X
  • #1 10 Jan 2012 12:38
    23kudzia23
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    Witam wszystkich

    mam problem przypuszczalnie za skrzynią biegów w moim Seacie ( 1.4 MPI 2001r).
    podczas postoju np. na skrzyżowaniu na luzie to coś delikatnie stuka w silniku a po wciśnięciu sprzęgła stukanie ustaje. mam nadzieję ze nie trzeba wymieniać skrzyni biegów.
    pomóżcie. Dzięki. pozdrawiam wszystkich
  • #2 10 Jan 2012 16:47
    wolffik
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Prawdopodobnie łożysko oporowe.
  • #3 21 Jan 2012 21:12
    xyro
    Level 23  
    Helpful post? (0)
    Po pierwsze proponuje poszukać jaką masz skrzynię biegów. Z tego rocznika z tym silnikiem montowane były niestety wadliwe skrzynie vw. Siadają nity które scalają dyferencjał z napędzającym go kołem. Proponuje ściągnąć skrzynie i obejrzeć sprzęgło (jak jest w miarę ok to wymienić tarczę i łozysko oporowe ) a skrzynia do fachowca i zmienić nity na śruby i sprawdzić łożyska. Orientacyjne ceny.
    Zdjęcie założenie skrzyni plus sprzęgło 200-300 zł.
    Robocizna skrzyni 150-200 zł plus części. Pozdrawiam
  • #4 21 Jan 2012 21:22
    wojtekryba
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    xyro wrote:
    Po pierwsze proponuje poszukać jaką masz skrzynię biegów. Z tego rocznika z tym silnikiem montowane były niestety wadliwe skrzynie vw. Siadają nity które scalają dyferencjał z napędzającym go kołem. Proponuje ściągnąć skrzynie i obejrzeć sprzęgło (jak jest w miarę ok to wymienić tarczę i łozysko oporowe ) a skrzynia do fachowca i zmienić nity na śruby i sprawdzić łożyska. Orientacyjne ceny.
    Zdjęcie założenie skrzyni plus sprzęgło 200-300 zł.
    Robocizna skrzyni 150-200 zł plus części. Pozdrawiam


    Bzdet.......to o czym mówisz dotyczy innej skrzyni.
    W przedmiotowym przypadku do wymiany tarcza sprzęgła.

    I proszę nie negować bo do dziś mi się śnią te heble po 9 latach pracy przy nich.
  • #5 21 Jan 2012 21:24
    robokop
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    wojtekryba wrote:

    W przedmiotowym przypadku do wymiany tarcza sprzęgła.

    Wojtek, co ma tarcza do stuków na postoju? Łożysko oporowe raczej.
  • #6 21 Jan 2012 21:33
    adamblonsky
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    W tym przypadku to tarcza sprzęgła (luzy na sprężynach) albo skrzynka do roboty, chciał nie chciał to i tak skrzynka do wyciągnięcia i weryfikacja.
    Łożysko oporowe raczej nie bo przecież stuka bez wciśniętego sprzęgła.
    I chyba nie ma już nad czym dyskutować. :-)
  • #7 21 Jan 2012 21:40
    wojtekryba
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    robokop wrote:
    wojtekryba wrote:

    W przedmiotowym przypadku do wymiany tarcza sprzęgła.

    Wojtek, co ma tarcza do stuków na postoju? Łożysko oporowe raczej.


    Napisałem ..... nie negować......założyć tarcze z ALM z stoczoną piastką o 2mm.

    dlaczego stuka ? fabryczne zbyt duże luzy pomiędzy faktyczną tarczą a piastką.

    Niech puści sprzęgło delikatnie powolutku to nic nie będzie sukać bo sie tarcza ułoży idealnie centrycznie.
    Przy szybszym puszczeniu sprzęgła będzie terkotać.
  • #8 21 Jan 2012 23:40
    robokop
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    No dobra, ale co i o co będzie terkotać, skoro przy puszczonym sprzęgle jest zaciśnięta w docisku, (sprężyny siła odśrodkowa utrzymuje w stałym położeniu, tak że też nie będzie ich słychać, nawet jeśli będą luźne), a frez także luzu przejawiać nie powinien - obracanie nawet nie obciążonej przekłądni to też praca, jako że na wałek zawsze działa jakiś tam moment hamujący.
  • #9 23 Jan 2012 01:20
    xyro
    Level 23  
    Helpful post? (0)
    Nikt nie jest wróżką i nie diagnozuje przez internet. Była 1 skrzynia właśnie z tym silnikiem montowana w której VW wstawił nity zamiast śrób(oznaczenei z głowy nie podam bo nie pamiętam). Co nie oznacza, że spręzyny na tarczy mogą mieć dosyć. Ja bym zaczął od sprawdzenie rodzaju skrzyni bo to nic nie kosztuje :) Jak skrzynia ok, olej w normie i sprzęgło nie ślizga to śmigać i się nie przejmować .

    A może mam paranoje co do skrzyń VW bo jak nie łożyska to synchronizatory, jak nie to to te nieszczesne nity, które lubią dziurę w obudowie zrobic ... z której strony by nie patrzeć grupa VAG nie popisała się skrzyniami z tego okresu bo padają jak muchy.
  Search 4 million + Products
Browse Products