Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Astra f 1.4 nie chce zapalic po mrozach

macrus 25 Lut 2003 20:27
  • #1 25 Lut 2003 20:27
    macrus
    Poziom 17  

    Mam pytanie cze jest to w ogóle możliwe żeby zbadać jakoś ten czujnik.Najprawdopodobniej jest coś z nim bo jak go coś piknie to nie można auta odpalić przez dłuższy czas.Z góry dzięki za informacje.

  • #2 25 Lut 2003 21:14
    Usunięty
  • #3 25 Lut 2003 21:21
    macrus
    Poziom 17  

    Akurat potrzebowałbym informacji od GolfaII lub IBIZA 93na94 rok pojemność 1300ccm.Bo włąśnie coś takiego się dzieje że autko jak się zgasi to nie można go czasami odpalić.Najczęśćiej po dłuższym jeżdżeniu ale nie ma reguły.

  • #4 25 Lut 2003 21:30
    Usunięty
  • #5 25 Lut 2003 21:35
    Ambrozy
    Poziom 13  

    Miałem coś takiego u siebie. Silnik 5 cylindrowy. W sklepie z auto-czesciami taki czujnik to wydatek ok. 150 zł. Udało mi się kupić cały aparat zapłonowy na auto giełdzie od jakiegoś VW 4 cylindrowego za 30 zł . Jest może 2-4 rodzaje hallotronów. Trzeba ściągnąć kopułkę i zobaczyć jaki jest. Kalotrony padają żadko, ale padają. U mnie został zniszczony mechanicznie, ośka miała luz i został przetarty, niemożliwe a jedank.
    PS. Sprawdż czy hallotrton jest poprawnie zasilany. Występuje tam +12V, masa, wyjście.

    Code:
    80

  • #6 26 Lut 2003 09:23
    nm
    Poziom 10  

    W książce napraw od danego typu są podane wartości rezystancji - ale trzeba posiadać miernik.Kiedyś przejeżdżając przez tory tramwajowe samochód zgasł i koniec. Po rozebraniu aparatu okazało się,że czujnik rozsypał się.(Golf)

  • #7 26 Lut 2003 22:14
    Ryho 100
    Poziom 11  

    najlepiej kupić na szrocie ale jak nie dostaniesz to w serwisie praktycznie nie do naprawienia lepiej wymienic na sprawny ,gupio ta jak ci stanie w mieście na skrzyżowaniu albo jszcze w najbardziej nie odpowiednim momenicie kiedy sie spieszysz miałem to samo odrazu wymieniłem na nowy i po problemie

  • #8 13 Mar 2003 15:23
    adamo
    Poziom 21  

    witam włącz zapłon zdejmij złacze z aparatu zapłonowego odszukaj

    + - i przewód sygnałowy następnie zdejmij przewód wysokiego napięcia z
    aparatu zapł i zwierając sygnałowy z minusem powinna przeskakiwac iskra
    pomiędzy masą a przewodem wys napięcia

  • #9 12 Sty 2004 10:39
    zodiak318
    Poziom 34  

    Jak już pisali poprzednicy są tam oznaczenia + 0 - . Odkręcacz i wyciągasz sobie aparat (2 śrubki). Pod "+" podłaczasz +12 v , pod "-" oczywiście - . między "0" a "+" jakiś miernik ustawiony na zakres 15 -30 v napięcia stałego. Powoli obracsz osią oparatu i powinno ci się pojawiać napięcie ok. 12 v (może być ciut niższe niż zasilanie) i znikać.
    Nie musisz kręcić cały czas bo przy odpowiednim położeniu "osi" napięcie "zostaje" lub "znika" i zmieni się dopiero jak ruszysz i wyjdziesz poza zakres (chwytania Halla). Możesz oczywiście zrobić to też "na samochodzie (ale aparat też wygodnie jest odkręcić - nie trzeba wtedy kręcić całym wałem (naprawdę problematyczne !) no i wyjąć kabel z cewki WN i podpiąć do masy. Powodzenia

  • #10 12 Sty 2004 21:33
    [-wojas-]
    Poziom 19  

    a niewiecie jak jest podłnczone w czyjniku halla w ładzie tam terz są trzy kable tylko ktury jest ktury i czy on zwiera ten kabel sygnałowy do masy czy do plusa ??

  • #11 13 Sty 2004 20:00
    zodiak318
    Poziom 34  

    Ten w Ladzie jest bardzo podobny do Boschowskiego tylko trochę toporniej wygląda. Na 99% podaje masę (czyli zmienia się względem +).
    Kolejności wyprowadzeń nie znam (prawdopodobnie "impulsowy" w środku ) ale to możesz łatwo zmierzyć miernikiem (najpierw względem masy (- akumulatora) znajdziesz plusa, a względem plusa akumulatora minusa (masę). Oczywiście miernikiem a nie żarówką żeby nie uszkodzić czujnika jak byś dotknął "impulsowego". Powodzonka.

