Forum elektroda.pl

Regulamin | Punkty | Dodaj... | Ostatnie | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Astra f 1.4 nie chce zapalic po mrozach


Napisz nowy temat  Temat zablokowany      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Elektryka i elektronika -> Astra f 1.4 nie chce zapalic po mrozach
Autor
Wiadomość
macrus
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 27 Sty 2003
Posty: 293
Miasto: Krobia

Post#1 Post autora tematu 25 Lut 2003 21:27   

Astra f 1.4 nie chce zapalic po mrozach


Mam pytanie cze jest to w ogóle możliwe żeby zbadać jakoś ten czujnik.Najprawdopodobniej jest coś z nim bo jak go coś piknie to nie można auta odpalić przez dłuższy czas.Z góry dzięki za informacje.
Powrót do góry
   
Gość
Poziom 26
Poziom 26





Post#2 25 Lut 2003 22:14   

Re: Astra f 1.4 nie chce zapalic po mrozach


Mozna sprawdzić.Jak chodzi o Opla z aparatem lucas to siada on często
Powrót do góry
   
macrus
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 27 Sty 2003
Posty: 293
Miasto: Krobia

Post#3 Post autora tematu 25 Lut 2003 22:21   

Re: Astra f 1.4 nie chce zapalic po mrozach


Akurat potrzebowałbym informacji od GolfaII lub IBIZA 93na94 rok pojemność 1300ccm.Bo włąśnie coś takiego się dzieje że autko jak się zgasi to nie można go czasami odpalić.Najczęśćiej po dłuższym jeżdżeniu ale nie ma reguły.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 25 Lut 2003 22:21   





Powrót do góry
   
Gość
Poziom 26
Poziom 26





Post#4 25 Lut 2003 22:30   

Re: Astra f 1.4 nie chce zapalic po mrozach


Idą do aparatu 3 kable-brązowy,zielony,czerwony(mogą mieć dodatkowe pasma,ja opisałem kolory podstawowe).Weź diodę led z oporniczkiem 1k w szereg i podepnij anodą do czerwonego,katodą do zielonego(wtyczki z hallotronu nie ściągaj).Jak kręcisz rozrusznikiem led będzie migał(hallotron przełącza).Jak nie mruga -uwalony.2 metoda-zielony zwieraj na masę -w chwili zwarcia skoczy iskra z cewki.Jak przy zwieraniu masz,a z halla nie-jest zły.
Powrót do góry
   
Ambrozy
Poziom 12
Poziom 12


Dołączył: 22 Paź 2002
Posty: 105
Miasto: -

Post#5 25 Lut 2003 22:35   

Re: Astra f 1.4 nie chce zapalic po mrozach


Miałem coś takiego u siebie. Silnik 5 cylindrowy. W sklepie z auto-czesciami taki czujnik to wydatek ok. 150 zł. Udało mi się kupić cały aparat zapłonowy na auto giełdzie od jakiegoś VW 4 cylindrowego za 30 zł . Jest może 2-4 rodzaje hallotronów. Trzeba ściągnąć kopułkę i zobaczyć jaki jest. Kalotrony padają żadko, ale padają. U mnie został zniszczony mechanicznie, ośka miała luz i został przetarty, niemożliwe a jedank.
PS. Sprawdż czy hallotrton jest poprawnie zasilany. Występuje tam +12V, masa, wyjście.
Kod:
80

Powrót do góry
   
nm
Poziom 7
Poziom 7


Dołączył: 20 Lut 2003
Posty: 23

Post#6 26 Lut 2003 10:23   

Re: Astra f 1.4 nie chce zapalic po mrozach


W książce napraw od danego typu są podane wartości rezystancji - ale trzeba posiadać miernik.Kiedyś przejeżdżając przez tory tramwajowe samochód zgasł i koniec. Po rozebraniu aparatu okazało się,że czujnik rozsypał się.(Golf)
Powrót do góry
   
Ryho 100
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 27 Gru 2002
Posty: 49
Miasto: Lubań City ---- Dolnośląskie

Post#7 26 Lut 2003 23:14   

Re: Astra f 1.4 nie chce zapalic po mrozach


najlepiej kupić na szrocie ale jak nie dostaniesz to w serwisie praktycznie nie do naprawienia lepiej wymienic na sprawny ,gupio ta jak ci stanie w mieście na skrzyżowaniu albo jszcze w najbardziej nie odpowiednim momenicie kiedy sie spieszysz miałem to samo odrazu wymieniłem na nowy i po problemie
Powrót do góry
   
adamo
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 08 Lut 2003
Posty: 333
Miasto: Bytów

Post#8 13 Mar 2003 16:23   

Re: Czujnik Halla


witam włącz zapłon zdejmij złacze z aparatu zapłonowego odszukaj

+ - i przewód sygnałowy następnie zdejmij przewód wysokiego napięcia z
aparatu zapł i zwierając sygnałowy z minusem powinna przeskakiwac iskra
pomiędzy masą a przewodem wys napięcia
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 13 Mar 2003 16:23   





Powrót do góry
   
zodiak318
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 27 Wrz 2003
Posty: 2353

Post#9 12 Sty 2004 11:39   

Re: Czujnik Halla


Jak już pisali poprzednicy są tam oznaczenia + 0 - . Odkręcacz i wyciągasz sobie aparat (2 śrubki). Pod "+" podłaczasz +12 v , pod "-" oczywiście - . między "0" a "+" jakiś miernik ustawiony na zakres 15 -30 v napięcia stałego. Powoli obracsz osią oparatu i powinno ci się pojawiać napięcie ok. 12 v (może być ciut niższe niż zasilanie) i znikać.
Nie musisz kręcić cały czas bo przy odpowiednim położeniu "osi" napięcie "zostaje" lub "znika" i zmieni się dopiero jak ruszysz i wyjdziesz poza zakres (chwytania Halla). Możesz oczywiście zrobić to też "na samochodzie (ale aparat też wygodnie jest odkręcić - nie trzeba wtedy kręcić całym wałem (naprawdę problematyczne !) no i wyjąć kabel z cewki WN i podpiąć do masy. Powodzenia
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 12 Sty 2004 11:39   





Powrót do góry
   
[-wojas-]
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 15 Cze 2003
Posty: 423
Miasto: Chełm

Post#10 12 Sty 2004 22:33   

Re: Astra f 1.4 nie chce zapalic po mrozach


a niewiecie jak jest podłnczone w czyjniku halla w ładzie tam terz są trzy kable tylko ktury jest ktury i czy on zwiera ten kabel sygnałowy do masy czy do plusa ??
Powrót do góry
   
zodiak318
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 27 Wrz 2003
Posty: 2353

Post#11 13 Sty 2004 21:00   

Re: Czujnik Halla


Ten w Ladzie jest bardzo podobny do Boschowskiego tylko trochę toporniej wygląda. Na 99% podaje masę (czyli zmienia się względem +).
Kolejności wyprowadzeń nie znam (prawdopodobnie "impulsowy" w środku ) ale to możesz łatwo zmierzyć miernikiem (najpierw względem masy (- akumulatora) znajdziesz plusa, a względem plusa akumulatora minusa (masę). Oczywiście miernikiem a nie żarówką żeby nie uszkodzić czujnika jak byś dotknął "impulsowego". Powodzonka.
Powrót do góry
   
wilknet
Poziom 7
Poziom 7


Dołączył: 03 Lis 2003
Posty: 23
Miasto: Gorlice

Post#12 30 Mar 2004 08:45   

Re: Czujnik Halla


Witam!
Czujnik halla znajduje się w każdym komputerze a konkretnie to jest ich dwa w wentylatorkach procesora i zasilacza. Myślę ze można go sobie spróbować zastosować do różnych celów, przynajmniej do poznania zasady działania , ja użyłem go do prędkościomierza do motoru i chodzi do dzisiaj. Koszt prawie żaden , wystarczy stary spalony wentylatorek. Czujnik halla w wentylatorku ma czteru nóżki dwa zasilanie i dwa wyjścia.
Patrząc od strony napisów to po lewej jest zasilanie,później dwa wyjścia, a ostania nóżka masa.
Warto spróbować a może akurat można do czegoś zastosować, przynajmnie prawie żaden koszt.
POzdrawiam.
Powrót do góry
   
[-wojas-]
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 15 Cze 2003
Posty: 423
Miasto: Chełm

Post#13 30 Mar 2004 14:13   

Czujnik Halla


wilknet muwisz o takich małych wentylatorkach z proca albo coś ??
wiem że tam jest czujnik obrotów ale kturo to ??
Powrót do góry
   
fantom
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 23 Mar 2003
Posty: 1656
Miasto: Łódź

Post#14 30 Mar 2004 15:42   

Re: Czujnik Halla


Jak robierzesz to powinienes zobaczyc cos czarnego stojacego zwroconego na zewnatrz.Taki hallotron mozna kupic w sklepie za 4 zlote jesli masz psuc wiatraczek :lol:
Powrót do góry
   
AKuba
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 10 Paź 2003
Posty: 77

