Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 28 Lis 2011 18:38
    domex32
    Moderator Samochody

    Witam, auto trafiło do mnie po naprawie głowicy(była pęknięta) z brakiem mocy, i słabym wkręcaniem się z wolnych obrotów.

    Ustawiłem kąt synchronizacji pierwszym kołem rozrządu, drugie ustawiłem na blokady, rozrząd się zgadza.

    Turbina i przepływomierz są ok, egr się nie przycina, autu brakuje mocy, idzie jak by miał z 70 koni, błędów w sterowniku brak.

    Jakieś porady? Sugestie?

  • #3 28 Lis 2011 19:20
    domex32
    Moderator Samochody

    Sterownik silnika?

    Jaka jest procedura regulacji pompowtrysków? dla tego silnika? BKD

    Czy błędy w skrzyni biegów związane z ciśnieniem sprzęgła mogą powodować braki mocy?

  • #4 29 Lis 2011 19:09
    domex32
    Moderator Samochody

    Pompowtryski ustawione, dalej brak rezultatów.

  • Pomocny post
    #5 29 Lis 2011 20:01
    gvw
    Poziom 16  

    .. a ta głowica to dobrze jest naprawiona? Mielismy pacjenta z brakiem mocy po spawaniu głowicy. Wymienilismy ja na uzywke z drugiego autka i pasek juz drugi rok śmiga bez problemów. Silnik był to BKP 16V. Pozdro

  • #6 29 Lis 2011 20:11
    Andrzej Banas
    Poziom 9  

    kolego jakiś czas temu męczyłem audi a6 2.5 tdi też z brakiem mocy, były robione głowice, serwis rozłożył ręce, wszyscy stawiali na prepływomierz, okazało się że była nieszczelność między kolektorami a turbiną, sprawdz to, a co do skrzyni też może ograniczać silnik

  • #7 29 Lis 2011 20:19
    domex32
    Moderator Samochody

    Też mi to wpadło do głowy, ze głowica źle zrobiona.

    Głowie się jak to sprawdzić.

    Korekcje dawek na cylindrach na rozgrzanym silniku nie przekraczają 0.5 mg na zadnym cylindrze, BIP z kanału 23 największy na 3 cyl to -30 czyli pompowtryski raczej sprawne.

    Z głowicą było ciężko, dlatego zdecydowaliśmy się na naprawę.

    Ciśnienie doładowania i masa powietrza podczas jazdy w normie, dolot do i od turbiny do silnika szczelny.

    Auto kompletnie nie ma mocy z dołu, powyżej 3 tys obrotów jak by trochę zaczynało ciągnąć.

    A i zrobiłem adaptacje skrzyni biegów, błędów brak, auto dalej nie jedzie.

  • Pomocny post
    #8 29 Lis 2011 20:33
    gvw
    Poziom 16  

    Andrzej Banas napisał:
    kolego jakiś czas temu męczyłem audi a6 2.5 tdi też z brakiem mocy, były robione głowice, serwis rozłożył ręce, wszyscy stawiali na prepływomierz, okazało się że była nieszczelność między kolektorami a turbiną, sprawdz to


    Nieszczelności zazwyczaj toważyszy błąd 575..

    Dodano po 6 [minuty]:

    domex32 my tez zrobilismy autku taka solidna na nasze mozliwości diagnoze, jak okazało sie, że wszystko co mogłoby mieć związek jest praktycznie w normie, zwaliliśmy głowice i to był strzal w 10, nie dochodzilismy nawet co dokładnie było w niej przyczyną bo akurat trafił na okres gdy bylo od groma roboty.

  • #9 29 Lis 2011 20:42
    domex32
    Moderator Samochody

    Jeszcze jedną istotną informację chciałem przekazać, mianowicie, na początku auto miało problemy z odpalaniem i ropa przedostawała się do oleju, okazało się ze uszkodzona była vacu pompa, mianowicie jej uszczelka, wymieniliśmy uszczelkę pod vacupompą i uszczelniacze pompowtrysków. Przed wymianą tego wszystkiego auto było żwawsze , a potem wymiana oleju, nie było już więcej w nim ropy, i tak auto słabło coraz bardziej z dnia na dzień, i teraz moje pytanie czy pompa vacum pompuje również paliwo do głowicy, domniemam ze tak, tylko pod jakim ciśnieniem? Może w niej jest problem?

  • Pomocny post
    #10 29 Lis 2011 20:49
    gvw
    Poziom 16  

    Cytat:
    i teraz moje pytanie czy pompa vacum pompuje również paliwo do głowicy, domniemam ze tak, tylko pod jakim ciśnieniem? Może w niej jest problem?


    Zwieksza cisnienie paliwa cos kolo 7 barów przy max obrotach. Tak mniej wiecej moge sie minimalnie mylić.

  • #11 29 Lis 2011 20:55
    domex32
    Moderator Samochody

    Czyli jeśli nie będzie odpowiedniego ciśnienia, to auto też będzie wołowate?

    Jak przełącza skrzynie z P na D to wyraźnie słychać zawory w momencie kiedy silnik dostaje obciążenia.

    Zastanawia mnie jeszcze spalanie chwilowe, na wolnych bez obciążenia jest około 0,6-0,7 jak włączę klime i światła robi się ponad 2 litry na godzinę i dawka paliwa wzrasta z 5,6 mg na skok do ponad 9.

  • Pomocny post
    #12 29 Lis 2011 21:15
    gvw
    Poziom 16  

    domex32 napisał:
    Czyli jeśli nie będzie odpowiedniego ciśnienia, to auto też będzie wołowate?

    Własnie gdy masz małe cisnienie na wyjściu z vacum objawia sie to miedzy innymi brakiem mocy z dołu.

    Dodano po 6 [minuty]:

    ..im wyższe obroty tym większe ciśnienie podawanego paliwa, dlatego przy wyższych obrotach może odzyskiwac moc.

  • #13 29 Lis 2011 21:48
    jkm73
    Poziom 20  

    Moze jest za mala wartosc podcisnienia i niedostatecznie steruje ciegnem turbiny

  • Pomocny post
    #14 29 Lis 2011 22:02
    T5
    Moderator Samochody

    Gdzie ta głowica była pęknieta?Jak wykonano naprawę?Co robiono?Jak wyglądają wałki rozrządu?Wydech nie zapchany?Zrób logi.

  • #15 29 Lis 2011 22:03
    domex32
    Moderator Samochody

    W elementach nastawczych gruszka turbo chodzi w całym zakresie, chociaż podciśnienie jest moim zdaniem liche koło 0,4 bara.

  • #16 29 Lis 2011 22:34
    gvw
    Poziom 16  

    Kurde! Człowieku to zrób najpierw autku porządną diagnoze (opis jest na forum golf/passat itp.) wrzuc tu co trzeba i sprawdzimy.

    Dodano po 25 [minuty]:

    Ale sprawdz to ciśnienie vacum bo cos w nim może siedzieć.

  • #17 29 Lis 2011 22:44
    domex32
    Moderator Samochody

    Trochę w tym siedzę, wiem na czym polega diagnostyka, robiłem testy statyczne i dynamiczne, napisałem ze elektrycznie wszystko jest sprawne, powietrze, doładowanie, kąt wyprzedzenia zapłonu, kąt synchro, rozrząd.

    Obstawiam pompę paliwa te w głowicy, choć nie wiem jak bym operował gazem, nie ma nawet śladu czarnego dymu z rury, a spaliny strasznie gryzą w oczy. Jak uda mi się jutro wygrzebać jakąś vacupompe to ją zmienię, a wcześniej podjadę na analizę spalin, może to mi coś powie.

    Powiedz które bloki mam zlogować, statycznie i dynamicznie, zrobie to.

  • #18 29 Lis 2011 23:20
    gvw
    Poziom 16  

    Jak dla mnie:
    statyczne 000, 001, 003, 004, 013
    dynamiczne 000, 004, 008, 010, 011

  • #19 30 Lis 2011 00:07
    jarciu11
    Poziom 19  

    Mnie równierz interesuje co było robione z głowicą. Myśle że po jej wymianie twoje problemy znikną

  • #21 30 Lis 2011 08:54
    domex32
    Moderator Samochody

    Auto miało znaczne ubytki płynu chłodniczego , głowica była spawana.

  • #22 30 Lis 2011 20:52
    Don de Leon
    Poziom 22  

    domex32 napisał:
    Jeszcze jedną istotną informację chciałem przekazać, mianowicie, na początku auto miało problemy z odpalaniem i ropa przedostawała się do oleju, okazało się ze uszkodzona była vacu pompa, mianowicie jej uszczelka, wymieniliśmy uszczelkę pod vacupompą i uszczelniacze pompowtrysków

    Pompowtryski dobrze ustawione względem otworów w gniazdach?
    domex32 napisał:
    Przed wymianą tego wszystkiego auto było żwawsze , a potem wymiana oleju, nie było już więcej w nim ropy, i tak auto słabło coraz bardziej z dnia na dzień, i teraz moje pytanie czy pompa vacum pompuje również paliwo do głowicy, domniemam ze tak, tylko pod jakim ciśnieniem? Może w niej jest problem?

    Nie przytarło się wam czasem?

    Dodano po 30 [minuty]:

    Miałem przypadek 1.4 3-garowy, który się przytarł po rozszczelnionej pompie. Może stąd te "granie zaworów"?

  • Pomocny post
    #24 01 Gru 2011 08:24
    Sztomel
    Poziom 34  

    Masz słabe podciśnienie w układzie i efektem tego jest to, że turbo nie może się zebrać z dołu. Właściwe ciśnienie uzyskuje dopiero przy 3170 obrotów lecz dalej przeładowuje aż do 3820 obrotów. Możesz spróbować podłączyć podciśnienie na "krótko" kawałkiem wężyka bezpośrednio z trójnika na wężyku pomiędzy pompą podciśnienia a serwem hamulców z siłownikiem podciśnienia przy turbo i wtedy zlogować dynamicznie albo grupę 011 albo 010. Jeśli turbo nadal będzie słabo wstawać to pompa podciśnienia na pierwszy ogień do dokładnego sprawdzenia (lecz nic nie piszesz aby twardy był pedał hamulca więc raczej ta opcja jest wątpliwa) a jeśli będzie turbo pompować prawidłowo od dołu to szukaj nieszczelności w wężykach lub podmień cały zintegrowany elektrozawór magnetyczny na inny sprawnie działający. Drugim równolegle występującym problemem może być zmienna geometria (lub zintegrowany zawór magnetyczny) która przycinając się powoduje już dalsze przeładowanie jak turbo osiąga wymagane ciśnienie.

  • Pomocny post
    #25 01 Gru 2011 10:19
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    Jakie jest cisnienie na pompie podajacej ze zbiornika i jakie na pompie na głowicy?

  • #26 01 Gru 2011 10:39
    wisnior732
    Poziom 9  

    popieram "Sztomel" - na krótko podłączyć turbinę i jazda próbna, będzie przeładowywać i wydawać dźwięki cofającego się powietrza ale powinna być znacząca poprawa w mocy (wg mnie jest gdzieś nieszczelność, może sam mieszek turbiny nieszczelny?)

  • #27 01 Gru 2011 13:50
    ZSMS
    Poziom 12  

    Przepraszam za offtop, ale czy ktoś ze zgromadzonych może powiedzieć mi co to jest "BIP" ?

  • #28 01 Gru 2011 17:58
    yuji
    Poziom 12  

    ZSMS napisał:
    Przepraszam za offtop, ale czy ktoś ze zgromadzonych może powiedzieć mi co to jest "BIP" ?

    Beginning of Injection Period - początek tłoczenia

  • #29 01 Gru 2011 18:12
    Andrzej Banas
    Poziom 9  

    może to będzie banał ale czy może chydro zawory nie poleciały, wtedy też bedzie słychać zawory i bedzie miał muła do tego może zle odpalac, jeszcze sprawdz czy pompka w zbiorniku podaje paliwo

  • #30 01 Gru 2011 19:40
    domex32
    Moderator Samochody

    Sztomel napisał:
    Masz słabe podciśnienie w układzie i efektem tego jest to, że turbo nie może się zebrać z dołu. Właściwe ciśnienie uzyskuje dopiero przy 3170 obrotów lecz dalej przeładowuje aż do 3820 obrotów. Możesz spróbować podłączyć podciśnienie na "krótko" kawałkiem wężyka bezpośrednio z trójnika na wężyku pomiędzy pompą podciśnienia a serwem hamulców z siłownikiem podciśnienia przy turbo i wtedy zlogować dynamicznie albo grupę 011 albo 010. Jeśli turbo nadal będzie słabo wstawać to pompa podciśnienia na pierwszy ogień do dokładnego sprawdzenia (lecz nic nie piszesz aby twardy był pedał hamulca więc raczej ta opcja jest wątpliwa) a jeśli będzie turbo pompować prawidłowo od dołu to szukaj nieszczelności w wężykach lub podmień cały zintegrowany elektrozawór magnetyczny na inny sprawnie działający. Drugim równolegle występującym problemem może być zmienna geometria (lub zintegrowany zawór magnetyczny) która przycinając się powoduje już dalsze przeładowanie jak turbo osiąga wymagane ciśnienie.


    Hamulce są dobre, pedał nie twardnieje.

    Zmierzyłem sprawnym manometrem podciśnienie, -0.9 bara na wężyku który idzie do zespołu zaworów sterujących. Podciśnienie na zaworze EGR i na gruszce turbiny, na wolnych też w tych granicach.

    Z testów elementów wykonawczych gruszka chodzi luźno w całym zakresie.

    Dodatkowo w kabinie zaczyna wyraźnie być słychać gwizd przyśpieszającej turbiny po delikatnym dodaniu gazu na wolnych obrotach.

    Zastanawiam się czy problem z doładowaniem, nie leży po stronie podawanego paliwa, z racji słabej dynamiki spalin. Dodam że układ wydechowy nie jest zatkany.

    Ciśnienie paliwa jutro sprawdzę.

    Średnie spalanie auta które pokazuje komputer przejechanych delikatnie 70km prędkość około 100km\h 9,9 litra.

    Dziwi mnie fakt, ze jak bym nie operował gazem, auto nawet dymku nie puści a jest to wersja bez Filtra Cząstek Stałych.

    Dodano po 1 [minuty]:

    fuelinyourblood napisał:
    Jakie jest cisnienie na pompie podajacej ze zbiornika i jakie na pompie na głowicy?


    Chodzi koledze o ciśnienie paliwa pompy w głowicy czy ciśnienie paliwa tuż przed pompą?

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty