X
  • #1 28 Dec 2011 21:55
    naimadp
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Witam. Czy odpalę auto osobowe, silnik 2.0 benzyna z akumulatora który ma prąd rozruchowy 200-260A ? Firmy bosch. Czy nie ma szans na odpalenie?
  • Helpful post
    #2 28 Dec 2011 21:57
    robokop
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    A pojemność tego akumulatora?
  • Helpful post
    #3 28 Dec 2011 21:57
    ociz
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Szansa jest, i na odpalenie i na uszkodzenie akumulatora.
  • Helpful post
    #4 28 Dec 2011 21:58
    wojtekryba
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    Sprawdź potrzebny prąd rozruchu na większym akumulatorze.

    To odpowie na Twoje pytanie.
  • #5 28 Dec 2011 22:02
    naimadp
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    robokop wrote:
    A pojemność tego akumulatora?
    18ah

    ociz wrote:
    Szansa jest, i na odpalenie i na uszkodzenie akumulatora.

    jaka jest szansa na uszkodzenie akumulatora? Czy w samochodzie nic się nie uszkodzi?

    wojtekryba wrote:
    Sprawdź potrzebny prąd rozruchu na większym akumulatorze.

    To odpowie na Twoje pytanie.
    na większym tak jak 60ah a prąd rozruchowy koło 600 to odpala bez problemu ale interesuje mnie ten mały.

    A jak mam sprawdzić jaki samochód potrzebuje prąd rozruchowy?
  • #6 28 Dec 2011 22:08
    Zico63
    Level 37  
    Helpful post? (0)
    3-letnim 34Ah nie odpaliłem FSO1500, a Kolega z takim czymś? To do kosiarki jest...

    naimadp wrote:
    A jak mam sprawdzić jaki samochód potrzebuje prąd rozruchowy?

    Miernik cęgowy, duży, zalecany przez producenta akumulator i... mierzymy na rozruchu! :spoko:
  • #7 28 Dec 2011 22:10
    naimadp
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    Zico63 wrote:
    3-letnim 34Ah nie odpaliłem FSO1500, a Kolega z takim czymś? To do kosiarki jest...


    Nie znam się dla tego pytam. Ja mówię o akumulatorze nowym. Czyli rozumiem że nie ma szans na odpalenie ?
  • Helpful post
    #8 28 Dec 2011 22:12
    wojtekryba
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    A wiesz co to cęgi ?

    Jak nie to nie pytaj więcej o możliwości rozruchu.
  • Helpful post
    #9 28 Dec 2011 22:13
    Zico63
    Level 37  
    Helpful post? (0)
    Nowy 18Ah może się równać "siłą" 34Ah trzyletniemu.
    Nikłe szanse są, szczególnie gorącego silnika - ale nie taki rozruch Kolegę interesuje chyba?
  • Helpful post
    #10 28 Dec 2011 22:14
    robokop
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    naimadp wrote:
    18ah

    O matko.
    Quote:

    jaka jest szansa na uszkodzenie akumulatora?

    90-kilka %.
    Quote:
    Czy w samochodzie nic się nie uszkodzi?
    A u masz kilkanaście procent szansy.
    Quote:

    A jak mam sprawdzić jaki samochód potrzebuje prąd rozruchowy?

    Miernikiem cęgowym z funkcją rejestracji wyniku maksymalnego,oscyloskopem na boczniku itp.
    Generalnie to ten akumulator do skutera się nadaje, a nie do samochodu. Test elektroniki i układów wykonawczych przy rozruchu zabierze mu połowę pojemności.
  • Helpful post
    #11 28 Dec 2011 22:21
    Zico63
    Level 37  
    Helpful post? (0)
    Może to jaki stary Ford Orion i nic mu nie będzie; gorzej z "bateryjką". Kurcze pieczone - czy jest sens dalej to rozwałkowywać?
  • Helpful post
    #12 28 Dec 2011 22:23
    wojtekryba
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    Może piszący poznają pare nowych pojęć z zakresu podstaw elektrotechniki ?
    To zawsze nauka :-)
  • #13 28 Dec 2011 22:26
    naimadp
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    No a ile mniej więcej samochód z silnikiem 2.0 benzyna potrzebuje prądu do rozruchu? Wiecie? Mniej więcej.. No a akumulator 40Ah 360A już da rade czy ciężko będzie?

    Co do nauki to owszem już parę rzeczy się dowiedziałem:p ale piszę tutaj bo ja się nie znam a wiem że są tu osoby co mogą pomóc. Tyle:)
  • Helpful post
    #14 28 Dec 2011 22:28
    wojtekryba
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    Rany !!!!!

    Powiedz ile czasu musi krecić rozrusznik do odpalenia i policz.
  • Helpful post
    #15 28 Dec 2011 22:29
    robokop
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Minimum 60Ah, szczególnie w zimnie. Jeśli Cię nie stać, to pozostaje MZA - ewentualnie rower.
  • Helpful post
    #16 28 Dec 2011 22:29
    ociz
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Jakbyś napisał jaki samochód to można by chociaż sprawdzić jaką normę podaje producent, oczywiście będzie to tylko dotyczyło w pełni sprawnego rozrusznika, zajechany może pożreć nawet dwukrotnie więcej.
  • Helpful post
    #17 28 Dec 2011 22:37
    Zico63
    Level 37  
    Helpful post? (0)
    Przykładowo, wspomniany już FSO (czyli fiat 125p) miał przy silniku 1,5 rozrusznik 1,5kW, pobierający w zahamowaniu (czyli pierwsza sekunda rozruchu) 575 amper - nominalnie. Kolega sam odpowie może sobie o szanse z akumulatorkiem o wydajności 200÷260A...

    -----------
    No i czekamy na wiadomość, co to w końcu za maszyna: Wołga GAZ24 czy Golf 6?
  • Helpful post
    #18 28 Dec 2011 22:38
    robokop
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Panowie, zapomnieliście że po przekręceniu stacyjki sporo prądu idzie min. na testy, jeśli to w miarę współczesny samochód - nie tylko rozrusznik żre - pompka paliwa, test pompy ABS, IACV, obwód zapłonu i bozia wie co jeszcze.
    A FSO to marny przykład - prądożerny toporny rozrusznik szeregowo/bocznikowy, sam elektrowłącznik brał chyba 60A. Zachodnie przekładniowe rozruszniki wypadają lepiej.
  • #19 28 Dec 2011 22:47
    naimadp
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    robokop wrote:
    Minimum 60Ah, szczególnie w zimnie. Jeśli Cię nie stać, to pozostaje MZA - ewentualnie rower.


    yyy a co mają pieniądze do tego? Nie napisałem że mnie nie stać.
    (wcześniej pisałem o akumulatorze małym firmy bosch to jak kolega się nie domyślił to jest droższy niż nie jeden dużo większy mniej znanych firm..)

    Samochód bmw 94r. 520i

    A co z tym akum. np. 40Ah 360A też nie ma szans ??
  • Helpful post
    #20 28 Dec 2011 22:55
    Zico63
    Level 37  
    Helpful post? (0)
    Nie ma co się rozpalać marką akumulatora; cena Boscha jest większa jak marketowych ale jakość już niekoniecznie. Jak się ma pecha (a ja miałem, dwie Varty pod rząd) to i markowy wysiądzie dokładnie tydzień po gwarancji...
    A tak w ogóle - dlaczego NIE MOŻE być ten zalecany? Czy aby tylko dlatego, że jest do dyspozycji tamten mały i trochę mniejszy?
    Do eksploatacji z pewnością bym go nie użył. Jeśli zaś chodzi o jednorazowy odpał i przesunięcie auta - dowolny znajomy Kolegi dawno, na jeden Kolegi telefon, już by przybył i odpalilibyście go z kabelków.
  • #21 28 Dec 2011 22:56
    naimadp
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    No tak, racja ale nie o markę mi chodzi a odpalenie silnika :) Wybrałem boscha dla tego że jest mały a miał troszkę większą moc rozruchową. Hmm a są jakieś inne akumulatory jakieś wzmocnione? Oby mały i z dużym prądem rozruchowym.

    Nie chodzi mi o chwilowe odpalenie. Akumulator mam dobry :) Potrzebny mi jest mały z dużym prądem.
  • #22 28 Dec 2011 23:05
    robokop
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Nie. Prąd rozruchowy jest nierozerwalnie związany z pojemnością, a co za tym idzie gabarytami baterii. Ponadto nie sam prąd rozruchowy jest ważny - ważna jest jeszcze pojemność, zbyt mały akumulator szybko skończy żywot z racji ciągłego głębokiego rozładowywania.
  • #23 28 Dec 2011 23:06
    Zico63
    Level 37  
    Helpful post? (0)
    Centa Futura mają dość dobre prądy.
    Przykładowo: w/g mnie, graniczną dolną wielkością będzie 53Ah/540A; kolejny mniejszy i tańszy i ok. 20 złociszów jest 47Ah/450A czyli aż o blisko 100A rozruchowego mniej.
    Jednak jak wieść niesie, te akumulatory o bardzo wyśrubowanych parametrach nie mają długiej żywotności - coś jak silniki: silnik Mercedesa W123 albo W124 miał większą trwałość niż wyczynowy silnik rajdowy, takie jest życie.
    Natomiast co do trwałości za małego akumulatora i jego rozładowywania. Myślę, że raczej te silne rozładowania, niemal udary, przy rozruchu mu bardzo (bardziej) zaszkodzą. Natomiast gdy pojemność nie jest wielka a duża sprawność alternatora - następuje szybkie i pełne naładowanie a następnie utrzymywanie ładnie naładowanego akumulatora. Niestety, tylko do kolejnego rozruchu. To tytułem "uszczegółowienia" zagadnienia. Po prostu, akumulator musi mieć pewien zakres parametrów, odpowiedni do danego pojazdu i powiedzmy 10÷12% odchyłki są nieszkodliwe. Jednak nie należy przesadzić.
    Ideałem więc by był Fiat 126p (mała pojemność silnika, łatwy rozruch), z 30Ah akumulatorem i 50A alternatorem. :D
    Uff, ale mnie wzięło na pisanie... :sm9:
  • #24 29 Dec 2011 01:36
    Krzysztof Kamienski
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    Widzę tu trzy możliwości -
    1) Brak kasy (Swięta) i chęć zakupu cokolwiek, aby markowe było :arrow: do BMW
    2) Już zakupione lub posiadane urządzenie-tzw. Rozrusznik - teczkowo-placowy(zwany Pomocnik Szrotowego :D ) czyli taki żelowy akumulatorek - w gustownej teczce ze światełkami i krokodylkami.
    3) pojazd BMW ale jednośladowy.

    Mowy nie ma, by przy tych temperaturach (ok. 0°C) uruchomić ten silnik takim akumulatorem. Przyjmij do wiadomości, że porządny orginalny akumulator bezobsługowy firmy Power King (nieoszukane made in USA) o pojemności 32 Ah w Toy. Starlet (1300ccm), eksploatowany cały rok w temperaturach + 30° zdechł właśnie po tym roku. Oryginalna poj. zalecana przez instrukcję tego samochodu to ? 45 Ah.
  • #25 29 Dec 2011 02:31
    web69
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    Może wsadzę kij w mrowisko, ale od 2 lat mam akumulator 20Ah, motocyklowy, z dołączonymi krokodylami na stałe. Zabezpieczone to jest 2X C63A i działa... Odpalam z tego samochody, motocykle, skutery i żadnych śladów ciemnienia elektrolitu. A jako przykład podam jeszcze skuter śnieżny Arctic Cat z silnikiem od suzuki wagon i fabrycznie jest akku 16Ah. I zmierzcie prąd rozruchu w dużym H-D gdzie znawcy wiedzą, że rozrusznik pochodzi z nissana. Zdziwicie się co muszą znosić te małe akumulatorki...
  • #26 29 Dec 2011 03:43
    Krzysztof Kamienski
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    Odpalasz z tego jako ,,pomocnik" czy jako źródło prądu do rozruchu przy wyjętej baterii z pojazdów ?
  • #27 29 Dec 2011 05:32
    Aleksander_01
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    Jeżeli chcesz mały a bardzo dobry akumulator to kup Optimę.
    Współpracowałem kiedyś ze Szwedzkim Biurem Technicznym i handlowałem m.in. takimi rzeczami. Po przeszło 15 latach ludzie przychodzą i chcą ponownie kupić taki akumulator. Wytrzymują spoko 15 lat w dieslach, koparkach itd.
    Aku tej firmy może pracować w dowolnej pozycji (nawet do góry nogami), odporny na wstrząsy, uderzenia. Teraz nie pamiętam ile wynosił prąd rozruchu, ale pamiętam że z wyliczeń wychodziło że mógłby odpalać jednocześnie około od 13 do 15 maluchów. Pojemność miał stosunkowo małą 55 Ah.

    Prąd rozruchu aku ściśle związany jest z jego oporem wewnętrznym, a ten zależy przede wszystkim od pola powierzchni płyt akumulatorowych.
    Pojemność aku zależy od ilości elektrolitu.
  • #28 29 Dec 2011 07:36
    naimadp
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    http://allegro.pl/akumulator-zelowy-optima-50-ah-najtaniej-w-polsce-i2008649918.html taki akumulator może być ładowany z alternatora samochodowego? Może znajdę coś mniejszego ale prąd rozruchowy ma niezły.
  • #29 29 Dec 2011 08:32
    ociz
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    AD podaje maksymalny prąd dla sprawnego rozrusznika 165A, ale to jak już kręci, początkowo weźmie więcej.
    Tak sobie myślę co tam kombinujesz i jedyne co wymyśliłem to dodatkowy aku do jakiegoś audio?
  • #30 29 Dec 2011 08:38
    naimadp
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    ociz wrote:
    AD podaje maksymalny prąd dla sprawnego rozrusznika 165A, ale to jak już kręci, początkowo weźmie więcej.
    Tak sobie myślę co tam kombinujesz i jedyne co wymyśliłem to dodatkowy aku do jakiegoś audio?
    Nie nie :) Jeśli jeszcze by ktoś znał firmy które robią akum. mniejszych rozmiarów niż standardowe z dużą mocą proszę o podpowiedź.
  Search 4 million + Products
Browse Products