrót do góry
   
Andrzej Banas
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 5
Miasto: Węgorzyno

Post#6 29 Lis 2011 21:11   

Re: Golf V 2.0 TDI 16v DSG brak mocy. 140 KM Rozrząd czy Pompowtryski.


kolego jakiś czas temu męczyłem audi a6 2.5 tdi też z brakiem mocy, były robione głowice, serwis rozłożył ręce, wszyscy stawiali na prepływomierz, okazało się że była nieszczelność między kolektorami a turbiną, sprawdz to, a co do skrzyni też może ograniczać silnik
Powrót do góry
   
domex32
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 2931
Miasto: Wałcz

Post#7 Post autora tematu 29 Lis 2011 21:19   

Re: Golf V 2.0 TDI 16v DSG brak mocy. 140 KM Rozrząd czy Pompowtryski.


Też mi to wpadło do głowy, ze głowica źle zrobiona.

Głowie się jak to sprawdzić.

Korekcje dawek na cylindrach na rozgrzanym silniku nie przekraczają 0.5 mg na zadnym cylindrze, BIP z kanału 23 największy na 3 cyl to -30 czyli pompowtryski raczej sprawne.

Z głowicą było ciężko, dlatego zdecydowaliśmy się na naprawę.

Ciśnienie doładowania i masa powietrza podczas jazdy w normie, dolot do i od turbiny do silnika szczelny.

Auto kompletnie nie ma mocy z dołu, powyżej 3 tys obrotów jak by trochę zaczynało ciągnąć.

A i zrobiłem adaptacje skrzyni biegów, błędów brak, auto dalej nie jedzie.
Powrót do góry
   
gvw
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 269
Miasto: Józefów

Post#8 29 Lis 2011 21:33pomocny post - solucja   

Re: Golf V 2.0 TDI 16v DSG brak mocy. 140 KM Rozrząd czy Pompowtryski.


Andrzej Banas napisał:
kolego jakiś czas temu męczyłem audi a6 2.5 tdi też z brakiem mocy, były robione głowice, serwis rozłożył ręce, wszyscy stawiali na prepływomierz, okazało się że była nieszczelność między kolektorami a turbiną, sprawdz to


Nieszczelności zazwyczaj toważyszy błąd 575..

Dodano po 6 [minuty]:

domex32 my tez zrobilismy autku taka solidna na nasze mozliwości diagnoze, jak okazało sie, że wszystko co mogłoby mieć związek jest praktycznie w normie, zwaliliśmy głowice i to był strzal w 10, nie dochodzilismy nawet co dokładnie było w niej przyczyną bo akurat trafił na okres gdy bylo od groma roboty.
Powrót do góry
   
domex32
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 2931
Miasto: Wałcz

Post#9 Post autora tematu 29 Lis 2011 21:42   

Re: Golf V 2.0 TDI 16v DSG brak mocy. 140 KM Rozrząd czy Pompowtryski.


Jeszcze jedną istotną informację chciałem przekazać, mianowicie, na początku auto miało problemy z odpalaniem i ropa przedostawała się do oleju, okazało się ze uszkodzona była vacu pompa, mianowicie jej uszczelka, wymieniliśmy uszczelkę pod vacupompą i uszczelniacze pompowtrysków. Przed wymianą tego wszystkiego auto było żwawsze , a potem wymiana oleju, nie było już więcej w nim ropy, i tak auto słabło coraz bardziej z dnia na dzień, i teraz moje pytanie czy pompa vacum pompuje również paliwo do głowicy, domniemam ze tak, tylko pod jakim ciśnieniem? Może w niej jest problem?
Powrót do góry
   
gvw
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 269
Miasto: Józefów

Post#10 29 Lis 2011 21:49pomocny post - solucja   

Re: Golf V 2.0 TDI 16v DSG brak mocy. 140 KM Rozrząd czy Pompowtryski.


Cytat:
i teraz moje pytanie czy pompa vacum pompuje również paliwo do głowicy, domniemam ze tak, tylko pod jakim ciśnieniem? Może w niej jest problem?


Zwieksza cisnienie paliwa cos kolo 7 barów przy max obrotach. Tak mniej wiecej moge sie minimalnie mylić.
Powrót do góry
   
domex32
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 2931
Miasto: Wałcz

Post#11 Post autora tematu 29 Lis 2011 21:55   

Re: Golf V 2.0 TDI 16v DSG brak mocy. 140 KM Rozrząd czy Pompowtryski.


Czyli jeśli nie będzie odpowiedniego ciśnienia, to auto też będzie wołowate?

Jak przełącza skrzynie z P na D to wyraźnie słychać zawory w momencie kiedy silnik dostaje obciążenia.

Zastanawia mnie jeszcze spalanie chwilowe, na wolnych bez obciążenia jest około 0,6-0,7 jak włączę klime i światła robi się ponad 2 litry na godzinę i dawka paliwa wzrasta z 5,6 mg na skok do ponad 9.
Powrót do góry
   
gvw
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 269
Miasto: Józefów

Post#12 29 Lis 2011 22:15pomocny post - solucja   

Re: Golf V 2.0 TDI 16v DSG brak mocy. 140 KM Rozrząd czy Pompowtryski.


domex32 napisał:
Czyli jeśli nie będzie odpowiedniego ciśnienia, to auto też będzie wołowate?

Własnie gdy masz małe cisnienie na wyjściu z vacum objawia sie to miedzy innymi brakiem mocy z dołu.

Dodano po 6 [minuty]:

..im wyższe obroty tym większe ciśnienie podawanego paliwa, dlatego przy wyższych obrotach może odzyskiwac moc.
Powrót do góry
   
jkm73
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 439

Post#13 29 Lis 2011 22:48   

Re: Golf V 2.0 TDI 16v DSG brak mocy. 140 KM Rozrząd czy Pompowtryski.


Moze jest za mala wartosc podcisnienia i niedostatecznie steruje ciegnem turbiny
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 29 Lis 2011 22:48   





Powrót do góry
   
T5
Poziom 25
Poziom 25


Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 6403
Miasto: Dębno

Post#14 29 Lis 2011 23:02pomocny post - solucja   

Re: Golf V 2.0 TDI 16v DSG brak mocy. 140 KM Rozrząd czy Pompowtryski.


Gdzie ta głowica była pęknieta?Jak wykonano naprawę?Co robiono?Jak wyglądają wałki rozrządu?Wydech nie zapchany?Zrób logi.
Powrót do góry
   
domex32
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 2931
Miasto: Wałcz

Post#15 Post autora tematu 29 Lis 2011 23:03   

Re: Golf V 2.0 TDI 16v DSG brak mocy. 140 KM Rozrząd czy Pompowtryski.


W elementach nastawczych gruszka turbo chodzi w całym zakresie, chociaż podciśnienie jest moim zdaniem liche koło 0,4 bara.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 29 Lis 2011 23:03   





Powrót do góry
   
gvw
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 269
Miasto: Józefów

Post#16 29 Lis 2011 23:34   

Re: Golf V 2.0 TDI 16v DSG brak mocy. 140 KM Rozrząd czy Pompowtryski.


Kurde! Człowieku to zrób najpierw autku porządną diagnoze (opis jest na forum golf/passat itp.) wrzuc tu co trzeba i sprawdzimy.

Dodano po 25 [minuty]:

Ale sprawdz to ciśnienie vacum bo cos w nim może siedzieć.
Powrót do góry
   
domex32
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 2931
Miasto: Wałcz

Post#17 Post autora tematu 29 Lis 2011 23:44   

Re: Golf V 2.0 TDI 16v DSG brak mocy. 140 KM Rozrząd czy Pompowtryski.


Trochę w tym siedzę, wiem na czym polega diagnostyka, robiłem testy statyczne i dynamiczne, napisałem ze elektrycznie wszystko jest sprawne, powietrze, doładowanie, kąt wyprzedzenia zapłonu, kąt synchro, rozrząd.

Obstawiam pompę paliwa te w głowicy, choć nie wiem jak bym operował gazem, nie ma nawet śladu czarnego dymu z rury, a spaliny strasznie gryzą w oczy. Jak uda mi się jutro wygrzebać jakąś vacupompe to ją zmienię, a wcześniej podjadę na analizę spalin, może to mi coś powie.

Powiedz które bloki mam zlogować, statycznie i dynamicznie, zrobie to.
Powrót do góry
   
gvw
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 269
Miasto: Józefów

Post#18 30 Lis 2011 00:20   

Re: Golf V 2.0 TDI 16v DSG brak mocy. 140 KM Rozrząd czy Pompowtryski.


Jak dla mnie:
statyczne 000, 001, 003, 004, 013
dynamiczne 000, 004, 008, 010, 011
Powrót do góry
   
jarciu11
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 21 Lis 2008
Posty: 243
Miasto: łask

Post#19 30 Lis 2011 01:07   

Re: Golf V 2.0 TDI 16v DSG brak mocy. 140 KM Rozrząd czy Pompowtryski.


Mnie równierz interesuje co było robione z głowicą. Myśle że po jej wymianie twoje problemy znikną
Powrót do góry
   
gvw
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 269
Miasto: Józefów

Post#20 30 Lis 2011 01:57   

Re: Golf V 2.0 TDI 16v DSG brak mocy. 140 KM Rozrząd czy Pompowtryski.


Pewnie standardowo spawali ją.
Powrót do góry
   
domex32
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 2931
Miasto: Wałcz

Post#21 Post autora tematu 30 Lis 2011 09:54   

Re: Golf V 2.0 TDI 16v DSG brak mocy. 140 KM Rozrząd czy Pompowtryski.


Auto miało znaczne ubytki płynu chłodniczego , głowica była spawana.
Powrót do góry
   
Don de Leon
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 25 Wrz 2011
Posty: 377
Miasto: Krótko mówisz, długo pamiętasz

Post#22 30 Lis 2011 21:52   

Re: Golf V 2.0 TDI 16v DSG brak mocy. 140 KM Rozrząd czy Pompowtryski.


domex32 napisał:
Jeszcze jedną istotną informację chciałem przekazać, mianowicie, na początku auto miało problemy z odpalaniem i ropa przedostawała się do oleju, okazało się ze uszkodzona była vacu pompa, mianowicie jej uszczelka, wymieniliśmy uszczelkę pod vacupompą i uszczelniacze pompowtrysków

Pompowtryski dobrze ustawione względem otworów w gniazdach?
domex32 napisał:
Przed wymianą tego wszystkiego auto było żwawsze , a potem wymiana oleju, nie było już więcej w nim ropy, i tak auto słabło coraz bardziej z dnia na dzień, i teraz moje pytanie czy pompa vacum pompuje również paliwo do głowicy, domniemam ze tak, tylko pod jakim ciśnieniem? Może w niej jest problem?

Nie przytarło się wam czasem?

Dodano po 30 [minuty]:

Miałem przypadek 1.4 3-garowy, który się przytarł po rozszczelnionej pompie. Może stąd te "granie zaworów"?
Powrót do góry
   
domex32
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 2931
Miasto: Wałcz

Post#23 Post autora tematu 01 Gru 2011 00:08   

Re: Golf V 2.0 TDI 16v DSG brak mocy. 140 KM Rozrząd czy Pompowtryski.


Wałek wygląda jak by był lekko przytarty, ale wysokość krzywek jest ok.

Załączam logi na zimny statyczne.

Log (2 - 001,003,004)
Log (3 - 013)

Ciepły dynamiczne.

Log (0 - 010,008,004)
Log (1 - 011)
Powrót do góry
   
Sztomel
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 2005
Miasto: Rybnik

Post#24 01 Gru 2011 09:24pomocny post - solucja   

Re: Golf V 2.0 TDI 16v DSG brak mocy. 140 KM Rozrząd czy Pompowtryski.


Masz słabe podciśnienie w układzie i efektem tego jest to, że turbo nie może się zebrać z dołu. Właściwe ciśnienie uzyskuje dopiero przy 3170 obrotów lecz dalej przeładowuje aż do 3820 obrotów. Możesz spróbować podłączyć podciśnienie na "krótko" kawałkiem wężyka bezpośrednio z trójnika na wężyku pomiędzy pompą podciśnienia a serwem hamulców z siłownikiem podciśnienia przy turbo i wtedy zlogować dynamicznie albo grupę 011 albo 010. Jeśli turbo nadal będzie słabo wstawać to pompa podciśnienia na pierwszy ogień do dokładnego sprawdzenia (lecz nic nie piszesz aby twardy był pedał hamulca więc raczej ta opcja jest wątpliwa) a jeśli będzie turbo pompować prawidłowo od dołu to szukaj nieszczelności w wężykach lub podmień cały zintegrowany elektrozawór magnetyczny na inny sprawnie działający. Drugim równolegle występującym problemem może być zmienna geometria (lub zintegrowany zawór magnetyczny) która przycinając się powoduje już dalsze przeładowanie jak turbo osiąga wymagane ciśnienie.
Powrót do góry
   
fuelinyourblood
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 2023
Miasto: Aberdeen

Post#25 01 Gru 2011 11:19pomocny post - solucja   

Re: Golf V 2.0 TDI 16v DSG brak mocy. 140 KM Rozrząd czy Pompowtryski.


Jakie jest cisnienie na pompie podajacej ze zbiornika i jakie na pompie na głowicy?
Powrót do góry
   
wisnior732
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 17 Gru 2005
Posty: 7
Miasto: Legionowo

Post#26 01 Gru 2011 11:39   

Re: Golf V 2.0 TDI 16v DSG brak mocy. 140 KM Rozrząd czy Pompowtryski.


popieram "Sztomel" - na krótko podłączyć turbinę i jazda próbna, będzie przeładowywać i wydawać dźwięki cofającego się powietrza ale powinna być znacząca poprawa w mocy (wg mnie jest gdzieś nieszczelność, może sam mieszek turbiny nieszczelny?)
Powrót do góry
   
ZSMS
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 60
Miasto: Bytom

Post#27 01 Gru 2011 14:50   

Re: Golf V 2.0 TDI 16v DSG brak mocy. 140 KM Rozrząd czy Pompowtryski.


Przepraszam za offtop, ale czy ktoś ze zgromadzonych może powiedzieć mi co to jest "BIP" ?
Powrót do góry
   
yuji
Poziom 9
Poziom 9


Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 39
Miasto: Kielce

Post#28 01 Gru 2011 18:58   

Re: Golf V 2.0 TDI 16v DSG brak mocy. 140 KM Rozrząd czy Pompowtryski.


ZSMS napisał:
Przepraszam za offtop, ale czy ktoś ze zgromadzonych może powiedzieć mi co to jest "BIP" ?

Beginning of Injection Period - początek tłoczenia
Powrót do góry
   
Andrzej Banas
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 5
Miasto: Węgorzyno

Post#29 01 Gru 2011 19:12   

Re: Golf V 2.0 TDI 16v DSG brak mocy. 140 KM Rozrząd czy Pompowtryski.


może to będzie banał ale czy może chydro zawory nie poleciały, wtedy też bedzie słychać zawory i bedzie miał muła do tego może zle odpalac, jeszcze sprawdz czy pompka w zbiorniku podaje paliwo
Powrót do góry
   
domex32
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 2931
Miasto: Wałcz

Post#30 Post autora tematu 01 Gru 2011 20:40   

Re: Golf V 2.0 TDI 16v DSG brak mocy. 140 KM Rozrząd czy Pompowtryski.


Sztomel napisał:
Masz słabe podciśnienie w układzie i efektem tego jest to, że turbo nie może się zebrać z dołu. Właściwe ciśnienie uzyskuje dopiero przy 3170 obrotów lecz dalej przeładowuje aż do 3820 obrotów. Możesz spróbować podłączyć podciśnienie na "krótko" kawałkiem wężyka bezpośrednio z trójnika na wężyku pomiędzy pompą podciśnienia a serwem hamulców z siłownikiem podciśnienia przy turbo i wtedy zlogować dynamicznie albo grupę 011 albo 010. Jeśli turbo nadal będzie słabo wstawać to pompa podciśnienia na pierwszy ogień do dokładnego sprawdzenia (lecz nic nie piszesz aby twardy był pedał hamulca więc raczej ta opcja jest wątpliwa) a jeśli będzie turbo pompować prawidłowo od dołu to szukaj nieszczelności w wężykach lub podmień cały zintegrowany elektrozawór magnetyczny na inny sprawnie działający. Drugim równolegle występującym problemem może być zmienna geometria (lub zintegrowany zawór magnetyczny) która przycinając się powoduje już dalsze przeładowanie jak turbo osiąga wymagane ciśnienie.


Hamulce są dobre, pedał nie twardnieje.

Zmierzyłem sprawnym manometrem podciśnienie, -0.9 bara na wężyku który idzie do zespołu zaworów sterujących. Podciśnienie na zaworze EGR i na gruszce turbiny, na wolnych też w tych granicach.

Z testów elementów wykonawczych gruszka chodzi luźno w całym zakresie.

Dodatkowo w kabinie zaczyna wyraźnie być słychać gwizd przyśpieszającej turbiny po delikatnym dodaniu gazu na wolnych obrotach.

Zastanawiam się czy problem z doładowaniem, nie leży po stronie podawanego paliwa, z racji słabej dynamiki spalin. Dodam że układ wydechowy nie jest zatkany.

Ciśnienie paliwa jutro sprawdzę.

Średnie spalanie auta które pokazuje komputer przejechanych delikatnie 70km prędkość około 100km\h 9,9 litra.

Dziwi mnie fakt, ze jak bym nie operował gazem, auto nawet dymku nie puści a jest to wersja bez Filtra Cząstek Stałych.

Dodano po 1 [minuty]:

fuelinyourblood napisał:
Jakie jest cisnienie na pompie podajacej ze zbiornika i jakie na pompie na głowicy?


Chodzi koledze o ciśnienie paliwa pompy w głowicy czy ciśnienie paliwa tuż przed pompą?
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 01 Gru 2011 20:40   





Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Elektryka i elektronika -> Golf V 2.0 TDI 16v DSG brak mocy. 140 KM Rozrząd czy Pompowtryski.
Strona 1 z 4 Idź do strony 1234  Następny
Podobne tematy
Golf IV 101 KM - Golf IV 1.9 TDI pompowtryski (12)
Pompowtryski golf IV 1.9 tdi AGR (12)
Golf IV TDI 101 KM pompowtryski (14)
VW Golf IV TDI pompowtryski (15)
VW DSG 2,0 TDI 140 KM filtr (3)
brak mocy 1.9 tdi atj pompowtryski 115 (23)
golf IV 1.4 16V brak mocy max 140 km/h (31)
2.0 tdi 140 km 2005 Audi A4 brak mocy (30)
Seat Toledo III 2.0 TDI 140 KM 2006, brak mocy (3)
Golf IV 1.4 16v brak mocy (3)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.114 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony