X
  • #1 29 Dec 2011 18:23
    m-blue
    Level 12  
    Helpful post? (+4)
    Witam,
    może ktoś może podpowiedzieć - piła przestała odpalać, zacząłem od świecy, ale iskra jest.
    Dziwnie zachowuje się pompka paliwa, wcześniej po kilku krotnym przyciśnięciu powietrze jakby wychodziło i pompowało się samo paliwo ( nie było słychać bąbelków powietrza), teraz pod pompuje trochę, ale widać przemieszczające się bąble, jakby układ się zapowietrzał.
    Może ktoś poradzić co sprawdzić?
    Pozdrawiam,
    Michał
  • #2 29 Dec 2011 19:40
    39006
    Removed  
    Helpful post? (+2)
    Jakaś nieszczelność, przewody paliwowe, zaworek w pompce lub membrany w gaźniku.

    Paliwo dochodzi do cylindra, świeca jest sucha czy zalana?
  • #3 29 Dec 2011 19:48
    m-blue
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    dzięki za odpowiedź,
    Świeca jest sucha, iskra jest. Po wykręceniu świecy na cylindrze widać nagar, ale może tak ma być. Jak sprawdzić czy paliwo dochodzi do cylindra?


    Trochę oleju od mieszanki widać na gąbce filtra od środka. Osłonę membrany odkręcałem i wyglądała na cała, sądziłem, że mogła się skleić, bo tak czytałem, ale pracuje normalnie. wycieków żadnych nie widzę.
    Zastanawia mnie czy przypadkiem uszczelka pod gaźnikiem może gdzieś nie podaje powietrza, ale jak to sprawdzić - nie powinno być tego słychać przy kręceniu lekko tłokiem?
    Piła ma dwa lata, używana jest sporadycznie.
  • #4 29 Dec 2011 19:58
    39006
    Removed  
    Helpful post? (+1)
    Wstrzyknij trochę paliwa bezpośrednio do cylindra, jeżeli silnik odpali, to problem jest w gaźniku.
    Czyszczenie, membrany, regulacja, itd.
    Membrany (dwie) nie mogą być stwardniałe ani naciągnięte, niekoniecznie musi być dziura.
    Jaki to model pilarki, przypuszczam że 351.
  • #5 29 Dec 2011 20:04
    m-blue
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    niestety, po podaniu paliwa do cylindra też nie pali...
    Tak, to partner 351.
  • Helpful post
    #6 29 Dec 2011 20:07
    39006
    Removed  
    Helpful post? (0)
    odkręć tłumik i zobacz w jakim stanie jest tłok i cylinder.
    Spróbuj na innej świecy, to że iskra jest, na wykręconej świecy, wcale nie oznacza że musi być po jej wkręceniu do cylindra.
  • #7 29 Dec 2011 20:19
    m-blue
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    Niestety, widać na nim jakieś ryski, ale słychać też ssanie jak schodzi w dół, ale ciężko mi ocenić stan tłoka czy jest ok, chyba się poddam i zaniosę na serwis. Problem w tym, że nie było wcześniej kiedy jechać a jutro i w sobotę mam trochę czasu i chciałem piłą popracować stąd sam siadłem i kombinuję, a tu pewnie na przyszły tydzień będzie gotowa :(
  • #8 29 Dec 2011 20:24
    39006
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Możesz zrobić zdjęcie, tego tłoka, tak aby było widać pierścień?
  • #9 29 Dec 2011 20:35
    m-blue
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    niestety, ale nie daję rady, mam prześwietlone zdjęcia;/ pierścień wygląda idealnie, sprężanie też jakby było, tzn słyachać i czuć pod paluchem jak się świecę wykręci.
  • #10 29 Dec 2011 20:41
    39006
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Jeżeli nie odpaliła, po wlaniu paliwa do cylindra, to świeca lub słaba kompresja.
  • #11 29 Dec 2011 20:46
    m-blue
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    dzięki raz jeszcze. Świecę przekładałem jak byłem na działce z kosy spalinowej i nie pomogło, ale może tam jest inna... co do kompresji, to trochę by było nieciekawie, bo piła może trzy zbiorniki paliwa wypaliła przez te dwa lata... a wtedy to lepiej kupić chińską za połowę tej i też wyrzucić po gwarancji..
  • Helpful post
    #12 30 Dec 2011 01:37
    helena33
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    A może paliwo stare.
    Sprawdź drugą membranę i przy okazji sitko w gaźniku, zaworek iglicowy.
    Łącznik gaźnika.
    Filtr paliwa
  • #13 30 Dec 2011 07:49
    m-blue
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    Paliwo to z pół roku może mieć, kilka miesięcy na 100% ale z racji, że mało używam, to tak schodziło, że mieszankę na kilka miesięcy miałem i jakoś wszystko było ok.
    Wiem, czytałem, że stać nie może...
    Póki co spróbuję kupić świecę, bo jak wyjmowałem gaźnik to przy lekkim przyciskaniu membrany od spodu paliwo szło do gaźnika, więc jakby tu wszystko było ok, chociaż dalej się uprę, że dziwnie działa pompka paliwa. Z drugiej strony jak się podpompuję to ciśnienie jest bo jak mi wężyk zasilania gaźnika spadł, to posikało trochę wkoło:)
  • Helpful post
    #14 30 Dec 2011 09:22
    39006
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Mieszanka paliwa z olejem może stać maksymalnie dwa miesiące, używanie starszego paliwa, to najprostsza droga do zatarcia silnika.

    Pompka paliwa nie pompuje benzyny do gaźnika, tylko zasysa ją przez gaźnik i podaje na powrót do zbiornika.

    Jeżeli jest dobra kompresja i iskra, to gdy wstrzykniesz troszkę paliwa do cylindra, silnik musi, na moment, zapalić, nawet bez gaźnika.

    Możesz sprawdzić, dla pewności, klin koła magnesowego.

    Mam dziwne przeczucie, że ten silnik jest przytarty, mogę się jednak mylić.
  • #15 30 Dec 2011 09:48
    m-blue
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dzięki wszystkim za pomoc, ale podstawowe rzeczy na ile mogłem sprawdziłem z Waszą pomocą i chyba się poddam, chociaż na moje oko, to jest jakaś pierdoła, bo po mojemu kompresja jest, iskra jest, tylko dziwne, że po wlaniu paliwa nie ruszył nawet na chwilę, więc albo za mało wlałem, albo świeca, albo faktycznie nie ma sprężania... Pierścień wygląda idealnie przynajmniej ze strony tłumika...

    Jeszcze jedno co chciałem zapytać - co się dzieje z tym olejem, że jest niedobry po 2 miesiącach, traci właściwości w mieszance czy co ?

    Ok, a co warto kupić w razie jakby się okazało, że pierścień i tłoki, bo naprawiać się chyba nie opłaci?
    Stihl czy Husqvarna, do sporadycznego cięcia, czy jakość podobna?
  • #16 30 Dec 2011 10:20
    m-blue
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    Jeszcze jedno co chciałem zapytać - co się dzieje z tym olejem, że jest niedobry po 2 miesiącach, traci właściwości w mieszance czy co ?

    Ok, a co warto kupić w razie jakby się okazało, że pierścień i tłoki, bo naprawiać się chyba nie opłaci?
    Stihl czy Husqvarna, do sporadycznego cięcia, czy jakość podobna?
  • #17 30 Dec 2011 10:46
    39006
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Do cylindra dawałeś to stare paliwo, jeżeli tak, to miała prawo nie zapalić.
    Spróbuj na nowej mieszance.
    Jest prawdopodobne że silnik zaskoczy, wtedy tylko czyszczenie gaźnika i ewentualna wymiana membran.
    Koszt niewielki.

    Na odległość trudno jest naprawiać, gdyby chociaż jakieś zdjęcia...

    Do sporadycznego cięcia, to i Partner wystarczy, tylko trzeba o niego dbać.
    Lać tylko świeżą mieszankę, nie przegrzewać, wypalać do końca paliwo z gaźnika przed dłuższym okresem nieużywania, itd.
  • #18 30 Dec 2011 13:20
    m-blue
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam ponownie,
    byłem zawieźć piłę na serwis, gość jak zobaczył, że jest paliwo na filtrze powietrza ,to mówi, że jakieś coś ala zaworek zwrotny nie działa, ponoć typowe uszkodzenie, ale za cholere nie wiem o czym mówił.
  • #19 30 Dec 2011 13:49
    39006
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Paliwo jest w filtrze, a niema go w cylindrze, pisałeś że świeca sucha?

    Napisz jaka była przyczyna awarii, gdy odbierzesz pilarkę z serwisu.
  • #20 30 Dec 2011 14:02
    m-blue
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (+1)
    Dokładnie, świeca była sucha, sprawdzałem, czy silnik nie był zalany. Dam znać we wtorek.
    Najlepszego w Nowym Roku:)
  • #21 05 Jan 2012 22:57
    m-blue
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (+1)
    Jak obiecałem, tak daję znać co było... podobno w gaźniku i w baku było jakieś białe coś, wyglądało jakby woda mleczna... dziwne trochę jak dla mnie, bo tankuję zawsze na shellu albo statoil, a choćby się waliło, to na jakiś małych stacjach nigdy... ogólnie wymieniona jakaś nała plastikowa podkładka albo uszczelka, coś może co było pod membraną, wyczyszczony gaźnik bo w środku był pordzewiały i jako tako pali... póki co jest ustawiona na 10300, mam podjechać na regulację po kilku bakach...
  Search 4 million + Products
Browse Products