Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 18 Gru 2011 18:21
    kura7911
    Poziom 8  

    Witam. Mam taki problem, że z kluczyka nie kręci rozrusznik tylko coś pyka (ale to nie rozrusznik) tylko gdzieś pod deską rozdzielczą. Jak przy rozruszniku na krótko zetknę kable to odpala normalnie i później już przez kilka dni jest dobrze. Ale przy każdym odpalaniu gaśnie wszystko na liczniku i zegarek po całym dniu odpalania późni ok pół godziny (jestem kurierem i odpalam auto ok 120 razy dziennie) a jak auto jak już odpali to wszystkie wskaźniki na liczniku zaczynają działać dopiero po około 5-10 sekundach . Dodam że rozrusznik i akumulator są nowe (3 miesiące) .
    Proszę o porady co może być przyczyną.

  • #2 18 Gru 2011 18:54
    decybel91
    Poziom 38  

    Niełączące klemy lub brak masy na silniku, tam masa idzie: klema-nadwozie-silnik, masa(gruby czarny przewód) idzie bezpośrednio na rozrusznik, oczko fi8, czasem nie łączu i jest problem.

  • #3 18 Gru 2011 19:09
    wojciechjanusz
    Poziom 26  

    Stuka przekaźnik w skrzynce w komorze silnika oznaczony R1. Z tego wynika, że stacyjka jest ok i wiązka sterująca przekaźnikiem też.
    Spróbuj - po wyjęciu przekaźnika - zakręcić silnikiem, podając na styk gniazda przekaźnika R1 oznaczony "5" napięcie 12V (auto na luzie!). Jeżeli rozrusznik zakręci, to można podejrzewać styki prądowe przekaźnika. Jeżeli nadal będzie cisza, to brak jest przejścia na czerwono czarnym przewodzie idącym od końcówki gniazda przekaźnika oznaczonej "5", potem zmieniającym się w skrzynce na czerwony i idący do końcówki na elektrowłączniku rozrusznika. Najprawdopodobniej nie ma dobrego styku na rozruszniku (cieńszy czerwony przewód)

    Zakładam, że jest jak mówisz - że rozrusznik nie stuka, tylko przekaźnik w skrzynce bezpieczników.

    Kłopoty z zegarami mogą wynikać z tego, że zakręcenie rozrusznikiem jest kontrolowane przez ECU i odpalenie na krótko poza jego kontrolą zakłóca jego pracę - chodzi o napięcie zasilania ECU i (być może) czas kręcenia (ECU rozłącza rozrusznik jeżeli silnik odpali, mimo że przytrzymasz stacyjkę).

    Przewód masowy i klemy można sprawdzić, ale skoro odpala na krótko, to raczej mają masę. Ale bywa tak, że dla małych prądów jest przejście, a dla kilkuset A nie ma...

  • #4 25 Gru 2011 17:17
    kura7911
    Poziom 8  

    Teraz to mi się zrobiło że tyka ale rozrusznik. Tak jak by dostawał na ułamek sekundy prąd i rozłącza go. Co to może być. Nie mam już siły do niego.

  • #5 26 Gru 2011 22:28
    rafaxdenver
    Poziom 9  

    Witam! kolego kura7911, Ten Tranzol ma akumulator pod siedzeniem kierowcy, prawda? Klema minusowa jest przykręcona do fotela i masę ciągnie przez budę do silnika... tez miałem problem z tym. fotel nie masował... Daj bezpośrednio masę z akumulatora na silnik. powinno pomóc. Czekam na wynik.

  • #6 28 Gru 2011 18:31
    kura7911
    Poziom 8  

    Witam rafaxdenver. To chyba nie masa bo jak kręcę rozrusznikiem na "krótko" (zwieram cienki kabel z grubym na rozruszniku) to kręci i odpala bez problemu. A przeważnie nie chce kręcić z kluczyka rano. Później cały dzień jest ok, a na drugi dzień rano znowu lipa. Ale jutro rano jak mi nie będzie kręcił to zrobię jak mówisz, podłączę kablem minus od akumulatora bezpośrednio do silnika. Wieczorem napiszę czy to coś dało.

  • #7 28 Gru 2011 18:34
    1078231
    Usunięty  
  • #8 28 Gru 2011 18:51
    kura7911
    Poziom 8  

    Motronic napisał:
    Jest jeszcze przekaźnik rozrusznika.

    No jest, ale dlaczego nie kręci tylko wtedy jak dłużej postoi nie odpalany.

  • #10 28 Gru 2011 19:40
    1078231
    Usunięty  
  • #11 28 Gru 2011 20:18
    wojciechjanusz
    Poziom 26  

    kura7911 napisał:
    jak kręcę rozrusznikiem na "krótko" (zwieram cienki kabel z grubym na rozruszniku) to kręci i odpala bez problemu.
    Skoro rozrusznik stuka, a startuje tylko po zwarciu styków elektrowłacznika na krótko, to elektrowłącznik na rozruszniku ma upalone styki - do wymiany.
    Motronic napisał:
    Czort wie. Przekaźnikiem steruje PCM ( sterownik silnika), ten przekaźnik to część układu blokady immo (PATS).
    Owszem - tak jest, ale skoro rozrusznik stuka, to immo zachowuje się normalnie (prawidłowo) i przekaźnik siłą rzeczy pracuje .

  • #12 28 Gru 2011 20:20
    1078231
    Usunięty  
  • #13 28 Gru 2011 20:32
    wojciechjanusz
    Poziom 26  

    Tu napisał:

    kura7911 napisał:
    Teraz to mi się zrobiło że tyka ale rozrusznik. Tak jak by dostawał na ułamek sekundy prąd i rozłącza go. Co to może być. Nie mam już siły do niego.

  • #14 28 Gru 2011 20:36
    1078231
    Usunięty  
  • #15 28 Gru 2011 20:53
    wojciechjanusz
    Poziom 26  

    Motronic napisał:
    Tyle, ile strzeli przekaźnik rozrusznika.
    Wystarczy sprawdzić czy przekaźnik R1 w skrzynce w komorze silnika stuka raz po przekręceniu kluczyka i drugi raz po jego zwolnieniu - będzie wiadomo, czy daje ciągłe napięcie na elektrowłącznik.

    Jeżeli ktoś ma długie ręce, to wystarczy nawet jedna osoba...

    Ponadto immo by sygnalizowało awarię...

  • #16 28 Gru 2011 20:55
    1078231
    Usunięty  
  • #17 12 Mar 2012 15:15
    kura7911
    Poziom 8  

    Przepraszam za długie nie odpisywanie... Problem tkwił w akumulatorze. Poszedł do reklamacji i już wszystko ok. Proponuję zamknąć temat.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty