X
  • #1 29 Nov 2011 21:28
    elcojot
    Level 6  
    Helpful post? (+2)
    Problem występuje co kilkaset kilometrów, ostatnio zdarzył mi się 2 dni temu więc opiszę dokładnie:

    Podczas spokojnej jazdy - ok 2000-2200 obr. autem zaczyna szarpać, całe auto faluje - najpierw delikatnie później coraz mocniej do momentu aż puszczę lub nacisnę gaz. Po nacisnieciu gazu silnik dużo głośniej pracuje (głośniej terkocze), daje się także wyczuć spadek mocy, lecz niezbyt duży.

    Ostatnio zjechałem od razu na pobocze, wrzuciłem luz i próbóje dodać gazu - przy wcisnietym pedale gazu obroty falują - podnoszą sie do ok 1500 i spadaja i tak cały czas. Zgasiłem silnik, poczekałem, po odpaleniu można było normalnie dodać gazu, wydawało się okey wiec ruszyłem, po przejechaniu niewielkiego odcinka - to samo falowanie/szarpanie całym autem. Mimo wszystko kontynuowałem jazdę a objawy ustały po kilku minutach. Dzieje się tak co jakiś czas, co kilkaset kilometrów..

    Bardzo proszę o nawet najmniejszą próbę zdiagnozowania usterki. Dodam że auto ma 160 tys. przebiegu.

    Pozdrawiam
  • #2 03 Dec 2011 18:25
    Jackall
    Level 22  
    Helpful post? (+1)
    Na początek można wymienić filtr paliwa i wyczyścić dokładnie z opiłków i innego śmiecia komorę w której jest on montowany.
  • #3 11 Jan 2012 11:30
    elcojot
    Level 6  
    Topic author Helpful post? (0)
    Filtr był wymieniony i wszystko było wyczyszczone mimo wszystko problem występuje, próbowałem jeźdźić na lepszym paliwie np bp ultimate, ale bez różnicy.

    Mam pytanie- czy takie objawy mogę mieć coś wspólnego z awarią koła dwumasowego czy to raczej niemożliwe?
  • #4 11 Jan 2012 12:04
    bartek_j
    Level 35  
    Helpful post? (0)
    Czy ma FAPa? Czy problem występuje w trakcie wypalania FAPa ? Jeżeli tak, to dość prawdopodobną przyczyną jest sterowanie klapami obejściowymi powietrza. Zaworki / siłowniki podciśnieniowe...
  • #5 11 Jan 2012 12:18
    elcojot
    Level 6  
    Topic author Helpful post? (0)
    Tak, mam FAP, też szukałem tutaj problemu, może faktycznie jest tak jak piszesz. Dziwne jest to, że ze 2 razy problem wystąpił przy jeździe z mniejszą prędkością, czyli wypalanie FAP raczej się nie aktywowało.
    Tak na marginesie dodam, że raz miałem przez to niebezpieczną sytuację, zacząłem wyprzedzać - nacisnąłem więcej gazu a auto nie jedzie, brak mocy :/ Szczęście że droga była pusta... przez to boję się wyprzedzać :):P
  • Helpful post
    #6 11 Jan 2012 20:11
    bartek_j
    Level 35  
    Helpful post? (0)
    Należy zrobić test elementów wykonawczych i / lub spróbować wymusić wypalanie FAPa na postoju na próbę (ale nie dawać mu skończyć, szkoda silnika).
    Te klapki to się nazywają "układ podgrzewania powietrza" czy jakoś tak. To obejście IC aby zwiększyć temp. spalin przy wypalaniu...
  • #7 16 Jan 2012 19:58
    elcojot
    Level 6  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dzięki za podpowiedź, kiedy tylko bede cos wiedzial to napisze tutaj
  • #8 24 Apr 2012 17:49
    elcojot
    Level 6  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam. Jak narazie problem nie został zdiagnozowany, nie miałem zbytnio czasu zeby sie tym zajac, ale dowiedzialem sie ze najbardziej prawdopodobna przyczyną jest zawieszanie się EGR, niestety nie moge tego potwierdzić.

    co do moich objawów:

    strasznie dziwne jest dla mnie to że sytuacja zdarza się w stosunkowo równych odstepach.
    Ostatnio zdarzylo mi sie to 3 razy, mierzyłem przebieg miedzy kazdym wystapieniem problemu i za kazdym razem bylo to w przedziale 630-670 km.
  • #9 25 Apr 2012 22:17
    T5
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    elcojot wrote:
    i za kazdym razem bylo to w przedziale 630-670 km.
    Mniej więcej co tyle wypala się fap.
  • #10 26 Apr 2012 00:01
    elcojot
    Level 6  
    Topic author Helpful post? (0)
    Hmm a fap podobno zaczyna wypalanie po 10ciu minutach jazdy z prędkością minimum 60km/h, chyba ze jestem w błędzie to mnie poprawcie.

    U mnie problem pojawia się zarówno przy jeździe na trasie jak i podczas stania w korkach.
  • #11 26 Apr 2012 14:48
    bartek_j
    Level 35  
    Helpful post? (0)
    Fap się wypala jak potrzebuje + spełnione są warunki dotyczące obciążenia silnika (jazda z odpowiednią prędkością)
  • Helpful post
    #12 26 Apr 2012 17:49
    sqwar3
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Witam.
    W momencie występowania usterki opuść szybę i sprawdź czy grzeje/grzeją lusterka zewnętrzne (tylko w cyklu miejskim). Jeżeli lusterko/a będzie ciepłe, silnik regeneruje FAPa.
    Pozdrawiam.
  • #13 02 Jun 2012 10:16
    elcojot
    Level 6  
    Topic author Helpful post? (0)
    sqwar3 brawo! To jest konkret :) czekałem z odpowiedzią na forum żeby sprawdzić to o czym piszesz i faktycznie... zatrzymałem się, sprawdziłem i lusterko było gorące.

    teraz moje pytanie, dlaczego te objawy są aż tak bardzo widoczne i wyczuwalne i czy da się na to coś poradzić?
  • Helpful post
    #14 03 Jun 2012 00:06
    bartek_j
    Level 35  
    Helpful post? (0)
    Czytaj co wcześniej pisałem. Do regeneracji FAPa przełaczana jest droga powietrza zasysanego przez silnik (obejście IC) dla podniesienia temperatury.
    Pewnie któraś klapka ci się zacina. lub jest źle sterowana. Podłączenie pod PP2000 i test el. wyk. powinien pomóc znaleźć problem.
  • #15 25 Jul 2012 12:52
    biceli
    Level 6  
    Helpful post? (0)
    ja też mam problem z szarpaniem auta ale na tempomacie. ustawię np. 120 na autostradzie chwilę jedzie płynnie, później występuję odczuwalne szarpanie auta. dodam że prędkość nie ma tu znaczenia.
  • #16 20 Aug 2012 14:44
    jaggy22222
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Witam, mam podobny problem z tym szarpaniem co jakiś czas. Czy już rozwiązałeś problem???
  • #17 20 Aug 2012 15:06
    biceli
    Level 6  
    Helpful post? (0)
    hej, problem sam się rozwiązał:) skorzystałem z rad i wziąłem auto na hardcora:), na 4 biegu pocisnąłem go do 140km/h, po kilku minutach szarpnęło, buchnęło dymem z rury i od tamtej pory problem nie powraca.
  • #18 21 Aug 2012 16:09
    jaggy22222
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    dzięki za informację. A wie ktoś może czy jest na to jakiś mniej brutalny sposób? :)
  • #19 26 Aug 2012 12:30
    wopor
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    Witam, jak dobrze pamiętam to tam jest mokry fapek i trzeba mu co właśnie 150kkm dolać paparydy :D by miał co pobrać do paliwka by sobie popił i popalił :D , co do mniej brytalnego sposoba to ja używam juniora :D ale trzeba HDI dać raz na jakiś czas w rure ,aby sie proces zaczął i dobrze skończył spaliny muszą mieć około 500 st (zwykły proces spirolizy), ten zbiornik na :D paparyde jest pod tylnym lewym nadkolem , powodzenia a tak apropo's możesz jechać na np. 3 biegu z 90 km/h i zrobisz to samo co 140km/h na 4 ale mniej punktów dostaniesz :D
  • #20 16 Mar 2013 16:20
    elcojot
    Level 6  
    Topic author Helpful post? (0)
    Pisze posta bo chyba doszedłem do rozwiązania mojego problemu.

    Okazało się, że szarpanie i falowanie występuje podczas procedury wypalania filtra cząstek stałych. Można to sprawdzić tak jak pisał sqwar3 poprzez dotknięcie lusterek - jeśli się wypala będą ciepłe.

    bartek_j nakierował mnie na pewien trop, poszukałem na innych forach i poleciłem mojemu mechanikowi sprawdzenie przepustnicy (chyba tak to się nazywa) okazało się że klapka jest zablokowana.

    Jeszcze tego nie wymieniłem, gdyż część jest trudno dostępna w sklepach, ale mysle ze to na 90% to, polecam także sprawdzic wezyki dochodzące do przepustnicy.

    Mam nadzieje ze komus sie przyda to co napisalem ;) pozdrawiam.
  • #21 02 Jul 2013 23:03
    scyzor252
    Level 1  
    Helpful post? (+1)
    jesli chodzi o to falowanie przy stalej predkosci to podejzewam tylko dwie rzeczy
    problem z fapem lub dwumasem. Jesli chodzi o fap to trzeba go przepalic , czyli jazda na 4 tym biegu obroty okolo 3000 przez nieprzerwane 10-15 min. najlepiej na tempomacie. Jesli nie pomoze sprawdz czy podczas ruszania czyli puszczania sprzegla nie ma szarpania pierwsze oznaki padania dwumasu. Mam podobne zjawisko i dzieje sie to tylko przy spokojnej jezdzie stopniowym dodawaniem gazu lub stalej predkosci 120-130 km/h. po przepaleniu fap-u jak wyzej opisalem problem zniknol ale nie na dlugo po ok. 200 km pojawil sie spowrotem czyli dwumas odpada. dodam ze autko ma 218 tys przebiegu //realnie// czyli fap do wymiany poprostu prrzepalanie nic nie dalo. Szukajcie mechanika od francuzow a nie od vw czy opli bo tam sa zupelnie inne rozwiazania. Kombinowanie nic nie pomoze wrecz przeciwnie moze zaszkodzic jak juz w fejsie namieszacie to lepiej pogonic i kupic inne sprawdzone i nie z polski bo problem nie zniknie albo bedzie jeszcze wiekszy.Powodzenia
  • #22 15 Jul 2014 18:50
    elcojot
    Level 6  
    Topic author Helpful post? (+1)
    Po wymianie przepustnicy (używka) problem nie zniknął i występuje co 700 km.

    Podczas wypalania filtra cząstek stałych auto faluje przy jezdzie ze stalymi obrotami ok 2000, przy mocniejszym dodaniu gazu dlawi się itp. Problem znika po ok 10 minutach i tak w kółko.
  • #23 16 Jul 2014 21:08
    vauer6
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    To moze przypatrz sie elektrozaworom sterujacymi klapami powietrza,pomijam uklad podcisnien czy jest szczelne wszystko.Podejrzewam ze musisz wymienic te dwa elektrozawory poprostu.
  Search 4 million + Products
Browse Products