X
  • #1 06 Dec 2011 18:54
    Praca
    Level 9  
    Helpful post? (+1)
    Piła miała słabą kompresje , wymieniłem w niej pierścień na tłoku. Po wymianie odpala ale nie wchodzi na obroty. Jak jest zimna to kilkadziesiąt razy odpali ale podczas dodawania gazu gaśnie. Regulacja śrubami przy gaźniku nic nie daje. Pluje też olejem do tłumika i kopci. Ciśnienie w cylindrze jest dobre, sprawdzane było w servisie i nowa miała 9, a ta ponad 8. Uszczelniacze wymienione i też zbadane na szczelność, trzymają 2 atmosfery. Ja już nie mam żadnych pomysłów i proszę o radę fachowca.
  • #2 06 Dec 2011 19:35
    gajosisko
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Żadnym fachowcem nie jestem, ale podobne objawy miałem w Stihlu przy źle założonym przewodzie podciśnieniowym (nieszczelność). Możliwe też że możesz mieć uszkodzoną membranę w gaźniku (być może stąd olej przez tłumik)
  • #3 06 Dec 2011 21:24
    Praca
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Na pewno to nie jest wina gaźnika, kupiłem drugi i takie same objawy. Ponadto w serwisie mój gaźnik przełożył serwisant do innej piły 440e i działał. Co do przewodu podciśnieniowego to owego nie ma w mojej pile ale jest odpowietrznik baku paliwa. Podejrzewam, że sprawny, gdyż przedmuchałem kompresorem a nawet przewód paliwowy wkładałem do butelki z paliwem i były takie same objawy jak odpalałem. Skończyły się mi już pomysły a serwisant też się poddał.
  • Helpful post
    #4 06 Dec 2011 21:32
    39006
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Może zadam głupie pytanie, świecę i filtr powietrza sprawdzałeś?
    Wpust ustalając, koła magnesowego, nie jest uszkodzony?
  • #5 06 Dec 2011 22:43
    frantic21
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Nie mam pewności, ale nie ma w tym modelu siatki przeciwiskrowej na tłumiku? Lubi się zatykać nagarem i pilarka nie chce wchodzić na obroty.
  • #6 07 Dec 2011 05:28
    39006
    Removed  
    Helpful post? (0)
    frantic21 wrote:
    Nie mam pewności, ale nie ma w tym modelu siatki przeciwiskrowej na tłumiku? Lubi się zatykać nagarem i pilarka nie chce wchodzić na obroty.


    Jest siatka:

    Pila Husqvarna 440e nie wchodzi na obroty
  • #7 07 Dec 2011 08:41
    Praca
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (+1)
    Siatka na tłumiku sprawdzana i przedmuchana kompresorem. Kolo magnesowe zakupiłem i wymieniłem, gdyż podczas demontażu ściąłem klin. W tym starym napikowałem miejsce na klin i też dawało dobra iskrę. Co do świecy to również wymieniana na inne, iskra jest niebieska. Na tłoku były ślady tarcia o cylinder, ale praktycznie cylinder jest twardszy i na nim śladów nie było. Pierścień nowy o rozmiarze 41x1.5 dobrał mi go mechanior co ma warsztat pił. Na denku tłoka pisze rozmiar 40,95. Praktycznie wszystko sprawdzone a przy gazować nie idzie i po dodaniu gazu zgaśnie lub się dusi. Po zdjęciu tłumika w nim znajduje się olej i wydobywa się też siatką na tłumiku. Wydałem 150 zl i mecze się z nią dwa tygodnie.
  • #8 07 Dec 2011 13:37
    39006
    Removed  
    Helpful post? (0)
    To koło magnesowe na pewno jest identyczne, nie chodzi o wygląd, tylko o punkt powstawania iskry.
    Możliwe że jest, minimalnie, opóźniony zapłon.
  • #9 07 Dec 2011 13:45
    Praca
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Jest identyczne i od takiej samej piły. Na poprzednim kole tez tak paliła. Przed chwilą wróciłem z garażu i piłę odpalałem kilkadziesiąt razy ale coraz słabiej odpalała z czasem jej rozgrzewania. Wszystko już sprawdzałem oprócz tylko takich pokrywek przy cylindrze, które są na trzy śrubki z gwiazdkami, może to dekompresja.
  • #10 07 Dec 2011 15:27
    39006
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Ta pilarka ma całkowicie modernizowany system kanałów napełniających i sam gaźnik (dwie przepustnice).

    To właśnie te pokrywki na cylindrze, sprawdź je.

    Samodzielnie będziesz miał problem, ze znalezieniem przyczyny.
    Trudno doradzać, nie widząc silnika.
    Ten tłok, był bardzo wytarty?
    http://www.husqvarna.com/pl/homeowner/products/chainsaws/440-e-series/
    Trzeci filmik, od góry, pokazuje zasadę napełniania silnika paliwem (X-Torg).
    Warto by się przyjrzeć modułowi zapłonowemu.
  • #11 07 Dec 2011 15:46
    Praca
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    No cóż były w nim widoczne zdarcia w jego dolnej części ale był dobry w miejscu zakładania pierscienia. Mechanior pierścień dopasował w ten sposób , że włożył go samego w dolną cześć cylindra i patrzył na szczelinę, nie była duża. Obejrzał też cylinder i mówił ,że jak trochę więcej oleju będzie się lalo do paliwa to będzie chu lala ale tak nie jest. Byłem też w servisie Husqvarny i razem z pracownikiem posprawdzaliśmy ciśnienia jego przyrządami i wszystko grało. Mówił,że te piły są świeże i jeszcze takiej nie naprawiał. Może ta pila została przegrzana i coś stola się pod tymi dekielkami na cylindrze ale nie widać aby się olej wydobywał lub uciekała kompresja. Wyczytałem ,że średnica cylindra w tej pile jest 42 to chyba dobry mi do niego dal pierścień 41, zresztą kompresja jest dobra, palec odskakuje a przyrząd pokazał ponad 8. Może jutro znów ją rozbiorę i zajrzę pod te pokrywki na cylindrze. Praktycznie to wszystko posprawdzane, chyba iskry cewka nie traci pod ciśnieniem.
  • #12 07 Dec 2011 16:44
    39006
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Praca wrote:
    Wyczytałem ,że średnica cylindra w tej pile jest 42 to chyba dobry mi do niego dal pierścień 41


    Cylinder ma średnicę 42mm i taki sam powinien być pierścień, bezwzględnie.
    Jak będziesz rozbierał silnik to sprawdź tłok, czy nie jest starty w dolnej części, od strony gaźnika.
    Nie chodzi o rysy, lecz o wyraźne zmniejszenie grubości dolnej ścianki.
    Spróbuj przyspieszyć trochę zapłon, przez zmniejszenie przerwy na świecy.
  • #13 07 Dec 2011 18:30
    prysia3500
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Rozebrałem pile na poszczególne elementy. Co do tych blaszek w cylindrze to są to kanały i na nich pokrywki. Uszczelki pod nimi dobre a one drożne. Co do tłoka to nie zauważyłem aby był z któreś dolnej części cieszy. W cylindrze dużo oleju i w środku tłoka. Skoro jesteś Rycho T pewny, że pierścień ma być rozmiaru 42 to jutro jadę do mechaniora go wymienić, nie wiem czy mi wymieni najwyżej kupie inny. Najprawdopodobniej będzie to ten pierścień winny za to wszystko. Dzieki i dam znać jak idzie remont jutro.
  • Helpful post
    #14 07 Dec 2011 19:22
    39006
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Pierścień musi mieć identyczny rozmiar jak cylinder.
    Szczelina, na zamku pierścienia, maksymalnie może mieć 0.8mm.
    I nie przesadzaj z tym olejem do paliwa.
  • #15 08 Dec 2011 15:25
    Praca
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Objechałem dzisiaj mechaników i jeden stwierdził kiedy mu pokazałem cylinder ,że jest w dwóch miejscach wytarty, pokazał mi takie trójkąty małe i widoczne jest same aluminium, bez utwardzenia. Wcześniej kiedy byłem w tym warsztacie to był inny mechanik i po obejrzeniu mówił, że pila będzie hulała po wymianie pierscienia. Włożyliśmy do cylindra pierścień 42 ale był za duży. Pojechałem do serwisy husqvarny i tam w instrukcji innej takiej piły doczytaliśmy się ,że pojemosci jest 41. Pila chyba nie do naprawienia, gdyż koszt cylindra i tłoka to ponad 700 zl. Oddam i niech sąsiad trzyma na lepsze czasy kiedy będą podróby cylindrów.Dziękuje Rycho T za pomoc.
  Search 4 million + Products
Browse Products