X

Mercedes W124 - naprawa oświetlenia zegarów i wymiana tarczek

13 Jan 2012 14:36
  • #1 13 Jan 2012 14:36
    1911786
    Removed  
    Helpful post? (-1)
    W moich zegarach stopiły się plastiki przeźroczyste które prowadzą (przenoszą) światło z żarówki na przód licznika. Takie plastiki są dwa i w miejscach w których powinna być główka żarówki poprostu sie stopiły (od ciepła żarówki). Czy ktoś ma jakiś opatentowany sposób na naprawę oświetlenia ?? Wymiana licznika nie wchodzi w grę (100-150zł) a samych plastików nie ma.

    Znalazłem na alledrogo tarczki do zegarów mercedesa w124, lecz nie mam pewności czy będzie to mi się w ogóle podobało. Wybrałem czarne tarczki z ciemnym niebieskim podświetleniem lub czarne tarczki z białym podświetleniem. Tak sobie pomyślałem, by na tył tarczek poprzyklejać diody białe (zmieszczą się) i podłączyć w miejsce oryginalnych żarówek. Czy ktoś posiada takie tarczki (o tych kolorach) by można było na foto zobaczyć jak to świeci ??

    A może jakieś inne sposoby regeneracji ??
  • #2 13 Jan 2012 15:20
    marycha61
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    mercedes w podświetleniu ma żarówki o nietypowej mocy (do dostania tylko serwisie) Jest to właśnie efekt wymiany żarówek na ogólnodostępne.

    Możesz poszukać jakieś okazji kupna licznika na złomie bądź uszkodzonego bo taki "tuning" to chyba trochę za dużo roboty.

    Na alledrogo masz liczniki od 50zł do benzyniaka, jak masz diesla to przekładke robisz tego co potrzebujesz i git

    p.s oryginalność - to liczy się w mercedesie ;)
  • #3 13 Jan 2012 19:57
    pioart
    Level 37  
    Helpful post? (0)
    Z tarczami nie kombinuj, bo te oferowane tanie są do niczego. Nie widziałem na „oczy’ działanie INDIGLO, ale i tak nie kupisz tego systemu za około 230zł. Jedno co mogę polecić, to albo wyskrobiesz troszkę pieniędzy i kupisz uszkodzony licznik ze sprawnym elementem, który Ciebie interesuje, albo przerobisz układ na oświetlenie LED, co oczywiście wiąże się z pewnym nakładem pracy. Wskazówka moja jest taka. Ustal sobie jasność świecenia, bo potem bez bardziej rozbudowanego układu ściemnianie będzie problemem / dlaczego? Poczytaj/. Z doświadczenia mogę dodać, 2XLED na stronę o naturalnej barwie dziennej i do tego jedna mała UV, która ładnie uwydatnia wskazania strzałek /wskaźników/ pomarańczowych w tym liczniku. Generalnie obróbka elementu przewodzącego światło, polerka, szukanie ogniskowej, odbłyśnik, dużo zabawy, ale efekt własnej pracy bezcenny.
    Pozdrawiam
    Tu masz przykład INDIGLO
    http://www.moman.pl/index.php?a=opis&k=34&id=643
  • #4 13 Jan 2012 20:07
    1911786
    Removed  
    Helpful post? (0)
    No właśnie pokombinowałem z diodami led. Kupiłem w motoryzacyjnym pasek z diodkami, tj. dwa paski po 5cm. Na jednym pasku są 4 diody o kącie świecenia 160 stopni. Efekt dosłownie bajerański! Kolor diodek - biały wchodzący w żółty (czyli coś ala zwykłe światła mijania). Zegary świecą jak nowe. Diodki zamontowałem w miejscu w którym zaczyna się płaska część tego plastiku który przewodzi światło. Resztę plastiku odciąłem na ciepło grotem z lutownicy. Razem 8 diodek. Przyłączyłem je pod napięcie z żarówki. Czas roboty około 2h. Gdy zegary zamontuję w aucie, ściemni się , pstryknę focię a Wy pochwalicie :-)
  • #5 13 Jan 2012 20:13
    pioart
    Level 37  
    Helpful post? (0)
    ami-sat wrote:
    . Gdy zegary zamontuję w aucie, ściemni się , pstryknę focię a Wy pochwalicie :-)

    Zobaczymy, ocenimy, ale pamiętaj, o gustach się nie dyskutuje.
    Pozdrawiam
  • #6 14 Jan 2012 17:39
    Gerri
    Spec od Mercedesów
    Helpful post? (0)
    marycha61 wrote:

    Na alledrogo masz liczniki od 50zł do benzyniaka

    To auto skończono produkować w 1996 roku - jest mało prawdopodobne żeby po piętnastu latach dostać licznik z niewytopionymi światłowodami.
    marycha61 wrote:
    mercedes w podświetleniu ma żarówki o nietypowej mocy (do dostania tylko serwisie) Jest to właśnie efekt wymiany żarówek na ogólnodostępne.

    Przesadzasz. Żarówki pięciowatowe są rzeczywiście najłatwiej dostępne, ale jakoś nigdy nie miałem problemu z zakupem w normalnym sklepie motoryzacyjnym (typu "mydło i powidło") żaróweczek o mocy 2W - czyli takich, jakie powinny być. Czasami ludzie nie zwracają uwagi na moc - czasami jest to działanie świadome. Skoro światło jest blade - to trzeba wstawić mocniejsze żarówki. Nie zdają sobie sprawy, że w krótkim czasie sytuacja jeszcze się pogorszy (bo światłowody się wytopią) i "nastanie ciemność" :|
    Z dobrym skutkiem stosowałem taki środek zaradczy: usuwałem wytopione światłowody i w miejsce każdego z nich (tam gdzie światłowód się kończył - czyli tam, gdzie emitował światło) montowałem zestaw dwóch diod "jasnych". Jedna świeciła na szybkościomierz, a druga na zestaw wskaźników po lewej lub obrotomierz po prawej. Dwie diody każdego zestawu były połączone szeregowo, zaopatrzone w szeregowy opornik i dwoma kabelkami podlutowane do ścieżek oryginalnej obsadki żarówki podświetlającej. Cztery diody wystarczyły do dosyć jasnego podświetlenia licznika - efekt faktycznie ładny i zero reklamacji że jest ciemno.
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products