X

Przepalające śię świece żarowe Golf V

dochtore 08 Jan 2012 08:50
  • #1 08 Jan 2012 08:50
    dochtore
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    WITAM
    Mam problem z golfem 1,9 tdi 105 KM silnik BXE. Po raz czwarty przepaliły się świece żarowe.
    Samochód ma przejechane 58 tys, jestem jego pierwszym właścicielem (kupiony w serwisie nowy ). Na gwarancji były świece wymieniane dwa razy. W chwili obecnej samochód jest juz po gwarancji. Wymieniłem już sterownik od grzania świec oraz wszystkie czujniki temperatury. Świece przy każdej wymianie zakładane oryginalne Boscha. Poprzednio wymienione świece, po dwóch tygodniach przepaliły się . Było to w grudniu 2010 roku. Po wymianie na nowe do następnego roku do grudnia 2011 wszystko było O.K (systematycznie sprawdzane raz w miesiącu przez podłączenie kompa )
    Wczoraj po podłączeniu testera okazało się że trzy świece znów są przepalone.Proszę o jakieś rady lub podpowiedzi co może być przyczyną.
  • #2 08 Jan 2012 09:24
    BOGUSS4
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Na początek zrób sobie kontrolkę rzeczywistego grzania świec.
    Kontrolka ( spiralka ) w liczniku nie spełnia tego zadania !
  • #3 08 Jan 2012 09:51
    kkknc
    Level 38  
    Helpful post? (0)
    Albo świece za długo grzeją, albo są takie kiepskie.
    Nie mas przypadkiem założonego modułu długiego grzania? Czujnik temperatury sprawny?
    Bosch to już nie to, co kiedyś załóż Beru 0100266008 ( VW N10591602 / N10591603) To dobre jakościowo świece. A tak ogólnie to mogę podąć tak na szybko 10 firm, które robią świece do tego motoru. Ale nie każda jest do silnika BXE. Chociaż wyglądają tak samo.
  • #4 08 Jan 2012 11:48
    dochtore
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam
    Czas grzania świec sterowany jest przez sterownik świec, a ten został wymieniony juz na nowy. Co do świec to kupowane oryginalne w serwisie z takim samym numerem jak te które były od początku.
    Spróbuje jeszcze jutro pomierzyc czas grzania oraz napięcie bezposrednio w czasie grzania.
    Dziekuje za rady o wynikach poinformuję.
  • #5 08 Jan 2012 12:19
    carsmot
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Sprawdź katalaog NGK . Są problemy z doborem świec do tych silników . Nawet serwis sprzedał mi kiedyś świece do 2.0 TDI , ETKA tak pokazała . Wytrzymały 2 tyg. Dopiero po godz. boksowaniach z ETK-ą , katalogiem Intercars i katalogiem NGK doszedłem i dopiero odpowiednio dobrane NGK chodzą już 8 m-c . Patrzyłeś na napięcie nominalne zasilania tych świec ?
  • #6 08 Jan 2012 12:39
    kidu22
    Level 35  
    Helpful post? (0)
    A one ci się sysyematycznie palą czy po wymianie pierwszych które były długo następne szlak trafia szybciutko?
  • #7 08 Jan 2012 13:18
    Removed
    Helpful post? (0)
    dochtore wrote:
    co może być przyczyną.
    kiepska jakoś lub stałe zwarcie.
  • #8 08 Jan 2012 14:13
    kkknc
    Level 38  
    Helpful post? (+1)
    dochtore wrote:
    Co do świec to kupowane oryginalne w serwisie z takim samym numerem jak te które były od początku.

    A skąd pewność, że był założone dobre?
    Podałem ci numer Beru, 0100266008 który zastąpił numer 0100266001 od podwozia nr 70251. Ta świeca jest do silników BKC, BLS, BXE. Bosh 0 250 402 001. Champion CH700/002. Delphi HDS413 jest do silnika BKC, BLS. Sprzedawcy twierdzą, że się nadają do tych silników.
    Bardzo ważny jest czas grzania, bo te świece są na 5V.
  • #9 09 Jan 2012 19:17
    Megawe
    Level 26  
    Helpful post? (0)
    Swiece dostają impuls 2-3 s. 12 V potem napięcie jest obniżone do 4,4 V.
    Świece są już włączane w czasie otwierania drzwi.
  • #10 09 Jan 2012 19:25
    kidu22
    Level 35  
    Helpful post? (0)
    A jak gość zastosował normalne 11V to nici z podgrzewania.
  • #11 10 Jan 2012 12:20
    dochtore
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam
    Dziękuję za wszystkie porady oraz informacje.
    Swiece zawsze były zakładane 5v.
    Udało mi sie wczoraj pomierzyć napięcia na świecach oraz czasy.Silnik zimny, temp. na zewnatrz +5 st.C . Wygląda to nastepująco;
    -pierwsze 2s napięcie ok 3,0v
    -następnie wzrost napięcia do ok 12v przez ok 1s
    -następnie spadek do napięcia ok 3v i takie napięcie do końca grzania (tj max
    czas całego cyklu grzania ok 20s)
    Wnioskuję z tego że wszystko przebiega prawidłowo.Ponownie założone nowe swiece tym razem jednak BERU.
    O wynikach będę informował.
    Dziękuję wszystkim za zainteresowanie.
  Search 4 million + Products
Browse Products