  • #12 30 Mar 2004 08:45
    wilknet
    Poziom 11  

    Witam!
    Czujnik halla znajduje się w każdym komputerze a konkretnie to jest ich dwa w wentylatorkach procesora i zasilacza. Myślę ze można go sobie spróbować zastosować do różnych celów, przynajmniej do poznania zasady działania , ja użyłem go do prędkościomierza do motoru i chodzi do dzisiaj. Koszt prawie żaden , wystarczy stary spalony wentylatorek. Czujnik halla w wentylatorku ma czteru nóżki dwa zasilanie i dwa wyjścia.
    Patrząc od strony napisów to po lewej jest zasilanie,później dwa wyjścia, a ostania nóżka masa.
    Warto spróbować a może akurat można do czegoś zastosować, przynajmnie prawie żaden koszt.
    POzdrawiam.

  • #13 30 Mar 2004 14:13
    [-wojas-]
    Poziom 19  

    wilknet muwisz o takich małych wentylatorkach z proca albo coś ??
    wiem że tam jest czujnik obrotów ale kturo to ??

  • #14 30 Mar 2004 15:42
    fantom
    Poziom 31  

    Jak robierzesz to powinienes zobaczyc cos czarnego stojacego zwroconego na zewnatrz.Taki hallotron mozna kupic w sklepie za 4 zlote jesli masz psuc wiatraczek :lol:

  • #15 07 Kwi 2004 11:53
    AKuba
    Poziom 11  

    zodiak318 napisał:
    Jak już pisali poprzednicy są tam oznaczenia + 0 - . Odkręcacz i wyciągasz sobie aparat (2 śrubki). Pod "+" podłaczasz +12 v , pod "-" oczywiście - . miedzu "0" a "+" jakiś miernik ustawiony na zakres 15 -13 v napięcia stałego. Powoli obracsz osią oparatu i powinno ci się pojawiać napięcie ok. 12 v (może być ciut niższe niż zasilanie) i znikać.
    Nie musisz kręcić cały czas bo przy odpowiednim położeniu "osi" napięcie "zostaje" lub "znika" i zmieni się dopiero jak ruszysz i wyjdziesz poza zakres (chwytania Halla). Możesz oczywiście zrobić to też "na samochodzie (ale aparat też wygodnie jest odkręcić - nie trzeba wtedy kręcić całym wałem (naprawdę problematyczne !) no i wyjąć kabel z cewki WN i podpiąć do masy. Powodzenia


    Chciałbym prosić o pomoc w sprawdzeniu modułu zapłonowego:
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic119735.html

  • #16 06 Mar 2007 21:32
    Dave78
    Poziom 10  

    odgrzebuje temat. VAG (Seat 1.6 AFT) wywala mi blad czujnik Halla walka rozrzadu G40 sygnal poza specyfikacja (blad sporadyczny). Usterka objawia sie tym ze auto przechodzi w tryb awaryjny. Kasuje blad podczas pracy i jest ok ale jak wylacze zaplon i wlacze blad wskakuje ponownie i znow przechodzi do trybu awaryjnego:cry: Sprawdzilem dzis halla metoda kolegi Zodiaka i hall wyglada na sprawny (napiecie na oznaczeniu "0" sie pojawia podczas krecenia oska aparatu
    Jedyne co dostrzeglem to ze walek apartu ma wzdluzne luzy osiowe....

    Tylko dlaczego jesli skasuje blad wszytko ok a po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu blad wpada z powrotem, owszem VAG'i czesto pokazuja blad halla na zgaszonym silniku ale on znika po uruchomieniu silnika. Dodam ze to aparat SAGEM... z czujnikiem ponoc niewymienialnym

  • #17 04 Kwi 2007 15:02
    miki27
    Poziom 1  

    mam pytanie gdzie on dokładnie się znajduje w vw golf III

  • #18 04 Kwi 2007 15:52
    Rysio
    Poziom 10  

    ten błąd występuje zawsze na nie pracującym silniku i po skasowaniu i ponownym włączeniu tylko zapłonu błąd będzie zawsze

    w golfie III znajduje się w aparacie zapłonowym

  • #19 05 Kwi 2007 22:50
    Kapibara
    Poziom 9  

    ja tez mam proglem z zaplonem. kilka razy auto zgaslo w tym 2 razy na skrzyzowaniu. posprawdzalem napiecia i zasilanie do cewki dochodzi a iskry brak. Mam golfa III 2.0. jak odlanczam wtyczne do czujnika hall przy aparacie zaplonowym i sprawdzma napiecie to go nei ma. Po jakims czasie mu przejdzie i napiecie sie pojawia. Ta wtyczna to jest zasilanie czujnika halla??? jesli tak to ne idostaje zailania,, a te przewody ida bezposrednio z komputera sterujacego ???? co powinienem sprawdzic i jak zeby byc pewnym co jest nei tak

  • #20 07 Kwi 2007 02:13
    markus-23
    Poziom 10  

    z doswiadczenia wiem ze czesto sama wtyczka jest problemem obejzyj ja bardzo dokladnie i zobacz czy nie jest tam zielono pozdrawiam marek

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty