Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 12 Sty 2012 23:53
    8850
    Poziom 21  

    Opel astra f kombi 97. Nad zderzakiem tylniej klapy znajduje sie rygiel, ucho od zamka klapy. Na tym ryglu dookola metalowego trzpienia podejrzewam ze byl kiedys pancerzyk z jakies twardego materialu. Klapa bagaznika tlucze sie wiec owinalem tasma izolacyjna. Niestety to sposob jesttylko na 2 tygodnie potem wyciera sie. Regulacja odbojnikami malo co daje tej czesci oryginalnej nje ma nigdzie ana autozlomach jest ten element ale wytarty. Macie pomysl jak to naprawiec?

  • Pomocny post
    #2 13 Sty 2012 01:59
    vorlog
    Poziom 32  

    Nałóż na trzpień kilka (dobierz) warstw solidnej koszulki termokurczliwej, wygrzewając każdą warstwę z osobna. na jakiś czas pomoże, lepsze to niż taśma.
    V.

  • #4 13 Sty 2012 11:22
    ravelation
    Poziom 21  

    A ja myśle ze to problem w złej regulacji zamka.klapa ma luz i sie tłucze.

  • #5 13 Sty 2012 12:39
    vorlog
    Poziom 32  

    Regulacja niewiele pomoże, jak sworzeń jest goły- przerabiałem to w Golfie, tak jest podobny system zamków... Jak plastyk ze sworznia zniknie to drzwi stukają na każdym dołku.
    V.

  • #6 13 Sty 2012 13:05
    bartek_j
    Poziom 35  

    Tam chyba jednak orginalnie zawsze to ucho było metalowe. A więc jednak regulacja..

  • #7 13 Sty 2012 23:46
    8850
    Poziom 21  

    Sprawdzilem. Regulacja nie działa na maksa przesunąłem sworzeń do przodu auta, to już przerabiałem nawet kiedyś. Niestety nie ma możliwości dalej tego przesunąć w głąb auta.
    Wydaje mi się ze oryginalnie ucho nie było metalowe ale obłożone czymś. Teraz jest gołe po kilku latach. Spróbowałem też nałożyć warstwy solidnej koszulki termokurczliwej każdą cierpliwie zgrzewając, niestety efekt jest kiepski, bo albo odpadają albo się przesuwają. Jakiś inny pomysł?

  • #8 14 Sty 2012 00:20
    ravelation
    Poziom 21  

    ale nie sworzen reguluj tylko zamek w klapie.może jest słabo dokręcony.

  • #9 14 Sty 2012 10:43
    8850
    Poziom 21  

    Sprawdziłem zamek, jest dobrze dokręcony. W tym modelu nie ma regulacji na zamku tylko regulacja ucha rygla zamka.
    Czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł co można z tym zrobić?

  • #10 14 Sty 2012 10:53
    ravelation
    Poziom 21  

    no to jedynie musisz cos nadkładac; moze przewód paliwowy albo rurke miedzianą?
    albo obsmarkać migomatem :-)

  • #11 14 Sty 2012 11:49
    enauto
    Poziom 29  

    Wyreguluj tymi gumowymi odbojami.

  • #12 14 Sty 2012 12:56
    ociz
    Moderator Samochody

    Nigdy tam nic nie było nakładane na ten rygiel. Jak klapa nie pasuje to znaczy że buda bita i dobrze nie wyprostowana.
    Wrzucił bym fotki z takiej Astry bezwypadkowej i z małym przebiegiem ale mi baterie w aparacie padły.

  • #13 14 Sty 2012 20:46
    8850
    Poziom 21  

    Odbojami jak pisałem nie da się wyregulować ponieważ to nie raz próbowałem, klapa po prostu zbyt mocno wtedy odstaje od budy i też się jeszcze lekko tłucze.
    Buda raczej nie bita, klapa też nie, po prostu albo coś musiało być nakładane na ten rygiel albo po prostu jest zamek uszkodzony. Ociz: jak jest w oryginale?
    Ja mam wersje Kombi ( po liftingu), nie Caravan (ta chyba jest sprzed liftingu)

  • Pomocny post
    #14 15 Sty 2012 20:14
    ociz
    Moderator Samochody

    Kombi po lifcie.

    Jak naprawic rygiel, ucho od klapy bagaznika ?

    Jak naprawic rygiel, ucho od klapy bagaznika ?

  • #16 15 Sty 2012 21:00
    ravelation
    Poziom 21  

    A jeszcze sobie przypomniałem taki partyzancki sposób: zamykanie zamka przez szmate.

  • #17 16 Sty 2012 21:45
    8850
    Poziom 21  

    ociz: mam dokładnie taki sam rygiel jak Ty na zdjęciu. jestem zdziwiony że nie ma na nim nic. Nie mam pojęcia dlaczego ta klapa goni.

    Rygiel ma regulacje w postaci przesuwania całości do przodu lub do tyłu auta. Niestety nawet przy maksymalnym odciągnięciu całego rygla do przodu auta klapa stuka na wybojach. Jeśli przesunę do tyłu auta, klapa ma wielkie szczeliny i tłucze mocniej.

  • #18 16 Sty 2012 21:55
    ravelation
    Poziom 21  

    to jeszcze pozostaje uszkodzenie zamka

  • #20 17 Sty 2012 16:39
    8850
    Poziom 21  

    Spradziłem zamek: w środku jest element zatrzaskowy - taka płaska blaszka która nachodzi na ten nieszczęsny trzpień w zderzaku. Na sucho przy klapie podniesionej do góry po zamknięciu zamka kluczykiem i tego elementu zatrzaskowego - ta blaszka rusza się do przodu i do tyłu. Czy to na sztywno powinno być zamknięte tak że sie nie rusza ani nie drga?

  • #21 17 Sty 2012 16:42
    ociz
    Moderator Samochody

    Zatrzaskuje w ogóle na 2 razy czy tylko raz?

  • #22 17 Sty 2012 19:19
    8850
    Poziom 21  

    Zamykam tylko na raz. Otwarte lub zamknięte. 1. 0. Nie ma 1-2.0.
    A czy te zamki zamykają się na dwa razy jak w zamkach w mieszkaniach?

  • #23 17 Sty 2012 21:51
    ociz
    Moderator Samochody

    Nie o to chodzi, zamek ma łapać na dwa ząbki, tak samo jak w bocznych drzwiach.

  • #24 17 Sty 2012 21:59
    ravelation
    Poziom 21  

    może rygiel jest za bardzo schowany?wysun go na zewnatrz na max.

  • #25 18 Sty 2012 00:56
    8850
    Poziom 21  

    Rygiel - im bardziej jest "schowany" w głąb auta czyli do kierowcy tym ciszej klapa chodzi. Próbowałem też przesunąć rygiel o pół centymetra w prawo lub w lewo - to nie pomogło.
    Klapa łapie mi na raz. Albo się zamknie albo nie zamknie, nie ma czegoś takiego u mnie jak w przypadku bocznych drzwi. Zaczynam podejrzewać że mam popsuty mechanizm zamka - blaszka ktora łapie rygiel.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty