X
  • #1 08 Jan 2012 19:12
    lukash3
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Tak jak w tytule, znajomy dzwonił do mnie, że migają mu kontrolki na desce, hamulec nie puszcza i generalnie nie może autkiem nigdzie pojechać. Poradziłem mu próbę ruszenia z zapiętymi pasami, odłączenie klemy minusowej, wielokrotne naciskanie przycisku. Okazuje się, że podczas podczas uruchamiania ręcznego słyszy dźwięk silniczków, ale nie puszczają (być może jeden jest zepsuty). Jako, że mam do niego dość daleko (60km) i chciałbym mu pomóc (mam VCDS) chciałbym się dowiedzieć, co można zrobić, jakie narzędzia wziąć, żeby tym samochodem ruszyć i ew. dojechać do warsztatu bez lawety. (o ile winny okaże się zacisk). Przyjmuję do wiadomości również to, że pewnie nie obędzie się bez rozebrania zacisku. (chyba, że moje rozumowanie jest całkowicie błędne i jednak coś innego jest powodem tej awarii)
    Jakieś sugestie?

    Pozdrawiam i dziękuje z góry za pomoc
  • #2 08 Jan 2012 22:13
    Don de Leon
    Level 22  
    Helpful post? (+1)
    Jak masz VCDS-a to próbuj zasterować silniczki tak jak do wymiany klocków a potem normalnie powinny się wcisnąć tłoczki (jak w zwykłym, przednim zacisku). Jeśli silniczki się cofną a tłoczki nie to masz przyczynę. Jeśli z kolei któryś się nie cofnie to patrz po kablach może coś się przetarło/zaśniedziało.Można ten zacisk cofnąć metodą "poza ustrojową", czyli podając napięcie i masę z zewnątrz.Ale to już od Ciebie zależy. Co do kluczy to sam zacisk do jarzma jest kręcony na śrubę 8mm z łbem na imbus 6 lub 7, ewentualnie na łeb sześciokątny 13.
  • #3 08 Jan 2012 22:18
    trans-serwis
    Level 39  
    Helpful post? (-6)
    Don de Leon nigdy nie widziałeś takiego zacisku w passacie, ale fajnie opowiadasz.
  • #4 08 Jan 2012 22:25
    Don de Leon
    Level 22  
    Helpful post? (-1)
    Dziwna sprawa. Bo jeśli chodzi o mocowanie zacisku do jarzma to strzelałem. Ale mechanizm załączania hamulca postojowego do wymiany klocków zwalniasz testerem, wciskasz tłoczki i zakładasz klocki po czym robisz nastaw żeby się tłoczek ustawił? Passat B6?
  • #5 08 Jan 2012 23:44
    trans-serwis
    Level 39  
    Helpful post? (-3)
    Robiłeś to kiedyś? Czy tak sobie teoretyzujesz?
  • #6 08 Jan 2012 23:54
    lukash3
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    Tylko nie jestem pewien czy Basic Settings zadziałają jak będzie aktywny jakiś błąd nie do usunięcia, ale nad rozwiązaniem z cofaniem hamulca przez VCDS już rozmyślałem - jednak obawiam się, że pewnie możliwe będzie tylko "doraźne" cofnięcie tłoczka - pytanie - jak to zrobić bezpiecznie?
  • #7 09 Jan 2012 00:06
    trans-serwis
    Level 39  
    Helpful post? (-4)
    lukash3 wrote:
    jak to zrobić bezpiecznie?
    Wezwać mechanika.
  • #8 09 Jan 2012 00:16
    lukash3
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (+1)
    Co wnosi ta wypowiedź? Masz serwis - jak rozumiem, odkąd wprowadzono to rozwiązanie wiedziałeś jak to zrobić - ok - omnibus - nie moja sprawa. Czasami naprawiam auta, ale skoro internet daje mi możliwość uczenia się na cudzych błędach to czemu mam się nauczyć na swoich? Dam sobie jakoś radę z rozebraniem tego bez twojej pomocy, spie***** to odkupie, ale będę wiedział na przyszłość. Zastanów się nad jednym - czy te 3103 posty, które masz nabite to sama pomoc? zero pytań? Jak tak to forum jest nie dla ciebie.
  • #9 18 Jan 2012 20:53
    lukash3
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    Wiem. Na razie sprawa stoi w miejscu. Ja nie mam czasu, kumpel wcale, a auto stoi. Prawdopodobnie przez ktoś inny będzie mu to robił, ale i tak podpytam co i jak, w końcu może ktoś skorzysta.
  • #10 18 Jan 2012 20:56
    T5
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Dwa kable i kawałek akumulatora i też da się rade.
  • #11 18 Jan 2012 21:43
    autoas
    Level 41  
    Helpful post? (+1)
    Taaa, tyle, że dzisiaj wszyscy chcą podłączać laptopa i "zresetować" i już naprawione, ale upaprać się pod samochodem to już lipa, niech auto postoi...
    Nie ma czasu i pieniędzy na lawetę...
  • #12 18 Jan 2012 21:55
    lukash3
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    A no chcą, czy to źle? - już teraz z drobnymi podstawami i pomocą internetu, każdy kto ma interfejs do swojego samochodu może wiele zdziałać. Większość zależy jednak od interpretacji danych, które sterownik podaje nam na tacy - tutaj najważniejsze jest doświadczenie. Technika idzie do przodu, samodiagnoza samochodów też, wiadomo, czasami trzeba ubrudzić ręce, chociaż nie każdy chce;)
    A auto jak dla mnie może stać i pół roku - nie moje, przecież nikogo nikt na siłę uszczęśliwiać nie będzie. Pozdrawiam, a temat myślę można zostawić w spokoju, aż się dowiem co tam w Pasku słychać
  • #13 07 Feb 2012 19:36
    lukash3
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    Relacja kumpla - padła elektronika jednego z zacisków (tak jak podejrzewałem, jeden nie puszczał). Wymiana zacisku pomogła. Co ciekawe elektronika padła przez to, że obudowa była pęknięta, na dodatek ponoć obudowa drugiego silniczka też już nie jest w najlepszym stanie (powinna iść do klejenia). Także właściciele B6stek - może warto zerknąć na stan swoich zacisków? - Pozdrawiam
  Search 4 million + Products
Browse Products