Post#15 07 Kwi 2004 11:53   

Re: Czujnik Halla


zodiak318 napisał:
Jak już pisali poprzednicy są tam oznaczenia + 0 - . Odkręcacz i wyciągasz sobie aparat (2 śrubki). Pod "+" podłaczasz +12 v , pod "-" oczywiście - . miedzu "0" a "+" jakiś miernik ustawiony na zakres 15 -13 v napięcia stałego. Powoli obracsz osią oparatu i powinno ci się pojawiać napięcie ok. 12 v (może być ciut niższe niż zasilanie) i znikać.
Nie musisz kręcić cały czas bo przy odpowiednim położeniu "osi" napięcie "zostaje" lub "znika" i zmieni się dopiero jak ruszysz i wyjdziesz poza zakres (chwytania Halla). Możesz oczywiście zrobić to też "na samochodzie (ale aparat też wygodnie jest odkręcić - nie trzeba wtedy kręcić całym wałem (naprawdę problematyczne !) no i wyjąć kabel z cewki WN i podpiąć do masy. Powodzenia


Chciałbym prosić o pomoc w sprawdzeniu modułu zapłonowego:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic119735.html
Powrót do góry
   
Dave78
Poziom 8
Poziom 8


Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 29
Miasto: Krakow

Post#16 06 Mar 2007 22:32   

Re: Czujnik Halla


odgrzebuje temat. VAG (Seat 1.6 AFT) wywala mi blad czujnik Halla walka rozrzadu G40 sygnal poza specyfikacja (blad sporadyczny). Usterka objawia sie tym ze auto przechodzi w tryb awaryjny. Kasuje blad podczas pracy i jest ok ale jak wylacze zaplon i wlacze blad wskakuje ponownie i znow przechodzi do trybu awaryjnego:cry: Sprawdzilem dzis halla metoda kolegi Zodiaka i hall wyglada na sprawny (napiecie na oznaczeniu "0" sie pojawia podczas krecenia oska aparatu
Jedyne co dostrzeglem to ze walek apartu ma wzdluzne luzy osiowe....

Tylko dlaczego jesli skasuje blad wszytko ok a po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu blad wpada z powrotem, owszem VAG'i czesto pokazuja blad halla na zgaszonym silniku ale on znika po uruchomieniu silnika. Dodam ze to aparat SAGEM... z czujnikiem ponoc niewymienialnym
Powrót do góry
   
miki27
Poziom 1
Poziom 1


Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 1
Miasto: Brzeg

Post#17 04 Kwi 2007 15:02   

Re: Czujnik Halla


mam pytanie gdzie on dokładnie się znajduje w vw golf III
Powrót do góry
   
Rysio
Poziom 5
Poziom 5


Dołączył: 23 Maj 2003
Posty: 14
Miasto: Okolice Poznania

Post#18 04 Kwi 2007 15:52   

Re: Czujnik Halla


ten błąd występuje zawsze na nie pracującym silniku i po skasowaniu i ponownym włączeniu tylko zapłonu błąd będzie zawsze

w golfie III znajduje się w aparacie zapłonowym
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 04 Kwi 2007 15:52   





Powrót do góry
   
Kapibara
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 15 Lut 2006
Posty: 5
Miasto: Chrzanow

Post#19 05 Kwi 2007 22:50   

Re: Czujnik Halla


ja tez mam proglem z zaplonem. kilka razy auto zgaslo w tym 2 razy na skrzyzowaniu. posprawdzalem napiecia i zasilanie do cewki dochodzi a iskry brak. Mam golfa III 2.0. jak odlanczam wtyczne do czujnika hall przy aparacie zaplonowym i sprawdzma napiecie to go nei ma. Po jakims czasie mu przejdzie i napiecie sie pojawia. Ta wtyczna to jest zasilanie czujnika halla??? jesli tak to ne idostaje zailania,, a te przewody ida bezposrednio z komputera sterujacego ???? co powinienem sprawdzic i jak zeby byc pewnym co jest nei tak
Powrót do góry
   
markus-23
Poziom 7
Poziom 7


Dołączył: 23 Gru 2006
Posty: 21
Miasto: GorzowWlkp

Post#20 07 Kwi 2007 02:13   

Re: Czujnik Halla


z doswiadczenia wiem ze czesto sama wtyczka jest problemem obejzyj ja bardzo dokladnie i zobacz czy nie jest tam zielono pozdrawiam marek
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Temat zablokowany      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Elektryka i elektronika -> Astra f 1.4 nie chce zapalic po mrozach
Strona 1 z 1
Podobne tematy
Audi nie chce zapalic problem z czujnikami !!!!!!! (6)
Peugeot partner 1.9d nie chce zapalic (2)
Seat Alahambra Nie chce zapalic (7)
nie chce zapalic MEGANKA - po zwarciu (2)
ford mondeo nie chce zapalic (20)
Golf IV 1,9 TDI nie chce zapalic (5)
Audi a4 2.6 nie chce zapalic problem (1)
Matiz nie chce zapalic (4)
opel astra f 1.4 nie chce zaskoczyc po mrozach (11)
Diesel,Bmw,e30 2,4 td,nie chce zapalic (6)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.071 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony